globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Zdravím. Mám Panelku z roku 73, od začátku jezdí na M2T (nekamenujte mě a ani to moc neprobírejte). Chci se hlavně zeptat, jestli do toho prostě můžu s klidem nalejt nějakou syntetiku nebo prostě něco, co se mi ve válci "dokonale" spálí a nebude se mi usazovat ve vejfuku. Taky se chci zeptat, jak bych měl nově ředit. M2T dávam cca 1:33 - 1:40. Výbrus neplánuju (pár lidí mi říkalo, že mam počkat po něm...)

Předem dík za rady

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 15:16 | Nahoru | #1
V panelce bych určitě syntetický olej nepoužíval. Jeho cena je neúměrná použití v Jawě z roku 73.
Místo M2T bych raději použil nějaký kvalitní minerální olej určený do dvoutaktních motorů. Např. Shell Advance SX2.
Poměr oleje k benzínu bych zachoval na současných 1:40.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 16:51 | Nahoru | #2
1:33-1:40 obyčejnej olej. V manuálu mám od výrobce doporučenej i M6A 1:18 . Dávám 1:40 Mogul 2T(100kč litr)do naturálu a nic a nikde nejni moc zachcaný od oilu. Teď to bylo rozebraný a píst,hlava a kolena jsou krásně suchý a vypálený do hněda a je tam M2T. Já bych tam polo i plnou synt nedal.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 16:53 | Nahoru | #3
z vlastni zkusenosti jsem jezdil na ricínovej olej z lékárny ,vejfuk budes mit jako novej.a lepe to pálí.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 19:13 | Nahoru | #4
pochybuju o tvým duševním zdraví:
1) M2T je naprosto dostačující, spolehlivej a prověřenej olej, u kterej neni důvod na předrevolučním východním motoru zavrhovat
2 ale hlavně, pokud tam hrkneš cokoliv jinýho než čistej minerál tak za týden kompletní GO :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 20:09 | Nahoru | #5
memphis.unv: M6A a M2T jsou úplně odlišné kategorie olejů. M2T je recyklovaný vyjetý olej a má tendenci zasírat výfuky a vytvářet karbony. Nelil bych ho tam.
Do panelky 250 dávám Shell Advance SX 2T, poměr mezi 1:40 až 1:60 jak ruka padne a problémy nemám. Po zahřátí je kouř nepostřehnutelný a výfuky vydrží čisté mnohem déle, než u M2T.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 20:24 | Nahoru | #6
Teorii bokem - uvedu moje zkušenosti a názor.

Moje Panelka - na spodek motoru nalítáno opravdových 11tis v té době, válec preventivně po výbrusu. Na M2T motor šlapal spolehlivě - pak jsem zkusil polosyntetiku od Valvoline a do 800metrů se začala přidírat, na poslední chvíli se vymáčkla spojka a motor se dotočil. Upozornuji že ten olej Valvolina tam byl v poměru 1:25 a po rozebrání bylo citelné prasátko na stěně válce.

Tak tedy ? At si myslí kdo chce co chce, do japončíků dávám to nejlepší ale v rámci toho co dovoluje výrobce. A do Jawy ? Taky tak - M2T. Uvědomte si totiž, že v nějakým 70tým kdy se ještě šroubovaly panelky neexistovalo ani M2T a jezdilo se na M6. Tyx motory jsou na tyhle jak říkáte "sračky" stavěný a pokud není doslova do šroubku po GO, nic jiného bych tam ani nenalil. A co dodat ? Panelka na M2T šlape parádně, za ten poloviční interval debordelizace mi to stojí ale zatím jsem neměl co čistit i když ředím 1:30.

Má druhá Panelka se side naběhala 44tisíc kilometrů na M2T zatížená sidecarem a řidičem, často jeho manželkou, pak přišel na řadu výbrus. A věřte nebo ne - jedinný na co při renovaci nesáhnu, jsou skříně motoru. Ta klika je luxusní..

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2009 v 20:36 | Nahoru | #7
šmudla > ricínovej olej se používá do motorových modelů který točí od 20 ti až i 60tisíc obrátek... a proč ? Protože je téměř nespalitelný a vyletí zas ven, proto dobře namaže. Ono jej není na škodu přidat na prvních několik desítek km při čerstvým záběhu... ale není upe levnej.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2009 v 02:02 | Nahoru | #8
mogul TS, v podobných strojích s úspěchem používám... stejně tak dobře můžou posloužit alternativy jiných výrobců, čili pro tyto starší motory, raději kvalitní mierální olej, o sae30-40

do oilmastera i klasiky....

TS je dostatečně kvalitní, není drahý (120kč/l)a viskozitu má pro toto použití odpovídající...

polosyntetika nemusí být zrovna správná, motor je volnější, tuddíž slabší, byť jinak dokonalý olejový fim může způsobovat hlučnost....

plná synsteika patří do zcela jiných motorů, které se v sériovej výrobě objevují velice zřídka, pokud jde o ty, které jsou schopny její vlastnosti využít a vyžadovat....

Naposledy editováno 24.02.2009 02:03:58

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2009 v 11:28 | Nahoru | #9
To je slovo do pranice !

pech.u - souhlasím, a i když TSF jsem lil do skůtru, nevzpomněl jsem si. TSko je snad jedinný dnešní olej který bych tam v klidu nalil, jestli chceš něco lepšího než M2T Pavouku.

memphis.unv > Dík za souhlas, cením si toho. Proč kua vymýšlet nový, a pak zjisštovat že to má sice takovej malej a takovej drobnej nedostatek (ale je drahej a je to syntetika, to musí být přeci kvalitní), když ty motory naběhaly půl století na tu "sračku" jak se píše, a poločas pro jeho genrálku byl tehdy oproti dnešku, směšný... ale dnes už je to i kvalitou druhovýroby.

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2009 v 12:23 | Nahoru | #10
jde právě o to, aby olej dobře mazal, ale jeho viskozita nebyla příliš rozdílná od typů olejů na které byl motor konstruován...

TS maže výrazně lépe, ale viskozita je obdobná....

provozuji na něj několik motorů o generaci novějších, ale původně stavěných na stejný olej... opotřebení je zanedbatelné, karbon skoro žádný... takže pokud chceš motoru dopřát něco lepšího, dej TS, nebo jeho MINERÁLNÍ ekvivalenty

polosyntetika tam nepatří, její vlastnosti nejsoubpro tyto motory příliš vhodné... sice ho nezabiješ, ale bude hlučnější a bude to házení perel sviním.... pro syntetiku platí totéž.

jenom podotknu, že mnoho lidí si plete viskozitu a mazací schopnost oleje a mylně se domnívá že nižší viskozita odpovídá lepší mazací shopnosti... což není a nikdy nebyla a nebude pravda... viskozita je údaj sae.. uvádí viskozitní rozsahy pro teplotu nízkou a maximální.. a musí se bezvýhradně dodržovat!řidší olej, byť jinak kvalitnější může motor zničit, právě tím, že je řidší... protože se klesá tlak v mazací soustavě (u 4T motorů s oběžným, tlakovým mazáním, kterých je dnes naprostá většina ve všem co motor má) mazací schopnost uvádí údaj API, který kdyžnapříklad můj motor vyžaduje API SF, a dám SG, SH, SL, tak dávám lepší olej... tj. viskozita nemá souvislost s kvalitou oleje...

Naposledy editováno 24.02.2009 12:31:05

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2009 v 16:43 | Nahoru | #11
ještě podotknu, že při dlouhodobém používání TS v motoru 477 je karbonizace zanedbatelná, výfuk takřka suchý - byť zde je to trochu ovlivněno oilmasterem, u motoru 471 bez oilmateru při mazacím poměru 1:50, jsou výfuky trochu zamaštěné. M2T kabonovalo více, ale při bežném používání a využívání motoru nijak zvlášť strašně aby bylo nutno dekarbonizovat častěji než za nějakých 30000km... přičemž šlo spíše o suchý karbon - jakožto zbytky spáleného oleje, které se mechanicky odstraní.

nové "superoleje" naopak často tyto motory nejsou schopny dobře spálit, proto byť karbonizace nenastane, tak výfuky budou zamaštěné přinejmenším stejně - bude se v nich zachytávat nespálený olej...

obrovská karbonizace, nespálenými zbytky oleje ale nastává, při použití oleje jakéhokoliv, při provozu stále studeného motoru, nebo při ježdění s trvale podtočeným motorem... pak je to stejné. olej se nespálí, skončí z většího ve výfukách.. a pokud je to trvale, tak se to projeví velkou karbonizací...

Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2009 v 14:28 | Nahoru | #12
Použil bych olej s API TC tzn. M2T super, Mogul TSF apod. Poměr max. 1:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist