globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: roztláčení - katalyzátor - váš názor
25.12.2011 v 22:15
jak moc vadí autu (katalyzátoru, rozvoďáku) roztláčet ?

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 22:23 | Nahoru | #1
Forty> pokud to nebudeš dělat pravidelně a chytí hned,tak by to kat mohl přežít v pohodě,roztláčej na 2.až 3tí kvalt...kvůli rozvodům

roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 22:31 | Nahoru | #2
je to to samý jako když ti dojde benzín, při šlehnutí plamene do katíku shoří povloak keramiky a katík nebude splňovat svoji funklci, ale to ti může bejt jedno. Max budeš mít problím na emisích. Roztlačovat můžeš když to budeš dělat rozumně, např od trojky, nejlíp se spuštěným starterem (i když baterka netočí tak to pomůže), jak tam dáš jednišku a pustíě prudce spojku, přezkočí rozvoďák.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 22:43 | Nahoru | #3
kdyz to chytne hned, nemusis si s tim vubec lamat hlavu. roztlacej na trojku, dvojku (spojku davej do zaberu jemne...).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 22:46 | Nahoru | #4
Forty> tak jednoduše.....určitě neroztlačovat na jedničku,dvojka je minimum,ale i tak ti může rozvoďák přeskočit...pokud je starší,tak to nemusí vydržet. O tom jestli jsi dokurvil kat se dozvíš až na emisích,když nebudeš splňovat,ale i tak je možný že odešel "opotřebením" je to spotřební díl stejně jako filtry...jenže to stejně nikdo neřeší a nemění.
podle kat. předpokládám že je to benzín...tam ten rozvoďák není namáhanej jako u nafťáku,ale i tak je potřeba aby baterka v baterce bylo aspoň něco. pokud to fakt tak moc řešíš,kup si káble a máš klid...ovšem počítej s tím že pokud koupíš káble v bauhauzu,nebo na benzínce,tak že je napojíš a musíš nechat baterku bez startování nechat "oživit". ideál je si koupit svářecí káble a svorky a udělat si je doma..vyjde to dráž,ale můžeš startovat hned

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 22:57 | Nahoru | #5

trins píše: Forty> tak jednoduše.....určitě neroztlačovat na jedničku,dvojka je minimum,ale i tak ti může rozvoďák přeskočit...pokud je starší,tak to nemusí vydržet. O tom jestli jsi dokurvil kat se dozvíš až na emisích,když nebudeš splňovat,ale i tak je možný že odešel "opotřebením" je to spotřební díl stejně jako filtry...jenže to stejně nikdo neřeší a nemění.
podle kat. předpokládám že je to benzín...tam ten rozvoďák není namáhanej jako u nafťáku,ale i tak je potřeba aby baterka v baterce bylo aspoň něco. pokud to fakt tak moc řešíš,kup si káble a máš klid...ovšem počítej s tím že pokud koupíš káble v bauhauzu,nebo na benzínce,tak že je napojíš a musíš nechat baterku bez startování nechat "oživit". ideál je si koupit svářecí káble a svorky a udělat si je doma..vyjde to dráž,ale můžeš startovat hned



jestlize mu to auto bude chytat normalne, muze to takhle delat sto let a katiku se nic nestane. k tem kabelum... souhlas, ze kupovat je v Bauhausu a pod. je vyhazovani penez. jestli ale koupi kvalitnejsi, pripadne kabely v metrazi, koncovky a udela si je, tak to bych si radeji nechal zrepasovat ten rozbitej starter (je-li to tim), o moc drazsi to rozhodne nebude

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 23:03 | Nahoru | #6

rybíz5 píše: Jestli máš rozvod řetízkem tak to můžeš roztláčet do halelůja a katák taky neodejde hned



To není až tak pravda. Přeskočených a potkaných motorů HTP jsem viděl už několik. První generace na to trpí.

Ohledně katalyzátoru. No dobře mu to nedělá. Ale pokuď to chytne ihned, tak není problém. U novějších aut, která mají 2 lambda sondy už katalyzátor vyříznout jen tak nelze. ECU to vyhodnotí jako chybu a spadne ideálně jen do nouzového režimu.

renault mégane '96 benzín 1.6 bez problémů roztlačit lze.

2 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 23:46 | Nahoru | #7
Mno. Ten kaťák asi časem odpálíš, pže jak už ti tady psali, nespálenej benzín ti tam vyhoří a odpálí tu vložku. Pokud poctivě absolvuješ emise, nedoporučuji.
Co se rozvodů týče, tak co nejvyšší kvalt a pomalu spojčit. Já jednou musel startovat na zpátečku i s přívěsem a to byl teda mazec.
Edit:Koukám, že je to francouz z 96-týho.... to bych se s tím nepáral.

Naposledy editováno 26.12.2011 00:01:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 23:51 | Nahoru | #8

Marex píše: Mno. Ten kaťák asi časem odpálíš, pže jak už ti tady psali, nespálenej benzín ti tam vyhoří a spálí tu vložku. Pokud poctivě absolvuješ emise, nedoporučuji.
Co se rozvodů týče, tak co nejvyšší kvalt a pomalu spojčit. Já jednou musel startovat na zpátečku i s přívěsem a to byl teda mazec.
Koukám, že je to francouz z 96-týho.... to bych se s tím nepáral.


ta vložka je keramická "plástev",která chvilkový a občasný vyhoření nespálenýho benzínu snese...je to v podstatě jednoduchý DPF filtr,který se nevypaluje

1 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 23:51 | Nahoru | #9
Katalyzátoru to nevadí víc než startování kdy už startér sotva převaluje motorem a zapalování nemá energii na jiskru. Pokud je baterka hodně slabá, tak to taky nevadí, protože když už napětí nestačí zapálku, tak nestačí ani na vstřikovače a čerpadlo.

Motorům s rozvodem řemenem vadí prudké škubnutí. Nevím proč, některé žiguli a spousta starších aut má také řemen a nikdy se to u nich nestávalo. Pokud to ale neroztláčíš ručně, ale na laně, pak stačí pomalu pouštět spojku, aby to motor roztočilo plynule. U motoru s rozvodovým řetězem nic řešit nemusíš, ten nepřeskočí.

Ono obecně pokyny v uživatelských příručkách jsou velmi předposrané.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2011 v 23:58 | Nahoru | #10

trins píše: ta vložka je keramická "plástev",která chvilkový a občasný vyhoření nespálenýho benzínu snese...je to v podstatě jednoduchý DPF filtr,který se nevypaluje


Já to myslel tak, že když mu v kaťáku blafne benzín (rozuměj vybouchne), tak mu to postupně ty přepážky odpálí. Hoření jako takové by tomu vadit nemělo.
Ale napsal jsem to blbě, tak mi dobře tak.

Naposledy editováno 25.12.2011 23:59:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 00:09 | Nahoru | #11

Marex píše: Kámoš je autoservisák a tohle mi pověděl. Já do tohohle nedělám, tak jestli jsem to dopletl, tak sorry.


doufám že mě tu "neumlátí" nějakej odborník,ale katalyzátor je keramická vložka s přídavkem platiny,nebo paladia,takže občasná krátkodobá vyšší teplota by mu neměla ublížit...co by ho zničilo je výbuch benzínu,ale to už by toho benzínu tam muselo být fakt hodně a musel by být fakt kopyto,aby to nechal zajít tak daleko

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 00:31 | Nahoru | #12
trins> Hlavne by to musel roztlacet kilometr a najednou by to blaflo. Pokud mu vse funguje a chytne to behem par otoceni motorem nic se nedeje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 07:32 | Nahoru | #13

Deadman píše: Katalyzátoru to nevadí víc než startování kdy už startér sotva převaluje motorem a zapalování nemá energii na jiskru. Pokud je baterka hodně slabá, tak to taky nevadí, protože když už napětí nestačí zapálku, tak nestačí ani na vstřikovače a čerpadlo.

Motorům s rozvodem řemenem vadí prudké škubnutí. Nevím proč, některé žiguli a spousta starších aut má také řemen a nikdy se to u nich nestávalo. Pokud to ale neroztláčíš ručně, ale na laně, pak stačí pomalu pouštět spojku, aby to motor roztočilo plynule. U motoru s rozvodovým řetězem nic řešit nemusíš, ten nepřeskočí.

Ono obecně pokyny v uživatelských příručkách jsou velmi předposrané.



Jo to by jsi koukal jak dokáže rozvodovej řetěz přeskočit nebo se i dokonce přetrhnout.
Nevrdím,že se to stává mockrát ale stát se to může.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 09:42 | Nahoru | #14

trins píše: ta vložka je keramická "plástev",která chvilkový a občasný vyhoření nespálenýho benzínu snese...je to v podstatě jednoduchý DPF filtr,který se nevypaluje


Tak to asi ne. V katalizátoru se hlavně odehrává chemická reakce a v DPF se jedná o "vypalování" pevných částic/sazí. Katalizátor nemá prakticky s DPFkem nic společnýho.

rybíz5 píše: Jestli máš rozvod řetízkem tak to můžeš roztláčet do halelůja a katák taky neodejde hned


Tohle není pravda. Důležitější, než čím je rozvod poháněný, je funkce napínáku. Jsou totiž i hydraulický napínáky, který se dopínají tlakem oleje a pokud nefunguje zajištění napínáku (zajištění je hodně podobný s napínákem u motocyklů) tak je roztahování i řetězem poháněných rozvodů pro motor dost často destruktivní, zvlášť, když to rotahujou/roztlačují blbci.
Jinak já roztlačuju cokoliv, kdykoliv je potřeba a klidně i na zpátečku, protože vím, že je absolutně jedno, jestli motorem prostřednictvám setrvačníku točí starter nebo jestli prostřednictvím setrvačníku motor uvedou do pohybu přes spojku, převodovku, .... kola auta.
Jde jen o to, dodržet určitý zásady, o kterých už tu byla zmínka.
Roztahování je pro mě ale jen krajní prostředek! Pokud je třeba vybitá, je lepší použít kabely nebo lépe baterku dobít a vyrazit třeba až za hodinu.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 09:50 | Nahoru | #15

Janek píše: Tohle není pravda. Důležitější, než čím je rozvod poháněný, je funkce napínáku. Jsou totiž i hydraulický napínáky, který se dopínají tlakem oleje a pokud nefunguje zajištění napínáku (zajištění je hodně podobný s napínákem u motocyklů) tak je roztahování i řetězem poháněných rozvodů pro motor dost často destruktivní, zvlášť, když to rotahujou/roztlačují blbci.
Jinak já roztlačuju cokoliv, kdykoliv je potřeba a klidně i na zpátečku, protože vím, že je absolutně jedno, jestli motorem prostřednictvám setrvačníku točí starter nebo jestli prostřednictvím setrvačníku motor uvedou do pohybu přes spojku, převodovku, .... kola auta.
Jde jen o to, dodržet určitý zásady, o kterých už tu byla zmínka.
Roztahování je pro mě ale jen krajní prostředek! Pokud je třeba vybitá, je lepší použít kabely nebo lépe baterku dobít a vyrazit třeba až za hodinu.



souhlas... pokud je ale baterie vybita, je nutno ji samozrejme nejdrive alespon z casti dobit, aby se vubec rozbehlo podavaci cerpadlo a pod. u starych aut stacilo, kdyz se alespon trochu rozsvitily kontrolky, aby se nabudil altik. jen doplneni

2 reakcí na tento příspěvek roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 09:57 | Nahoru | #16
Ještě jednou pro všechny. Ten mýtus, že rozvodový řetěz nemůže přeskočit neplatí. Jeden z nejrozšířenějších motorů HTP přeskočí jak nic. Stačí třeba aby jste měli zařazenou rychlost a někdo do Vás nacouval a posunul auto o kousek zpět . Řetěz je napínán hydraulickým napínákem a pokuď už není motor v nejlepší kondici(a to je každé HTP, které má přes 100tis), tak bez tlaku oleje je řetěz povolený tak, že přeskočí. Ale to platí i pro klasický start.

Takže vrátíte se z nákupu, sednete do auta, začnete startovat a padne rána. Bacha na to i u aut, co mají automatické dopínání rozvodového řemenu.

Vždy pokuď máte zařazenou rychlost při stání, tak po směru kopce. Opačným působením na rozvody se totiž dopínání povolí a je vymalováno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 10:56 | Nahoru | #17

PEPAFJR píše: Jo to by jsi koukal jak dokáže rozvodovej řetěz přeskočit nebo se i dokonce přetrhnout.
Nevrdím,že se to stává mockrát ale stát se to může.



Z toho, co se tu píše, začínám mít pocit, že veškeré problémy s roztláčením se týkají jen Fábií.
Všechny motorky a kdykoliv i auta startuju z kopce kvaltem bez jakýchkoliv problémů, na takové Hondě byvh musel mít rozvoďák přetrženej už několikrát.
Na autě mám sice hydraulický napínák, ale jeho dráha není tak dlouhá, aby i při maximálním povolení mohl přeskočit řetěz. Kromě toho každý rozumný motor (tedy né škoda HTP) má kolem rozvodových kol vodítka, které řetěz nepustí.

roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 11:47 | Nahoru | #18
Pokuď je tam opravdu od roku 96, tak buď rád, že ještě drží. Určitě bych udělal rozvody. Protože rána padne každou chvílku.

Ventili bych klidně už seřídil. Stačí měrky, 11náctka klíček a šroubovák. Odchází ložiska, praskaj pružiny. Pak 100% se rozpadá hadička k MAP senzoru. Doporučuji vyměnit pokuď je původní. Pak se občas rozsynchronizuje imobilizér. V orig. servisu si za to jsou schopni říci i několik tisíc, doma si to dáš dohromady za 30s. atd. atd.

(reakce na) roztláčení - katalyzátor - váš názor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.12.2011 v 14:58 | Nahoru | #19
Deadman> Právě největším problémem jsou šponováky a vodítka, při velkém rázu se mohou ohnout či povolit a již je vůle na přeskočení řetězu. Hned vedle mě provozoval soused autoservis. Chodil jsem mu pomáhat a vím,že takovýchto závad se vyskytlo tak pět ročně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist