Po 13 sezónách je potřeba nový asfalt, a je otázka, jestli to nevydrželo opět těch 20 let kvůli intenzivnímu provozu, posledním dvanácti krutým zimám nebo kvůli ošizenému studenému asfaltu a technologii. Pamatuju jako kluk, když se někde v osmdesátých letech pokládal asfalt, všechno bylo rozžhavené a válce jezdily snad tři dny dnem i nocí. V tom dubnu 2008 se z asfaltu ani z lidí moc nekouří, technika taky nic extra. Poslední metry:
Další info
https://www.zakruta....ostane-novy-koberec/
https://www.autorevu...h-s-novym-povrchem_3
https://www.autospor...uh-uz-ma-novy-povrch
jan26 píše: https://www.ceskatelevize.cz/porady/12387474945-archiv-d/220471294071028-archiv-d-za-oponou-velke-ceny/
Dobrý dobový dokument, pobavilo jak ten blb Jirsák říká Bohušovi, zarytýmu antikomunistovi " soudruhu Stašo"
Tady další rozhovory s Karlem
Rozhovor s Karlem I.
Rozhovor s Karlem II
Tak ať máte zítra v práci co dělat.
Moje přání je dosti naivní, ale ať dá Dorna ještě rok vyjímku na starý povrch, diváci, co mají lupen 2020 a budou mít 2021 tak uvidí GP live a pak teprv ať po všech závazkách (smlouvy, lístky) začnou řešit budoucnost.
Jinak, je mi jasné, že AMD opravdu nebude chtít nic platit ze svého, když na vše ostatní povrch vyhovuje a pro MotoGP, které pořádá spolek, to nevyhovuje a museli by zaplatit celou částku rekonstrukce. Jenže jaké je řešeni?
Naposledy editováno 13.08.2020 08:00:20
Novináři někde vyštrachali smlouvu mezi spolkem a AMD a podle smlouvy by povrch měl financovat spolek!!
Prý je smlouva pro spolek velmi nevýhodná a ukládá mu samé povinnosti.
Toto jsem dostal od známého.
Celkem komické je, jak se od toho distancuje hejtman, který nevýhodnou smlouvu podepsal. A primátorka, druhá podepisující, pro jistotu mlčí. To ti pitomci ani nečtou, co podepisují?
Pěkně s tím AMD vyjebal. To jsem zvědav, jak to dopadne.
Jelikož jsem po prvé po 17 letech nebyl na GP v Brně, tak aspoň tady pro zájemce pár fotek z mé dovolené.
GP jsem sledoval z Lipna
Pepo, dělal jsi letos vůbec transparenD než začala epidemie???? Protože teď už si musíme pokládat otázku, zda někdy ještě transparenD budeš vůbec dělat.
https://www.idnes.cz...519_brno-zpravy_mos1
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Povrch se měnil už po 9 letech v roce 1996 s posunem cílové rovinky o 1 metr od boxů, takže prodloužen z 5394 na 5403 metrů. Tady kecal i Venca. Takže 1987, 1996, 2008 (tady už byla vyjímka od 2006)...takže nyní pro GP je nejvyšší čas...a hlavní problém je sice sveden na grip, ale průser jsou ty hrby, ještě že tam nepustili kamiony...to by byl v prdeli za 5 let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
PityGPX píše: Kohlstein: ohledně povrchu:
Povrch se měnil už po 9 letech v roce 1996 s posunem cílové rovinky o 1 metr od boxů, takže prodloužen z 5394 na 5403 metrů. Tady kecal i Venca. Takže 1987, 1996, 2008 (tady už byla vyjímka od 2006)...takže nyní pro GP je nejvyšší čas...a hlavní problém je sice sveden na grip, ale průser jsou ty hrby, ještě že tam nepustili kamiony...to by byl v prdeli za 5 let.
Máš pravdu. V roce 2008 prodávali kostky vysoké 10cm, na kterých je vidět, že v roce 1996 se nanesla na zhutněný základ asi 3cm porezní vrstva, kterou by neměl být problém obnovovat každých 5-8 let, když se kamínky na povrchu ohladí. Proč to v tom roce 2008 rozjebali do hloubky, to je záhada.
Na každé kostce je patrný vývoj asfaltového povrchu závodní dráhy: spodní nafialovělá vrstva je původní z roku 1987, kdy byl Automotodrom Brno otevřen. Horní šedá vrstva asfaltu je z roku 1996, kdy byla provedena povrchová oprava závodní dráhy.
Zdroj http://constructors...todrom-brno-1175.htm
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Rado_ píše: Soukromý kšeft, takže ze soukromých peněz
Máš pravdu, taky si myslím, že by pseudoMC klub neměl dostávat státní dotace a pozemky pod cenou
Kohlstein píše: V roce 2008 prodávali kostky vysoké 10cm, na kterých je vidět, že v roce 1996 se nanesla na zhutněný základ asi 3cm porezní vrstva, kterou by neměl být problém obnovovat každých 5-8 let, když se kamínky na povrchu ohladí. Proč to v tom roce 2008 rozjebali do hloubky, to je záhada.
Na tom nic tak moc záhadného není - když se ti začne sesedat podloží, tak to sice asfaltem srovnáš, ale vydrží to jen krátce. Takže se čas od času musí vybagrovat a znovu položit i spodek, a hlavně pořádně a kvalitně uválcovat. Jak to dopadá když se podloží nepovede vědí všichni, kteří jezdí po dálnici okolo Ostravy. Housenková dráha
Já dodávám - kdoví jakej tam "najebali" materiál a v jaké tloušťce "koberce" !!?
To se z dokumentace dodání díla asi nedozvíme . Hlavně aby to nebyl nějakej levnej recyklát
z oprav české silniční sítě ...
A NAVÍC se tak TŘEBA dostal do kontaktu ten "německej" materiál roku výroby 2008
se "socialistickým" z roku 1987 a v poslední době TŘEBA začal ten "kapitalistickej" po tom
"socialistickým" ujíždět a to jsou ty ""vlnky"" na povrchu ...
Jj, kostky "historickýho" povrchu trati se v roce 2008(?) prodávaly asi dobře,.
Avšak při příležitosti oficiálního pojmenování zatáčky, kde při GP 1990 došlo k pádu Kevina Schwantze,
SE PO OSMNÁCTI LETECH(!), "JAKSI ZAPOMĚLO" Kevina do Brna pozvat ...
Naposledy editováno 14.08.2020 21:57:43
Naposledy editováno 15.08.2020 08:35:21
Skúsim ešte popátrať.
Naposledy editováno 15.08.2020 18:43:39
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
The racing line and not the centre is the factor that will be used when referring in these standards to straights and curves and in order to calculate the average speed of a circuit and to design the layout. The racing line (which is represented by the ideal trajectory of competition motorcycles in a complete lap) will generally have the effect of reducing the straights and elongating the curves.
A pak tu máme ještě převýšení - není jisté, jestli třeba původní kratší délka nebyla projekce do vodorovné roviny nebo chybný odečet z mapových podkladů. A třeba v atletice se měří taky nejkratší linie, ale 30cm od okraje dráhy.
Naposledy editováno 15.08.2020 20:51:26
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Kohlstein píše: Jsem přesvědčený, že délka okruhu se fyzicky nikdy nezměnila, ale těch 9m rozdílu připisuju na vrub způsobu měření. Řády FIA měří délku trati jejím středem (pdf ), zatímco řády FIM uvažují pro výpočet průměrné rychlosti délku trati měřenou po ideální nejkratší průjezové linii.
A pak tu máme ještě převýšení - není jisté, jestli třeba původní kratší délka nebyla projekce do vodorovné roviny nebo chybný odečet z mapových podkladů. A třeba v atletice se měří taky nejkratší linie, ale 30cm od okraje dráhy.
Důkaz místo divokých spekulací, že délka se fyzicky změnila.
******************************************************************
desmo69 (619) napsal 17.08.2020 v 23:33
================================
Nedivím se, v téhle době to na psychiku musí být mazec. Už jen ta představa že přijel týden před GP Španělska do Jerezu,
v paddocku strávil zavřenej celej týden bez žádnýho blízkýho jen aby se pak rozsekal a poranil koleno.
Pak ve stejným paddocku celej další týden se nudit a čekat na závod kterej opět nedokončí právě kvůli kolenu.
Pak Brno, doma a velký očekávání který je završeno zjištěním tech. problému po warmupu a jako bonus v závodě se objeví další....
no a teď v Rakousku opět byt zavřenej 2 týdny mezi kamionama, hnus.Tak snad se z toho dostane co nejdřív
Více na: https://www.motorka...44252.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz
No a já už dodávám jen následující :
******************************************
IvanDvoutakťák (3310) napsal 18.08.2020 v 09:48
======================================
Desmo, je moc dobře, žes ty současné "poměry" v MotoGP detailně popsal ! A když se podíváme do toho""geniálního""
kalendáře, co Dorna nadiktovala jezdcům, bude pokračovat stejným způsobem ještě vícekrát
Po přesunu z předchozí destinace OPĚT DVA TÝDNY "internace" na další trati, jako v nějakým trestným táboře
Důležitý přece je vydělat Dorně prachy i kdyby se mělo jezdit dvakrát v týdnu ...
Jezdci ? Pro Dornu JEN LOUTKY, co si nedovolí ani kritiku, natož odporovat .
Více na: https://www.motorka...44252.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 18.08.2020 10:08:09
****************************
Zalistovací poplatek na roky 2020 a 2021 stojí 7 milionů eur (dle aktuálního kurzu přibližně 186 milionů korun).
Letos Spolek pro MotoGP pošle Dorně milion eur (26,5 milionu Kč), příští rok 6 milionů eur (159 milionů Kč).
Ministerstvo pro místní rozvoj přispěje 85 miliony korun, o zbytek se musí podělit Brno a Jihomoravský kraj.
Od r. 2022 se má zalistovací poplatek zvýšit na 8-9 milionů eur (212-239 milionů Kč).
================================================================
Spolek chce přizvat jako dalšího člena stát a jednat o jeho výrazně vyšší podpoře.
Současně bude podle představitelů AMD potřeba na opravu trati 80-100 milionů Kč.
================================================================