globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.

Tomáš.

Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:13 | Nahoru | #1

Mr.Dreamer píše: 2) jak brzdit
V krizových situacích jen přední. Zkoušel jsem si to na letišti, a pokud chceš opravdu zastavit, je přední ideální. Zadní totiž do smyku a ubírá na rovnováze a tak kromě brzdění musíš řešit ještě další věci a vzhledem k tomu, že je váha stejně hlavně na předním kole, tak ve výsledku jen přední zastavíš více. Také je dobré při krizovém brzděni zmáčknout spojku.
Osobně se mi při krizovém brzdění jednou podařilo zablokovat přední i zadní kolo, motorka rozhodně nezastavila nějak extra rychle, poskakovala jak splašená a zadní kolo jsem musel hodně hlídat.
Normální dobržďování je nejlepší motorem. Pokud je potřeba použít brzdu, tak já používám obě. Když dáš jen přední, tak jde váha na ruce. Zadní to pěkně vyrovná a celkově je to pohodlnější.


Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?

Naposledy editováno 19.08.2011 14:14:27

(reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 14:24 | Nahoru | #2
DMRS> Ano, zkoušel jsem to. Označil jsem si místo, kde začnu brzdit, vždy stejná rychlost. Čím horší povrch, tím dříve jsem zastavil jen s přední brzdou. Je to z důvodu, že když brzdím přední, mohu se plně soustředit na to brzdění, zadní kolo je pěkně klidné (mám vymáčklou spojku) a můžu to držet na té hraně, kdy už, už chce zadní kolo do vzduchu.
Zadní brzdu, jak už jsem psal, používám při normálním brzdění, obzvlášť třeba z kopce. Dobrzďuji samozřejmě motorem.

Koukal jsem na to video, které tu je o pár postů výš a docela mě potěšilo, že 95% z toho, co tam radí profesionál, jsem si za tři roky objevil sám. Nevím jak ostatní, ale já si nejlépe zapamatuji to, co se naučím sám, ale i tak je určitě dobré se na to podívat.
Snad jediné, s čím jsem značně nesouhlasil, bylo to předjíždění, nějaké krátké kukuč do zrcátek je, obzvláště ve městě, sakra málo. V těch zrcátkách je prd vidět a jediná možnost, jak opravdu zjistit co je za vámi je se tam podívat. Prostě rychlý pohled a můžu jet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2011 v 19:53 | Nahoru | #3

DMRS píše: Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

19.8.2011 v 20:03 | Nahoru | #4

DMRS píše: Zkusil sis, jak dlouhou brzdnou dráhu máš při intenzivním brzdění jen přední brzdou a jakou s oběma, když na to jdeš s citem a nehamstneš na to naplno, tak aby se ti kola zablokovala? V krizových situacích potřebuješ zastavit co nejdřív a zadní brzda ti ubere nějakej ten metr brzdné dráhy. Kdyby zadní brzda nebyla potřeba, proč by jí tam výrobce vůbec dával?


Párkrát už jsem na 916 takto "krizově" brzdil a při použití zadní brzdy to vždy skončilo tím, že mi zadní kolo několik desítek metrů "klouzalo" po silnici s prakticky nulovou přilnavostí... Jestli mi to ale nějakých pár metrů brzdné dráhy ubralo, to skutečně netuším... A odpověď na tvou otázku "proč?" - tak to vážně nevím , ale pravdou je, že Ducati má zadní brzdu většinou o dost silnější než ostatní sportovní stroje... Stejně ji tam ale moc nepoužívám...

Naposledy editováno 19.08.2011 20:04:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist