globalmoto_kveten





Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 18:51 | Nahoru | #1501
obrázky nejaké existujú:


ale neni z toho jasné, či to nebolo kvôli príliš tvrdému pristátiu, alebo sa to stalo vo vzduchu. Pochybujem, že sa to stalo vo vzduchu.

Naposledy editováno 09.03.2016 19:31:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 19:38 | Nahoru | #1502
Hughes.de.Payns> Tahle nějak skončila Mi-24ka někde v brdech, nebylo to úplně amputace ocasu, ale rotorový disk se střetl s ocasním nosníkem. Myslím snad vrtulník.cz nebo tak nějak, byl tam i hlasový záznam, docela hnus slyšet ty emoce před smrtí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 19:55 | Nahoru | #1503

kilix píše: ale neni z toho jasné, či to nebolo kvôli príliš tvrdému pristátiu, alebo sa to stalo vo vzduchu.

Jako že by se to stalo ve vzduchu a sednul s tím autorotací? Tak to by byl hodně velkej frajer. A ještě s poškozeným listem...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 20:56 | Nahoru | #1504

vybouřená_mrkev píše: Jako že by se to stalo ve vzduchu a sednul s tím autorotací? Tak to by byl hodně velkej frajer. A ještě s poškozeným listem...



s hentak poškodeným rotorom by to asi takto pekne do poľa neuložil. To by bola iba hromádka šrotu. Keby spravil ten pilot takú chybu že by si brnkol listom o ocas počas letu, tak asi nebude tak veľký frajer, žeby to pekne pristál bez ocasu autorotáciou :)

Čo vôbec musíš spraviť, aby si si brnkol do ocasu?

Naposledy editováno 09.03.2016 20:58:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 21:28 | Nahoru | #1505
kilix> potlac kolektiv a znova za nej zatahni a si bez ocasku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 21:44 | Nahoru | #1506
HornisGSX> cykliku?

Většinou šlo o pokus prudké změny podélného sklonu, kdy proti sobě šel pohyb trupu a rotorového disku.
Viz to video s useklým nástavcem pro tankování za letu

Hippe?

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

9.3.2016 v 22:31 | Nahoru | #1507
Pher ale otázka vyvstáva - nie je to dizajnový nedostatok iba nejakých zopár helikoptér? Na každom jednom type heli to asi nie je možné spraviť.
Hornis kolektiv keď potiahnem, tak rotorový disk ohnem smerom hore, tak tak asi ocas netrafím. Kde je MrHip?

Naposledy editováno 09.03.2016 22:32:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

10.3.2016 v 00:07 | Nahoru | #1508
kilix> bude záležet na tuhosti rotoru a tvaru trupu. Když se mrkneš na akrobacii takového Lynxu, ten s tuhostí listu rozhodně nemá problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

10.3.2016 v 07:41 | Nahoru | #1509
Pher> alebo také BO105, tiež sa tvári že vydrží veľa.
čo vravíte na tohto pilota? podľa mňa je to buď absolútny šialenec, alebo absolútny génius a neviem čo robí v hentakej práci:

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

10.3.2016 v 20:48 | Nahoru | #1510
kilix> Tak to je střelec
Názorná ukázka, co to s člověkem udělá, když je placený od kusu
Jen jsem nerozluštil, co to převáží za bordel...

Známý se kdysi přeškolil z Mi-2 na Bo-105 a vykládal o tom neuvěřitelný věci

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

10.3.2016 v 21:12 | Nahoru | #1511
tady je podle me odpoved co nakladal a jak

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

10.3.2016 v 22:33 | Nahoru | #1512
S.h.I.t.> mazec, zejména ty dráty VN pár desítek metrů od něj

Pokec pro letecké nadšence

11.3.2016 v 11:37 | Nahoru | #1513
To snad není možný!

Pokec pro letecké nadšence

11.3.2016 v 22:53 | Nahoru | #1514
Je to levnejsi a rychlejsi nez to tahat traktorama
Prirovnal bych to k praskarum . Mimochodem minulej tejden v Pribrami praskari radili. Nadherna prace. Priletel, naplnil, odletel. Radost pohledet

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 09:49 | Nahoru | #1515
Hughes.de.Payns>
Jo, to je možné úplně v pohodě. A není to nijak extrémně neobvyklý jev. Ocas se dá useknout když se prudce přitáhne,( což je pro každého logické) ale kupodivu i když se prudce potlačí což zní nelogicky. Při prudkém potlačení cykliky stoupne úhel náběhu toho zadního listu na nadkritický, list ztratí vztlak a plácne dolů. Některé vrtulníky jsou na sekání ocasů (to zní ale blbě, co ? ) náchylnější než jiné. Listy drží ve správné poloze vztlak a odstředivá síla. Ta je závislá na otáčkách. Takže vrtulníky co točí víc otáček , mají kratší a pevnější listy jsou méně náchylné na tuto lahůdku. Nejhůře jsou na tom dvojlisté vrtulníky ( musí mít delší listy aby měl rotor dostatečný tah) , delší listy zase točí méně otáček a tak je relativně menší i odstředivá sila a delší list se snadněji ohne o větší vzdálenost. Podle tohoto vyjádření ale nelze posuzovat všechny dvojlisté vrtulníky za nejhorší variantu, to je pouze obecné povídání. Záleží na konkrétním vrtulníku jak se s tím konstruktér popral. No a taky se dá usednout ocas při prudkém dosednutí. Speciálně při autorotaci pokud se nezdaří úplně dobře. Otáčky těsně nad zemí jsou už malé, proto i odstředivá síla co drží listy nahoře není nic moc a když se tvrději dosedne, tak listy máchnou dolů a je hotovo.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 09:51 | Nahoru | #1516
Líná_vrána>
Tohle se stalo, že poslali relativně nezkušeného pilota do hnusného počasí na sřelnici. Byli tam nízko mraky ( velmi nízko) on se do nich dostal no a pak to nezvládnul.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 09:55 | Nahoru | #1517
Pher>
Máš pravdu, samotným kvedláním kolektivem nahoru a dolů bez cykliky není vůbec snadné useknout si ocas. Výjimečně nadaný jedinec by to možná dokázal . Ale když se zkombinují ty správné pohyby kolektivu a cykliky, tak je to hračka .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 10:00 | Nahoru | #1518
Pher>
Před nějakým delším časem byli v Prostějově dva Lynxy. Tam jsem poprvé viděl na vlastní oči přemet s vrtulníkem a vůbec ne v malé výšce. Pak jsme si s angličany měnili vrtulníky, my létali Lynxy a oni Mi-24 a Mi-17. Z Mi-24 byli naprosto unešení. A tehdy jsem taky viděl dráty vysokého napětí asi 20m nad hlavou. To zajímavé je, že jsme přitom byli nad drátama . Lynx opravdu nemá problém s tuhostí listů

Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 10:15 | Nahoru | #1519
To létání na větroni vám všem trochu závidím, vždycky se mi to hrozně líbilo a nikdy jsem to nezkusil. Už si spoustu let říkám, že si musím někde zaplatit vyhlídkový let. A vy jste mi to zas připomněli, takže to v létě zkusím. Větroň je super létající stroj, tam záleží na umění pilota zda to udrží v luftě, s motorem je to snadné. Jo a vývrtka jde i s vrtulníkem. Když jsem byl mladý synek, tak mi to ukazoval jeden starý pán na Mi-4 .Měl to najeto z Il-10 , C-11 a podobných nestvůr. Málem jsem se posral. Ona to popravdě z aerodynamického hlediska vývrtka nebyla, ale vypadalo to přesně stejně. Myslel jsem, že se ta babička rozpadne ve vzduchu. Jo a ta kinetóza - ta nejstrašnější co znám je na simulátoru . Tam se promítá 3D obraz na plochu, ještě kulovitou, je velký problém hloubkové vidění a to nejhorší je, že nejde úplně dobře oblbnout mozek a je rozpor mezi obrazem co vidí oči a signálem ze středního ucha. Když si to půjde zkusit nepilot, nebo nezkušený člověk, tak s tím nemívá problém. Ale ti, co mají hodně nalítáno, často trpí jako zvířata. U takových mozek automaticky něco očekává, a ono to nepřichází ale přichází něco úplně jiného. Mozek pak neví co s tím a je průser. Existují i výjimeční jedinci, kteří mají nalítáno hodně a nic jim to nedělá, šťastlivci. Nicméně i na ten simulátor se ale časem dá adaptovat.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 10:17 | Nahoru | #1520
MrHip> O téhle výměnné akci jsem už někde slyšel. Včetně dodatku, že našemu pilotovi Mi-24 prý vstávaly vlasy hrůzou, když sledoval, jak Anglani Hindovi zatápěli.
Ty dráty musely být luxus!
To byl nějaký sudový výkrut, nebo čistokrevný záda?

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 10:31 | Nahoru | #1521
No, to byl tuším Jarda Špaček, myslím že s nima nalítal nejvíc s Mi-24. No a tenkrát uměl nejlíp anglicky . To byl špatně pojmenovatelný obrat, letěl kolmo proti drátům asi tak ve 3 m, pak to natáhnul a udělal pravou zatáčku přes záda s náklonem nějakých 130-140° ( cca) a pak to fest přitáhnul a půlvýkrutem zase vybral takže jsme skončili rovnoběžně s drátama opět asi tak 5 m nad zemí. Hezké to bylo.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 11:01 | Nahoru | #1522
MrHip> se simulatory mam neco spolecneho a blilo se tam prekvapive casto
Na jmene se myslim shodujeme. Ty vrtulnikovy manevry musel byt fantasticky zazitek...

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 11:09 | Nahoru | #1523

Líná_vrána píše: Hughes.de.Payns> Tahle nějak skončila Mi-24ka někde v brdech, nebylo to úplně amputace ocasu, ale rotorový disk se střetl s ocasním nosníkem. Myslím snad vrtulník.cz nebo tak nějak, byl tam i hlasový záznam, docela hnus slyšet ty emoce před smrtí



17.11.1992, rozhovor Taxatora s kapitanem vrtulniku

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 11:10 | Nahoru | #1524

kilix píše: s hentak poškodeným rotorom by to asi takto pekne do poľa neuložil. To by bola iba hromádka šrotu. Keby spravil ten pilot takú chybu že by si brnkol listom o ocas počas letu, tak asi nebude tak veľký frajer, žeby to pekne pristál bez ocasu autorotáciou :)

Čo vôbec musíš spraviť, aby si si brnkol do ocasu?



Pokud propruzis na rotoru, mozne to je...

Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 14:54 | Nahoru | #1525
Omlouvam se.... ne kolektiv ale cyklikou jsem myslel jna k modelari co tu jsou mi potvrdi ze u modelu to jde jedna dve

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 15:31 | Nahoru | #1526
Jo, u modelu to je hned. Mohu potvrdit i když ne z vlastní zkušenosti. Já jsem moc chudý na to, abych si sekal ocasní trubku na modelu

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 15:38 | Nahoru | #1527
MrHip> no nedavno se me to povedlo.....primo ukazkova amputace .....primi let pokus o vytraceni rychlosti a naslednem pristani......potahl jsem vica zaroven ubral vykon na motoru .....plesk !nastesti to bylo metr nas zemi takze krom ocasni trubky remene a listu zadna skoda

Jinak prechazim na pohon kardanem tak jsem zvedavej

Pokec pro letecké nadšence

12.3.2016 v 17:12 | Nahoru | #1528
Kardan sežere míň výkonu. Jestli máš nějaký větší model, tak to poznáš , líp to poletí . Když menší, tak bude o chlup delší letový čas a bude daleko snažší udržení otáček v autorotaci. Na havárky je kardan spíš nevýhoda. Řemen téměř vždy přežije ale kardan téměř nikdy nepřežije pokud bouchneš do trubky . A nemusíš kardan ani přerušit, často se jenom ohne a je na vyhození. Narovnat to prakticky nejde, hrozně to pak vibruje.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

1.4.2016 v 09:39 | Nahoru | #1529
Převoz vánočních stromečků ve východním stylu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

2.4.2016 v 17:19 | Nahoru | #1530
Pher> Ty listy vrtule, jak jsou prohnutý!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist