globalmoto_duben_nolan





Téma: Masarykův okruh a jeho okolí
 
16.2.2011 v 16:15
Podělte se společně s námi o krásné okamžiky jak ze starého, tak z nového Masarykova okruhu





Masarykův okruh a jeho okolí

11.8.2020 v 14:47 | Nahoru | #11521
Kdyby si chtěl někdo vzpomenout, tak původní asfalt byl položený v roce 1987 a vydržel 21 sezón. Současný povrch se pytlíkoval za 150 mega od února , pokládka v půlce dubna 2008 a první akce byla v květnu .
Po 13 sezónách je potřeba nový asfalt, a je otázka, jestli to nevydrželo opět těch 20 let kvůli intenzivnímu provozu, posledním dvanácti krutým zimám nebo kvůli ošizenému studenému asfaltu a technologii. Pamatuju jako kluk, když se někde v osmdesátých letech pokládal asfalt, všechno bylo rozžhavené a válce jezdily snad tři dny dnem i nocí. V tom dubnu 2008 se z asfaltu ani z lidí moc nekouří, technika taky nic extra. Poslední metry:


Další info
https://www.zakruta....ostane-novy-koberec/
https://www.autorevu...h-s-novym-povrchem_3
https://www.autospor...uh-uz-ma-novy-povrch

Masarykův okruh a jeho okolí

11.8.2020 v 16:32 | Nahoru | #11522
Je to fajn číst aspoň "nějaký" konkrétnosti . Díky .

(reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

11.8.2020 v 17:58 | Nahoru | #11523

jan26 píše: https://www.ceskatelevize.cz/porady/12387474945-archiv-d/220471294071028-archiv-d-za-oponou-velke-ceny/


Dobrý dobový dokument, pobavilo jak ten blb Jirsák říká Bohušovi, zarytýmu antikomunistovi " soudruhu Stašo"

Masarykův okruh a jeho okolí

12.8.2020 v 19:04 | Nahoru | #11524
Tak jsem se vrátil z víkendu a jak jsem četl článek o povrchu tak je to tak jak píšete, začarovaný kruh. Nejdřív smlouva s Dornou a pak teprv udělat rekonstrukci nebo nejdřív rekonstrukce a pak možná smlouva? Do toho nikdo nepude!!! Veřejnost to vidí jasně. Všichni zainteresovaní odborníci na MOTOGP z řad medií vidí konečná !!!!

Tady další rozhovory s Karlem

Rozhovor s Karlem I.

Rozhovor s Karlem II

Tak ať máte zítra v práci co dělat.



Moje přání je dosti naivní, ale ať dá Dorna ještě rok vyjímku na starý povrch, diváci, co mají lupen 2020 a budou mít 2021 tak uvidí GP live a pak teprv ať po všech závazkách (smlouvy, lístky) začnou řešit budoucnost.

Jinak, je mi jasné, že AMD opravdu nebude chtít nic platit ze svého, když na vše ostatní povrch vyhovuje a pro MotoGP, které pořádá spolek, to nevyhovuje a museli by zaplatit celou částku rekonstrukce. Jenže jaké je řešeni?

Naposledy editováno 13.08.2020 08:00:20

Masarykův okruh a jeho okolí

12.8.2020 v 19:39 | Nahoru | #11525
Dnes jsem v TV díval na JM Večerník - mluvili o povrchu na okruhu.
Novináři někde vyštrachali smlouvu mezi spolkem a AMD a podle smlouvy by povrch měl financovat spolek!!
Prý je smlouva pro spolek velmi nevýhodná a ukládá mu samé povinnosti.

Toto jsem dostal od známého.

Masarykův okruh a jeho okolí

12.8.2020 v 19:52 | Nahoru | #11526
V každom prípade si zarobí AMD za cca 6 rokov prenájmu okruhu pre GP na opravu asfaltu. Ale už to tak skvelo zmanažovali, že im to asi zacvaká Spolok,lebo ho držia za gule. Tá situácia s platením zalistováku pred 5 rokmi bola len čajový odvar oproti tomuto. Jednoducho povedané, AMD je na koni a nemieni zosadnúť.

Masarykův okruh a jeho okolí

12.8.2020 v 19:55 | Nahoru | #11527
Celou tu partu kolem AMD pozavírat, to snad není možný co si dovolujou

Naposledy editováno 12.08.2020 20:55:35

Masarykův okruh a jeho okolí

13.8.2020 v 01:08 | Nahoru | #11528
Co AB a ADM uchvátí, to nikdy nevrátí!

Masarykův okruh a jeho okolí

13.8.2020 v 07:52 | Nahoru | #11529
Tady je videoreportáž na aktuální téma.

Masarykův okruh a jeho okolí

13.8.2020 v 08:15 | Nahoru | #11530
PityGPX: Takže potvrzeno, co psal jan26.

Celkem komické je, jak se od toho distancuje hejtman, který nevýhodnou smlouvu podepsal. A primátorka, druhá podepisující, pro jistotu mlčí. To ti pitomci ani nečtou, co podepisují?

Pěkně s tím AMD vyjebal. To jsem zvědav, jak to dopadne.

Masarykův okruh a jeho okolí

13.8.2020 v 20:42 | Nahoru | #11531
Pozorný divák TV si (včera, či dnes) ve včerejším pořadu ČT1 - Události v regionech - JMK
(nebo ve videoreportáži, zmiňované Pitym zde nahoře) všimnul na obrazovce zajímavých detailů :



Masarykův okruh a jeho okolí

13.8.2020 v 22:52 | Nahoru | #11532
Plánuje nekdo zájezd do Misana? Prý to bude s diváky.

Jelikož jsem po prvé po 17 letech nebyl na GP v Brně, tak aspoň tady pro zájemce pár fotek z mé dovolené.

GP jsem sledoval z Lipna

Pepo, dělal jsi letos vůbec transparenD než začala epidemie???? Protože teď už si musíme pokládat otázku, zda někdy ještě transparenD budeš vůbec dělat.

Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 11:03 | Nahoru | #11533

1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 14:44 | Nahoru | #11534
Kohlstein: ohledně povrchu:

Povrch se měnil už po 9 letech v roce 1996 s posunem cílové rovinky o 1 metr od boxů, takže prodloužen z 5394 na 5403 metrů. Tady kecal i Venca. Takže 1987, 1996, 2008 (tady už byla vyjímka od 2006)...takže nyní pro GP je nejvyšší čas...a hlavní problém je sice sveden na grip, ale průser jsou ty hrby, ještě že tam nepustili kamiony...to by byl v prdeli za 5 let.

Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 19:28 | Nahoru | #11535
Soukromý kšeft, takže ze soukromých peněz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 19:53 | Nahoru | #11536

PityGPX píše: Kohlstein: ohledně povrchu:

Povrch se měnil už po 9 letech v roce 1996 s posunem cílové rovinky o 1 metr od boxů, takže prodloužen z 5394 na 5403 metrů. Tady kecal i Venca. Takže 1987, 1996, 2008 (tady už byla vyjímka od 2006)...takže nyní pro GP je nejvyšší čas...a hlavní problém je sice sveden na grip, ale průser jsou ty hrby, ještě že tam nepustili kamiony...to by byl v prdeli za 5 let.


Máš pravdu. V roce 2008 prodávali kostky vysoké 10cm, na kterých je vidět, že v roce 1996 se nanesla na zhutněný základ asi 3cm porezní vrstva, kterou by neměl být problém obnovovat každých 5-8 let, když se kamínky na povrchu ohladí. Proč to v tom roce 2008 rozjebali do hloubky, to je záhada.

Na každé kostce je patrný vývoj asfaltového povrchu závodní dráhy: spodní nafialovělá vrstva je původní z roku 1987, kdy byl Automotodrom Brno otevřen. Horní šedá vrstva asfaltu je z roku 1996, kdy byla provedena povrchová oprava závodní dráhy.


Zdroj http://constructors...todrom-brno-1175.htm

Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 20:31 | Nahoru | #11537
Pity, ja si tiež myslím, že v druhej polovici 90-tych rokov bol menený asfalt, ale neviem nájsť nepriestrelné argumenty. Možno niečo napovedia foto z tých rokov.

1996


1997


1998


1999

1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 21:47 | Nahoru | #11538

Rado_ píše: Soukromý kšeft, takže ze soukromých peněz


Máš pravdu, taky si myslím, že by pseudoMC klub neměl dostávat státní dotace a pozemky pod cenou

Kohlstein píše: V roce 2008 prodávali kostky vysoké 10cm, na kterých je vidět, že v roce 1996 se nanesla na zhutněný základ asi 3cm porezní vrstva, kterou by neměl být problém obnovovat každých 5-8 let, když se kamínky na povrchu ohladí. Proč to v tom roce 2008 rozjebali do hloubky, to je záhada.


Na tom nic tak moc záhadného není - když se ti začne sesedat podloží, tak to sice asfaltem srovnáš, ale vydrží to jen krátce. Takže se čas od času musí vybagrovat a znovu položit i spodek, a hlavně pořádně a kvalitně uválcovat. Jak to dopadá když se podloží nepovede vědí všichni, kteří jezdí po dálnici okolo Ostravy. Housenková dráha

Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 21:50 | Nahoru | #11539
Jak píše Kohlstein - kdoví proč to v tom roce 2008 (ti Němci ?) "rozjebali" do hloubky ...
Já dodávám - kdoví jakej tam "najebali" materiál a v jaké tloušťce "koberce" !!?
To se z dokumentace dodání díla asi nedozvíme . Hlavně aby to nebyl nějakej levnej recyklát
z oprav české silniční sítě ...

A NAVÍC se tak TŘEBA dostal do kontaktu ten "německej" materiál roku výroby 2008
se "socialistickým" z roku 1987 a v poslední době TŘEBA začal ten "kapitalistickej" po tom
"socialistickým" ujíždět a to jsou ty ""vlnky"" na povrchu ...

Jj, kostky "historickýho" povrchu trati se v roce 2008(?) prodávaly asi dobře,.
Avšak při příležitosti oficiálního pojmenování zatáčky, kde při GP 1990 došlo k pádu Kevina Schwantze,
SE PO OSMNÁCTI LETECH(!), "JAKSI ZAPOMĚLO" Kevina do Brna pozvat ...

Naposledy editováno 14.08.2020 21:57:43

(reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

14.8.2020 v 22:18 | Nahoru | #11540
1100Virago> Já doufám, že tady je vozovka založená správně, jako v dobách Marie Terezie , a nemá co by kam sedlo. Navíc tady kromě zametacích vozů nikdy nic těžkého nejelo, v zimě se taky nejezdí.

Masarykův okruh a jeho okolí

15.8.2020 v 08:29 | Nahoru | #11541
Rosho: když nemůžeš dohledat, tak stačí se podívat na délku okruhu v roce 1995 a poté 1996 (rozdíl 9 m). První velký závod na novém povrchu v 1996 byly SBK....a o těch dost psali v tom vašich (SK) MOTOněco.

Naposledy editováno 15.08.2020 08:35:21

Masarykův okruh a jeho okolí

15.8.2020 v 16:51 | Nahoru | #11542
Pity, to že sa menila dľžka okruhu viem,ale to bolo v roku 1997, uvádzajú to aj v programoch. Len stále nemáme dôkazy vo forme nejakých článkov alebo dôveryhodných zdrojov z tej doby. Niečo môžu napovedať obrázky z GP v roku 1996, tam mi to pripadá na preasfaltovaný horizont a druhú zákrutu na C-čku.





Skúsim ešte popátrať.

Naposledy editováno 15.08.2020 18:43:39

1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí

15.8.2020 v 20:49 | Nahoru | #11543
Jsem přesvědčený, že délka okruhu se fyzicky nikdy nezměnila, ale těch 9m rozdílu připisuju na vrub způsobu měření. Řády FIA měří délku trati jejím středem (pdf ), zatímco řády FIM uvažují pro výpočet průměrné rychlosti délku trati měřenou po ideální nejkratší průjezové linii ( pdf )

The racing line and not the centre is the factor that will be used when referring in these standards to straights and curves and in order to calculate the average speed of a circuit and to design the layout. The racing line (which is represented by the ideal trajectory of competition motorcycles in a complete lap) will generally have the effect of reducing the straights and elongating the curves.


A pak tu máme ještě převýšení - není jisté, jestli třeba původní kratší délka nebyla projekce do vodorovné roviny nebo chybný odečet z mapových podkladů. A třeba v atletice se měří taky nejkratší linie, ale 30cm od okraje dráhy.

Naposledy editováno 15.08.2020 20:51:26

1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí

17.8.2020 v 14:24 | Nahoru | #11544
Zde vyjádření Vaňkové, kdo podepisoval smlouvu

Vyjádření Vaňkové

(reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

17.8.2020 v 15:47 | Nahoru | #11545
PityGPX> Vaňková se vyjadřuje, že podepsala jenom to, co z obnovené smlouvy letos vypustili, a né to, co ve smlouvě zůstalo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

17.8.2020 v 22:31 | Nahoru | #11546

Kohlstein píše: Jsem přesvědčený, že délka okruhu se fyzicky nikdy nezměnila, ale těch 9m rozdílu připisuju na vrub způsobu měření. Řády FIA měří délku trati jejím středem (pdf ), zatímco řády FIM uvažují pro výpočet průměrné rychlosti délku trati měřenou po ideální nejkratší průjezové linii.

A pak tu máme ještě převýšení - není jisté, jestli třeba původní kratší délka nebyla projekce do vodorovné roviny nebo chybný odečet z mapových podkladů. A třeba v atletice se měří taky nejkratší linie, ale 30cm od okraje dráhy.

.

Důkaz místo divokých spekulací, že délka se fyzicky změnila.

Masarykův okruh a jeho okolí

18.8.2020 v 06:30 | Nahoru | #11547
Koudelovic, je to presne tak.

Masarykův okruh a jeho okolí

18.8.2020 v 10:07 | Nahoru | #11548
Zcela opomíjený aspekt SOUČASNÉHO vývoje MotoGP :
******************************************************************
desmo69 (619) napsal 17.08.2020 v 23:33
================================
Nedivím se, v téhle době to na psychiku musí být mazec. Už jen ta představa že přijel týden před GP Španělska do Jerezu,
v paddocku strávil zavřenej celej týden bez žádnýho blízkýho jen aby se pak rozsekal a poranil koleno.
Pak ve stejným paddocku celej další týden se nudit a čekat na závod kterej opět nedokončí právě kvůli kolenu.
Pak Brno, doma a velký očekávání který je završeno zjištěním tech. problému po warmupu a jako bonus v závodě se objeví další....
no a teď v Rakousku opět byt zavřenej 2 týdny mezi kamionama, hnus.Tak snad se z toho dostane co nejdřív

Více na: https://www.motorka...44252.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

No a já už dodávám jen následující :
******************************************
IvanDvoutakťák (3310) napsal 18.08.2020 v 09:48
======================================
Desmo, je moc dobře, žes ty současné "poměry" v MotoGP detailně popsal ! A když se podíváme do toho""geniálního""
kalendáře, co Dorna nadiktovala jezdcům, bude pokračovat stejným způsobem ještě vícekrát
Po přesunu z předchozí destinace OPĚT DVA TÝDNY "internace" na další trati, jako v nějakým trestným táboře
Důležitý přece je vydělat Dorně prachy i kdyby se mělo jezdit dvakrát v týdnu ...
Jezdci ? Pro Dornu JEN LOUTKY, co si nedovolí ani kritiku, natož odporovat .

Více na: https://www.motorka...44252.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

Naposledy editováno 18.08.2020 10:08:09

(reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí

18.8.2020 v 12:08 | Nahoru | #11549
Koudelovic> Takže posunuli obrubníky o 4,5m dál od boxů a boxovou zeď o 4m. Pak by jim mohla vyjít delší střední linie podle FIA, pokud zároveň rozšířili i výjezd z poslední a nájezd do první, o těch cca 9m. Metodikou podle FIM to bude tak o metr.

Masarykův okruh a jeho okolí

18.8.2020 v 18:44 | Nahoru | #11550
Peníze na MotoGP
****************************
Zalistovací poplatek na roky 2020 a 2021 stojí 7 milionů eur (dle aktuálního kurzu přibližně 186 milionů korun).

Letos Spolek pro MotoGP pošle Dorně milion eur (26,5 milionu Kč), příští rok 6 milionů eur (159 milionů Kč).

Ministerstvo pro místní rozvoj přispěje 85 miliony korun, o zbytek se musí podělit Brno a Jihomoravský kraj.

Od r. 2022 se má zalistovací poplatek zvýšit na 8-9 milionů eur (212-239 milionů Kč).
================================================================

Spolek chce přizvat jako dalšího člena stát a jednat o jeho výrazně vyšší podpoře.

Současně bude podle představitelů AMD potřeba na opravu trati 80-100 milionů Kč.
================================================================
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist