paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 18:55 | Nahoru | #1
PetrL3> Řeknu to tak. Mám najeto necelých 20 tisíc.
Na začátku jsem musel překopat elektriku a vypárat z výfuků naprosto obludně přivařené výletovky.
Za celou dobu sem upravil akorát pružiny stojanu, respektive přihnul jejich drát a tím to začalo i skončilo. Měním akorát kapaliny.. Dojel sem vždycky, všude, nic se nevysypalo, neupadlo.. Po měsící přijdu, otočím klíčkem a jedu 500km tam, 500 zpět a dopředu neřeším jestli na něco koukat, jestli se chystá něco vysypat, nebo takové myšlenky..

U 650 bylo potřeba před jízdou přepočítat kolik prasknulo špic, jestli se nekouří z drátů elektriky, snažit se moc nezatáčet, aby kyvka nejezdila po čepu, moc nebrzdit, aby se neuvařila brzdovka v zadní brzdě, moc nekoukat na tachometr, protože komu ručička dobrovolně neupadula, tomu lítala na všechny strany, taky moc nebrzdit přední brzdou, protože kopala tak, že bych mohl přijít o jazyk, nebo zuby. Při startu moc netahat za plyn, protože bylo přilepené šoupě, nebo membrána karburátoru před smrtí, takže to chcípalo. O spotřebu jsem se nikdy nezajmal, takže nemohu sloužit. Plasty a sváry obecně spolu moc nekamarádily, všechno drhlo o všechno a co nedrhlo, to praskalo. Ráfky vesele reznuly a olupoval se chrom / toto se netýkalo mojich motorek, ale x takových mi prošlo rukama/ Plovák rezervy si dělal co chtěl. Jistě bych našel dalších 20 věcí.

Takže pořád tvrdím, že 660 /vyjma elektriky / je stroj schopný provozu přijdu sednu a jedu, bez špekulací kam až možná dojedu a jak pojedu zpátky / autobusem
I ta prokletá rozpěrka není vlastně až tak konstrukčně špatně - její jedinou funkcí je být zároveň podložkou a zvětšit o ten milimetr a drobné průměr osy kola. To, že ji někdo v Milanově případě udělal delší a tak se dotažením roztemovala, není věc konstrukce.

Takže ano, pořád tvrdím, že když dostala konstrukce pár trubek a jeklů s tím, že z toho má být motorka, tak se to narozdíl od 650 celkem podařilo.

Milanova motorka, respektive celý ten jeho příběh je trošku z jiné galaxie a troufnu si tvrdit, že až tak nereflektuje zbytek uživatelské základny. I když abych pravdu řekl, tak za poslední roky se celý manšaft rozpadnul. Od doby kdy jsem přestal jezdit na akce kvůlivá osobnímu sporu s Matesem šlo prý všechno z kopce a většina majitelů 650/660 udělala veterána a motorku schovává doma pod plachtou, nebo v obýváku. Když jsem slyšel o stávajícím přístupu fabriky k majitelům starších strojů včetně těchto řad, tak se jim dovoluji nedivit a nemít doma půl motorky v regálech, tak budu taky raděj jezdit na kole a jednou do roka v den státního svátku vyženu pavouky.. Přitom majitelé řady 650/660 byly jakýmsi způsobem VIP, protože bláznů vysolit takové peníze za motorku "k dodělání" byli vzácní a ten přístup byl jednoduše jiný..

Taktéž bych si dovolil ještě jednu "příhodu ze zákulisí". Bavil jsem se před lety s pár zaměstnanci/zaměstnankyněmi pracující na kompletací - výrobě řady 650 / 660. Když jsem jim říkal o různých problémech se zpracováním a výrobou, tak to div nevzali osobně a velice se divili, že jim nikdo nikdy o žádných problémech nic neřekl. Jejich úkolem byllo zkompletovat dle postupu, a posunout dál. Kdyby jim někdo řekl že toto musí sedět s tímto, toto nesmí být moc dlouhé, toto žase zapadat naknap do tohoto, tak by si to hlídali a třeba se snažili, aby to bylo v pořádku.. Ne, že bych je chtěl omlouvat, protože něco v nevyhovujícím stavu by nemělo projít přes OTK.. ale všechno není jenom černé, nebo bíle.. O tom, co bylo nechtěné dítě, kolik času a oštary sežrala 650/660 na úkor "vysokoprůtokové" třiapůle v ráímci výroby a další by bylo na delší povídání..

Naposledy editováno 30.10.2022 19:17:33

(reakce na) Jawablázni

30.10.2022 v 19:14 | Nahoru | #2

hrnous píše: PetrL3> Řeknu to tak. Mám najeto necelých 20 tisíc.
Na začátku jsem musel překopat elektriku a vypárat z výfuků naprosto obludně přivařené výletovky.
Za celou dobu sem upravil akorát pružiny stojanu, respektive přihnul jejich drát a tím to začalo i skončilo. Měním akorát kapaliny.. Dojel sem vždycky, všude, nic se nevysypalo, neupadlo.. Po měsící přijdu, otočím klíčkem a jedu 500km tam, 500 zpět a dopředu neřeším jestli na něco koukat, jestli se chystá něco vysypat, nebo takové myšlenky..

U 650 bylo potřeba před jízdou přepočítat kolik prasknulo špic, jestli se nekouří z drátů elektriky, snažit se moc nezatáčet, aby kyvka nejezdila po čepu, moc nebrzdit, aby se neuvařila brzdovka v zadní brzdě, moc nekoukat na tachometr, protože komu ručička dobrovolně neupadula, tomu lítala na všechny strany, taky moc nebrzdit přední brzdou, protože kopala tak, že bych mohl přijít o jazyk, nebo zuby. Při startu moc netahat za plyn, protože bylo přilepené šoupě, nebo membrána karburátoru před smrtí, takže to chcípalo. O spotřebu jsem se nikdy nezajmal, takže nemohu sloužit. Plasty a sváry obecně spolu moc nekamarádily, všechno drhlo o všechno a co nedrhlo, to praskalo. Ráfky vesele reznuly a olupoval se chrom / toto se netýkalo mojich motorek, ale x takových mi prošlo rukama/ Plovák rezervy si dělal co chtěl. Jistě bych našel dalších 20 věcí.

Takže pořád tvrdím, že 660 /vyjma elektriky / je stroj schopný provozu přijdu sednu a jedu, bez špekulací kam až možná dojedu a jak pojedu zpátky / autobusem
I ta prokletá rozpěrka není vlastně až tak konstrukčně špatně - její jedinou funkcí je být zároveň podložkou a zvětšit o ten milimetr a drobné průměr osy kola. To, že ji někdo v Milanově případě udělal delší a tak se dotažením roztemovala, není věc konstrukce.

Takže ano, pořád tvrdím, že když dostala konstrukce pár trubek a jeklů s tím, že z toho má být motorka, tak se to narozdíl od 650 celkem podařilo.

Milanova motorka, respektive celý ten jeho příběh je trošku z jiné galaxie a troufnu si tvrdit, že až tak nereflektuje zbytek uživatelské základny. I když abych pravdu řekl, tak za poslední roky se celý manšaft rozpadnul. Od doby kdy jsem přestal jezdit na akce kvůlivá osobnímu sporu s Matesem šlo prý všechno z kopce a většina majitelů 650/660 udělala veterána a motorku schovává doma pod plachtou, nebo v obýváku. Když jsem slyšel o stávajícím přístupu fabriky k majitelům starších strojů včetně těchto řad, tak se jim dovoluji nedivit a nemít doma půl motorky v regálech, tak budu taky raděj jezdit na kole a jednou do roka v den státního svátku vyženu pavouky.. Přitom majitelé řady 650/660 byly jakýmsi způsobem VIP, protože bláznů vysolit takové peníze za motorku "k dodělání" byli vzácní a ten přístup byl jednoduše jiný..



Ona ta intenzita Milanových problémů bude i o tom, že navzdory tomu, že je to motorka smontovaná z toho, co se válelo ve vraťáku, jen to přelakovali, pokouší skutečně jezdit a to poměrně hodně, poměrně daleko a za každých podmínek.... Potom se ta nekvalita projeví dříve a více, než u nějakých strýců, co to vyndají akorát v neděli a ve svátek, pokud je navíc ještě pěkné počasí... To si ještě myslím, že vzhledem k jeho masochistické lásce k Jawě, nevíme všechno, co se na tom krumplu v průběhu těch let stalo....

Ze skladování motorek už jsem vyrostl... Nemá to cenu.... Mám tu pár wehiklů, sle všechny v provozu, včetně Jawetty, protože když to bude stát, bude se to srát... Když to bude jezdit, bude z toho nějaký užitek, když už to tu opatruju....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist