globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 16:10 | Nahoru | #100711
hrnous> Před chvílí jsem se vrátil z výletu na kole - skoro 80 km, krásné počasí, hezky jsem se projel. I když - mám galusky a těmi jezdím pouze po asfaltu a dnešní provoz - nicmoc mezi auty...ale řidiči jsou ohleduplní a kamiony nejezdí.
K té rozpěrce : už když jsem poprvé sundaval kolo, bylo mi divné, že ta rozpěrka je na kraji zkroucená do vlnovek. Byla totiž delší, než bylo třeba a ta její delší část se tím ničila. Postupným vyndaváním kola se roztrhla a nakonec rozpadla. Možná jsem měl "štěstí" na nepovedený kus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 16:41 | Nahoru | #100712
Milan1963> To spíš já měl štěstí na takový, který byl povedený, nebo teda alespoň netrčel ven a neměl tak příležitost se stát plackou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 16:47 | Nahoru | #100713
hrnous> A jen pro zajímavost. Pořád si myslíš že je to dobře zkonstruovaná A výdržná motorka?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 17:03 | Nahoru | #100714
PetrL3> Takovou otázku si měl položit spíše Milanovi V každém případě můžu tvrdit, že je o 90% konstrukčně lepší, než 650. Ta je po koupi zralá na demontáž do krabic a vše znovu a konstrukčně jinak - lépe. Jak vůbec dopadla ta "aukční", co se měla dražit, ještě z první série s vidlí z třiapůle ?
Ze svojí "klinické praxe" nad motorkami pacientů můžu tvrdit, že 98% problémů bylo s 650 na úkor 660

Naposledy editováno 30.10.2022 17:04:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 18:29 | Nahoru | #100715
hrnous> Já tu otázku pokládám tobě, protože ty si to o té motorce tady před pár lety prohlasil. Tak mě zajímá, jak to vidíš s odstupem času jako majitel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 18:55 | Nahoru | #100716
PetrL3> Řeknu to tak. Mám najeto necelých 20 tisíc.
Na začátku jsem musel překopat elektriku a vypárat z výfuků naprosto obludně přivařené výletovky.
Za celou dobu sem upravil akorát pružiny stojanu, respektive přihnul jejich drát a tím to začalo i skončilo. Měním akorát kapaliny.. Dojel sem vždycky, všude, nic se nevysypalo, neupadlo.. Po měsící přijdu, otočím klíčkem a jedu 500km tam, 500 zpět a dopředu neřeším jestli na něco koukat, jestli se chystá něco vysypat, nebo takové myšlenky..

U 650 bylo potřeba před jízdou přepočítat kolik prasknulo špic, jestli se nekouří z drátů elektriky, snažit se moc nezatáčet, aby kyvka nejezdila po čepu, moc nebrzdit, aby se neuvařila brzdovka v zadní brzdě, moc nekoukat na tachometr, protože komu ručička dobrovolně neupadula, tomu lítala na všechny strany, taky moc nebrzdit přední brzdou, protože kopala tak, že bych mohl přijít o jazyk, nebo zuby. Při startu moc netahat za plyn, protože bylo přilepené šoupě, nebo membrána karburátoru před smrtí, takže to chcípalo. O spotřebu jsem se nikdy nezajmal, takže nemohu sloužit. Plasty a sváry obecně spolu moc nekamarádily, všechno drhlo o všechno a co nedrhlo, to praskalo. Ráfky vesele reznuly a olupoval se chrom / toto se netýkalo mojich motorek, ale x takových mi prošlo rukama/ Plovák rezervy si dělal co chtěl. Jistě bych našel dalších 20 věcí.

Takže pořád tvrdím, že 660 /vyjma elektriky / je stroj schopný provozu přijdu sednu a jedu, bez špekulací kam až možná dojedu a jak pojedu zpátky / autobusem
I ta prokletá rozpěrka není vlastně až tak konstrukčně špatně - její jedinou funkcí je být zároveň podložkou a zvětšit o ten milimetr a drobné průměr osy kola. To, že ji někdo v Milanově případě udělal delší a tak se dotažením roztemovala, není věc konstrukce.

Takže ano, pořád tvrdím, že když dostala konstrukce pár trubek a jeklů s tím, že z toho má být motorka, tak se to narozdíl od 650 celkem podařilo.

Milanova motorka, respektive celý ten jeho příběh je trošku z jiné galaxie a troufnu si tvrdit, že až tak nereflektuje zbytek uživatelské základny. I když abych pravdu řekl, tak za poslední roky se celý manšaft rozpadnul. Od doby kdy jsem přestal jezdit na akce kvůlivá osobnímu sporu s Matesem šlo prý všechno z kopce a většina majitelů 650/660 udělala veterána a motorku schovává doma pod plachtou, nebo v obýváku. Když jsem slyšel o stávajícím přístupu fabriky k majitelům starších strojů včetně těchto řad, tak se jim dovoluji nedivit a nemít doma půl motorky v regálech, tak budu taky raděj jezdit na kole a jednou do roka v den státního svátku vyženu pavouky.. Přitom majitelé řady 650/660 byly jakýmsi způsobem VIP, protože bláznů vysolit takové peníze za motorku "k dodělání" byli vzácní a ten přístup byl jednoduše jiný..

Taktéž bych si dovolil ještě jednu "příhodu ze zákulisí". Bavil jsem se před lety s pár zaměstnanci/zaměstnankyněmi pracující na kompletací - výrobě řady 650 / 660. Když jsem jim říkal o různých problémech se zpracováním a výrobou, tak to div nevzali osobně a velice se divili, že jim nikdo nikdy o žádných problémech nic neřekl. Jejich úkolem byllo zkompletovat dle postupu, a posunout dál. Kdyby jim někdo řekl že toto musí sedět s tímto, toto nesmí být moc dlouhé, toto žase zapadat naknap do tohoto, tak by si to hlídali a třeba se snažili, aby to bylo v pořádku.. Ne, že bych je chtěl omlouvat, protože něco v nevyhovujícím stavu by nemělo projít přes OTK.. ale všechno není jenom černé, nebo bíle.. O tom, co bylo nechtěné dítě, kolik času a oštary sežrala 650/660 na úkor "vysokoprůtokové" třiapůle v ráímci výroby a další by bylo na delší povídání..

Naposledy editováno 30.10.2022 19:17:33

(reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 19:07 | Nahoru | #100717

hrnous píše: PetrL3> Takovou otázku si měl položit spíše Milanovi V každém případě můžu tvrdit, že je o 90% konstrukčně lepší, než 650. Ta je po koupi zralá na demontáž do krabic a vše znovu a konstrukčně jinak - lépe. Jak vůbec dopadla ta "aukční", co se měla dražit, ještě z první série s vidlí z třiapůle ?
Ze svojí "klinické praxe" nad motorkami pacientů můžu tvrdit, že 98% problémů bylo s 650 na úkor 660



To potom radši nevědět, jaký intergalaktický sráč ta 650 byla, když i 660 stojí konstrukčně, kvalitativně i životnostně za půl slepičího hovna....

(reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 19:14 | Nahoru | #100718

hrnous píše: PetrL3> Řeknu to tak. Mám najeto necelých 20 tisíc.
Na začátku jsem musel překopat elektriku a vypárat z výfuků naprosto obludně přivařené výletovky.
Za celou dobu sem upravil akorát pružiny stojanu, respektive přihnul jejich drát a tím to začalo i skončilo. Měním akorát kapaliny.. Dojel sem vždycky, všude, nic se nevysypalo, neupadlo.. Po měsící přijdu, otočím klíčkem a jedu 500km tam, 500 zpět a dopředu neřeším jestli na něco koukat, jestli se chystá něco vysypat, nebo takové myšlenky..

U 650 bylo potřeba před jízdou přepočítat kolik prasknulo špic, jestli se nekouří z drátů elektriky, snažit se moc nezatáčet, aby kyvka nejezdila po čepu, moc nebrzdit, aby se neuvařila brzdovka v zadní brzdě, moc nekoukat na tachometr, protože komu ručička dobrovolně neupadula, tomu lítala na všechny strany, taky moc nebrzdit přední brzdou, protože kopala tak, že bych mohl přijít o jazyk, nebo zuby. Při startu moc netahat za plyn, protože bylo přilepené šoupě, nebo membrána karburátoru před smrtí, takže to chcípalo. O spotřebu jsem se nikdy nezajmal, takže nemohu sloužit. Plasty a sváry obecně spolu moc nekamarádily, všechno drhlo o všechno a co nedrhlo, to praskalo. Ráfky vesele reznuly a olupoval se chrom / toto se netýkalo mojich motorek, ale x takových mi prošlo rukama/ Plovák rezervy si dělal co chtěl. Jistě bych našel dalších 20 věcí.

Takže pořád tvrdím, že 660 /vyjma elektriky / je stroj schopný provozu přijdu sednu a jedu, bez špekulací kam až možná dojedu a jak pojedu zpátky / autobusem
I ta prokletá rozpěrka není vlastně až tak konstrukčně špatně - její jedinou funkcí je být zároveň podložkou a zvětšit o ten milimetr a drobné průměr osy kola. To, že ji někdo v Milanově případě udělal delší a tak se dotažením roztemovala, není věc konstrukce.

Takže ano, pořád tvrdím, že když dostala konstrukce pár trubek a jeklů s tím, že z toho má být motorka, tak se to narozdíl od 650 celkem podařilo.

Milanova motorka, respektive celý ten jeho příběh je trošku z jiné galaxie a troufnu si tvrdit, že až tak nereflektuje zbytek uživatelské základny. I když abych pravdu řekl, tak za poslední roky se celý manšaft rozpadnul. Od doby kdy jsem přestal jezdit na akce kvůlivá osobnímu sporu s Matesem šlo prý všechno z kopce a většina majitelů 650/660 udělala veterána a motorku schovává doma pod plachtou, nebo v obýváku. Když jsem slyšel o stávajícím přístupu fabriky k majitelům starších strojů včetně těchto řad, tak se jim dovoluji nedivit a nemít doma půl motorky v regálech, tak budu taky raděj jezdit na kole a jednou do roka v den státního svátku vyženu pavouky.. Přitom majitelé řady 650/660 byly jakýmsi způsobem VIP, protože bláznů vysolit takové peníze za motorku "k dodělání" byli vzácní a ten přístup byl jednoduše jiný..



Ona ta intenzita Milanových problémů bude i o tom, že navzdory tomu, že je to motorka smontovaná z toho, co se válelo ve vraťáku, jen to přelakovali, pokouší skutečně jezdit a to poměrně hodně, poměrně daleko a za každých podmínek.... Potom se ta nekvalita projeví dříve a více, než u nějakých strýců, co to vyndají akorát v neděli a ve svátek, pokud je navíc ještě pěkné počasí... To si ještě myslím, že vzhledem k jeho masochistické lásce k Jawě, nevíme všechno, co se na tom krumplu v průběhu těch let stalo....

Ze skladování motorek už jsem vyrostl... Nemá to cenu.... Mám tu pár wehiklů, sle všechny v provozu, včetně Jawetty, protože když to bude stát, bude se to srát... Když to bude jezdit, bude z toho nějaký užitek, když už to tu opatruju....

Jawablázni

30.10.2022 v 19:46 | Nahoru | #100719
Pěkné počasí je něco na co už jsem zapoměl jak vypadá. Od pondělí je snad furt mlha. Přesto dnes výlet k památníku na Březnici. https://www.google....RDzQQ7ZgBKAB6BAgWEAI
Dnes asi hodinu od 15 do 16 h polojasno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 19:56 | Nahoru | #100720
Koudy01> Vždycky když čtu jak je Jawa spolehlivá vzpomenu si jak nikdo Večerníčkovi neřekl že se i na Yamaze XJ musí dělat servis měnit olej atd. A on s tím neználek objel půl světa od Mohamedánů přes Irsko až do Velkých Karlovic a záítky do Liberce.

Naposledy editováno 30.10.2022 19:58:53

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.10.2022 v 21:13 | Nahoru | #100721
Naprosto souhlasím s Hrnousem. Jsem opravdu UŽIVATEL Jawy, takže na 650 jsem najezdil 50 tisíc kilometrů. Sice jsem vyměnil asi 5 regulátorů, celé zadní kolo, dvakrát elektroinstalaci, asi tři tachometry a osm otáčkoměrů atd. Ale jezdil jsem s důvěrou, že dojedu normálně. První rok jsem sice asi šestkrát nedojel, musela pro mně tehdy ještě manželka se Š 120 a vozíkem, ale potom už vše bylo tak v pořádku, že jsem na 650 projel asi třetinu Evropy. To, že nefungoval otáčkoměr jsem nebral jako závadu, stál jen asi 900 korun, výměnu už jsem měl tak natrénovanou, že mi trvala čtvrt hodiny. Tacho podobně, ale důležité díly na všech mých zahraničních cestách vydržely. Takže stejně Jawě 650 dávám
Jawa 660 je opravdu o dvě třídy jinde. Elektrika špatná, to víme. Ty ostatní drobnosti - špatnosti jsou dány provozem, mám už taky naježděno skoro 50 tisíc kilometrů, tolik nenajezdila žádná Jawa 660 co znám. Tedy kromě modré Olískovy,ale ten má jednu z prvních a to Týnečtí v podstatě zkoušeli, takže má elektriku a nějaké další díly Yamaha, tedy bezporuchové. Prostě - moje 660 má naježděno tolik kolik má a že se na ní projevují drobné závady ( nefunkční palubka, kupoval jsem regulátor...) prostě beru jako daň za tolik najetých kilometrů. Má díly ne Yamaha,ale Jawa. A že jsou o něco málo horší než Yamaha ? Mně to tolik nevadí. Proti 650 je totiž 660 zlatá a tak jí to lehce odpustím.
Trochu mi vadí, že už na 660 jezdím skoro sám. Ostatní kolegové nějak přestali jezdit,vyjedou jen na sraz 650 / 660 a těch 50 tisíc tak asi už nikdy nikdo nenajezdí. A tak nikdo nepozná ty drobné poruchy. Motorku mám 7 let a až ted' nejezdí, bez rozpěrky to prostě nejde. A já věřím, že najezdím třeba dalších 50 tisíc. Pokud Jawě 650 dávám , tak 660

Ed: uvědomuju si, že po 7 letech vždy měním motorku. Je to 7 let, 660 si o výměnu asi říká...chtělo by to Jawu 1000 / 1200. Ale kde ji vzít ?
Moto Guzzi konstrukčně zklamalo, RE je slabší než Jawa, přístup Triumphu mě zcela zklamal, japonce nechci...

Naposledy editováno 30.10.2022 21:25:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 21:19 | Nahoru | #100722
Jirka4137> Jo, takových lidí je víc. Brácha koupil šestkovýho Diversiona s 60 tis. km od týpka, co to měl skoro od novoty. Ptal jsem se ho, kdy nechával dělat ventily apod. Prý nikdy. Že servisům nevěří, sám to neumí a motorka furt v pohodě jezdí, tak nebylo třeba to řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 22:40 | Nahoru | #100723

Milan1963 píše: .... Sice jsem vyměnil asi 5 regulátorů, celé zadní kolo, dvakrát elektroinstalaci, asi tři tachometry a osm otáčkoměrů atd. Ale jezdil jsem s důvěrou, že dojedu normálně. První rok jsem sice asi šestkrát nedojel, ....

. ...To, že nefungoval otáčkoměr jsem nebral jako závadu, ..



Já snad začnu sbírat tvoje nejlepší hlášky a vždycky na silvestra je sem hodím k pobavení u sklenky něčeho dobrého

(reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 23:22 | Nahoru | #100724
PetrL3> Normální spotřeba. Otáčkoměr: 0,3/100km, zadní kolo: 0,1/ 100km...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.10.2022 v 07:57 | Nahoru | #100725
Milane a ten Hrnousův výkres pro tu vložku sedí. Protože jestli Tvoje vidlice je jinej pokus než na jiné 660 ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 08:48 | Nahoru | #100726
Vladimir> Vidlice jsou stejné. Snad... I když - moje 660 ji má ještě původní, nejawáckou. Potom Jawě došly a tak svařovali z kusů plechu svoje , Made in Jawa, ty jsou černé, jako je na hrnousově fotce. Předpokládám ale, že rozměry a uložení pro kolo zvládli na 100 % dobře, stejně jako na té mojí původní stříbrné. Tohle snad nezvorali.

(reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 08:52 | Nahoru | #100727
Milan1963> Ocelová kyvka žádnou rozpěrku nemá, protože už udělali díru vlastní a memuseli se přizpůsobit díře. která už byla v ALU kyvce.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.10.2022 v 09:05 | Nahoru | #100728
Ono je taky blbý že nikdo neví, co Milanovi na tu motorku použili za díly když mu ji po bouračce v tom Týnci opravovali. Pokud si dobře pamatuju ( ale moje paměť není stoprocentní ) tak to Milan chytil od té oktávky na předek. Ale jestli motyka ještě letěla luftem a někde se potloukla při kotrmelcích, kdo ví jestli ta zadní kyvka je v pořádku a je správně či správná. Oni to snad v té fabále skládají či opravují dle systému že je jedno jestli hodinky nebo holinky, bafnou z regálu něco co vypadá podobně jako součástka která tam má být a kdoví jestli nemá nakonec Milan kyvku z nějakého jiného typu... nejde mi do hlavy že mu tolik odcházejí ložiska a součástky zadního kola - dyk nejezdí furt po zadním že. Ono by to možná chtělo nějak přeměřit a přesně zkontrolovat.
Nám takhle na jedné dýzlovce odcházelo co rok levé ložisko druhé nápravy. Že ta mašina najezdila za rok zhruba tisíc kilometrů je houby proběh a dycky zhruba kolem toho tisíce se to ložisko vysypalo, hryzlo nebo se minimálně hřálo jak pěťák. To ložisko má snad osmnáct kilo, SKF, naklápěcí, žádná čína nebo ZKL. Kyž už jsme to měnili potřetí - a je to práce na celej den - tak nám to nedalo a jali jsme se přeměřovat rám a soukolí i rozkolí i s tím, že prostě mašina bude o den dýl mimo provoz. No a zjistili jsme že ten rám je u problematického osového domku o čtyři milimetry jinde... mašina tudíž stála další tejden, než jsme ten rám dali kovářsky a svářečsky do pořádku. Od té doby už to neblbne. Ta mašina jezdila prapůvodně v panelárně v Hýskově u Berouna a nikdo neví co tam zažila a jaký dostala rány. A ten rám je prostě ingot, to není kyvka z naohejbanýho "plechu". Stejně se to hnulo....

(reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 09:20 | Nahoru | #100729
Bimbam> Faktem je, že kyvku určitě neměnili, poněvadž jsem byl jeden z posledních, na koho ještě zbyly a pak už se přešlo na ocelové vlastní konstrukce.

(reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 18:04 | Nahoru | #100730
Bimbam> Jak píše Hrnous - kyvku mám původní. Po bouračce mi dávali nový celý předek - od světel a tlumičů po plasty.
Petr : z majitelů Jaw 650 /660 znáš vlastně jen mně a Hrnouse, ale ten tolik nejezdí. Sám to ale - jako bývalý majitel Jawy 650 - napsal dobře - jsme specifická skupina lidí, kteří za cca 150 tisíc ( J 650 ) a 165 - 193 tisíc korun dle výbavy ( J 660 ) koupili motorku, o níž předem věděli, že ji budou muset předělat. Bud' sami, nebo ji dát předělat někomu, kdo to umí. Kdo tuto naši filosofii nechápe, diví se nám.
Nejen pro mně není nefunkční otáčkoměr závadou, to je spíš vlastnost Jawy 650. Kamarád,s nímž jezdím na výlety i srazy má Stylku 650. Když mu otáčkoměr potřetí "odešel" ( vydrží tak 1000 km a pak se odebere do věčných lovišt') a tacho po druhé výměně taky přestalo pracovat už to nechal být a jezdí bez toho. Za závadu bereme jen to, co způsobuje nepojízdnost stroje. Ostatní případné nedostatky ( pro majitele japonců závady ) ,pokud motorka jezdí, skoro nestojí za řeč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 18:35 | Nahoru | #100731
Koudy01>
No to jsme na tom stejně jen s tím rozdílem že já nevím jestli už se dělaly nebo ne a mám to pořád v plánu na to kouknout.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 20:16 | Nahoru | #100732
kehaj> Dnes přes 300 km. Na skútru. Byl jsem v Brně na servisní prohlídce. Tady 19 stupňů a jaro, tam 9 stupňů a mlha, chladno. Zaujala mě Felicia akční model. Kolik jich zbyde ? Stála nedaleko Skútrlandu, tak jsem při čekání fotil. Jel jsem po dálnici, skútr 90 jede pořád. Takže vše dobré.
U Brna mlha

D 1

V servisu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 20:32 | Nahoru | #100733

Jirka4137 píše: Koudy01>
No to jsme na tom stejně jen s tím rozdílem že já nevím jestli už se dělaly nebo ne a mám to pořád v plánu na to kouknout.


U Fazera to do 70 tis. km není potřeba ani kontrolovat

Naposledy editováno 31.10.2022 20:32:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 20:34 | Nahoru | #100734

Milan1963 píše:
U Brna mlha


Jojo, tohle tu máme od čtvrtka.

(reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 20:48 | Nahoru | #100735
Milan1963>

(reakce na) Jawablázni

31.10.2022 v 23:47 | Nahoru | #100736

Koudy01 píše: Jojo, tohle tu máme od čtvrtka.



Tohle, tady u řeky, začně v říjnu a do dubna je to tu každej den, co zrovna nemrzne...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.11.2022 v 00:26 | Nahoru | #100737
Skútr z Terminátora

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.11.2022 v 08:04 | Nahoru | #100738
Milan1963> To byl akční model se super výbavou:
Standardní výbava modelu Trumf:
- vnější zrcátka a kliky v barvě vozu
- velkoplošné kryty kol
- tónovaná skla
- čtyřramenný volant
- malá střední konzola (bez boxu)
- centrální zamykání

Zdroj: https://www.idnes.c...8153900ekonomika_jjx

(reakce na) Jawablázni

1.11.2022 v 08:23 | Nahoru | #100739

Kalasnikov píše: Skútr z Terminátora



s "mrkacím" světlem...:)

Jawablázni

1.11.2022 v 08:40 | Nahoru | #100740
To je prostě boží, když má nějaký stroj nějakou krásnou, úplně zbytečnou hovadinu jako mrkací světlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist