1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výbrus=Větší tryska?
Dolph-cz píše: jako že se bavíme o rozdílech 00prd-to je mi jasné,ale nejde mi do hlavy,že s větším průměrem pístu klesne tlak.
podle mně musí jít nahoru,né dolů.
tlak je síla (F) na plochu (S) tedy P=F/S. Když zvětšíš plochu (pístu) zmenší se ti celkový tlak. Ale jak řekli kluci, to jsou tak malé změny že nemá smysl se tím zabývat.
to je hodně elementárně ale podaný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
jinak kompresi kdybys honil tak než vybrusem tak spíš tvarem pístu a profilem hlavy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
VlastíkPlamínek píše: tlak je síla (F) na plochu (S) tedy P=F/S. Když zvětšíš plochu (pístu) zmenší se ti celkový tlak. Ale jak řekli kluci, to jsou tak malé změny že nemá smysl se tím zabývat.
to je hodně elementárně ale podaný
jinak kompresi kdybys honil tak než vybrusem tak spíš tvarem pístu a profilem hlavy
když zvětšíš plochu pístu změnou vrtání, zvětšíš i objem nasáté směsi. To znamená že stlačuješ více směsi do stejnýho prostoru = tlak ve slpalovacím protoru se zvětší. Takže se zvětšením plochy S zvětšíš i sílu F