bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterka, regulátor nebo...?
Zdravím všechny,

Na Varaderu 99' mám problém s baterkou. po nabití byterie moto bez problémů chytne, ujedu cca 100km a konec, musím roztlačit Baterku jsem bohužel nechal v zimě v motorce, ale na jaře motor roztočila. Jak poznám, že je baterka v hajzlu a neudrží kapacitu, nebo že je špatněj regulátor?
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.4.2011 v 08:52 | Nahoru | #1
pokud ji nabijes nabijeckou a startuje, baterkou to asi nebude - za jizdy by se mela dobijet, tudiz asi nedobiji.

Jestli opravdu nedobiji muzes zmerit. Pripojis voltmetr na baterku, kouknes kolik ma (kolem 13V by to melo byt). Nastartujes, kouknes kolik ma - na volnobeh by melo napeti stoupnout skoro na 14V a pri zvysovani otacek by melo vylezt postupne az na 14.7-14.8V. Pokud to tak je, je asi baterka v hajzlu.

Pokud to tak neni, muze byt v hajzlu regulator nebo alternator: odpojis alternator od regulatoru (vstupni konektor), nastartujes a meris na konektoru alternatoru - mezi kazdou fazi a zemi musis namerit na volnobeh neco kolem 20V, pri 3000ot uz tam musi byt cca 50V a pri 6000ot by to melo lezt pres 100V. Ta napeti ber orientacne, ale tak nejak v rozmezi by se to melo pohybovat. Pokud to tak je, je alternator v poradku a regulator v prdeli, v opacnem pripade naopak .

1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.4.2011 v 09:01 | Nahoru | #2
Zřejmě regulátor, který může přestat dobíjet až se zahřeje. Takže změř napětí nabíjení po delší projíždce - může dělat to, že čím větší otáčky tím bude klesat napětí.

O dobíjení je tady na foru hodně, tak pohledej. Řeší se to furt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 09:04 | Nahoru | #3
Medved> Díky za odpověď!!! Už jsem zase chytřejší!!

Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 09:24 | Nahoru | #4
U Hondy to bude s největší pravděpodobností regulátor.

Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 11:46 | Nahoru | #5

Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 11:49 | Nahoru | #6

Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 11:55 | Nahoru | #7
dobíjení se zjistí za chodu motoru při rozsvícených světlech 13 - 14,5 V podle otáček a vadnou baterku spolehlivě zjistíš tak, když jí naplno nabiješ nabíječkou dáš do motorky, připojíš voltmetr a začneš startovat pokud napětí klesne pod 10 - 9 V baterka je vadná startovat bez světel...

1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 15:16 | Nahoru | #8
Fizzer: souhlas

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 15:17 | Nahoru | #9

Bubrak ZX10R píše: Fizzer: souhlas



JO +1

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 18:27 | Nahoru | #10

Danielos píše: Zřejmě regulátor, který může přestat dobíjet až se zahřeje. Takže změř napětí nabíjení po delší projíždce - může dělat to, že čím větší otáčky tím bude klesat napětí.

O dobíjení je tady na foru hodně, tak pohledej. Řeší se to furt.



Jo - pravda. Nedavno jsem mel patalii s regulatorem na Bigu - za studena vse v pohode, jakmile se zahral, poustel do baterky 30V .

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 18:30 | Nahoru | #11

MaHoMaKy píše: Medved> Díky za odpověď!!! Už jsem zase chytřejší!!



nz

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 18:53 | Nahoru | #12
Medved> Tak jsem to proměřil.
Když neběží motor, tak baterka má kolem 13,5V, po nastartování a jemném přidání plynu je tam 14.3V-14.6V čím víc ale přidávám, tak to pak klesa zase na cca 13.5 - 13,8V.
Ten vstupní konektor je pro mě španělská vesnice. Je tam 5 drátů, zelenej, červenej a tři žlutý. Kostru chápu a fáze budou asi ty žlutý, že? Zkoušel jsem tedy černej na zkoušečce na kostru a červenej na jednotlivé žluté a to čísla lítaj nahoru, dolů - nejsem z toho moudrej! na elektriku jsem levej! Sorry Když dám ale černej na zkouščce na kostru a červenej na červenej v konektoru, tak to ukazuje stejné hodnoty jako na baterce. To je ale asi nic neříkající. Takže jsem se asi neposunul nikam!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 19:02 | Nahoru | #13
MaHoMaKy> dobíjí ti to dobře.

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 19:05 | Nahoru | #14
FiZzeR> Takže baterka v hajzlu?? Ale jak je možný že nabíječka ji uvede do provozu a až když je na motorce, tak se vytříská, když do dobíjí??

Baterka, regulátor nebo...?

18.4.2011 v 19:33 | Nahoru | #15
Jak psal Danielos Hondos, promer to dobijeni jeste po 99km jizdy, nez to chcipne. Zahraty to nemusi dobijet (ale studeny jo).

Baterka, regulátor nebo...?

19.4.2011 v 06:54 | Nahoru | #16
Jo tak tenhle problém jsem řešil loni.Nabil baterku ,ujel 30 km a konec.Znovu nabil zas 30.Altik nabíjel ale po zahřátí ne.Převynutí 2500 kč a je vše OK

1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?

19.4.2011 v 08:06 | Nahoru | #17
Může mi někdo vysvětlit, jak může pomoct prevynutí alternátoru, když v zahřátem stavu nedobíjí? Když bude špatné vynutí, tak nebude dobíjet ani studenej, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

19.4.2011 v 09:17 | Nahoru | #18

MaHoMaKy píše: Medved> Tak jsem to proměřil.
Když neběží motor, tak baterka má kolem 13,5V, po nastartování a jemném přidání plynu je tam 14.3V-14.6V čím víc ale přidávám, tak to pak klesa zase na cca 13.5 - 13,8V.
Ten vstupní konektor je pro mě španělská vesnice. Je tam 5 drátů, zelenej, červenej a tři žlutý. Kostru chápu a fáze budou asi ty žlutý, že? Zkoušel jsem tedy černej na zkoušečce na kostru a červenej na jednotlivé žluté a to čísla lítaj nahoru, dolů - nejsem z toho moudrej! na elektriku jsem levej! Sorry Když dám ale černej na zkouščce na kostru a červenej na červenej v konektoru, tak to ukazuje stejné hodnoty jako na baterce. To je ale asi nic neříkající. Takže jsem se asi neposunul nikam!



To vypada, ze dobiji ok. Tak bud aku v cudu, nebo po ohrati prestane dobijet. Zacal bych tim, ze aku doneses nekam, kde ti ho zmeri (servis, prodejna aku) zatezovym voltmetrem. Nebo si ho zmer sam ... pripoj tam zatez, ktera bude brat 1/10 kapacity a aku by mel vydrzet 10 hodin (teoreticky) drzet napeti vyssi nez 9V. Takze pokud mas 14Ah aku, pripojis k nemu 15W zarovku (mela by byt 17W - ale tu budes tezko shanet - vypocet je (kapacita/10) x 12 = 16.8W) a voltmetr a nechas ji svitit. Sem-tam juknes na Vm - az klesne pod 9V mas zmereno - pocet hodin, ktere uplynuly od zacatku testu vynasobis desetinou jmenovite kapacity a mas skutecnou kapacitu aku.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

19.4.2011 v 19:51 | Nahoru | #19
Medved> zkoušel jsem to ještě proměřit a zjistil jsem že po nastartování to dáva cca 13.8 V, ale mám zhasnutá světla!! Jakmile rozsvítím potkávačky, tak to spadne na 12.3 - 12.5 V a to je málo, co? Může to být zborcená baterka?

Baterka, regulátor nebo...?

19.4.2011 v 20:43 | Nahoru | #20
řešil jsem tento problém u Varana loni. Borec se dušoval, že má novou baterku a že je každou chvíli KO. Změřil jsem dobíjení a bylo to jasný - regulátor na výměnu. Vyměnil jsem ho, dobíjení začalo šlapat, ale baterka už stejně byla v 3,14či. Při startování napětí na svorkách klesalo až na 4V
Pak už mi konečně uvěřil, že je to už opravdu jen a jen baterkou, koupil novou a má klid.
No, reklamoval ji, ale zdůraznil jsem mu, ať prodejci vyčichlej regulátor taktně zamlčí

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 01:34 | Nahoru | #21

MaHoMaKy píše: Může mi někdo vysvětlit, jak může pomoct prevynutí alternátoru, když v zahřátem stavu nedobíjí? Když bude špatné vynutí, tak nebude dobíjet ani studenej, ne?



V zahratem stavu se muze nekde neco roztahnout a v altiku zkratovat. Po previnuti bude zas odolny i pri zahrati. Jedna z variant.

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 01:35 | Nahoru | #22

MaHoMaKy píše: Medved> zkoušel jsem to ještě proměřit a zjistil jsem že po nastartování to dáva cca 13.8 V, ale mám zhasnutá světla!! Jakmile rozsvítím potkávačky, tak to spadne na 12.3 - 12.5 V a to je málo, co? Může to být zborcená baterka?



To je malo no, zkus jinou baterku a zas to zmer se svetlama. Ale asi to bude dobijeni, regulator nebo/a alternator.

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 06:28 | Nahoru | #23
MaHoMaKy>No tak to se obávám že je to vážně altik.Takové hodnoty jsem měřil taky.ůdajně bylo spálené jedno vynutí.

1 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 07:12 | Nahoru | #24
Zkusím se zastavit dneska odpoledne v servisu, tak jsem zvědavej co tam řeknou. Už asi nemám na to se v tom šťourat sám a hledat, kde se co pojebalo! Stejně je to zákon schválnosti, co? Začne být hezky a začne se to srát!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 10:09 | Nahoru | #25

MaHoMaKy píše: Medved> zkoušel jsem to ještě proměřit a zjistil jsem že po nastartování to dáva cca 13.8 V, ale mám zhasnutá světla!! Jakmile rozsvítím potkávačky, tak to spadne na 12.3 - 12.5 V a to je málo, co? Může to být zborcená baterka?



To spatne. Takhle padat to nesmi, dobijeni to musi udrzet. Predpokladam, ze tech 12.x jsi nameril s rozsvicenyma svetlama v otackach - ne na volnobeh.

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 10:24 | Nahoru | #26
Medved> jj v otáčkách!

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 10:52 | Nahoru | #27

MaHoMaKy píše: Zkusím se zastavit dneska odpoledne v servisu, tak jsem zvědavej co tam řeknou. Už asi nemám na to se v tom šťourat sám a hledat, kde se co pojebalo! Stejně je to zákon schválnosti, co? Začne být hezky a začne se to srát!



nerikej tomu zakon schvalnosti, ale zakon Hondy

Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 10:53 | Nahoru | #28
hele brachovi se spalilo vinuti alternatoru + regulator na CBR900 tejden po tom, co sme se vratili z Italie, ten mel zas hrozny stesti

3 reakcí na tento příspěvek Baterka, regulátor nebo...?

20.4.2011 v 20:57 | Nahoru | #29
Tak Vážení, záhada je vyřešena. Byl to nečekaně .............chvilka napětí....... regulátor dobíjení Kdo by to byl řekl!! V servisu kam jezdím měl zásobu Ignitechu za lidových 2,5 tis, což je dle mého cena lidová . Takže teď si baterčička, světýlka, klaksonek spokojeně sosají čerstvý a kvalitní elektrický proud!! Takže děkuji všem za asistenci!!

(reakce na) Baterka, regulátor nebo...?

21.4.2011 v 11:27 | Nahoru | #30

MaHoMaKy píše: Tak Vážení, záhada je vyřešena. Byl to nečekaně .............chvilka napětí....... regulátor dobíjení Kdo by to byl řekl!! V servisu kam jezdím měl zásobu Ignitechu za lidových 2,5 tis, což je dle mého cena lidová . Takže teď si baterčička, světýlka, klaksonek spokojeně sosají čerstvý a kvalitní elektrický proud!! Takže děkuji všem za asistenci!!



jojo - ten Ignitech mam ted na Bigovi taky. Zatim spokojenost (mam ho tam cca pul roku)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist