2 reakcí na tento příspěvek první moto
Naposledy editováno 01.09.2011 12:37:30
Jinak můj osobní přístup byl takový, že jsem si jako svou první motorku chtěl pořídit Hondu 125CBF, pak jsem v autoškole jezdil nějakou čínskou 200 (výkonnější než ta CBF125) a 500, a finálně jsem si pak pořídil na začátek Hondu CBF500, protože ta 200 vůbec nejela (zvlášť s instruktorem za zády) a v porovnání s jízdou na 500 to bylo, jako bych seděl na kole. Vím, že by mě osobně 125 velmi brzo přestala uspokojovat.
Také si uděláš obrázek až se s tím či oním svezeš a uvidíš, jak ti ta jízda půjde. Pak do výběru zasáhnou ještě další faktory
- tvá postava (dosáhneš z motorky bezpečně na zem a dokážeš jí udržet a manipulovat s ní na místě? Čím dospělejší motorka, tím větší má hmotnost a často i vyšší sedlo)
- tvé zkušenosti se silničním provozem (řídila jsi aspoň rok auto nebo motorku v běžném provozu? Jestli ne, menší kubatura pro tebe bude "o fous" bezpečnější volbou a stejně tak nekapotovaná verze motorky by tě donutila jezdit pomaleji)
- tvé finance (250ky - zvlášť kapotované - jsou většinou dražší než 125 a ještě počítej s výbavou - helma, páteřák kalhoty a bunda s protektory nebo kombinéza, pak s placenim povinného ručení a případně havarijního pojištění, palivo, pneu a jiný servis...).
1 reakcí na tento příspěvek první moto
Naposledy editováno 01.09.2011 14:49:26
1 reakcí na tento příspěvek první moto
1 reakcí na tento příspěvek první moto
Já začal bez jakýchkoliv předešlých zkušeností na ZR7 a bez problému
Edit: A taky jsem chtěl zpočátku začínat s 125ccm
Naposledy editováno 01.09.2011 14:55:01
1 reakcí na tento příspěvek první moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto
Malus-Animus píše: podle mě je to dost individuální, na něčem jsi dělala autoškolu a nějak Ti to šlo, nebo nešlo. Znám spoustu lidí i holek, kteří si jako první motorku vzali Fároše 929, nebo CBR 600 atd. Když člověk ví na co zhruba sedá a ví že musí ještě dlooouho opatrně, není podle mne problém. Absolutně nesouhlasím s postupkou typu Simson, MZ, Jawa 350,ER - 5 , Hornet 6 , pak 9 , a pak už je to fuk..blabla. to je podle mě totální demence. Z Tvé otázky jedině 250, jak píše Endurák11, 250, když sport tak jak on píše.
KAždej považuje za demenci asi něco jinýho. Pokud ve 14ti splaší člověk ve vesnicí fíka a po udělání A25 nemá jako student peněz na rozhazování, rodiče ho v tom nepodporujou a myslí to s bezpečností vážně (pasivní bezpečností= pořádnou helmou, hadrama, botama a rukavicema), není ČZ/MZ/Jawa nejhorší volba. Navíc je to perfektní škola, co se týče spravování motorky. Taky ne každej musí bejt rozenej zmrzlinofil. Netvrdím, že je to nějaký dogma, ale jsem rád za každej přestup vejš, kdy má motorka pokaždý něco novýho- víc kvaltů, větší krouťák, startér navíc a pod. Prostě vždycky poznání nečeho novýho. Navíc u archaickejch dvoutaktů netratíš na ceně de facto nic, u půllitrů po sezoně max 5000 kč, ale to plno lidí nažene tím, že vyválí těžkou motorku, s kterou neumí ovládat někde na parkovišti, nebo štěrku a pak cáluje opravy. Každej ať si najde svojí cestu. Ale tvrdit o nějakým přístupu že je demence mi samo o sobě přijde jako demence.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto
Malus-Animus píše: Hofner> byla doba, kdy kecy typu musíš začít na 50,pak 125-250-350-500-600-750-1000-.... byly na denním pořádku. podle mĚ je to holý nesmysl. každý má dáno do vínku něco jiného,je přece spousta lidí, kteří začnou na M600 a jezdí 15 let bez pádu. je to o šikovnosti, talentu, inteligenci, pudu sebezáchovy,trochu předvídání,a troše štěstí. kromě toho štěstgí muže člověk sám ovlivnit téměř vše.
Ono se to dá brát i tak, že ani Rossi nezačínal hned v královský kubatuře, ale bral to pěkně od 125tek. Kdo má motorkaření fakt v krvi a bere ho to od mala, stejně nezačne hned na šestikilu, ale pěkně od nějaký padesátky a postupně se sápe nahoru. Beru to jako přirozenej vývoj. To, že dneska kde komu rupne po dvacítce v palici a vzpomene si, že chce motorku, protože to maj kamarádi mi nepřijde úplně normální. Určitě pak není úplně košér jim doporučovat malorážky, jelikož by na tom vypadali jak vosa na bonbonu a maj něco naježděno v autě, takže trochu zkušenosti z provozu jsou. Na druhou stranu těžko si ymslet, že si člověk nechá první motorku až do smrti. A to, že ještě někdo nespadne několik sezon z šestky, nebo něčeho silnějšího nemusí znamenat, že na tom umí jezdit. JAk říkal jeden kamarád- o silnější motorce uvažuj až teprve když to budeš mít pořád v červeným, motorka už nebude s tíhat, ale ty bys jel klidně rychlejc (v zatáčkách, na rovince za to umí tahat kdejakej blb, pozn. autora). A to si troufnu tvrdit, že takhle nedokáže většina lidí využít ani potenciál pětikila, natož něčeho silnějšího. Jak postup přews milion kubatur, tak i nějaká silná motorka hned od začátku mi přijodu jako dva extrémy. Takže pravda bude, asi jako většinou, někde uprostřed.
Začínat v 21 letech na 125 je ale zbytečnost, takže bez zkušeností s provozem ideál 250, se zkušenostmi 500+.
Hofner píše: To, že dneska kde komu rupne po dvacítce v palici a vzpomene si, že chce motorku, protože to maj kamarádi mi nepřijde úplně normální.
To normalni neni, ale dost lidi treba vzdycky chtelo motorku, ale nebyla prilezitost, cas, penize, nebo prevladaly jime zajmy, tak si ji poridi pozdeji.
Hofner píše: JAk říkal jeden kamarád- o silnější motorce uvažuj až teprve když to budeš mít pořád v červeným, motorka už nebude s tíhat, ale ty bys jel klidně rychlejc (v zatáčkách, na rovince za to umí tahat kdejakej blb, pozn. autora).
To asi plati z pohledu zavodnika, naopak z pohledu cestovatele spis vyberes moto abys nalozenej ve dvou kdykoli rychle predjel a asi neni dulezity umet na te same motorkce vyuzit cervene pasmo v zatackach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto
ale každopádně jak píše amazonka vydrží víc než 125:)
Hofner píše: KAždej považuje za demenci asi něco jinýho. Pokud ve 14ti splaší člověk ve vesnicí fíka a po udělání A25 nemá jako student peněz na rozhazování, rodiče ho v tom nepodporujou a myslí to s bezpečností vážně (pasivní bezpečností= pořádnou helmou, hadrama, botama a rukavicema), není ČZ/MZ/Jawa nejhorší volba. Navíc je to perfektní škola, co se týče spravování motorky. Taky ne každej musí bejt rozenej zmrzlinofil. Netvrdím, že je to nějaký dogma, ale jsem rád za každej přestup vejš, kdy má motorka pokaždý něco novýho- víc kvaltů, větší krouťák, startér navíc a pod. Prostě vždycky poznání nečeho novýho.
Absolutní souhlas .
Pokud jde o kubaturu, dost záleží jak se na tom budeš cítit a jakou máš postavu, sílu a tak. Spousta lidí ti napíše, že 125 nebo 250 budeš za měsíc měnit, že je to jako jízdní kolo a podobně. Přitom tobě může 250 připadat dostatečně velká a "dospělá". Na druhou stranu znám ženy - začátečnice, co by se na 250ccm poskládaly kvůli vyšší postavě težko a začít na větší jim vyhovovalo.
Já bych vzala tu 250, brala jsem to totiž přesně opačně (simson - velká moto - 250) a ten postup mi tam chyběl, motorka na mě byla težká a připadala mi těžko ovladatelná.
Malus-Animus píše: Hofner> byla doba, kdy kecy typu musíš začít na 50,pak 125-250-350-500-600-750-1000-.... byly na denním pořádku. podle mĚ je to holý nesmysl. každý má dáno do vínku něco jiného,je přece spousta lidí, kteří začnou na M600 a jezdí 15 let bez pádu. je to o šikovnosti, talentu, inteligenci, pudu sebezáchovy,trochu předvídání,a troše štěstí. kromě toho štěstgí muže člověk sám ovlivnit téměř vše.
Byla doba, kdy kluci po vsi proháněli rozrachtaný fichtly, pak sedli na ČZ, Jawu a tak dál. Začínali jezdit dřív. Těžko teď můžeš třicetiletýmu chlapovi radit, aby začal na 50, když se neposkládá na 250. Rady na takovýhle postup už se tu moc často neobjevujou... Nicméně můžu říct, že začátky na vsi na fichtlu a pak simsonu byla asi ta nejlepší moto škola a z tohohle pohledu ty rady chápu.