globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk
 
1.6.2013 v 22:18
Velice zajmavé počtení jako nová metodika pro STK na tento rok.. malá citace
"Nejčastěji se tyto přídavné korekční jednotky vyskytují u motocyklů a u elektronicky řízených vznětových motorů. Tyto jednotky navíc nemívají homologaci z hlediska elektromagnetické kompatibility (EMC) a jejich použití tedy odporuje i požadavkům na EMC. Používají se jednotky typu PowerCommander (motocykly) či PowerBox (vznětové motory)."

Celá směrnice pro STK je na http://www.mdcr.cz/..._1_upravy_motoru.doc

Co je zajmavé, že jako přestavba je považovaná aj výměna filtru sání za jiný a podobně..to je ale v jiných dokumentech.. http://www.dekra-au...-cistice-vzduchu.pdf

Od 1.1.2013:

Kontrola výkonu vývěvy, kompresoru a funkce víceokruhového jistícího ventilu.
Kontrola elektrického posilovače řízení.
Kontrola úpravy výkonu motoru (nepovolené úpravy řídících jednotek atd.).
Kontrola omezovačů tahu bezpečnostních pásů.
Kontrola předepínacích zařízení bezpečnostních pásů.
Kontrola airbagů.
Kontrola doplňujících zádržných systémů.
Kontrola požadavků týkajících se dopravy dětí.
Kontrola opotřebení tažného zařízení s použitím měřidel (STK pro užitková vozidla a STK pro traktory).
Kontrola hloubky vzorku pneumatik při použití zařízení na měření hloubky vzorku pneumatik.
Aplikace normy ISO 21069 – požadavek směrnice 2010/48 EU na sjednocení způsobu vyhodnocování účinku brzdových soustav vozidel s největší technicky přípustnou hmotností nad 3,5 tuny.
(Pozn. DEKRA: Norma ISO 21069 bude pravděpodobně aplikována v průběhu roku 2013).
U vozidel, u kterých nelze z technických důvodů zkontrolovat účinek brzdové soustavy na válcové zkušebně brzd, se dle požadavků směrnice 2010/48 EU má uskutečnit jízdní zkouška s použitím decelerometru. (Pozn. DEKRA: Tento požadavek směrnice EU bude pravděpodobně aplikován v průběhu roku 2013).

Od 1.1.2014:

Kontrola činnosti a kontrola brzdných účinků nouzového brzdění.
Činnost systému odlehčovací brzdy.
Kontrola účinnosti tlumení (kontrola tlumičů pérování vozidla).
Kontrola systému elektronické stability jízdy.
Měření hlučnosti.
Kontrola prostupu světla zasklením vozidla s použitím měřícího zařízení.

Naposledy editováno 01.06.2013 22:31:43

1 reakcí na tento příspěvek Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk

4.6.2013 v 13:39 | Nahoru | #1
Ano ano, tohle je ten "svobodný svět". Souhlasím s jediným předpisem a to je hluk, protože do každého výfuku se dá dát tlumivka a pořád můžeš mít pěkný výfuk a nesrat lidi kolem. Ale ten zbytek? No a co? Jaký je ve finále rozdíl, když mám v motorce 180, nebo s Powerem 200 koní? Začátečník to nedá ani v jednom případě, a zkušený to umí používat. A souhlasím s názorem, že u spousty motorek (hlavně chopery a naháče) jsou úpravy taky ve prospěch zlepšení jízdních vlastností. Ty voe, kde jsou ty časy, kdy jsme jezdili se značkou v podběhu aby vynikla prdel. Šla přečíst tak co a nikdo to neřešil. Za to můžeme poděkovat EU, protože místo, aby se starali jak se mít lépe, tak banda idiotů vymýšlí z nudy kraviny.

(reakce na) Tak nám zakázali powercommander a jiné ŘJ - stk

4.6.2013 v 13:53 | Nahoru | #2

motorbreath píše: Ano ano, tohle je ten "svobodný svět". Souhlasím s jediným předpisem a to je hluk, protože do každého výfuku se dá dát tlumivka a pořád můžeš mít pěkný výfuk a nesrat lidi kolem. Ale ten zbytek? No a co? Jaký je ve finále rozdíl, když mám v motorce 180, nebo s Powerem 200 koní? Začátečník to nedá ani v jednom případě, a zkušený to umí používat. A souhlasím s názorem, že u spousty motorek (hlavně chopery a naháče) jsou úpravy taky ve prospěch zlepšení jízdních vlastností. Ty voe, kde jsou ty časy, kdy jsme jezdili se značkou v podběhu aby vynikla prdel. Šla přečíst tak co a nikdo to neřešil. Za to můžeme poděkovat EU, protože místo, aby se starali jak se mít lépe, tak banda idiotů vymýšlí z nudy kraviny.



Trochu bych to rozšířil. Rozumný požadavky bych viděl takhle:

Brzdí? (Majitel by musel třeba z 50 zastavit na určité vzdálenosti.)
Svítí a neoslňuje?
Nechčije z toho?
Má to funkční zrcátka? (Postavit motorku s majitelem v sedle na značce, za ním v jasně definovanejch místech třeba mávat plácačkou nebo blikat baterkou a nechat si hlásit co vidí.)
Splňuje hlukovej limit? (Nějakej rozumně volnej, nemusí to znět jak elektromobil.)
Je v dobrým stavu? (Zásadní části nejsou prorezlý, prasklý, ohnutý).

Tak tady máš nálepku a uvidíme se za dva roky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist