"Nejčastěji se tyto přídavné korekční jednotky vyskytují u motocyklů a u elektronicky řízených vznětových motorů. Tyto jednotky navíc nemívají homologaci z hlediska elektromagnetické kompatibility (EMC) a jejich použití tedy odporuje i požadavkům na EMC. Používají se jednotky typu PowerCommander (motocykly) či PowerBox (vznětové motory)."
Celá směrnice pro STK je na http://www.mdcr.cz/..._1_upravy_motoru.doc
Co je zajmavé, že jako přestavba je považovaná aj výměna filtru sání za jiný a podobně..to je ale v jiných dokumentech.. http://www.dekra-au...-cistice-vzduchu.pdf
Od 1.1.2013:
Kontrola výkonu vývěvy, kompresoru a funkce víceokruhového jistícího ventilu.
Kontrola elektrického posilovače řízení.
Kontrola úpravy výkonu motoru (nepovolené úpravy řídících jednotek atd.).
Kontrola omezovačů tahu bezpečnostních pásů.
Kontrola předepínacích zařízení bezpečnostních pásů.
Kontrola airbagů.
Kontrola doplňujících zádržných systémů.
Kontrola požadavků týkajících se dopravy dětí.
Kontrola opotřebení tažného zařízení s použitím měřidel (STK pro užitková vozidla a STK pro traktory).
Kontrola hloubky vzorku pneumatik při použití zařízení na měření hloubky vzorku pneumatik.
Aplikace normy ISO 21069 – požadavek směrnice 2010/48 EU na sjednocení způsobu vyhodnocování účinku brzdových soustav vozidel s největší technicky přípustnou hmotností nad 3,5 tuny.
(Pozn. DEKRA: Norma ISO 21069 bude pravděpodobně aplikována v průběhu roku 2013).
U vozidel, u kterých nelze z technických důvodů zkontrolovat účinek brzdové soustavy na válcové zkušebně brzd, se dle požadavků směrnice 2010/48 EU má uskutečnit jízdní zkouška s použitím decelerometru. (Pozn. DEKRA: Tento požadavek směrnice EU bude pravděpodobně aplikován v průběhu roku 2013).
Od 1.1.2014:
Kontrola činnosti a kontrola brzdných účinků nouzového brzdění.
Činnost systému odlehčovací brzdy.
Kontrola účinnosti tlumení (kontrola tlumičů pérování vozidla).
Kontrola systému elektronické stability jízdy.
Měření hlučnosti.
Kontrola prostupu světla zasklením vozidla s použitím měřícího zařízení.
Naposledy editováno 01.06.2013 22:31:43
.CORONER. píše: Tak to su zvědav jak budou na stk kontrolovat vzducháč třeba na mím alpu. Je k němu přístup jak k penězům
.... ...přeji jim také hodně úspěchů při kontrole mého vzducháče. Už je vidím - sedlo dolů, nádrž dolů, kabely, hadice....milion šroubů na airboxu.....
..na kámošovi při technický požadoval motorku k zapůjčení, že se na ní musí projet aby vyzkoušel brzdy. To jsem byl docela v šoku když jsem to slyšel...sem netušil, že musíme každýmu pošukovi na technický poučet motorku. By mě zajímalo co by dělal, kdyby tam s ní seknul. No už jezdím jinam, tam brzdy zkouší když stojí vedle motorky a já si jí můžu raději jistit z druhý strany
2 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
hrnous píše: No abych pravdu řekl tak bych se taky otočil na místě, kdyby vyrukoval s tím, že si chce osobně zkoušet brzdy..nehledě na to, že jistě nemá v hlavě nějaké cejchované měřící zařízení ze kterého vyleze protokol s hodnotama, jenom jakýs jeho subjektivní pocit..
Tak, zrovna to vaše STK má vcelku dobrou pověst - tam by to hrozit nemělo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
Tolik ke kvalifikovanému zkoušení brzd
hrnous píše: Enthropy> Jako až v Brně ??? To sa ně nějak nepozdává
Kamarád (studoval v Brně, bydlí kousek od tam) tam jezdívá se svojí plechovkou (kolem roku 65). A chovají se rozumně.
Naposledy editováno 04.06.2013 10:34:06
1 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
motorbreath píše: Ano ano, tohle je ten "svobodný svět". Souhlasím s jediným předpisem a to je hluk, protože do každého výfuku se dá dát tlumivka a pořád můžeš mít pěkný výfuk a nesrat lidi kolem. Ale ten zbytek? No a co? Jaký je ve finále rozdíl, když mám v motorce 180, nebo s Powerem 200 koní? Začátečník to nedá ani v jednom případě, a zkušený to umí používat. A souhlasím s názorem, že u spousty motorek (hlavně chopery a naháče) jsou úpravy taky ve prospěch zlepšení jízdních vlastností. Ty voe, kde jsou ty časy, kdy jsme jezdili se značkou v podběhu aby vynikla prdel. Šla přečíst tak co a nikdo to neřešil. Za to můžeme poděkovat EU, protože místo, aby se starali jak se mít lépe, tak banda idiotů vymýšlí z nudy kraviny.
Trochu bych to rozšířil. Rozumný požadavky bych viděl takhle:
Brzdí? (Majitel by musel třeba z 50 zastavit na určité vzdálenosti.)
Svítí a neoslňuje?
Nechčije z toho?
Má to funkční zrcátka? (Postavit motorku s majitelem v sedle na značce, za ním v jasně definovanejch místech třeba mávat plácačkou nebo blikat baterkou a nechat si hlásit co vidí.)
Splňuje hlukovej limit? (Nějakej rozumně volnej, nemusí to znět jak elektromobil.)
Je v dobrým stavu? (Zásadní části nejsou prorezlý, prasklý, ohnutý).
Tak tady máš nálepku a uvidíme se za dva roky.
1 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
pravda je, ze by mohli brat STK jako za evidencku, aspon nejakej cas, ta v TP je uvedena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
Bubrak-ZX10R píše: Sukin: tak evidencka je proto, abys pri prihlaseni nemusel s vozidlem a urednik mel 'jistotu', ze co je v TP souhlasi s vozidlem. ja mam treba trvaly bydliste docela daleko a sem rad, ze mi staci s vozidlem udelat evidencku tady v miste a pak si sjedu prihlasit na urad uz na motorce, i kdyz je vozidlo treba nepojizdny.
pravda je, ze by mohli brat STK jako za evidencku, aspon nejakej cas, ta v TP je uvedena.
No tak to snad je že to nějkakej čas uznaji ne? Měl jsem to v převodu a neměl jsem STK tak jsem udělal STK a pak jsem to za pár dnů přihlásil a nic jinýho nechtěli :)
BladeRider píše: No tak to snad je že to nějkakej čas uznaji ne? Měl jsem to v převodu a neměl jsem STK tak jsem udělal STK a pak jsem to za pár dnů přihlásil a nic jinýho nechtěli :)
E: teď koukám a nikde o tom na netu nic nejni ale říkali mi několik případů kdy evidenčka bejt nemusí různý převody mezi firmama patřící jedný společnosti převody z leasingu a po technický že to bejt nemusí to na netu taky nepíšou a když máti zkončil leasing udělal jsem jí na autě evidenčku a koukali na mě co si vyhazuju peníze tak bych se radši zeptal někoho kdo je z oboru přihlašuje denně desítky aut radši mu dej na pivo a on ti to zařídí takový lidi přesně věděj co je na co opravdu potřeba a nebude se po tobě nějakej úředníček vozit
Tak už vim jak to je ta STK byla již na moje jméno pak je to v pořádku na druhou stranu pokud koupíš moto s měsíc starou STK je logický že to nikdo neuzná víš co šikovnej člověk za měsíc s motorkou dovede?zase to chce trocha soudnosti
Naposledy editováno 04.06.2013 16:25:21
1 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
(nemyslím tím, že tam někdo dorazí s očesaným streetem a projde, ale prostě tak nějak rozumně )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
Šotek píše: to je nápad pro majitele STK udělat nějakou ,,bikers friendly,, kde se bude vědět, že zbytečně nepruděj kvůli blbostem
(nemyslím tím, že tam někdo dorazí s očesaným streetem a projde, ale prostě tak nějak rozumně )
Osobně bych spíš byl pro podpisovou akci, že STK na moto by měl dělat člověk, co má najeté na motorce alespoň 50 000km.
U nás je homokláda, co má skoro oči šejdrem z hledání E , umí hezké citáty, ale to je všechno, jako např.: nechte si v techničáku přepsat "předepsanou gumu". (Moje původně uvedené se už nedělaj...) Což asi budu běhat s lejstrama od všech gumařů? Opravdový TERMIT, kazí akorát papír. Prostě tam víckrát nejedu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
BladeRider píše: 666S999> a výsledek? vyhodil tě s tím ?
Napsal mi platnost jeden měsíc, a že si mám vyměnit zrcátka a výfuk s Éčkem, takže už tam nikdy s ničím nepojedu. V takovým blbistánu to bylo do roku '89. Nechci si hrát buď na slepou bábu, nebo na debila. Prostě to nevyměním - moto je v perfektním stavu, v těch zrcátkách JÁ vidím, vše co potřebuju, ve výfuku mám i dusítko - že nemá ÉČKA prostě seru. Začíná nám hezkypěkně "glajchšalt" jak za komančů, pak příjdou stříhat všem vlasy na jednotnou délku a povinně vedoucí kádry do EUstrany srany - kurva už mě ty byrokrati fakt našlapávaj, parazit se množí geometrickou řadou, dávám téhle naší demotyranokracii tak rok, maximálně dva...
666S999 píše: Napsal mi platnost jeden měsíc, a že si mám vyměnit zrcátka a výfuk s Éčkem, takže už tam nikdy s ničím nepojedu. V takovým blbistánu to bylo do roku '89. Nechci si hrát buď na slepou bábu, nebo na debila. Prostě to nevyměním - moto je v perfektním stavu, v těch zrcátkách JÁ vidím, vše co potřebuju, ve výfuku mám i dusítko - že nemá ÉČKA prostě seru. Začíná nám hezkypěkně "glajchšalt" jak za komančů, pak příjdou stříhat všem vlasy na jednotnou délku a povinně vedoucí kádry do EUstrany srany - kurva už mě ty byrokrati fakt našlapávaj, parazit se množí geometrickou řadou, dávám téhle naší demotyranokracii tak rok, maximálně dva...
a co s tim dál? není vyloučený, že budu řešit stejnej problém, taky nemám na zrcátkách ani výfukých ecko, ikdyt je vše origo
666S999 píše: Napsal mi platnost jeden měsíc, a že si mám vyměnit zrcátka a výfuk s Éčkem, takže už tam nikdy s ničím nepojedu. V takovým blbistánu to bylo do roku '89. Nechci si hrát buď na slepou bábu, nebo na debila. Prostě to nevyměním - moto je v perfektním stavu, v těch zrcátkách JÁ vidím, vše co potřebuju, ve výfuku mám i dusítko - že nemá ÉČKA prostě seru. Začíná nám hezkypěkně "glajchšalt" jak za komančů, pak příjdou stříhat všem vlasy na jednotnou délku a povinně vedoucí kádry do EUstrany srany - kurva už mě ty byrokrati fakt našlapávaj, parazit se množí geometrickou řadou, dávám téhle naší demotyranokracii tak rok, maximálně dva...
Lidi jsou různý no já měl zatim štěstí na takový co to brali přesně tak jak říkáš pokud je ta motorka v pořádku nebyl problém spíš si jí prohlíželi se zájmem než aby to nějak hrotili. Trochu mi přijde že se neumíme moc ozvat protože jakej je rozdíl mezi náma a němcema to neumíme řídit?nebo máme tak špatný silnice že nikde nelze jet víc jak 130? Mě jeden policajt doslova řek ať si jedu do německa na dálnici a tam ať si jedu třeba 300 tak si říkám kde je ten velkej rozdíl proč se němec legálně sveze a čech ne Taky tam byla snaha to omezit ale nedaji si to už vzít
1 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
Asi je to o pátři a svědomí - prostě takhle prudit lidi zahovno TO bych nedal...
STK jako kontrola funkčnosti a bezpečnosti - beru, ale detailní pruda, origo OK, upravy KO - co je komu do toho? Zachvilku bude chodit šedý mor kontrolovat od baráku k baráku délky konopných lan, abychom se z toho nešli voběsit, nebo co?
Prostě individuální zodpovědnost jedince v tomhle "Ovčíně" přestává platit - jen byrokrat ví, co je pro ovčana dobré.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
666S999 píše: "Ovčíně".
To je výstižný celkem.Ve státě kde se mi schová fízl pod maskovací síť k ceduli konec vesnice po mně nemůže nikdo chtít abych dělal všechno tak jak se po mně chce.Ve svý podstatě nemůžu si stěžovat že by se mi tu něco dělo ne všude je policie takže na mě zrovna nepřišla asi řada ale už z principu se mi to nelíbí nechci se všude bát že vyskočí z křoví fízl a jdu pěšky proto jsem dal většině lidí v tomhle státě jasně najevo co si o tom myslim. Je jasný že jsem teď jen jedna černá ovce co vybočila z řady a teď poznám co je perzekuce ale na tom vůbec nezáleží alespoň jsem jen nedržel hubu a krok. Teď to řešim tak že to na hranice přetrpim a jezdim si zajezdit do rakouska tam je ten přístup taky trochu jinej.
CassidyCZ píše: No jestli to hodlají všechno dodržovat tak se jedna kontrola protáhne tak na hodinu Podle mě to není reálné...
Tady....? Udělají mraky dalších STK a zdraží,aby se všichni uživili!!! Nějak tu zaměstnanost udržet musí....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
666S999 píše: Napsal mi platnost jeden měsíc, a že si mám vyměnit zrcátka a výfuk s Éčkem, takže už tam nikdy s ničím nepojedu.
Mám stejnou zkušenost ze Zlína. Hledal é-čka na blinkrech,světlech,zrcátkách,málem i na mojí řiti!1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
Kov píše: Mám stejnou zkušenost ze Zlína. Hledal é-čka na blinkrech,světlech,zrcátkách,málem i na mojí řiti!
Ve Zline bylo STK odjakziva nahovno. Si pamatuju jak mi tam tak pred sedmi lety nejakej odbornik hucel do hlavy ze si musim provrtat original svetlo na Honde a dat tam nejakou zarovicku misto potkavacek... Problem vyresilo STK Valasske Klobouky.
mAra_ píše: Ve Zline bylo STK odjakziva nahovno. Si pamatuju jak mi tam tak pred sedmi lety nejakej odbornik hucel do hlavy ze si musim provrtat original svetlo na Honde a dat tam nejakou zarovicku misto potkavacek... Problem vyresilo STK Valasske Klobouky.
to mi právě borec loni řekl taky. já si do světla nic vrtat nebudu max odpojím ty svítící blinkry