globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: třinda, pravý válec více kouří a vynechává
17.5.2011 v 17:54
Zdravím, řekl jsem si, že to nebudu řešit, ale podle mě to prostě není normální. Když na sytič nastartuji tak jedou chvíli oba úplně normálně, ale po další chvíli začne pravej válec více kouřit a viditelně vynechávat. To se děje i po vypnutí sytiče, když se to zase za chvíli zase trošku ohřeje tak se občas stane a válec úplně vysadí, prostě nepálí. Až když přidám trošku plyn tak si občas odstřelí a prskne do výfuku. To úplné vysazení se stane jen občas, stalo se mi to asi dvakrát za celou dobu. Motor je po výbrusu a v záběhu (najeto 700km), leju tam mix 1:30 nějakej synťák, jehla je nejvejš a šroub bohatosti cca 0.5 otáčky. Myslel jsem že to dělá třeba výfuk (dvoukomoráky) tak jsem sundal obě koncovky a dělalo to stejně. Sundal jsem oba celé výfuky, kolena propucoval i když zanešená nějak moc nebyla, primární komory byli čisté. Měl jsem tam stidené svíčky N14C, pak jsem tam dal N15C pač N14C se zasíraly. Teď jsem tam ještě zkusil dát N17C (samozřejmě svíčky vždy nové). Pravá svíčka je vždy tmavší než ta levá. Pod hlavou to nefouká, gufero u altíku taky neteče a kdyby teklo (třeba i středový) tak směs bude chudá a svíčka nebude černá. Já už vážně nechápu čím to může bejt, je to pro mě nepochopitelná záhada, už se ze šílenství pomalu začínám kousat do zad..
Nevěřím že neslícované kanály budou mít až tak katastrofální vliv na chod jednoho válce.. Děkuji za veškeré tipy a odpovědi..

1 reakcí na tento příspěvek třinda, pravý válec více kouří a vynechává

2.4.2014 v 15:30 | Nahoru | #1
Je je je,
Tady se to maže.
Zkus toto:

1) Jehlu maximálně na střed, ne nahoru. (normální provoz = jehla úplně dole vit příručka) (Jehla má 3 Zářezy)

2) rohodně ne syntetika 1:30, Naprostý nesmysl, opravdu. 1:40 bohatě stačí i na záběh. (Tyto nové oleje mažou tak, že se o tom M2T ani nesnilo) Běžný provoz pak 1:50 Vyřiď své Jawě mou hlubokou poklonu, že na takový mazut vůbec chytla.

3) Jedna věc, na kterou tu narážím ve všech tématech a to je nastavení bohatosti. Všichni radí a v příručce je 1,5 otáčky povolit od dotaženého.
Ale pozor! To je jen základní naprosto nepřesné nastavení.

Můj tatík, starý Jawař (jezdil moto, motokáry, ladil motory) mě naučil:

Dát to tedy na 1,5 otáčky od utažení. Potom nastartovat. Nastavit volnoběh na 900. A pomalu otočit šroubem o ¼ povolit a čekat. Pak znovu po ¼ povolovat, nebo utahovat a najít pozici šroubu kdy se volnoběh sám co nejvíc zvýší. Potom sundat šoupátko - na co nejnižší volnoběh a znovu opakovat ladění šroubku po ¼ nebo i méně (Najít zase poloho kdy se volnoběh zvedne) V ideálním případě to seřídíte tak, že najdete, ideální poloho šroubu a z této polohy když otočíte doprava, nebo doleva, tak motor chcípne. V ideální poloze šroub necháme a už jen zvedneme šroubem šoupátko na správný volnoběh. Jen takto je správně seřízeno!!!

Snad je to srozumitelné.

Když provedeš tyto tři kroky, vše bude ok. (celá tato závady spočívá, že jezdíš na extrémně bohatou směs, spíš bych měl napsat extrémně bohatý OLEJ.

(reakce na) třinda, pravý válec více kouří a vynechává

2.4.2014 v 15:50 | Nahoru | #2
Bufan1>
Jak to tam napsalo ty paragrafy, tak to má být o jenu čtvrtinu otáčky. Po otočení chvilku počkejte na reakci motoru, projevuje se pozvolna.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist