globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.

Tomáš.

Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 14:20 | Nahoru | #1
Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:24 | Nahoru | #2

HornisGSX píše: Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky



má pravdu ten chlapec... ale se zadní vopatrně... zabloknout zadní taky nejni žádná slast.. i když lepčí, jak přední

edit: mnoale vobecně spíš nebrzdit.... kór v začátcích...

Naposledy editováno 19.08.2011 14:26:55

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:27 | Nahoru | #3

HornisGSX píše: Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky


souhlas
mitaska na předku už mě takhle několikrát vypekla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:31 | Nahoru | #4
HornisGSX> Přesně kvůli těmto domněnkám jsem dříve brzdil i zadní a vyvrcholilo to tím bloknutím obou kol.
Základní logika říká, že dvě brzdy jsou lepší než jedna, ALE pokud brzdíš opravdu, co to jde, tak je váha motorky tak i tak na předním kole. V té chvíli má přední guma obrovskou přilnavost a na zadním je tak malá váha, že stačí už jen to cukání motoru a ustřelí (proto spojka). brzdění přední brzdou má navíc tendenci motorku narovnávat, a pokud ztratí přilnavost, což se ti může stát u horších gum, povrchu nebo mokré vozovky, tak jsi pořád narovnaný a pokud nezazmatkuješ a jen to podržíš, prostě zastaví.
Pokud chci manévrovat, tak nesmím nasadit to "Krizové brzdění", to tam vždy musím mít nějakou tu rezervu a manévrovat se musí se spojkou, ne když brzdíš. Pokud to budeš brzdit i manévrovat najednou, tak to pravděpodobně nedopadne dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:47 | Nahoru | #5
HornisGSX> Já když brzdím KRIZOVĚ tak mi jde zadní kolo do vzduchu!!! K čemu mi pak je brzdění zadní brzdou???? Nevím jak u čoprů atd, ale na SS je třeba zadní brzda v krizi zbytečná...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist