Protože od dokončení renovace kývačky už uběhl nějaký rok a nyní mám péráka ve stavu před lakem chtěl bych se zeptat někoho, kdo renovaci v poslední době dokončil na otázku ohledně laku. Všechny díly jsem velice opatrně obrousil a pak ještě opatrněji opískoval a zabalil do fólie abych je (alespoň částečně) ochránil před působením vzdušné vlhkosti do chvíle, než se do nich pustí lakýrník. Díly jsou už vyvařené, porovnané,... prostě předpřipravené, jen je "fouknout".
K věci: dostal jsem kontakt s výbornou referencí(kvality zpracování) na dva lakýrníky u kterých jsem poptal cenu. Odpovědí bylo 15 a 18.000kč (oboum jsem sdělil, jak jsou díly k laku "předpřipravené"). Tato cena mě trochu zarazila, protože v době, kdy jsem dělal kývačku byly ceny lakování 12-14tkč za kývačku a 9 až 11tkč za péráka v "nepředpřipraveném" stavu a protože kompromisy dělat na pérákovi nebudu, hlavním kritériem při výběru toho, komu lak svěřím, bude kvalita jeho zpracování. Nechci však už věci přeplácet a tak se ptám, zda cena 15-18.000 je úměrná pracnosti a ceně materiálu za lakování (včetně linek) na péráka.
P.S.: vím, že skalní veteránisté řeknou, že ty laky nikdy tak lesklé nebyly, ale já chci aby se pérák líbil mému oku a tak jediným ústupkem oproti originálnosti bude lesk laku.
V případě Jawety a deseti tisíc bych bral už asi jako ten horší extrém stavu dílů... Ale neházel bych to do jednoho pytle a každej rozumnej řemeslník si nejprve prohlédne co ho čeká za práci a odhad ceny přiblíží skutečnosti.
Několikrát se stane, že odhadnu práci dle fotek na cca 15.000,-(vždy raději vyšší) a finále je pak 10.000,- protože stav dílů nebyl tak špatný dle popisu majitele a fotek, naopak origo dobrý stav, origo lak bez snahy nějakých oprav, úprav a celkově pak mnohem jednodušší a kvalitní práce. Mě těší spokojený zákazník víc, než nějaký Palacký v kapse navíc za nic (Jak někdo psal výše..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
A naopak tragické díly, nutná rozsáhlejší práce klempíře,než vůbec se do toho pustim, sundat a opravit vše, kdo co na to v minulosti jakkoliv nanesl... a na místě mu řeknu, ať počítá raději s 20ti, než těma 15ti...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
...a proto jsem psal, aby ses poptal v okolí lidí,co se v tom skutečně pohybují a věnují se repasím veteránů namísto sezení u PC
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |