globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.1.2024 v 23:12 | Nahoru | #112531
assassin> Ujel mě dávno vlak ale Matador měl vždycky nějak lepší směsi na letních pláštích. Kde se co konkrétně přesně jede je ve hvězdách. Dneska mě ale švára co je na nákladních psal že Otrokovice jedou naprosto všechny Contíky co jsou. Ono to tak i bude 20 milionů ročně je už velký objem výroby. Myslím že Conti Winter cont. jsou na úrovni. Nové Barumky měl nejspíš Pech a prej nic moc .
Ty z Rumonska bych asi moc nedoporučil. Děsně se tam s tím prali. Většina komponentů se před 20 lety vozila ještě z Otrokovic.

Naposledy editováno 14.01.2024 23:16:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.1.2024 v 23:20 | Nahoru | #112532
Jirka4137> ale ja nijak nerozporuju, ze se u vas delaj i ty drahe pneu… jen si proste myslim, ze to jsou jine pneu nez barum.

Wintercontact jsou dobry gumy, ts870p aktualne jedny z nej, ja mam na aute jeste jejich predchudce ts850p a jsou super … ale to nejsou barum wintercontact

(reakce na) Jawablázni

14.1.2024 v 23:28 | Nahoru | #112533
assassin> Njn. on taky Barum už není fabrika z dob komančů ale víc ten Continental. Germán tam nasypal velký prachy a je to něčem jiném. Hlavně mají třeba podobnou směs ale ošidí textilní kord a jiné věci. Pláštˇ se skládá z různých částí. Než mě nasrali stříhal jsem textilní kord a zkoušeli vozit jiný levnější hlavně pro Brilantis/Bravuris/- Polaris asi šel podobnou cestou.
Jinak mám projítou celou výrobu od válcovny-to nechceš. Přes přípravu materiálu 3 různé oddělení až po lisovnu a hutní sklad .
Do Continentalek jdou rozhodně prémiové věci.

Naposledy editováno 14.01.2024 23:35:39

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.1.2024 v 00:14 | Nahoru | #112534
Ono asi taky záleží, kde se jezdí. Tady u Beskyd, drtivá většina silnic je uježďený sníh nebo ledovka. K tomu ten arktický vítr či co a když je -22°, je člověk rád, že nešetřil. Na baterce, žhavičkách a pneu.
Zrovna žhavičky jsem dával nějaké poslední Bosch a překvapuje mě doba žhavení. Opravdu max 3s a i v -17° to koplo jak za tepla.

Naposledy editováno 15.01.2024 00:15:42

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 05:31 | Nahoru | #112535

Milos1 píše: Milan1963> .... a pořadatele znám a osobně mne zvou.
Musíš být vyjímečná a uznávaná osobnost mezi veteránisty, když tě pořadatele jezdí osobně zvát na akce. Nedivím se, když se podívám na tvé příspěvky.....



Osobní pozvání může být i po telefonu, či osobním dopisem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.1.2024 v 05:36 | Nahoru | #112536
Teď jsem kupoval pneu na pincka a doma koukám, výroba made in Vietnam.

Naposledy editováno 15.01.2024 06:55:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 06:12 | Nahoru | #112537
FJRPEPA> To jsou nejaky polsky pneumatiky z Vietnamu?

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 06:56 | Nahoru | #112538

Koudy01 píše: FJRPEPA> To jsou nejaky polsky pneumatiky z Vietnamu?



Je na nich značka AWINA

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.1.2024 v 09:09 | Nahoru | #112539
No vzhledem k tomu, že Mitasky, přinejmenším ty na starý vrány, jsou už dlouho tragický co do kvality kordů a lisování, tak to nemusí bejt horší....

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 09:20 | Nahoru | #112540
pech.> To nemusí. Kdo ví. Mě tam jen zarazilo dvojitý "W" ve slově Wietnam - proto jsem psal o tom Polsku. Nicméně Pepa to mezitím zeditoval na jednoduchý V a tak ten můj přispěvek zpětně postrádá smysl.

Ale zkusil jsem si tu značku v rychlosti vyguglit a asi to je společnost z Tchaj-wanu.

Naposledy editováno 15.01.2024 09:24:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 11:54 | Nahoru | #112541
SkotyCZ> Dobu žhavení určuje ŘJ podle teploty motoru a teploty okolního vzduchu. Kvalita žhaviček nehraje roli.
Edit: Po zhasnutí kontrolky žhavení se žhaví dál, to je jen signál pro tebe, že můžeš startovat.

Naposledy editováno 15.01.2024 13:21:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 13:52 | Nahoru | #112542
Dobu třeba ne, ale snadnost startu určitě. Mám traktor z 60tých let kde příručka udává dobu žhavení v zimě 1-2 minuty dle teploty takže vývoj v této oblasti byl dost velký.
Pamatuju, že 30 let zpět se běžne používal pojem rychložhavící svíčka pro popis těch tehdy nových.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 14:31 | Nahoru | #112543

Kalasnikov píše: Dobu třeba ne, ale snadnost startu určitě. Mám traktor z 60tých let kde příručka udává dobu žhavení v zimě 1-2 minuty dle teploty takže vývoj v této oblasti byl dost velký.
Pamatuju, že 30 let zpět se běžne používal pojem rychložhavící svíčka pro popis těch tehdy nových.



Pamatuji, když jsem měl za komunistů Mercedesa, tak tam jsi žhavení držel podle kontrolky v které také bylo žhavící vlákno a když bylo dle odhadu správně žhavé, tak se startovalo. V zimě to bývalo i 10 a víc vteřin a nebo žhavit dvakrát.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.1.2024 v 15:20 | Nahoru | #112544
Jo paralelně nebo sériově připojenou spirálku mám taky, startér a žhavení kombinovány do jednoho tahacího spínače. Držíš vytažený "napůl" (je tam v půlce chodu místo většího odporu) to je žhavení a pak vytáhneš naplno a sepne startér.

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 15:48 | Nahoru | #112545
Kalasnikov> Jo, Jo.

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 16:10 | Nahoru | #112546
Kalasnikov> Ano dříve bylo, ale tady byla řeč o autě z 21. století.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 16:49 | Nahoru | #112547

Jirka4137 píše: Kohlstein> To jsem ale nepsal já. Zkopíroval jsem co psal Pech abych mu to připomenul.. Česko a Čechy můžou lidé brát taky stejně. Tak to třeba chápu i já. Navíc bych třeba nenapsal že velké rozměry se jedou v říši, když jsem je v Otrokovicích sám dělal.


sorry. Ale ten Pech, to je fakt hrozná trumpeta ...

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 17:05 | Nahoru | #112548

SkotyCZ píše: Ono asi taky záleží, kde se jezdí. Tady u Beskyd, drtivá většina silnic je uježďený sníh nebo ledovka. K tomu ten arktický vítr či co a když je -22°, je člověk rád, že nešetřil. Na baterce, žhavičkách a pneu.
Zrovna žhavičky jsem dával nějaké poslední Bosch a překvapuje mě doba žhavení. Opravdu max 3s a i v -17° to koplo jak za tepla.



U žhaviček je pravidlo, že se má kupovat jen Bosch nebo Beru.
Ono i tak to vyjde na pár stovek. Slušná Aku je tak za 2300+, s gumama už je to horší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 18:52 | Nahoru | #112549

FJRPEPA píše: Pamatuji, když jsem měl za komunistů Mercedesa, tak tam jsi žhavení držel podle kontrolky v které také bylo žhavící vlákno a když bylo dle odhadu správně žhavé, tak se startovalo. V zimě to bývalo i 10 a víc vteřin a nebo žhavit dvakrát.


Za bolševika Mercedes ? Řezník, zelinář, hospodský nebo vekslák ?

Jawablázni

15.1.2024 v 19:00 | Nahoru | #112550
U žhaviček je největší problém to, že když chcípnou a majitel se na to vysere, tak se zabukujou karbonem a při povolení se utrhne špička..

(reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 19:33 | Nahoru | #112551
Kohlstein> To si nemyslím , jinak ale kdyby sis toho dialektu nevšiml ty, tak já na to nemám rozlišovací schopnost. I když se hlídám tak do něj občas přejdu taky.
Kromě lidí z Moravy si toho tady stejně nikdo nemá šanci všimnout.
Jinak v Branné parádní závody a velká poklona pořadatelům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 23:06 | Nahoru | #112552
dave-lister> auto asi žhaví jak otevřu dveře nebo ho odemknu. Protože předtím jsem sedl do auta a asi 5 sekund po zapnutí zapalování svítily žhavičky. Teď když odemknu, sednu, zapnu zapalování tak to jen problikne a dobrý. Radši ještě 5-10s čekám, pro jistotu.
Spíše mě irituje stále glow plug error, i když relé, kabeláž i žhavičky jsou nové. Pojistka kontrolována. Na startování to nemá vliv, jen mě to prostě štve.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.1.2024 v 23:23 | Nahoru | #112553

SkotyCZ píše: dave-lister> auto asi žhaví jak otevřu dveře nebo ho odemknu. Protože předtím jsem sedl do auta a asi 5 sekund po zapnutí zapalování svítily žhavičky. Teď když odemknu, sednu, zapnu zapalování tak to jen problikne a dobrý. Radši ještě 5-10s čekám, pro jistotu.
Spíše mě irituje stále glow plug error, i když relé, kabeláž i žhavičky jsou nové. Pojistka kontrolována. Na startování to nemá vliv, jen mě to prostě štve.



Žhavení závisí na teplotě. U koncernu žhaví od cca 5 stupňů. Co je to za auto a kde se ti ten error objevuje?

(reakce na) Jawablázni

16.1.2024 v 05:54 | Nahoru | #112554

DesperateDan píše: Za bolševika Mercedes ? Řezník, zelinář, hospodský nebo vekslák ?



Ne, řadový elektrikář v papírnách. Jo to bylo ježdění, nafta zadarmo a nebo od Rusáků 5 kanystrů nafty či benzínu za 50 Kč. a nechtěli kanystry nazpátek.
Měl jsem Mercedesa 230 a poté 300. Tak za komunistů už jsem jezdil na Hondě GL 1000.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.1.2024 v 06:52 | Nahoru | #112555
Tak jsem konečně našel chvíli na Krafta , co tu zapadnul mezi pneumatikama mnoho stran zpátky,
aníž by se to tu nějak seriozně probralo.
Jsem myslel, že toho litra pustili z hlavy, protože ten motor měl trable se emisím jen přiblížit,
natož je splnit a co se týče designu, tak ty poslední fotky co unikly byly hodně mimo stávající designový trend,
ale evidentně je to drží. Trochu mě pobavil tou nejlepší servisní sítí v Česku,
vůbec když člověk ví, jak úplně nefunguje, ale evidentně pérákem z Indie zabodovali a prodalo se jich opravdu dost.
Teď se uvidí, jak se postaví k tomu, až té spoustě lidí co ho má se to začne opotřebovávat a případně kazit.
A nový litr? Tak jako nevim, viděli jste je někdo teď na vlastní oči? Já viděl ty první tenkrát v Benešově, ale moc se tam nemotám.
Mají tam pořád ten motor z emzety nebo to nějak překopali na něco jiného, jak byl Rotax nebo Minarelli,
aby alespoň základ byl od někoho "renomovanýho" a oni případně měnili jen ty válce jak říká?
Nějak pořád nechci věřit tomu, že s jedním blokem a rámem bude motorizace od 800 do 1200 kubíků,
to to osmikilo bude možná výkonově pro řidičák A2 do 35kW.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.1.2024 v 07:05 | Nahoru | #112556
Verdom> Ono to nezapadlo jen tak pro nic za nic. Vždyť to jsou jenom kecy. On jim možná věří, ale je asi jedinej. Stačí se podívat na čísla ze članku o prodeji motorek v r. 2023, který jsme tu taky diskutovali. Péráku se prodalo asi hodně. Ale o kterým roce mluvil? O tom předloňským? Loni bída. A že by se to letos obrátilo zase k lepšímu? To asi ne.

Naposledy editováno 16.01.2024 07:51:23

(reakce na) Jawablázni

16.1.2024 v 07:39 | Nahoru | #112557
Koudy01> Tak kecy to jsou a když vidim, čeho byli schopný u Adenia a jiných verglů, tak jsem myslel, že už s litrem přestali, ale evidentně je ta myšlenka drží. Když jsem se Krafta ptal, proč dávali ty sprasený kabelový svazky do motorek, když byly mizerný, tak bezelstně odopověděl, "Protože byly nakoupený a vyhodit nešly" přitom to vyhození bylo asi jediný, k čemu byly dobrý. Dlouho jsem v Jawě nebyl, ale zvenku vypadá celkem slušně, tak třeba se jim nějak rozsvítilo. Proto se ptám, zda jste někdo ty prototypy neviděl buď na silnici nebo u nich.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.1.2024 v 07:40 | Nahoru | #112558
Asi bys musel znat krafta - a nejvtipnejsi na tom je, ze on je tam z toho jeste nejkompetentnejsi do detailu se nebudu pouštět, by se mi to mohlo rychle vratit …

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.1.2024 v 08:27 | Nahoru | #112559
Když Jawa šla do kopru, tak nikdo nechtěl koupit jí i s dluhama a tak Gerle tenkrát založil Jawa moto a koupil jen co chtěl a Jawa jako taková skončila v řízeném konkurzu. Dnes je to Jawaunion s.r.o a Jawa moto s.r.o. Jak to mají s dotacema momentálně nevim, ale bylo podání rozhodnutí o přezkoumání zneužití dotací, jak dopadlo už se ke mě nedostalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.1.2024 v 08:36 | Nahoru | #112560
Pod těma motoplkama někdo píše, že pracujou na novém litru tak závratným tempem, že ani nemají čas vytvořit funkční stojan pro tu novou 650 co tedˇ bastlí.
Tak mě napadá že bychom jim mohli někoho půjčit atˇ je to naučí a trošku je hodí do latě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist