globalmoto_duben_nolan





Téma: první moto
1.9.2011 v 12:14
Ahoj.Z jara si budu dělat řidičák na A.Tak už teď pokukuju na jakou moto jít..Jestli raději začít na 125 nebo jít na 250...chtěla bych nějakou silniční..Budu ráda za každý typ.

2 reakcí na tento příspěvek první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2011 v 12:37 | Nahoru | #1
urcite do 250ccm ,ta tak rychle neomrzi Kawasaki Ninja 250R,Honda CBR 250 idelani volba

Naposledy editováno 01.09.2011 12:37:30

první moto

1.9.2011 v 12:40 | Nahoru | #2
souhlas na naučení ideální a dvě sezóny ti aspoň vydrží:)

Naposledy editováno 01.09.2011 12:41:08

první moto

1.9.2011 v 13:00 | Nahoru | #3
Pro začátek doporučuju prolítnout podobná témata tady na fóru.

Jinak můj osobní přístup byl takový, že jsem si jako svou první motorku chtěl pořídit Hondu 125CBF, pak jsem v autoškole jezdil nějakou čínskou 200 (výkonnější než ta CBF125) a 500, a finálně jsem si pak pořídil na začátek Hondu CBF500, protože ta 200 vůbec nejela (zvlášť s instruktorem za zády) a v porovnání s jízdou na 500 to bylo, jako bych seděl na kole. Vím, že by mě osobně 125 velmi brzo přestala uspokojovat.
Také si uděláš obrázek až se s tím či oním svezeš a uvidíš, jak ti ta jízda půjde. Pak do výběru zasáhnou ještě další faktory
- tvá postava (dosáhneš z motorky bezpečně na zem a dokážeš jí udržet a manipulovat s ní na místě? Čím dospělejší motorka, tím větší má hmotnost a často i vyšší sedlo)
- tvé zkušenosti se silničním provozem (řídila jsi aspoň rok auto nebo motorku v běžném provozu? Jestli ne, menší kubatura pro tebe bude "o fous" bezpečnější volbou a stejně tak nekapotovaná verze motorky by tě donutila jezdit pomaleji)
- tvé finance (250ky - zvlášť kapotované - jsou většinou dražší než 125 a ještě počítej s výbavou - helma, páteřák kalhoty a bunda s protektory nebo kombinéza, pak s placenim povinného ručení a případně havarijního pojištění, palivo, pneu a jiný servis...).

1 reakcí na tento příspěvek první moto

1.9.2011 v 14:28 | Nahoru | #4
podle mě je to dost individuální, na něčem jsi dělala autoškolu a nějak Ti to šlo, nebo nešlo. Znám spoustu lidí i holek, kteří si jako první motorku vzali Fároše 929, nebo CBR 600 atd. Když člověk ví na co zhruba sedá a ví že musí ještě dlooouho opatrně, není podle mne problém. Absolutně nesouhlasím s postupkou typu Simson, MZ, Jawa 350,ER - 5 , Hornet 6 , pak 9 , a pak už je to fuk..blabla. to je podle mě totální demence. Z Tvé otázky jedině 250, jak píše Endurák11, 250, když sport tak jak on píše.

Naposledy editováno 01.09.2011 14:49:26

1 reakcí na tento příspěvek první moto

1.9.2011 v 14:43 | Nahoru | #5
Pokud ti to půjde v autoškole šel bych rovnout zkusit Ducati Monster 600, je to moto hodně oblíbené u holek a i já jsem na něm začínal:) je to lehké moto, s poměrně dobrými jízdními vlastnostmi a na tu 250 bych se vyprdl. Pokud to s motorkama myslíš vážně tak si vem na jak dlouho by ti ta 125/250vydržela... rok? A pak další investice do něčeho většího? Já šel pak rovnou na litry a jsem pořád ještě zdravej:) Ale samozřejmě záleží na co se cejtíš.

1 reakcí na tento příspěvek první moto

1.9.2011 v 14:53 | Nahoru | #6
Být na tvém místě, tak půllitr (GS500, Er-5). Silnější asi stejně nebudeš moct kvůli tej novelé zákona (jest tak?)
Já začal bez jakýchkoliv předešlých zkušeností na ZR7 a bez problému

Edit: A taky jsem chtěl zpočátku začínat s 125ccm

Naposledy editováno 01.09.2011 14:55:01

první moto

1.9.2011 v 16:57 | Nahoru | #7
Jak tady bylo již čečeno - jde i hodně o váhu. Začínal jsem letos na FZ6N, nikdy jsem před tim na ničem nejezdil a nejednou mě svojí vahou nemile překvapila. Byl z toho i pád na parkovišti ( nikoli ze stojánku ) Ale to bylo už na jaře. Takže i nad timhle přemejšlej.

1 reakcí na tento příspěvek první moto

1.9.2011 v 16:58 | Nahoru | #8
Jak tady bylo již řečeno - jde i hodně o váhu. Začínal jsem letos na FZ6N, nikdy jsem před tim na ničem nejezdil a nejednou mě svojí vahou nemile překvapila. Byl z toho i pád na parkovišti ( nikoli ze stojánku ) Ale to bylo už na jaře. Takže i nad timhle přemejšlej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto

1.9.2011 v 18:09 | Nahoru | #9

Malus-Animus píše: podle mě je to dost individuální, na něčem jsi dělala autoškolu a nějak Ti to šlo, nebo nešlo. Znám spoustu lidí i holek, kteří si jako první motorku vzali Fároše 929, nebo CBR 600 atd. Když člověk ví na co zhruba sedá a ví že musí ještě dlooouho opatrně, není podle mne problém. Absolutně nesouhlasím s postupkou typu Simson, MZ, Jawa 350,ER - 5 , Hornet 6 , pak 9 , a pak už je to fuk..blabla. to je podle mě totální demence. Z Tvé otázky jedině 250, jak píše Endurák11, 250, když sport tak jak on píše.



KAždej považuje za demenci asi něco jinýho. Pokud ve 14ti splaší člověk ve vesnicí fíka a po udělání A25 nemá jako student peněz na rozhazování, rodiče ho v tom nepodporujou a myslí to s bezpečností vážně (pasivní bezpečností= pořádnou helmou, hadrama, botama a rukavicema), není ČZ/MZ/Jawa nejhorší volba. Navíc je to perfektní škola, co se týče spravování motorky. Taky ne každej musí bejt rozenej zmrzlinofil. Netvrdím, že je to nějaký dogma, ale jsem rád za každej přestup vejš, kdy má motorka pokaždý něco novýho- víc kvaltů, větší krouťák, startér navíc a pod. Prostě vždycky poznání nečeho novýho. Navíc u archaickejch dvoutaktů netratíš na ceně de facto nic, u půllitrů po sezoně max 5000 kč, ale to plno lidí nažene tím, že vyválí těžkou motorku, s kterou neumí ovládat někde na parkovišti, nebo štěrku a pak cáluje opravy. Každej ať si najde svojí cestu. Ale tvrdit o nějakým přístupu že je demence mi samo o sobě přijde jako demence.

první moto

1.9.2011 v 18:18 | Nahoru | #10
Kdyz jsem si udelal A, premyslel jsem tak o 250ccm, ale autoskolak mi doporucil 500 nebo 600. Je teda pravda, ze mi bylo pres 30, mel uz jsem zvlast udelany ridicak na male moto a zazite razeni na moto a asi 15 let v provozu. Vzhledem k tomu ze jsem chtel jezdit ve 2, sel jsem do 600. 500 je hodna motorka a 4valec 600 v nizkych otackach taky, a pokud jsi klidnejsi povahy a budes jezdit sama, mozna ti i 500 nebo 600 bude stacit na furt. Pocitej s tim, ze si budes muset nacvicit manipulaci na miste a v nizkych rychlostech, mozna ti 1. moto parkrat upadne, i kdyz budes opatrna. Pokud nemas zazite ovladani, mozna bych zacal na 250, aby te pripadne zazmatkovani nekam nekatapultovalo. Pokud ovladani neni problem, sel bych do 500+, ale jezdit s klidem a respektem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto

2.9.2011 v 06:59 | Nahoru | #11
Hofner> byla doba, kdy kecy typu musíš začít na 50,pak 125-250-350-500-600-750-1000-.... byly na denním pořádku. podle mĚ je to holý nesmysl. každý má dáno do vínku něco jiného,je přece spousta lidí, kteří začnou na M600 a jezdí 15 let bez pádu. je to o šikovnosti, talentu, inteligenci, pudu sebezáchovy,trochu předvídání,a troše štěstí. kromě toho štěstgí muže člověk sám ovlivnit téměř vše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto

2.9.2011 v 09:27 | Nahoru | #12

Malus-Animus píše: Hofner> byla doba, kdy kecy typu musíš začít na 50,pak 125-250-350-500-600-750-1000-.... byly na denním pořádku. podle mĚ je to holý nesmysl. každý má dáno do vínku něco jiného,je přece spousta lidí, kteří začnou na M600 a jezdí 15 let bez pádu. je to o šikovnosti, talentu, inteligenci, pudu sebezáchovy,trochu předvídání,a troše štěstí. kromě toho štěstgí muže člověk sám ovlivnit téměř vše.



Ono se to dá brát i tak, že ani Rossi nezačínal hned v královský kubatuře, ale bral to pěkně od 125tek. Kdo má motorkaření fakt v krvi a bere ho to od mala, stejně nezačne hned na šestikilu, ale pěkně od nějaký padesátky a postupně se sápe nahoru. Beru to jako přirozenej vývoj. To, že dneska kde komu rupne po dvacítce v palici a vzpomene si, že chce motorku, protože to maj kamarádi mi nepřijde úplně normální. Určitě pak není úplně košér jim doporučovat malorážky, jelikož by na tom vypadali jak vosa na bonbonu a maj něco naježděno v autě, takže trochu zkušenosti z provozu jsou. Na druhou stranu těžko si ymslet, že si člověk nechá první motorku až do smrti. A to, že ještě někdo nespadne několik sezon z šestky, nebo něčeho silnějšího nemusí znamenat, že na tom umí jezdit. JAk říkal jeden kamarád- o silnější motorce uvažuj až teprve když to budeš mít pořád v červeným, motorka už nebude s tíhat, ale ty bys jel klidně rychlejc (v zatáčkách, na rovince za to umí tahat kdejakej blb, pozn. autora). A to si troufnu tvrdit, že takhle nedokáže většina lidí využít ani potenciál pětikila, natož něčeho silnějšího. Jak postup přews milion kubatur, tak i nějaká silná motorka hned od začátku mi přijodu jako dva extrémy. Takže pravda bude, asi jako většinou, někde uprostřed.

první moto

2.9.2011 v 10:09 | Nahoru | #13
Pokud má motorkář začátečník z auta zažitý provoz na silnicích, nedělá mu problém sledování značek a zrcátek (nejen při změnách směru/pruhu, ale tak, aby měl v každý okamžik představu, jaký je provoz okolo něj a jak rychle se přibližují vozidla za ním), dokáže předvídat reakce ostatních spoluúčastníků provozu a dokáže zachovat klidnou mysl i v krizových situacích, tak by neměl mít problém sednout rovnou na 500+. Jinak je to o krk, bude se prát s provozem i těžkou motorkou, s dávkováním plynu, brzdným účinkem motoru při zavření plynu, nutností i přes psychologickou bariéru většího klopení kvůli širším gumám...
Začínat v 21 letech na 125 je ale zbytečnost, takže bez zkušeností s provozem ideál 250, se zkušenostmi 500+.

(reakce na) první moto

2.9.2011 v 12:21 | Nahoru | #14

Hofner píše: To, že dneska kde komu rupne po dvacítce v palici a vzpomene si, že chce motorku, protože to maj kamarádi mi nepřijde úplně normální.



To normalni neni, ale dost lidi treba vzdycky chtelo motorku, ale nebyla prilezitost, cas, penize, nebo prevladaly jime zajmy, tak si ji poridi pozdeji.

Hofner píše: JAk říkal jeden kamarád- o silnější motorce uvažuj až teprve když to budeš mít pořád v červeným, motorka už nebude s tíhat, ale ty bys jel klidně rychlejc (v zatáčkách, na rovince za to umí tahat kdejakej blb, pozn. autora).



To asi plati z pohledu zavodnika, naopak z pohledu cestovatele spis vyberes moto abys nalozenej ve dvou kdykoli rychle predjel a asi neni dulezity umet na te same motorkce vyuzit cervene pasmo v zatackach.

(reakce na) první moto

3.9.2011 v 19:51 | Nahoru | #15
Endurak11> Kawa Ninja 250R se mi hodně líbí..

(reakce na) první moto

3.9.2011 v 20:03 | Nahoru | #16
kadll> já si taky říkám,že ještě uvidím jak mi to půjde..ale přesně,chci invstovat do něčeho,co mě bude bavit,co mi nějakou dobu vydrží..

(reakce na) první moto

3.9.2011 v 20:05 | Nahoru | #17
reeva> na kdy se chystá ta novela ohledně řidičáku na celé A?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první moto

3.9.2011 v 20:06 | Nahoru | #18
JonyJirka> já vím..s mýmy 60ti kily..

(reakce na) první moto

5.9.2011 v 18:53 | Nahoru | #19
Macik5525> A to já mam 90Kg

první moto

5.9.2011 v 19:01 | Nahoru | #20
Z tech dvou urcite ber 250, ja na ni taky zacinala urcite by ti mohla dele vydrzet nez 125tka a da se na tom uz i pocestovat

první moto

6.9.2011 v 18:36 | Nahoru | #21
ninju 250 jsem měl chvilku doma no a jako co říct...dá se rozjet na celkem dost(já na ní jel 135-140 a to rozhodně nebyla její maximálka), ale dost to trvá než se rozjede chyběl mi tam zátah(to se samozřejmě není čemu divit) a spíš mi přišlo že na velkou motorku to má ještě daleko. Uvidíš jestli v autoškole budeš jezdit aspoň na 5ti stovce tak nevím jestli budeš z tohoto stroje nadšená. Každopádně škaredá není, ale bral bych ji tak v 15-16ti:)
ale každopádně jak píše amazonka vydrží víc než 125:)

(reakce na) první moto

12.9.2011 v 17:37 | Nahoru | #22

Hofner píše: KAždej považuje za demenci asi něco jinýho. Pokud ve 14ti splaší člověk ve vesnicí fíka a po udělání A25 nemá jako student peněz na rozhazování, rodiče ho v tom nepodporujou a myslí to s bezpečností vážně (pasivní bezpečností= pořádnou helmou, hadrama, botama a rukavicema), není ČZ/MZ/Jawa nejhorší volba. Navíc je to perfektní škola, co se týče spravování motorky. Taky ne každej musí bejt rozenej zmrzlinofil. Netvrdím, že je to nějaký dogma, ale jsem rád za každej přestup vejš, kdy má motorka pokaždý něco novýho- víc kvaltů, větší krouťák, startér navíc a pod. Prostě vždycky poznání nečeho novýho.



Absolutní souhlas .

(reakce na) první moto

14.9.2011 v 23:48 | Nahoru | #23

Endurak11 píše: urcite do 250ccm ,ta tak rychle neomrzi Kawasaki Ninja 250R,Honda CBR 250 idelani volba



tak na to se jeste podivam.
premyslim o te CBF500

první moto

29.9.2011 v 07:43 | Nahoru | #24
Okoukni ty motorky, v příspěvcích už se objevily snad všechny použitelný My ti tady můžem radit kdo chcem co chcem, ale jezdit na tom pak budeš ty.
Pokud jde o kubaturu, dost záleží jak se na tom budeš cítit a jakou máš postavu, sílu a tak. Spousta lidí ti napíše, že 125 nebo 250 budeš za měsíc měnit, že je to jako jízdní kolo a podobně. Přitom tobě může 250 připadat dostatečně velká a "dospělá". Na druhou stranu znám ženy - začátečnice, co by se na 250ccm poskládaly kvůli vyšší postavě težko a začít na větší jim vyhovovalo.
Já bych vzala tu 250, brala jsem to totiž přesně opačně (simson - velká moto - 250) a ten postup mi tam chyběl, motorka na mě byla težká a připadala mi těžko ovladatelná.

(reakce na) první moto

29.9.2011 v 07:52 | Nahoru | #25

Malus-Animus píše: Hofner> byla doba, kdy kecy typu musíš začít na 50,pak 125-250-350-500-600-750-1000-.... byly na denním pořádku. podle mĚ je to holý nesmysl. každý má dáno do vínku něco jiného,je přece spousta lidí, kteří začnou na M600 a jezdí 15 let bez pádu. je to o šikovnosti, talentu, inteligenci, pudu sebezáchovy,trochu předvídání,a troše štěstí. kromě toho štěstgí muže člověk sám ovlivnit téměř vše.



Byla doba, kdy kluci po vsi proháněli rozrachtaný fichtly, pak sedli na ČZ, Jawu a tak dál. Začínali jezdit dřív. Těžko teď můžeš třicetiletýmu chlapovi radit, aby začal na 50, když se neposkládá na 250. Rady na takovýhle postup už se tu moc často neobjevujou... Nicméně můžu říct, že začátky na vsi na fichtlu a pak simsonu byla asi ta nejlepší moto škola a z tohohle pohledu ty rady chápu.

první moto

2.10.2011 v 00:10 | Nahoru | #26
Určitě začni na něčem lehkým,takže do 250ccm težké nebudou.Vážím ještě méně než ty a sezónu jsem odjezdila na 125 která vážila 150 kg a jsem moc ráda,že jsem takhle vybrala.Na začátku člověk může zmatkovat na křižovatkách a můžeš to úplně klidně položit Já kdybych měla něco těžšího,tak to mám na zemi několikrát(většině ženských se to stalo). Rychlostně ti bude 125 taky stačit,myslím,že víc jak 120km/h na začátek nepoješ.Takže si myslím,že víc jak do 250 nejdi.Uvidíš pak sama za jak dlouho se budeš cítit na něco většího.Přeji šťastný výběr

první moto

2.10.2011 v 00:16 | Nahoru | #27
Přikláněl bych se taky k 250, Kawě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist