globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.

Tomáš.


Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:41 | Nahoru | #31
Enthropy>; HornisGSX> prostě věc vkusu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:42 | Nahoru | #32

TomasJohn píše: Dík, tohle je rychlejší a místo čtení knihy můžu jezdit, jezdit a jezdit .

To uvidis az to tu bude mit 10 strana v tom gulas. Jo ted koukam ze mas choppera 125. No tak je to fakt spis o cteni provozu nez technice jizdy...

Naposledy editováno 19.08.2011 10:42:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:43 | Nahoru | #33
baruš20> Klidně oboduju, není problém
V zimě sice nejezdíš, ale on ten štěrk je horší jak neodklizenej sníh.
O tom, co je málo, se sice diskutovat dá, ale extrémy jsou jednoznačný

(A ano, vstal jsem prdelí napřed )

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 10:45 | Nahoru | #34
1) jak projíždět zatáčku
- tak abys mel rezervu kdyz za ni bude stojici dodavka nebo v ni sterk a bordel
- kam nevidis, tam nespechej

2) jak brzdit
- to uz asi bylo vse receno, predni, postupne zesilovat, behem toho lze na suchu
lehce pribrzovat zadni, na mokru bych zadni nechal bejt

3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
- kazdy auto zvlast, aby se o tobe kazdy melo sanci dozvedet
- kdyz budes auto mijet velkou rychlosti, nezvladnes nic udelat, pokud tam vjede, takze 1. chvilku setrvat za nim, aby se o tobe dozvedel 2. zkontrolovat protismer 3. zacit predjizdet a primarne kontrolovat auto ktery predjizdis, dokud jsi za nim, tak jet jen o neco rychleji nez on, abys mohl zabrzit, kdyz ti tam vjede, kdyz zacne vybocovat tak troubit nebo zabrzdit a zrusit predjizdeni 4. jakmile vjedes na jeho uroven, kotel a rychle pryc

4) jak poučit batůžka (ukaž kozi znám.... )
- to uz tu bylo

5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
- nez na to vjedes, brzdit, abys na tom nemusel moc klopit, pak nebrzdit, nepridavat, moc neklopit, stahnout prdel

6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
- 2 vteriny

jinak predvidat, predvidat, vsichni jsou blby, slepy, chtej te zabit, vsichni ti tam vjedou a nikdo ti neda prednost ani na hlavni, pomalu jedouci auto je podezrely a muze zacit delat cokoli, krizovatka s blizcim se autem ze strany je nebeznecna, hlavni nehlavni, na blinkry nehledet, spis vnimat pohyb auta... kdyz se blizi autu pred nim, bude vybocovat a predjizdet, kdyz si najizdi ke kraji, muze klidne zacit otacet bez blinkru atd atd.

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:48 | Nahoru | #35
Enthropy> Ale boduj jízdu, s kozama bych u tebe moc puntíků neposbírala

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:49 | Nahoru | #36

SVSkritek píše: To uvidis az to tu bude mit 10 strana v tom gulas. Jo ted koukam ze mas choppera 125. No tak je to fakt spis o cteni provozu nez technice jizdy...



Měl jsem i babetu, pak skůtra 50 ccm , teď mám 125 ccm choppera, ale nebudu mít , vývoj nezastavíš .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:49 | Nahoru | #37

baruš20 píše: Enthropy>; HornisGSX> prostě věc vkusu



uznej sama na co ti je velkej a měkkej

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 10:50 | Nahoru | #38

HornisGSX píše: uznej sama na co ti je velkej a měkkej



Má pravdu ten chlapec

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 11:01 | Nahoru | #39
já teda zadní na suchu nebrzdim vůbec, ale je fakt, že na čopru to bude asi naopak

zadní používám na vodě a ve dvou (ve dvou nejezdim)

2 vteřiny jsou na motorce málo - málokdo umí na mašině brzdit na krev

k ostatním bodům se vyjadřovat nebudu, protože jezdim úplně jinak, než by se "mělo" a akorát bych te zbytečně blbnul

Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 11:23 | Nahoru | #40
1) nadjet si před zatáčkou na střed a pořádně jí říznout,ale vždycky jezdit s rezervou kdyby za zatáčkou byl nahodou traktor nebo ta rozmázlá kočka
2) brzdim předkem ..jak už bylo řečeno nejdřív zlehka a pak přidávat aby se vytvořil klín a kolo nešlo do smyku ..zadní jen okrajově když si potřebuju přibrzdit a jsem línej šahat na páčku
3)Já sleduju člověka v jeho zpětnym zrcátku co dělá (jestli se věnuje řízení nebo žere bagetu) a hlavně sleduju provoz třeba o dvě auta dál kdyby nahodou začli brzdit aby bylo dost času na reakci ..jinak normálka blinkr levý zrcátko a pořádně zakotlit a co nejrychlejš pryč btw. dávej pozor na šedivý a blonďatý hlavy ..od těch si nech velkej rozestup
4)nesundavej nikdy nohy ze stupaček,nakláněj se semnou ikdyby si byl(a) podělana i za ušima jinak se vyválíme,nebouchej mě do helmy,nekecej mi do řízení ..
5)Před překážkou se snažit co nejvic zpomalit ..pak co nejvíc narovnat motorku,stáhnout prdel a modlit se
6)nevim ..jezdim nalepenej za prdelí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:10 | Nahoru | #41

TomasJohn píše: ...teď mám 125 ccm choppera ...



Na silniční motorce je to s bržděním jak píší ostatní, hlavně přední brzdou, u čoprů, díky trochu jiné stavbě (a hlavně pokud mají vzadu buben), můžeš brzdit oběma (samozřejmě za mokra apod. opatrnějc ). Já prvně trochu přišlápnu zadek, pak začínám brzdit přední ale zadní pořád trochu přibržďuju.
Chce to vyzkoušet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:13 | Nahoru | #42

panTerek píše: Já prvně trochu přišlápnu zadek, pak začínám brzdit přední ale zadní pořád trochu přibržďuju.
Chce to vyzkoušet



Právě tohle platí i pro tu silnici, akorát jsou všichni moc posraní a líní se to naučit pořádně. Přitom přebržděná prdel je víceméně v pohodě a dá se ustát. Narozdíl od přebržděnýho předku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:26 | Nahoru | #43

Enthropy píše: Právě tohle platí i pro tu silnici, akorát jsou všichni moc posraní a líní se to naučit pořádně. Přitom přebržděná prdel je víceméně v pohodě a dá se ustát. Narozdíl od přebržděnýho předku.



Přesně tak, na všech motorkách počínaje pinckem, jawou a geesem jsem prvně brzdil zadní, až se přeneslo těžiště jsem teprve přidal lehce přední, kolikrát ani nebylo třeba

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:34 | Nahoru | #44

JyrkaFM píše: Přesně tak, na všech motorkách počínaje pinckem, jawou a geesem jsem prvně brzdil zadní, až se přeneslo těžiště jsem teprve přidal lehce přední, kolikrát ani nebylo třeba



Navíc se to tak nepotápí, přední kolo se líp drží a s citem se při takovým brždění dá ještě korigovat směr.

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 12:38 | Nahoru | #45
Jinak základní je mít respekt k mašině. Kam nevidím, nespěchám. Jezdím tak rychle, aby mi stačil můj anděl strážný, který má stejné zkušenosti s motorkou jako já.
Nebrzdím, nepřidávám a neubírám prudce plyn v zatáčkách (brzdný účinek motoru může blokovat zadní kolo), držím se v (hlavně nepřehledných) zatáčkách ve svém pruhu (a to i hlavou v levotočivé zatáčce), když jsem rychlý v zatáčce, lepší než brzdit je zmáčknout spojku, víc naklopit a sledovat kam chci jet a nepanikařit.
Sleduju provoz za sebou ve zrcátkách, abych nebyl překvapen že za mnou je auto/motorka/cyklista, při přejíždění do jiného pruhu se ještě ohlédnu vedle (viz. slepý úhel zrcátka). Myslím za ostatní a jsem při tom silně paranoidní (všichni jdou po mě a chtěj mě z mašiny sundat).

1) nejprve zkoukni Twist Of The Wrist

2) pak si zajeď zablbnout někam na letiště nebo jinou zpevněnou plochu v okolí , nakresli si na zem čáru a zkus jak to brzdí z jaké rychlosti (zkus brzdnou dráhu zkracovat, zjisti si kdy se ti blokujou kola), podle toho uvidíš jaký si máš držet nejméně odstup.
Zkus si náklony při pomalé jízdě (jako ve městě), zkus si zastavit a znovu se rozjet bez sundání nohou ze stupaček atp. Hodinka na letišti ti dá víc než několik vyjížděk po silnicích.

2) najdi si nějaký silniční okruh v okolí, kde je malý provoz a projeď si ho několikrát za sebou, opakovaným projížděním stejné trasy se naučíš jak nejlíp do zatáček

3) jeď s nějakým zkušenějším motorkářem a sleduj jeho jízdu, případně s ním prober svou jízdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:42 | Nahoru | #46
Enthropy> pořádně stačí brzdit předkem...na okruhu u toho zadku chápu význam, ale na bežný silnici moc ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:44 | Nahoru | #47

selkie píše: Enthropy> pořádně stačí brzdit předkem...na okruhu u toho zadku chápu význam, ale na bežný silnici moc ne



čoveče já ti zadní brzdu používám poměrně často hlavně před tím než vletím do zatáčky...

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:46 | Nahoru | #48
DMRS>

Asi tak....proste jezdit, trenovat krizovky....teorie je sice pekna vec, ale co nemas zazity, to proste neudelas.

Za sebe rikam - jezdit hlavou a hlavne NEPANIKARIT!!!

No a hlavne ze vseho uplne nejvic potrebujes mit stesti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:47 | Nahoru | #49
HornisGSX> tak lítáš palici, viz můj příspěvek o používání zadní brzdy na okruhu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 12:52 | Nahoru | #50

selkie píše: HornisGSX> tak lítáš palici, viz můj příspěvek o používání zadní brzdy na okruhu



To je jednoduchý - čím víc adheze ti "požere" brždění, tím míň zbyde na změnu směru. Když to rozložíš na obě kola, motorka je i během brždění ovladatelnější. A zrovna v provozu se ti tahle rezerva ovladatelnosti může kurva hodit, protože nikdy nevíš, kdy se do toho vloží nějakej debil, díra nebo sračky na silnici.

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 13:00 | Nahoru | #51
Enthropy> jenže naučit se správně dávkovat zadní brzdu v normálních situacích problém nebude...ale v krizovce, kdy je člověk zvyklej z auta "hamtnout" na pedál, to nebude nejlepší řešení - navíc, jak známo, tak přední brzda mašinu rovná, takže o nějaký změně směru si člověk při krizovym brždění může nechat jenom zdát...kolikrát za crash může spíš mozek, než "vysoká" rychlost

edit: u auta je to tak, jak píšeš

Naposledy editováno 19.08.2011 13:02:27

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 13:09 | Nahoru | #52
Ještě k tomu brždění motorem, to platí u větších objemů.
Přečetl jsem si ostatní příspěvky a ohledně toho batůžku, ideálně první sezonu odjezdit sám (dokud máš ještě starosti sám se sebou a s motkou), batůžek vzít až když bys byl ochotnej si sednout sám za sebe.
Někde jsem četl/slyšel radu, že je dobré batůžka poučit, aby se v zatáčce díval vždy přes vnitřní rameno řidiče (aby nevyrovnával nebo neklopil opačně). Tuším, že to bylo tady (doporučuju zhlédnout celé):

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 13:23 | Nahoru | #53
DMRS> Smekám klobouk až na zem skvělé odpovědi. Jenom doplním odkazy na ten život v jedné stopě má to víc dílů.

http://www.ibesip.cz.../Zivot-v-jedne-stope

Díky i ostatním jste super. Pokračujte

Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 13:31 | Nahoru | #54
1.) Když to zatáčky nevidíš, tak tam bude určitě volno a dobrej povrch!

2.) Dobrý je si to nechat na poslední chvíli a pak začít brzdit tvrdě a naplno... U sporta ti na dobrém povrchu stačí i přední brzda a většinou ji ani nepoužiješ na doraz, u Viraga musíš naplno brdit vším co máš... Jinak je ale dobrý vždycyk brdit tak, jak se na to zrovna cejtíš , abys pak zbytečně nevyvolával krizovky...

3.) Když je čas, tak zrcátko / blinkr, když je času méně, tak jen zrcátko a když je času už fakt málo, tak to tam normálně foukni... Akorát je před tím ještě dobrý se podívat, jak to tam vypadá , jestli je tam prázdno, tak pohoda , pokud tam něco jede, tak je dobrý se držet na čáře a téměř na 99,9% se tam vejdeš... Při předjíždění zprava je dobrý se ujistit, že o tobě ten přejížděnej ví, aby se pak tě nelekl a neuhnul ti do tebe! Ještě je dobrý se řídit obecně známejma věcma - přerušovaná čára = dost času na předjetí, plná čára = méně času na předjetí, takže žádný kochání , dvojitá plná čára = pruh pro motorkáře...

4.) S tím nemám zkušenosti, už pár let nikoho nevozím...

5.) Dobrý je zavřít oči a odříkavat otčenáše... Jinak asi nejlepší je snažit se brzdit pouze zadní brzdou, co možná nejvíc vysednou a přenést váhu tak, aby se mašina musela co nejméně klopit a taky ubrat, hlavně nepanikařit... Pokud je to v místě, kde je to přehledné a je vidět, že tam nic nejede, tak bych se raději nechal vynést do protisměru (pokud to jde) a pokud to nejde a nebo je tam krajnice , tak je asi lepší to zkusit doklopit a buď to holt složíš a nebo ne - většinou se to totiž projet podaří a i kdyby ne, tak je to furt lepší než když to dobrovolně pošleš do škarpy - ale taky to záleží dané na situaci...

6.) To je opravdu hodně relativní! Určitě víc jak 10cm , běžně jezdím tak půl metru za autem za předpokladu, že ho chci předjet a při cestovní pohodové jízdě nějakých 10 - 15 metrů a víc , je to lepší...

A na závěr ještě dodám, že na slabé moto máš velkou výhodu v tom, že se tam nedá nic moc pokazit...

Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 13:44 | Nahoru | #55
5) když teda valim rychlejc a všimnu si bordelu ve vinglu, tak když brzdim, tak se mi postaví (mašina, volové) a mířim do pangejtu... takže zavřu plyn (ne úplně) a čekám... většinou to nebejvá nákej flek 2x2m, takže i když to třeba krapet klouzne, tak se to zase vo kousek vedle chytí... Hlavně bejt uvolněnej a nic zprudka...
Pak zastavuju na cigáro a klepou se mi vanilky...

joa edit k 1) - čum, kam chceš ject, né metr před kolo...

Naposledy editováno 19.08.2011 14:22:52

3 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 13:46 | Nahoru | #56
Jelikož jsem začínal na motorce jezdit nedávno a to opravdu od malých objemů, tak si myslím, že bych ti snad mohl trochu poradit .
No, nejprve tvé body:

1) jak projíždět zatáčku
Dřív jsem to nedělal moc správně, ale teď se snažím hlavně mířit do cíle, zatáčet jakoby jedním tahem. Dříve se mi občas stalo, že jsem si blbě najel a během zatáčení se to už blbě koriguje. Takže, hlavně je cíl zatáčky, v zatáčce klidně, nepřidávat a hlavně nebrzdit, snažit se ideálně neměnit náklon, stejný poloměr zatáčení, nebát se náklonu. Pokud je to špatné, tak spojku a co nejvíce v klidu, žádné rychlé pohyby, vlnění, zmatkování...
2) jak brzdit
V krizových situacích jen přední. Zkoušel jsem si to na letišti, a pokud chceš opravdu zastavit, je přední ideální. Zadní totiž do smyku a ubírá na rovnováze a tak kromě brzdění musíš řešit ještě další věci a vzhledem k tomu, že je váha stejně hlavně na předním kole, tak ve výsledku jen přední zastavíš více. Také je dobré při krizovém brzděni zmáčknout spojku.
Osobně se mi při krizovém brzdění jednou podařilo zablokovat přední i zadní kolo, motorka rozhodně nezastavila nějak extra rychle, poskakovala jak splašená a zadní kolo jsem musel hodně hlídat.
Normální dobržďování je nejlepší motorem. Pokud je potřeba použít brzdu, tak já používám obě. Když dáš jen přední, tak jde váha na ruce. Zadní to pěkně vyrovná a celkově je to pohodlnější.
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
Koukám, že máš 125ccm, navíc docela těžká motorka a hlavně velký odpor vzduchu. Důležité je si uvědomit, že ten koho předjíždíš, ti rozráží vzduch a jen co vyjedeš, tak tě ten vzduch pěkně srazí zpátky. Kolikrát se mi stalo, že jsem si v pohodě vjel do protisměru a motorka zpomalila. Tady je důležité vyhlédnout přehledný úsek, udělat si trochu rozestup, podívat se, co jede naproti, pak se rozjet tak, abys toho koho chceš předjet, dojel ve chvíli, kdy ho míjí auto v protisměru a pak rychle předjet, zařadit. Pokud máš blbý pocit, radši přibrzdi, zvlášť u kamionů tam jsou značné turbulence a ten 125ccm motor už kolem těch rychlostí 100+ rozhodí každá prkotina.
Taky bacha na plyn, nikdy nedávej úplně plný, žádné zbrklosti, prostě rychle a v klidu předjet.
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
No, já vždy říkám spolujezdci, aby se hýbal tak, jak se hýbu já. Nevím, jak jsi velký, ale když vezeš nějakou holku s normálními proporcemi, tak to, že se blbě naklání sice je nepříjemné, ale já, se svými dvěma metry to dokážu docela vyrovnat. Ovšem pokud to nečekáš, tak z toho může být klidně nehoda. Takže kromě poučení také počítat s tím, že je tam někdo další a může klidně udělat nějakou blbost a ty na ní musíš správně reagovat.
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
Spojka, hodně klidná vyrovnaná jízda. Motorka se nesmí vlnit. Samozřejmě, snažit se tomu vyhnout, ale ne za cenu stability.
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Když to auto zadupne, tak bude pravděpodobně brzdit o dost rychleji, než ty. Další věc je, že když jedeš blízko za autem, nevidíš bordel, výmoly, díry a další krásné věci, které si na tebe silnice přichystala, takže ty dvě sekundy jsou opravdu minimum. Samozřejmě, ve městě se to moc natahovat nedá, ale na okreskách je vždy dobré mít mezery, už kvůli problémům s vyhýbání se ve vyšších rychlostech.

Celkově doporučuji hlavně myslet hodně dopředu, jezdit s rozvahou a podle toho, jak se cítíš. Pokud máš přehledný úsek, jsi si jistý, tak klidně jeď rychleji, ale pokud nevíš, co je za rohem nebo zatáčkou, necítíš se, radši si zpomal.
Dobré je, zajet si někam na letiště, nebo jinou velkou plochu a vyzkoušet si tam nějaké ostré zatáčky, krizové brzděni a podobné věci.
No, už jsem toho napsal až, až. Ani nevím, co už jsem zmínil a co ne, tak to radši ukončím.
Snad ti ty rady k něčemu budou .

Naposledy editováno 19.08.2011 13:48:53

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:13 | Nahoru | #57

Mr.Dreamer píše: 2) jak brzdit
V krizových situacích jen přední. Zkoušel jsem si to na letišti, a pokud chceš opravdu zastavit, je přední ideální. Zadní totiž do smyku a ubírá na rovnováze a tak kromě brzdění musíš řešit ještě další věci a vzhledem k tomu, že je váha stejně hlavně na předním kole, tak ve výsledku jen přední zastavíš více. Také je dobré při krizovém brzděni zmáčknout spojku.
Osobně se mi při krizovém brzdění jednou podařilo zablokovat přední i zadní kolo, motorka rozhodně nezastavila nějak extra rychle, poskakovala jak splašená a zadní kolo jsem musel hodně hlídat.
Normální dobržďování je nejlepší motorem. Pokud je potřeba použít brzdu, tak já používám obě. Když dáš jen přední, tak jde váha na ruce. Zadní to pěkně vyrovná a celkově je to pohodlnější.


Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?

Naposledy editováno 19.08.2011 14:14:27

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 14:20 | Nahoru | #58
Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:24 | Nahoru | #59
DMRS> Ano, zkoušel jsem to. Označil jsem si místo, kde začnu brzdit, vždy stejná rychlost. Čím horší povrch, tím dříve jsem zastavil jen s přední brzdou. Je to z důvodu, že když brzdím přední, mohu se plně soustředit na to brzdění, zadní kolo je pěkně klidné (mám vymáčklou spojku) a můžu to držet na té hraně, kdy už, už chce zadní kolo do vzduchu.
Zadní brzdu, jak už jsem psal, používám při normálním brzdění, obzvlášť třeba z kopce. Dobrzďuji samozřejmě motorem.

Koukal jsem na to video, které tu je o pár postů výš a docela mě potěšilo, že 95% z toho, co tam radí profesionál, jsem si za tři roky objevil sám. Nevím jak ostatní, ale já si nejlépe zapamatuji to, co se naučím sám, ale i tak je určitě dobré se na to podívat.
Snad jediné, s čím jsem značně nesouhlasil, bylo to předjíždění, nějaké krátké kukuč do zrcátek je, obzvláště ve městě, sakra málo. V těch zrcátkách je prd vidět a jediná možnost, jak opravdu zjistit co je za vámi je se tam podívat. Prostě rychlý pohled a můžu jet.

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:24 | Nahoru | #60

HornisGSX píše: Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky



má pravdu ten chlapec... ale se zadní vopatrně... zabloknout zadní taky nejni žádná slast.. i když lepčí, jak přední

edit: mnoale vobecně spíš nebrzdit.... kór v začátcích...

Naposledy editováno 19.08.2011 14:26:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist