globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 11:24 | Nahoru | #96691
PetrL3> Zivotnost by mela byt jinde, ale i tak, k cemu je motor co hodne vydrzi, kdyz se na tom neda jezdit ona i ta huska je v dnesni dobe spis "tupe" enduro, mame ji pres 15let, je fakt, ze se na ni moc nejezdi… ale krom ventilovych vuli se na motoru nic nedelalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 11:25 | Nahoru | #96692
PetrL3> Nevím ale km jsou na něm docela znát. Možná jsem měl v ruce kousky které měli na tacho méně než ve skutečnosti.
Na cestování po okreskách a pojíždˇky po kraji to ale tak špatné nebylo. Do města nebo při barum rallye když jsem se potřeboval dostat z domu to šlo.
assassin-S tím zdechlym motorem jsem pojezdil sportsra.

Naposledy editováno 06.04.2022 11:36:52

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 12:37 | Nahoru | #96693
Jirka4137> kamarad mel to SLR650 a na technickejch tratich byl rychlejsi nez ja na TL ruce pilota udelaji hodne, coz nic nemeni na tom, ze ten motor zadnej zazrak neni...

ja mel doma v jednu chvili GSX400E (motor ala GS500 dvouvalec) a tu XBR500F (jednovalec RFVC), obe konec osmdesatejch let a ta GSX jela vyrazne jinak. ta honda byla takova silnejsi jawa 350

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 13:07 | Nahoru | #96694
assassin> No oni ty naše mašiny na ten objem zas tak špatné nejsou ( ano jsou i rychlejší) problém nastává podvozkově (víme proč) a díky dlouhé absenci bezkontatkt. zápalka. Za další spolehlivostí a flex. v různých otáčkách- bezkontakt. Čezetě třeba k dokonalosti zase tolik nechybělo-487.5. U třindy 472 dát bezkontakt, slušné obutí a rozumný přímaz oleje.....
No a Jawa kdyby se nedžela té kyvky z trubek jak hovno košile .......

Naposledy editováno 06.04.2022 13:11:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 13:25 | Nahoru | #96695
assassin> Ty, tak do modelu SLR nebo nedej bože FMX šel ten motor už hodně okleštěn kvůli emisním a hlukovým normám...Věřím, že v rpvních XRkách nebo Dominech fungoval líp...Bohužel osobní zkušenost nemám...otázka je jak je naladěnej v dnešním XR..
Na XR650L jsem seděl v roce 2008 na výstavě a přišlo mi, že je ta motorka udělaná přímo na mě.. bohužel v Evropě to je tak jak to je...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.4.2022 v 13:39 | Nahoru | #96696
Jj, interval na olej 3tis, žralo to furt 6,5 bez ohledu, jak jsi jel, což s bandou na 11,kde 4 litry byla rezerva nic moc. Palivomer nemá, jen kohout s rezervou.
Kontrola oleje u suchý skříně je o zvyk, ale rád to moc nemám, motor v tom byl hodně pod sedativama.
Lidi to různě otevírali, ale až jiný vacky a svody to dostaly tam, kde Domino bylo dřív...

A co tak pamatuju, tak první Dominatory měly u toho radialniho uspořádání ventilů problémy s uvolnujicima se sedlama v hlavě...

Fakt trochu divná motorka, to FMX. Posadis se, tvrdý sedlo se ti zarizne do prdele, řídítka ti hodí lokty nahoru, jakože bude mazec a k tomu ten dobromyslnej motor do cestovního endura... Moc to k sobě nešlo.

Sorry za ne-jawa...

Edit: ještě vzpomínka, kdy jsem se rozhodl to prodat - jel jsem prostředním pruhem na Jižní spojce, vpravo souvislá karavana kamionů, vlevo souvislá řada rychlejších aut, já v prostředku nějaký kilo+ a najednou tý mrše došel benzín. Žádný cukání, varování, rovnou dost. Takže rychle nahmatat kohoutek, otočit, auto za mnou troubí, proč tam kokot brzdím.... to byla přesně ta chvíle, kdy jsem si řekl, že půjde ,-)

Naposledy editováno 06.04.2022 15:58:12

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 15:29 | Nahoru | #96697
callowsick> Švára si na Vigorovi (převlečené SLR) nechal udělat spejšl sedlo. No u FMX, SLR nikdo nepředpokládá že s tím bude někdo tak jako např. já lítat 500 denně. Loni jsem to měl doma na servis. Zrovna ten můj Vigor má nýčkon švára. Vrátil se oklikou přes 2 lidi. Říká že s jeho nájezdem do cca 800 km ročně je to pro něj ideální stroj. Taky jsem mu nový olej měnil za novější. Výbrus by se údajně nevyplatil, protože by na sebe ani při dnešních cenách nevydělal nižší spotřebou která je momentálně horší než strašná. Když jsem ho měl před 100 lety, bral na dálkové do 6 l s lehkou rukou.
Kdo chce dnes motorku s pohodlným sedlem, musí šáhnout po vyšším objemu. V tom má 639 výhodu. V tandemu s touto hondou může klidně podnikat výlety, výkonově to tak velký rozdíl není. Navíc má výhodu válce navíc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 15:40 | Nahoru | #96698
Wenca24> Já nejvic najezdil na tom xbr a tam urcite nic eko nebylo, to bylo 87-88 rok?
Ale zas jen pullitr, na starším dominu jsem nejel…

On jednovalec na jezdeni po silnici moc nedava smysl - výhody vesměs zadny a par kilo dolu je velka dan za to, ze ten motor vibruje, nejede a ma malej rozsah použitelných otacek…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 15:45 | Nahoru | #96699
assassin> Tak je to levná motorka která se prodávala okolo 4 tisíc liber koncepčně z 80.tých let. To už smysl dává.

Co smysl nedává je to co za to chtějí dnes na bazarech. Cena srovnatelná se silničním 4 válcem. No a ten je ruku na srdce o level vejš.

Naposledy editováno 06.04.2022 15:47:30

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.4.2022 v 15:53 | Nahoru | #96700
Jednoválce se musím zastat. Na Jawách 50 až 250 jsem najezdil hodně kilometrů, tím myslím přes 150 tisíc, možná víc, nepíšu si to. Špatné mi to nepřijde. Neumím si představit třeba čtyřválcového pionýra...
Jawa 650 / 660 - naježděno 90 tisíc. Jednoválec je zábavný, před každou delší prudší zatáčkou podřazuju z pětky na čtyřku, možná i trojku a potom za zatáčkou vyrazím. A to je na tom to nejlepší, to podřazení a pak zrychlení. Fakt je, že nad 100 km / h. ty motorky vibrují, ale jde o zvyk. Dvouválec podle mně není špatný, ale třeba čtyřválec mi do chalupy nesmí. Jednou jsem to vyzkoušel ( na MotoRoute srazu ) a to častější řazení mi chybí. Možná je hezké jet na pětku 30 i 130, ale připadalo mi to divné, nudné...

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 15:59 | Nahoru | #96701
Milan1963> Ty mas absolutne alternativni pohled na jizdu na motorce s tebou nema smysl se o tomhle dohadovat, nic ve zlem. Jizda na pionyru je tortura. Chapu, ze si to nekdo vyzkousi pro pripomenuti mladych let nebo jako kuriozitu, ale zabava to fakt neni a jako dopravni prostredek je to jen o malo rychlejsi nez kolo… o spolehlivosti neni potreba vubec diskutovat.

Kazdej lepsi skutr je uplne jinde… start tlacitkem a jede porad… zadny ladeni zapalka, cisteni trysek…

Naposledy editováno 06.04.2022 16:01:43

Jawablázni

6.4.2022 v 16:03 | Nahoru | #96702
Milan -já si 4 válcového fichtla představit dovedu. 4x víc problémů na druhou
Co je ale hlavní SLR se dělala i ve žluté !!!

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:24 | Nahoru | #96703

assassin píše: Wenca24> Já nejvic najezdil na tom xbr a tam urcite nic eko nebylo, to bylo 87-88 rok?
Ale zas jen pullitr, na starším dominu jsem nejel…

On jednovalec na jezdeni po silnici moc nedava smysl - výhody vesměs zadny a par kilo dolu je velka dan za to, ze ten motor vibruje, nejede a ma malej rozsah použitelných otacek…



Souhlasím...taky jsem prozřel a vyměnil XT600 za konopnici

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:27 | Nahoru | #96704

Milan1963 píše: P911> Jawa 350 OHC sport...
Líbí se mi ze všech modelů nejvíc. Zvlášt' v této červené barvě. Scrambler je podařený, ale toto je ještě hezčí. Tedy - je to můj názor, kdybych jí ujezdil, byla by asi doma. Základ je pořád čínský, ale tato úprava se týneckým povedla.



Milane.... Vypadá to konečně trochu normálně, protože je napadlo, že sebrat ze Shineraye kulatou nádrž a narvat tam nádrž ze čtyřky, tak tam tentokrát tu kulaotu nádrž nechali a dali na to nálepku Jawa???? To není úprava, to je vrchol trapnosti, vrchol zoufalství, vrchol ostudnosti.....

Pokusil jsem se podívat na to video, co tu bylo dříve sdíleno, rozhovor Hakocyové s Kraftem.... Po čtvrtině, už jsem ten proud lží, bludů, výmluv a chlístů vypnul, protože by mne ten lhář, ze skanzenu zašlé slávy, domova bratrstva kočičí pracky, donutil se dojít vyzvracet.... My vyrábíme - Lež! překupují. My vyvíjíme - Lež - jen na to čerpají dotace a krom ohavného zgarbu, což je přdeklovaná eMZeta a někdo to někde vyválel, žádný výsledek, nikdo neviděl... To, že vezmou čínu a vymyslí, jak předělat držáky na čtyřkovou nádrž a kastlíky, to není vývoj, to je kutilství..... My rosteme - Lež! My uvedeme - Lež.... Na nic jiného, než na překupy a nálepkování se už nikdy nevzmůžou, když za celá léta maximální prosperity, která brzy skončí, neudělali lautr nic, co by sneslo jakékoli uznání, nebo alespoň smysluplnost, která by ospravedlnila to čerpání.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:29 | Nahoru | #96705

Verdom píše: Milan1963> Myslím, že to je z čínských fabrik skoro celý,
což v případě Jawy a toho co má v Týnci k dispozici nemusí být úplně na škodu
a je to možná i výhodou. Když jsem se bavil s Kraftem loni, tak si s Eurem5 nebyl úplně jistý, zda to vyjde,
není to vodník, tak to bylo celkem na hraně, ale povedlo se, tak fajn.
Čech na takový výrobek asi hrdý nebude, ale alespon drží značku.
Psali, žeEuro 5 dostane i ten Indický bazmek , tak to jsem zvědav, jak to pojede.
Už ta s Euro4 byla seškrcená až hamba a moc nejela.



Drží značku? Myslíš tím to, jak značku, která uměla dělat sice obyčejné, jednoduché, ale jinak poměrně funkční a univerzální motorky, dneska máčí v blátě zmaru, ostudy, odrazujících referencí, zoufalství a amatérismu? To už je lepší, včas začít, včas skončit a nešpinit jméno kdysi slavné, svojí neschopností a ostudou....
Je to podvodná banda darmožroutů, nic lepšího.

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:31 | Nahoru | #96706

elevator píše: Škoda, že nezavedli model 650, který nabízí ve Francii Mash. Je to také derivát Shineray. https://www.mash-mo...ml#/43-region-alsace Cena v přepočtu 145t Kč. Motor vychází z Hondy Dominator/Vigor.



Nenazývej Hondou to, co Honda není.... Je to pokus o kopii 30 let starého motoru Honda, ale není to její další vývojový stupeň, proto z ní nevychází.... Je to stejná lež, jako u RVM, které má s Hondou společné jen to, že je to také půllitrový řadový dvouválec.... Slabší, hlučnější, vibrující a ještě docela sráč....

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:34 | Nahoru | #96707

assassin píše: Me tenhle hondackej motor nikdy nesedel - ani jsem nepochopil, proc ho nekteri tak oslavuji, zkousel jsem ho v xbr500f, fmx a slr650 - nizky otacky se mu nelibi, pak je docela fajn stred a vysoky uz zase spatny… v te same dobe jsem jezdil na husqvarne te410 coz by mel byt "ostry" motor a krom toho, ze jel vic tak mel i lepsi prubeh a mnohem vetsi rozpeti pouzitelnych otacek. Honda udelala zdechlej motor kterej navic funguje jen v uzkem spektru otacek - fakt majstrstyk



On ten motor RVFC, byl původně do ostrýho endura, tam to bylo smysluplný, ale ty sice seškrcené verze v XBR, Dominátoru apod, byly pořád takové ucukané, neklidné a splašené... Ale to dobře řeší nákup dvou a víceválce... Jednoválec v cesťáku nad 250ccm, nemá co dělat, pokud to není úplná rozpočtovka, což XBR asi i bylo....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:47 | Nahoru | #96708

Jirka4137 píše: . Cena srovnatelná se silničním 4 válcem. No a ten je ruku na srdce o level vejš.



No to sice je, ale když mi minulej tejden zdrhnul starej pes, co je hluchej a slepej a nevím, jestli by ještě trefil domů a já ho jel hledat po lese a pěšinách, sem tam schody atd, tak sem byl rád i za těžký cestovní enduro xt1200. Neumím si představit nějakej čtyřválec, naopak bych hned bral 600ccm enduro.

I tak sem musel dát 10cm soušku přes, objet nebylo kudy a na konci výjezd plnej trávy a kamení, bordelu... Já vzal zrovna na silničních gumách, protože ta s endurovýma byla zaházena neuklizenym nářadím

Tím chci říct, že 1V je možná horší, ale pak se dostaneš do situace, kdy je nejlepší. Nelze to za všech situací hodnotit stejně.

A pes hned dostal na sklonku života obojek se sledovacím zařízením



Naposledy editováno 06.04.2022 16:50:54

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:52 | Nahoru | #96709

PetrL3 píše: assassin> Možná životnost? Tam bude rozdíl velkej oproti te410, ne?



Ty husquarny nebyly úplně vzorem životnosti a spolehlivosti no.... Ta Honda sice stála za vyliž, jako velké jednoválce obecně, ale že by ty motory předčasně padaly, to ne...

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 16:56 | Nahoru | #96710

assassin píše: Jirka4137> kamarad mel to SLR650 a na technickejch tratich byl rychlejsi nez ja na TL ruce pilota udelaji hodne, coz nic nemeni na tom, ze ten motor zadnej zazrak neni...

ja mel doma v jednu chvili GSX400E (motor ala GS500 dvouvalec) a tu XBR500F (jednovalec RFVC), obe konec osmdesatejch let a ta GSX jela vyrazne jinak. ta honda byla takova silnejsi jawa 350



Však v XBR je to seškrcené asi na 20KW, Jawa 350 má nějakých 15-17, to je pak jasné, že to jede asi tak stejně...

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 18:13 | Nahoru | #96711
PetrL3> To je ale to co právě říkám. Pro někoho to stačí a smysl má. Někdo jezdí po polních cestách víc někdo méně. Na rozflákané cesty po zimě na Vysočinu to nemusí být špatná volba. Po velkoměstě od semaforu k semaforu je to taky lepší než se hrbit na supersportu. 150 to letí a když je někdo třeba cukrář a ne houslový virtuoz proč ne.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.4.2022 v 20:04 | Nahoru | #96712
Třeba Michal Prskavec na SLR procestoval kus světa. Ono každému vyhovuje něco jiného.

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 20:36 | Nahoru | #96713
Koudy01> Taky jsem si na něj vzpomněl. A můj kamarád najel na F650GS přes 100000 km, má ho nějakých 15 let. Ale já jsem pár jednobuchů zkusil (to efko, Tenerku 660 starou i novou, Dominátora) a já bych to nechtěl ani na výlety k rybníku. Jedinej jednovál, na kterým se mi dobře jelo byla Číza 175.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.4.2022 v 21:50 | Nahoru | #96714
Kamos mel Dominatora 650 a pak F650GS a rikal, ze je to nesrovnatelny. To F650GS ma tocivejsi a o moc prijemnejsi motor, jak je ten Hondi. Dominator byl pry oproti tomu BMW silenej traktor. Ja jel kousek na F650CS a libilo se mi to. Ten Rotax funguje fakt pekne. Na muj vkus.

Naposledy editováno 06.04.2022 21:51:48

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 22:00 | Nahoru | #96715
Koudy01> Na můj taky. Naježděno s ním 50 tisíc. A Minarelli 660 není o nic horší. Naopak, lépe zrychluje. Holt - karburátor.
Jiný jednoválec jsem nikdy nezkoušel, neb to nebyla jawa...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.4.2022 v 22:08 | Nahoru | #96716
Myslím, že ideálem motocyklismu jeví se tříválec, který jest mnoha výhodami opatřen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 22:10 | Nahoru | #96717

laďa-prášil píše: Myslím, že ideálem motocyklismu jeví se tříválec, který jest mnoha výhodami opatřen


Taky vec nazoru. Pro nekoho ma trivalec vyhody dvou i ctyrvalce soucasne. Pro me naopak mixuje nevyhody dvou i ctyrvalce.

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 22:25 | Nahoru | #96718
laďa-prášil> Na tříválcové motorce jsem nikdy nejel. Měl bych to někdy zkusit, abych si doplnil vzdělání.

Jawablázni

6.4.2022 v 22:30 | Nahoru | #96719
Daewoo matiz a fabia

(reakce na) Jawablázni

6.4.2022 v 23:22 | Nahoru | #96720

Koudy01 píše: Taky vec nazoru. Pro nekoho ma trivalec vyhody dvou i ctyrvalce soucasne. Pro me naopak mixuje nevyhody dvou i ctyrvalce.



Kamarád říkal: Na co čtyřtakt, když stačí dvoutakt... Na co dvouválec, když stačí jednoválec... Ale nesmíš srovnávat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist