globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...


Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:33 | Nahoru | #2521

Jasek píše: naštěstí jsem jen nikdy nezvládl psát víc prstama,ale už přestávám kroužit



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:36 | Nahoru | #2522
dewwil> jinak k tý TLS hlavě. Pokud bych bral že jedinej rozdíl mezi TLR a TLS je v hlavě (doběh pístu, píst a těsnění jsou stejný), tak tam je teoretickej rozdíl ve spalováku 1.8 cc

Vy teď máte při kompresi 14.02 teoretickej spalovák 43 cc, a při výměně za TLS hlavy se dostanete na 13.5 Je to zhruba, protože tam bude chyba měření na základě kterýho se vypočetlo 14.02

Ale myslím že by to mohlo mít smysl udělat, plus možná trochu zvýšit těsnění, tím si zas trochu zlepšíte vzdálenost ventilu od pístu při horní úvrati jestli tam bude problém.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 19:16 | Nahoru | #2523
Stev> jj, sníží se komprese jak hlavama z TLS tak ubráním dna pístů frézováním Těsnění ponechá Pepa nejspíš origo výšku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 19:30 | Nahoru | #2524
Stev> nebylo by pro ne jednodussi pouzit znova hlavu tlr kde je spalovak znamej a dopocitat si sirku tesneni a dostat se tak na kompresni pomer kterej tady daval murkin? Usetri si laborovani s hlavou tls.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 19:38 | Nahoru | #2525
Hele, nechci ti do toho kecat ale myslím, že s hlavou TLS bude komprese pořád stejná, TLS i TLR mají stejné katalogové čísla, takže jsou naprosto shodné včetně třeba odstínu barvy. Nižší kompresi TLS dělají ty jiné písty, jak jsi psal předtím.
Taky s frézováním pístů bych byl opatrný, zapuštění pro ventily kvůli správné vůli ano, ale celé dno by se mohlo nepříjemně oslabit, což je špatně pro odvod tepla ze středu pístu do stěn. Navíc by se to asi velice komplikovaně dělalo a taky se tím změní hmotnost. Jednodušší je použít pod válce silnější těsnění, při tloušťce 0,50 mm komprese vyjde cca na 12,8.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 19:40 | Nahoru | #2526
DRN.> Hlavy z TLS se osvědčily u Jaška a Pepa už si s těma hlavama pohrál, úpravy sacích kanálů atd... takže by byla škoda je už nepoužít, ten píst už se musí trošku ofrézovat takže se vezme i ten druhý a zabijou se dvě mouchy jednou ranou, jak komprese tak i vzdálenost pístu v HÚ od ventilů... Pokud bude komprese třeba nižší od 12,5 do 13,5 tak to bude cajk...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 19:59 | Nahoru | #2527
geloš> OK, zkusíme oměřit i písty jestli je to tedy v nich, ale i tak už se vybere místo pro ty ventily a celkově dno pístu už nechám na Pepovi jak se rozhodne, myslím, že jen to zahloubení pro ventily bude OK, s tou kompresí to tak nehoří, ty ojnice to daj a jak se to zahloubí tak stejně klesne...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 20:16 | Nahoru | #2528

DRN. píše: Stev> nebylo by pro ne jednodussi pouzit znova hlavu tlr kde je spalovak znamej a dopocitat si sirku tesneni a dostat se tak na kompresni pomer kterej tady daval murkin? Usetri si laborovani s hlavou tls.



Ta šířka těsnění vychází zhruba 0.25mm navíc pro 13.5 a 0.5mm pro 13 - ne celkem jak je to výš, ale musí se to přidat ke stávajícímu těsnění
Tam nevím na kolik se dá jít navíc, to už vědí ti s opravdovejma znalostma

A hlavu tlr už maj zničenou, já bych to radši snížil i tou hlavou. Pokud teda mezi tlr a tls není rozdíl v pístech jak píše geloš, to taky nevím, jen píšu hrubý nástřely kudy se dá jít.

e: teď jsem kouknul na čísla a potvrzuju že hlava je stejná, takže tls neudělá nic

Naposledy editováno 03.01.2015 20:27:53

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 20:26 | Nahoru | #2529
Bych šel cestou podložky pod válec. Sníží se kompresní poměr, zvětší se prostor pro ventily (míra ventil - do pístu) a neoslabíš dno pístu dalším obráběním.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 20:59 | Nahoru | #2530
Btw, jakej byl duvod pouzit ojnice s prurezem H ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 20:59 | Nahoru | #2531
Stev> v pohodě, už jsem taky zjistil, že hlava je identická a lišej se pouze vačky a písty... V záloze je další plán jak upravujou hlavu suzuki pro přeplňovaní na nižší kompresi nebo jako náš případ kdy se zjistí, že jiné písty maj tu kompresi moc velkou.
foto originál:



foto po úpravě:




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:08 | Nahoru | #2532

Dargas píše: Btw, jakej byl duvod pouzit ojnice s prurezem H ?



o 30% vyšší pevnost než originál a nižší váha, zároveň se vycházelo z komerčních BB kitů kde se nad 1080ccm taky používají a hlavně tento typ ojnic byl použit v Yoshimura AMA SBK TL1000R a vyjdou levněji než origo nové ojnice, ikdyž jsou na zakázku...

e: a taky kvůli jiným průměrům pístních čepů u použitých pístů Wiseco u Jaška 1078ccm a Wosner u Pepy 1120ccm, zároveň i jejich délka byla nechána udělat kratší kvůli kompresi...

Naposledy editováno 03.01.2015 21:10:37

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:11 | Nahoru | #2533
dewwil> upřímně já tam nic nevidím, to je zahloubení ventilů? Tady už bych se radil spíš přímo s Murkinem nebo někým jemu podobným, fóra jsou nespolehlivý.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:15 | Nahoru | #2534

Stev píše: Jasek> to se muze projevit az v nejvyssich otackach. A myslim se kdyz ventil lehce lizne hlavu pistu, na zvuku to nepoznas.



Přesně tak, ono to kolikrát ani nepoznáš. Zkušený člověk, pokud má možnost srovnání pozná, že ten motor je "takovej ňákej divnej a jalovej". Pozná se to po sundání hlavy (jsou orazítkovaný písty).......

Naposledy editováno 03.01.2015 21:16:56

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:21 | Nahoru | #2535
Jinak, k těm hlavám byly tam nějaké rozdíly u TLS v roce 97 a pak se nahrazovaly novější TLS hlavami z TLR, stejně jako se spojkou, kdy už TLS od r.v. 99 měly stejnou spojku jako TLR... Proto je u hlav na 97 psáno nahrazuje číslo hlavy xxxxxxF00, trochu jsem pátral

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:27 | Nahoru | #2536
kluci je to také jaké to je s tím už nic nenaděláme někdo tu napsal že to snad líp dopadnout ani nemohlo a já s tím souhlasím a teď se udělá všechno proto aby to bylo v naprostém pořádku zima je dlouhá a času je dost aspoň je čas nad vším popřemýšlet a vím že spěch je špatný rádce takže jak se to zase pohne lepším směrem dáme vědět

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:28 | Nahoru | #2537
Ty prvni tls maj jiny kanaly ( myslim, ze kulaty).

A mam pocit, ze ty starsi jsou docela ceneny.

Naposledy editováno 03.01.2015 21:30:46

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:28 | Nahoru | #2538
dewwil> Pokud vim rozdíl mezi hlavou TLS 97 a dal byl ve tvaru sacich kanalu z O na D.
Drn byl rychlejší.

Naposledy editováno 03.01.2015 21:31:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:29 | Nahoru | #2539

Stev píše: Ta šířka těsnění vychází zhruba 0.25mm navíc pro 13.5 a 0.5mm pro 13 - ne celkem jak je to výš, ale musí se to přidat ke stávajícímu těsnění
Tam nevím na kolik se dá jít navíc, to už vědí ti s opravdovejma znalostma

A hlavu tlr už maj zničenou, já bych to radši snížil i tou hlavou. Pokud teda mezi tlr a tls není rozdíl v pístech jak píše geloš, to taky nevím, jen píšu hrubý nástřely kudy se dá jít.

e: teď jsem kouknul na čísla a potvrzuju že hlava je stejná, takže tls neudělá nic


No, tak je konec teoretizovani, kdyz jsou palice stejny:D
Na co jinyho ma vliv sirsi tesneni krom komprese?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:30 | Nahoru | #2540
DRN.> jojo a pak se měnily za ty s průměrem sacích kanálů do "D" co už měly TLR

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:33 | Nahoru | #2541

DRN. píše: No, tak je konec teoretizovani, kdyz jsou palice stejny:D
Na co jinyho ma vliv sirsi tesneni krom komprese?



ad1: viz. příspěvek 2531
ad2: vzdálenost ventilů od pístu

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:34 | Nahoru | #2542
Jj 97tls hlavy jsou jiny, novejsi uz jsou stejny s tlr. Jsou tam jiny pisty (tlr ma kovany) a jiny vacky (ve zbytku motoru je tech rozdilu vic, to uz sem linej vypisovat a asi bych si ani na vse nevzpomel - ale je jina i klika)

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:34 | Nahoru | #2543

Pepa1098 píše: kluci je to také jaké to je s tím už nic nenaděláme někdo tu napsal že to snad líp dopadnout ani nemohlo a já s tím souhlasím a teď se udělá všechno proto aby to bylo v naprostém pořádku zima je dlouhá a času je dost aspoň je čas nad vším popřemýšlet a vím že spěch je špatný rádce takže jak se to zase pohne lepším směrem dáme vědět



Přesně tak

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 21:36 | Nahoru | #2544

DRN. píše: Ty prvni tls maj jiny kanaly ( myslim, ze kulaty).

A mam pocit, ze ty starsi jsou docela ceneny.



Jo, Pepa má od Jaška ty 97 hlavy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 22:11 | Nahoru | #2545

DRN. píše: No, tak je konec teoretizovani, kdyz jsou palice stejny:D
Na co jinyho ma vliv sirsi tesneni krom komprese?



Musi se zkontrolovat casovani ventilu, a pravdepodobne upravit na vackovejch ozubenejch kolech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 22:16 | Nahoru | #2546

Stev píše: Musi se zkontrolovat casovani ventilu, a pravdepodobne upravit na vackovejch ozubenejch kolech.



no právě, proto se tomuto snažíme vyhnout...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 22:20 | Nahoru | #2547

dewwil píše: no právě, proto se tomuto snažíme vyhnout...



Proc? Nevidim na tom nic zasadniho pro cloveka kterej si troufne skladat takovej motor. Naopak je to bezny, ja to tam mit musim s novejma vackama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 22:38 | Nahoru | #2548
dewwil>
A u tech ojnic je to nahnany materialem, zpracovanim, opracovanim nebo cim? Pac pri stejny plose ma I vetsi moment prurezu, oproti H, takze bych cekal pouziti I.
Celkem pekne popsano napr. zde.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:01 | Nahoru | #2549

Stev píše: Proc? Nevidim na tom nic zasadniho pro cloveka kterej si troufne skladat takovej motor. Naopak je to bezny, ja to tam mit musim s novejma vackama.



No já bych si i troufnul mít vybavení, a zase to honit přes další lidi atd..., jo kdybych ještě dělal ve strojírnách tak to je jiná...

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:19 | Nahoru | #2550
Nejdřív vyzkoušej to silnější těsnění, klidně ho na sucho vraz třeba jen pod hlavu a zjisti, jestli na to vystačí délka rozvoďáků. Teprve pak si změř, co ti to udělá s časováním rozvodů, nějaké tabulkové hodnoty s originální konfigurací na to snad jsou. A pak můžeš uvažovat dále.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist