Předem dík za rady
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Místo M2T bych raději použil nějaký kvalitní minerální olej určený do dvoutaktních motorů. Např. Shell Advance SX2.
Poměr oleje k benzínu bych zachoval na současných 1:40.
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
1) M2T je naprosto dostačující, spolehlivej a prověřenej olej, u kterej neni důvod na předrevolučním východním motoru zavrhovat
2 ale hlavně, pokud tam hrkneš cokoliv jinýho než čistej minerál tak za týden kompletní GO :\
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Do panelky 250 dávám Shell Advance SX 2T, poměr mezi 1:40 až 1:60 jak ruka padne a problémy nemám. Po zahřátí je kouř nepostřehnutelný a výfuky vydrží čisté mnohem déle, než u M2T.
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Moje Panelka - na spodek motoru nalítáno opravdových 11tis v té době, válec preventivně po výbrusu. Na M2T motor šlapal spolehlivě - pak jsem zkusil polosyntetiku od Valvoline a do 800metrů se začala přidírat, na poslední chvíli se vymáčkla spojka a motor se dotočil. Upozornuji že ten olej Valvolina tam byl v poměru 1:25 a po rozebrání bylo citelné prasátko na stěně válce.
Tak tedy ? At si myslí kdo chce co chce, do japončíků dávám to nejlepší ale v rámci toho co dovoluje výrobce. A do Jawy ? Taky tak - M2T. Uvědomte si totiž, že v nějakým 70tým kdy se ještě šroubovaly panelky neexistovalo ani M2T a jezdilo se na M6. Tyx motory jsou na tyhle jak říkáte "sračky" stavěný a pokud není doslova do šroubku po GO, nic jiného bych tam ani nenalil. A co dodat ? Panelka na M2T šlape parádně, za ten poloviční interval debordelizace mi to stojí ale zatím jsem neměl co čistit i když ředím 1:30.
Má druhá Panelka se side naběhala 44tisíc kilometrů na M2T zatížená sidecarem a řidičem, často jeho manželkou, pak přišel na řadu výbrus. A věřte nebo ne - jedinný na co při renovaci nesáhnu, jsou skříně motoru. Ta klika je luxusní..
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
do oilmastera i klasiky....
TS je dostatečně kvalitní, není drahý (120kč/l)a viskozitu má pro toto použití odpovídající...
polosyntetika nemusí být zrovna správná, motor je volnější, tuddíž slabší, byť jinak dokonalý olejový fim může způsobovat hlučnost....
plná synsteika patří do zcela jiných motorů, které se v sériovej výrobě objevují velice zřídka, pokud jde o ty, které jsou schopny její vlastnosti využít a vyžadovat....
Naposledy editováno 24.02.2009 02:03:58
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
pech.u - souhlasím, a i když TSF jsem lil do skůtru, nevzpomněl jsem si. TSko je snad jedinný dnešní olej který bych tam v klidu nalil, jestli chceš něco lepšího než M2T Pavouku.
memphis.unv > Dík za souhlas, cením si toho. Proč kua vymýšlet nový, a pak zjisštovat že to má sice takovej malej a takovej drobnej nedostatek (ale je drahej a je to syntetika, to musí být přeci kvalitní), když ty motory naběhaly půl století na tu "sračku" jak se píše, a poločas pro jeho genrálku byl tehdy oproti dnešku, směšný... ale dnes už je to i kvalitou druhovýroby.
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
TS maže výrazně lépe, ale viskozita je obdobná....
provozuji na něj několik motorů o generaci novějších, ale původně stavěných na stejný olej... opotřebení je zanedbatelné, karbon skoro žádný... takže pokud chceš motoru dopřát něco lepšího, dej TS, nebo jeho MINERÁLNÍ ekvivalenty
polosyntetika tam nepatří, její vlastnosti nejsoubpro tyto motory příliš vhodné... sice ho nezabiješ, ale bude hlučnější a bude to házení perel sviním.... pro syntetiku platí totéž.
jenom podotknu, že mnoho lidí si plete viskozitu a mazací schopnost oleje a mylně se domnívá že nižší viskozita odpovídá lepší mazací shopnosti... což není a nikdy nebyla a nebude pravda... viskozita je údaj sae.. uvádí viskozitní rozsahy pro teplotu nízkou a maximální.. a musí se bezvýhradně dodržovat!řidší olej, byť jinak kvalitnější může motor zničit, právě tím, že je řidší... protože se klesá tlak v mazací soustavě (u 4T motorů s oběžným, tlakovým mazáním, kterých je dnes naprostá většina ve všem co motor má) mazací schopnost uvádí údaj API, který kdyžnapříklad můj motor vyžaduje API SF, a dám SG, SH, SL, tak dávám lepší olej... tj. viskozita nemá souvislost s kvalitou oleje...
Naposledy editováno 24.02.2009 12:31:05
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
nové "superoleje" naopak často tyto motory nejsou schopny dobře spálit, proto byť karbonizace nenastane, tak výfuky budou zamaštěné přinejmenším stejně - bude se v nich zachytávat nespálený olej...
obrovská karbonizace, nespálenými zbytky oleje ale nastává, při použití oleje jakéhokoliv, při provozu stále studeného motoru, nebo při ježdění s trvale podtočeným motorem... pak je to stejné. olej se nespálí, skončí z většího ve výfukách.. a pokud je to trvale, tak se to projeví velkou karbonizací...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |