globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hornet na okruhu
tak jsem to včera zkusil na okruhu a jsem dost zklamanej......hlavně to nešlo kvůli hlavě a proto se ptám. Na silnici si občas škrtnu stupačkou a gumu poměrně pravidelně do kraje,ale včera na okruhu prostě všechno špatně....na Horníkovy jsou nasazeny gumy Sport attack, předek nafouklej na 2,3 zadek 2,5. Předepsaný je 2,5/2,9. Když jsem to kontroloval na benzince,tak jsem musel spíš dofukovat,než upouštět(bylo tam 2/2,2). No a v pár zatáčkách se mě zdálo jako by do mě zboku někdo tlačit......měl jsem pocit že to začíná ujíždět...a tak se mě hlavou honilo,správnej tlak,špatnej tlak .
Takže dotaz zní....mít to příště tak trochu víc mít v píči,nebo něco změnit?
Tlak,přitvrdit pružinu,či co?
pro ilustraci foto gumy
........a prosím moc se mi nesmějte...moje ego utrpělo,ale péro je pořád dostatečně velký
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Hornet na okruhu

14.7.2011 v 08:31 | Nahoru | #1
příště to foukni na předepsanej tlak, ale vím, že se nic podstatně nezmění ... když jsem byl poprvé na okruhu, taky jsem byl marnej, ačkoliv jsem si myslel, jakej jsem hustokrutoborec na silnici ... chce to jen víc jezdit a pomalu sahat za hranice, nejhorší je ten pud sebezáchovy, ale pokud má člověk mašinu, s kterou jezdí denně do práce, tak si jí váží a nechce jí složit ... když jsme se chtěli naučit lítat, tak jsme si koupili GSXR 1993 na dobití a pak jsme pomalu ten práh posunovali dále

nenapsal si, z čeho jsi byl zklamanej ?? co Ti nešlo ??

1 reakcí na tento příspěvek Hornet na okruhu

14.7.2011 v 08:31 | Nahoru | #2
No jestli jsi tam měl tyhle tlaky za studena, tak se nedivím
Další věc - nebát se o čistotu trenek

Naposledy editováno 14.07.2011 08:34:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 08:37 | Nahoru | #3

myszak píše:

nenapsal si, z čeho jsi byl zklamanej ?? co Ti nešlo ??


z těch pocitů,prostě od začátku do konce jsem věděl že je to špatně a nejde to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 08:38 | Nahoru | #4

magorvkleci.com píše: No jestli jsi tam měl tyhle tlaky za studena, tak se nedivím
Další věc - nebát se o čistotu trenek


o trenky se nebojím,bál jsem se o motorku...mě posešívá VZP a ČP,ale motku bych musel sešívat sám.
Kolik jsem tam podle tebe měl mít?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2011 v 08:44 | Nahoru | #5
trins>

cca 2 předek a 1,8 zadek se fouká většina gum.
Samozřejmě za tepla
Za studena je to cca o 0,3 míň.
Je to orientační a chce to zkoušet.

Na motorku ser, ta se dá vždycky dohromady.

Naposledy editováno 14.07.2011 08:47:03

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 08:47 | Nahoru | #6
magorvkleci.com> na silnici jsem jezdil na tlaku co tam nafoukali při výměně gum takže 2/2,2(ani jsem nevěděl kolik tam je) a je fakt že jsem měl z toho dobrej pocit a gumy drželi a ani jednou jsem neměl pocit že by selhávali

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 08:53 | Nahoru | #7
na okruh foukat dle předepsanejch hodnot výrobce to už jsem dlouho neslyšel tlaky jak píše magor nicméně je to trochu alchymie, jde o váhu, jak rychle jezdíš, počasí atd. Takže jezdit a zkoušet.

2 reakcí na tento příspěvek Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:00 | Nahoru | #8
Jo jak ti říkají kluci...tlaky výrobcem to je bull-shit. NA okruhu jezdíme předek meui 2,1 a 2,2, a zadek 1,7-1,9 dle teploty vzduchu a povrchu.

Nesmíš zapomínat na to, že se ti guma při rychlé jízdě ohřeje a tím vznikne uvnitř mnohem větší tlak. Takže když jsi foukal na 2,5, tak po zahřátí z toho mohly být až 3 to je guma pak jako kámen a zcela nepoužitelné.

Už chápš?

Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:06 | Nahoru | #9
S tlakama je to fakt alchymie. Dost jsem si s tím hrál, když se mi na dálnici rozkmitávaly řidítka. Foukám na předepsaný tlak - předek 2,5 a zadek 2,9. Když jedu na okruh, tak upouštím 0,2 - 0,3. Ale je to pro mě spíš na efekt, nejsem střelec. Když jsem byl před rokem poprvý na okruhu, tak jsem ani neupouštěl a taky to šlo. Do podvozku bych bejt tebou nešahal, abys nenapáchal větší škody. Mě Hornet na Sosnovou stačí, ale v Brně je to už horší. Tady se za to dá víc vzít a člověk začíná v zatáčkách ten podvozek fakt cejtit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:07 | Nahoru | #10
saly.pce> jj,chápu,chápu.......a pro odborníky....je z fotky vidět že je něco špatně? ta guma byla jak žvejkačka po dojezdu a byl tam borec na báwu s michelimana turist/sport a měl je sjetý až do kraje a kááásně hladký

3 reakcí na tento příspěvek Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:07 | Nahoru | #11
Tlaky nejsou asi ten důvod, to je v hlavě. Když jsme poprvé jel na okruh, tak jsem na oblíbených silnicích tahal kolena po zemi, gumy na hranu a myslel jsem si, jaký jsem frajer. Pak jsem přijel na motoškolu a prvních 10 kol jsem jezdil jak idiot a nedosáhl ani toho, co na silnici. Pak jsem si to srovnal v hlavě, pořádně kouknul na ostaní, uvolnil se a už se dřely slidery, následně jiskry od stupaček. Po pár dalších kolech jsem musel koleno už od asfaltu odlepovat. Na okruhu zjistíš, že efekt škrtajícího kolene je pro kontrolu, není nutné celou zatáčku ho brousit do maxima. Jde jen o to nebát se a trénovat. Pak si sáhneš na hranici svých možností a počase zjistíš, že ta hranice jde stále víc a víc posunovat. Z toho, že první jizdy ti to nešlo si nic nedělej a nenech se tím vydeptat. Chce to uvolnit se, nejezdit v křeči, nemyslet na to, co když spadnu a hlavně do každé zatáčky nejezdit s obavou, že za tebou je nějaký střelec. Pak zmatkuješ a jízdu si vůbec neužiješ. Okruh je velkej, vejdou se na něj všichni a když tam není zrovna nějaký kretén, co si myslí, že je jen jeho, tak tě nikdo neohrozí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:08 | Nahoru | #12

saly.pce píše: Jo jak ti říkají kluci...tlaky výrobcem to je bull-shit. NA okruhu jezdíme předek meui 2,1 a 2,2, a zadek 1,7-1,9 dle teploty vzduchu a povrchu.

Nesmíš zapomínat na to, že se ti guma při rychlé jízdě ohřeje a tím vznikne uvnitř mnohem větší tlak. Takže když jsi foukal na 2,5, tak po zahřátí z toho mohly být až 3 to je guma pak jako kámen a zcela nepoužitelné.

Už chápš?



Zadek foukáte na míň než předek? Tak koukám, že budu muset něco načíst. Já upouštím, tak 0,3, ale z hodnot předepsaných výrobcem, takže na zadku mám furt větší tlak než vzadu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:09 | Nahoru | #13
trins> Na vzhled gum a celkové jízdní vlastnosti má i vliv tvého posezu na motorce a další věci, to bych tě musel vidět jezdit, abych ti řekl, co je špatně. Respektive co je špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:10 | Nahoru | #14

Roubi_R1 píše: Tlaky nejsou asi ten důvod, to je v hlavě. Když jsme poprvé jel na okruh, tak jsem na oblíbených silnicích tahal kolena po zemi, gumy na hranu a myslel jsem si, jaký jsem frajer. Pak jsem přijel na motoškolu a prvních 10 kol jsem jezdil jak idiot a nedosáhl ani toho, co na silnici. Pak jsem si to srovnal v hlavě, pořádně kouknul na ostaní, uvolnil se a už se dřely slidery, následně jiskry od stupaček. Po pár dalších kolech jsem musel koleno už od asfaltu odlepovat. Na okruhu zjistíš, že efekt škrtajícího kolene je pro kontrolu, není nutné celou zatáčku ho brousit do maxima. Jde jen o to nebát se a trénovat. Pak si sáhneš na hranici svých možností a počase zjistíš, že ta hranice jde stále víc a víc posunovat. Z toho, že první jizdy ti to nešlo si nic nedělej a nenech se tím vydeptat. Chce to uvolnit se, nejezdit v křeči, nemyslet na to, co když spadnu a hlavně do každé zatáčky nejezdit s obavou, že za tebou je nějaký střelec. Pak zmatkuješ a jízdu si vůbec neužiješ. Okruh je velkej, vejdou se na něj všichni a když tam není zrovna nějaký kretén, co si myslí, že je jen jeho, tak tě nikdo neohrozí.


Přesně Akorát já to měl naopak, rozjezdil jsem se na celodenním ježděním s Creptusem na Sosně a pak jsem byl klidnější i na okresce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:11 | Nahoru | #15
Roubi_R1> neměl jsem strach že mě někdo sestřelí,bylo nás tam málo,takže to bylo v pohodě. Ani jsem se nesnažil to nějak hrotit....protože to prostě nešlo. mám i video,tak jak bude na jůťůbu,tak je sem můžu hodit,aby jste viděli tu "krásu"

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:11 | Nahoru | #16

Jedi.... píše: Zadek foukáte na míň než předek? Tak koukám, že budu muset něco načíst. Já upouštím, tak 0,3, ale z hodnot předepsaných výrobcem, takže na zadku mám furt větší tlak než vzadu.



Ano, jde o to, že zadek nemůže být tvrdý, protože ta guma musí být trochu měkčí i zahřáta, abys v průjezdu zatáčkou při extrémním náklonu měl velkou styčnou plochu. Pokud je guma tvrdá, tak se tato plocha značně změnší a hrozí mnohem větší riziko pádu.

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:12 | Nahoru | #17

Roubi_R1 píše: Tlaky nejsou asi ten důvod, to je v hlavě. Když jsme poprvé jel na okruh, tak jsem na oblíbených silnicích tahal kolena po zemi, gumy na hranu a myslel jsem si, jaký jsem frajer. Pak jsem přijel na motoškolu a prvních 10 kol jsem jezdil jak idiot a nedosáhl ani toho, co na silnici. Pak jsem si to srovnal v hlavě, pořádně kouknul na ostaní, uvolnil se a už se dřely slidery, následně jiskry od stupaček. Po pár dalších kolech jsem musel koleno už od asfaltu odlepovat. Na okruhu zjistíš, že efekt škrtajícího kolene je pro kontrolu, není nutné celou zatáčku ho brousit do maxima. Jde jen o to nebát se a trénovat. Pak si sáhneš na hranici svých možností a počase zjistíš, že ta hranice jde stále víc a víc posunovat. Z toho, že první jizdy ti to nešlo si nic nedělej a nenech se tím vydeptat. Chce to uvolnit se, nejezdit v křeči, nemyslet na to, co když spadnu a hlavně do každé zatáčky nejezdit s obavou, že za tebou je nějaký střelec. Pak zmatkuješ a jízdu si vůbec neužiješ. Okruh je velkej, vejdou se na něj všichni a když tam není zrovna nějaký kretén, co si myslí, že je jen jeho, tak tě nikdo neohrozí.



PŘESNĚ TAK, TOHLE JE SPRÁVNÁ RADA!!!!!

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:13 | Nahoru | #18

Jedi.... píše: Přesně Akorát já to měl naopak, rozjezdil jsem se na celodenním ježděním s Creptusem na Sosně a pak jsem byl klidnější i na okresce.



Jo to jsme tenkrát udělali moc hezkou akci, to je pravda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:14 | Nahoru | #19
saly.pce> ale fakt se nesmát....skoro jsem nevysedal a vím že to bylo celkově špatně fotky

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:14 | Nahoru | #20

trins píše: Roubi_R1> neměl jsem strach že mě někdo sestřelí,bylo nás tam málo,takže to bylo v pohodě. Ani jsem se nesnažil to nějak hrotit....protože to prostě nešlo. mám i video,tak jak bude na jůťůbu,tak je sem můžu hodit,aby jste viděli tu "krásu"



Ber to takto. Nemůžeš od toho hned čekat parádu. Naučit se správně stopu, chce čas. Naučit se brzdné body a správný průjezd zatáčkou na okruhu chce ještě víc času. To je vše

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2011 v 09:17 | Nahoru | #21

trins píše: saly.pce> ale fakt se nesmát....skoro jsem nevysedal a vím že to bylo celkově špatně fotky



Nesměju, znám to a jsem tu od toho, abych poradil Tak za prvé, sedíš moc na nádrži, to znamená, že motorka bude na výjezdech neklidná. Za druhé, jsi strašně vzpřímený a poloha těla je uprostřed motorky - musí jít ven do zatáčky.

Jestli chceš, můžeme se někdy potkat a přesně ti povím co a jak a názorně to ukážu. Tohle je potřeba si řádně vysvětlit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2011 v 09:24 | Nahoru | #22

saly.pce píše: Nesměju, znám to a jsem tu od toho, abych poradil Tak za prvé, sedíš moc na nádrži, to znamená, že motorka bude na výjezdech neklidná. Za druhé, jsi strašně vzpřímený a poloha těla je uprostřed motorky - musí jít ven do zatáčky.

Jestli chceš, můžeme se někdy potkat a přesně ti povím co a jak a názorně to ukážu. Tohle je potřeba si řádně vysvětlit

¨

Souhlasím , chyba je v jízdě, ne v gumě. Podle mého je vidět z jízdy určitý respekt (to je dobře) a nejsi uvolněný a nejsi si jízdou jistý. Posez jak píše saly je chybný. No dalo by se to říci takto "příště to měj víc v piči " Ale tak jízda na okruhu je jako vše ostatní, musíš - trénovat - trénovat - trénovat. Hele věř, že když jsem poprvé jel z Brna, tak jsem si říkal, že pošlu R1 do škarpy a koupím si babetu, jaký jsem poleno. Na silnici machr, na okruhu mě předjeli při první jízdě i endura Nevěš hlavu a plánuj buď nějakou motoškolu, agenturu, nebo volné. Uvidíš, že příště bude lépe Hlavně se netrápit prvním nezdarem, nikdo učený z nebe nespadl a jak tu čteš, každý se učil. Hele já jezdím na motorce 14 let a posledních 5 let jsme zjistil, že jsem lama, tak jsem to prodal

1 reakcí na tento příspěvek Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:26 | Nahoru | #23
Dost možná to bude i rukama. Zrovna vcera jsem cetl knihu a Keith Code tam rikal. Ze si jeho zaci stezovali ze jim to v zatacce klouze. Pritom jezdili casy o 15s horsi nez co se tam jezdni normalne. No a pak se zjistilo ze v zatacce delaj korekce naklonu a nepracujou spravne s plynem. Ze ho otviraj a zaviraj. Drzej krecovite riditka.

Jinak Hornet na okruh asi nebude zadne terno. Ale kouzat by to nemuselo.

Naposledy editováno 14.07.2011 09:28:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:27 | Nahoru | #24
saly.pce> v pohodě s tím smíchem je to spíš vtip

To co popisuješ jsem si říkal taky...nevím jestli takhle jezdím normálně ale včera jsem to prostě na sobě strašně cítil ale prostě to nešlo změnit.
Potkat by jsme se mohli...myslím že jsi někde z Orl.hor,ne?

1 reakcí na tento příspěvek Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:40 | Nahoru | #25
co znamená tlak "za tepla", to když je guma teplá, tak ufouknu?protože když jí vypustim a napustim znovu,tak bude ten vzduch studen a guma teplá. Jak to nejlépe proést a hlavně kolik cca tam dát případně za studena?95kg na R6. thanks

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:42 | Nahoru | #26

trins píše: saly.pce> v pohodě s tím smíchem je to spíš vtip

To co popisuješ jsem si říkal taky...nevím jestli takhle jezdím normálně ale včera jsem to prostě na sobě strašně cítil ale prostě to nešlo změnit.
Potkat by jsme se mohli...myslím že jsi někde z Orl.hor,ne?



Ne ne, jsem od Prahy

(reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:44 | Nahoru | #27

Bidlo píše: co znamená tlak "za tepla", to když je guma teplá, tak ufouknu?protože když jí vypustim a napustim znovu,tak bude ten vzduch studen a guma teplá. Jak to nejlépe proést a hlavně kolik cca tam dát případně za studena?95kg na R6. thanks



Kluci, kteří už závody a okruhy berou vážně, tak snadardně dělají to, že vyjedou na okru, dají si 2-3 kola, aby se guma dostatečně ohřála na provozní teplotu, pak zajedou do boxu, změří tlaky a případně udělají korekci.¨

Každopádně my dva máme váhu stejnou, takže to můžš mít jako já, tedy 2,1 předek a zadek 1,9. Když je velké teplo tak tlaky o 0,1-,02 dolu a pokud zima, tak nahoru.

Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:45 | Nahoru | #28
Hele, tlaky se moc řeší, já teda taky jezdil 2,1 a 1,9 ale první jízdu na Slovači jsem si zapomněl odfouknout (měl jsem je přefouklé kvůli lepšímu nahřívání) a jel jsem s předkem snad 2,7-8 a zadek 3,0 a pohoda Pak jsem si na to vzpomněl až jak jsem přijel, tak jsem se málem posral A žádný náznak špatného chování... i když jsem jel plíseň páč první jízda, ale i tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:50 | Nahoru | #29
Roubi_R1> přesně něco takovýho jsem tady psal ... myslel jsem si, jakej jsem hustokrutoborec, měl jsem za sebou 7let na motyce a na okruhu mě dávali 19ti letý ucha na 600ccm ... pak jsme koupili kraksnu na dobití, na který jsme se střídali 3 a to že dostala pohulit ... dali jsme si motoškolu s kamarádem v Mýtě a ejhle, najednou se to začalo zlepšovat, člověk si začínal bejt jistější, pak jsem po X jízdách vytáhnul svojí starou Sůzu a šlo to o mnohem lépe ... Kolena jsem dřel, stupačky a to si ze mě dělali srandu, že mám motorku-autobus No a na tom mým dnešním GSXrku to je úplně o něčem jiném ...

No a jinak, jak tady psal SVSkritek ohledně A TWIST OF A WRIST od Keith Coda, doporučuju, taky když jsem to viděl poprvý, tak jsem pak jezdil a zjišťoval, že polovinu věcí dělám blbě, že jsem v křeči, že když chytím highsidera, tak okamžitě ubírám plyn a tak ... je to praxe a zase jen praxe a navíc, je okruh bez děr a běžná silnice s vlnkama a zase je to o něčem jiném ...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hornet na okruhu

14.7.2011 v 09:55 | Nahoru | #30
myszak> Nemáte tu knížku někdo v elektronický podobě a nebo na prodej? Jo a k tomu ježdění, já nezapoměnu, když si mě v Brně neskutečně podal snad 10letej klučina na 125 - to byl masakr jak letěl...naštěstí, jak se pak ukázalo, tak už jezdil Evropu, ale i tak
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Včera v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist