Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
HornisGSX> Přesně kvůli těmto domněnkám jsem dříve brzdil i zadní a vyvrcholilo to tím bloknutím obou kol.
Základní logika říká, že dvě brzdy jsou lepší než jedna, ALE pokud brzdíš opravdu, co to jde, tak je váha motorky tak i tak na předním kole. V té chvíli má přední guma obrovskou přilnavost a na zadním je tak malá váha, že stačí už jen to cukání motoru a ustřelí (proto spojka). brzdění přední brzdou má navíc tendenci motorku narovnávat, a pokud ztratí přilnavost, což se ti může stát u horších gum, povrchu nebo mokré vozovky, tak jsi pořád narovnaný a pokud nezazmatkuješ a jen to podržíš, prostě zastaví.
Pokud chci manévrovat, tak nesmím nasadit to "Krizové brzdění", to tam vždy musím mít nějakou tu rezervu a manévrovat se musí se spojkou, ne když brzdíš. Pokud to budeš brzdit i manévrovat najednou, tak to pravděpodobně nedopadne dobře.
Základní logika říká, že dvě brzdy jsou lepší než jedna, ALE pokud brzdíš opravdu, co to jde, tak je váha motorky tak i tak na předním kole. V té chvíli má přední guma obrovskou přilnavost a na zadním je tak malá váha, že stačí už jen to cukání motoru a ustřelí (proto spojka). brzdění přední brzdou má navíc tendenci motorku narovnávat, a pokud ztratí přilnavost, což se ti může stát u horších gum, povrchu nebo mokré vozovky, tak jsi pořád narovnaný a pokud nezazmatkuješ a jen to podržíš, prostě zastaví.
Pokud chci manévrovat, tak nesmím nasadit to "Krizové brzdění", to tam vždy musím mít nějakou tu rezervu a manévrovat se musí se spojkou, ne když brzdíš. Pokud to budeš brzdit i manévrovat najednou, tak to pravděpodobně nedopadne dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Mr.Dreamer>to nejsou domněnky to je zkušenost... tlamu už jsem si rozmlátil a to pořádně neboj a mám vyzkoušeno, že obě brzdy jsou opravdu leší než jedna a pokud umíš brzdit ( toď záladní prvek) nikdy nedovolíš kolům aby šli do smyku... Proto já se při brždění vždy snažím pomáhat brzdou zadní možná je to i tím, že ta moje obludka má nějakých 250kg+já 100kg( njn jsem vypasenej cvalík ). Každej mám svou zkušenost a to jak s nájezdy do zatáček tak při krizovém brždění proto nikomu nic nenutím jen jsem napsal jak to dělám já a myslím si, že je to správně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.