1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?
Janek píše: Ty ses sekl taky
Pokud je kompresní poměr 9,5, tak pokud by se jen změnil díky vrtání (počítám o 0,5 mm) jen objem nasáté směsi, kompresní poměr by se zvedl na cca 9,6:1.
Jenže díky vrtání se změní i prostor nad pístam a proto se zvětší i prostor pro stlačení směsi. Pokud bys do toho tedy započítal celý zvýšený objem stlačené směsi o zvětšené vrtání (0,5 mm), zůstane celkový kompresní poměr téměř stejný.
Tady bych komplikace nehledal.
Pokud má Anti nějaký pochybnosti, jak jsem psal, na brzdu s tím a doladit pořádně. U nás to odbrždění stojí 500,-, se seřízením (výměna trysky) je cca 1000,- , což si myslím, není tak moc v porovnání s domácími pokusy.
jako že se bavíme o rozdílech 00prd-to je mi jasné,ale nejde mi do hlavy,že s větším průměrem pístu klesne tlak.
podle mně musí jít nahoru,né dolů.
Naposledy editováno 27.09.2011 12:19:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?
Dolph-cz píše: jako že se bavíme o rozdílech 00prd-to je mi jasné,ale nejde mi do hlavy,že s větším průměrem pístu klesne tlak.
podle mně musí jít nahoru,né dolů.
tlak je síla (F) na plochu (S) tedy P=F/S. Když zvětšíš plochu (pístu) zmenší se ti celkový tlak. Ale jak řekli kluci, to jsou tak malé změny že nemá smysl se tím zabývat.
to je hodně elementárně ale podaný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
jinak kompresi kdybys honil tak než vybrusem tak spíš tvarem pístu a profilem hlavy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)