Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky
HornisGSX píše: Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky
má pravdu ten chlapec... ale se zadní vopatrně... zabloknout zadní taky nejni žádná slast.. i když lepčí, jak přední
edit: mnoale vobecně spíš nebrzdit.... kór v začátcích...
Naposledy editováno 19.08.2011 14:26:55
HornisGSX píše: Mr.Dreamer> čoveče ta zadní brzda je hodně důležitá při krizovém brždění!!!
1) když zašlápneš přední brzdu přeneseš většinu váhy jak motorky tak jezdce na přední kolo které nemusí udržet přilnavost k vozovce ( prostě ti uletí předek)
2) když máš zašláplou přední brzdu nemáš možnost s motorkou pořádně manévrovat.
3) při brždění i zadní brzdou odlehčíš nápor na přední pneu, a jsi schopný s motorkou manévrovat.
4) pokud kecá pi.. nakopejte mě do sedinky
souhlas
mitaska na předku už mě takhle několikrát vypekla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Základní logika říká, že dvě brzdy jsou lepší než jedna, ALE pokud brzdíš opravdu, co to jde, tak je váha motorky tak i tak na předním kole. V té chvíli má přední guma obrovskou přilnavost a na zadním je tak malá váha, že stačí už jen to cukání motoru a ustřelí (proto spojka). brzdění přední brzdou má navíc tendenci motorku narovnávat, a pokud ztratí přilnavost, což se ti může stát u horších gum, povrchu nebo mokré vozovky, tak jsi pořád narovnaný a pokud nezazmatkuješ a jen to podržíš, prostě zastaví.
Pokud chci manévrovat, tak nesmím nasadit to "Krizové brzdění", to tam vždy musím mít nějakou tu rezervu a manévrovat se musí se spojkou, ne když brzdíš. Pokud to budeš brzdit i manévrovat najednou, tak to pravděpodobně nedopadne dobře.