globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 500

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 09:40 | Nahoru | #61

Tycho>babajezi> Zdar mel bych na tebe jeden dotaz. Pred nekolika lety jsme byli na hradě Kamen a byl tam vystaveny zluty Bizon s velkymi valci,350 to rozhodne nebyl, min 500 bohuzel tam zadne techn. udaje nebyly. Tak jestli o tom neco vis. Dik


Tak to by mě zajímalo, kam se vešly ty velký válce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 09:41 | Nahoru | #62

posmiros>jde o to že se rozkradlo národní technické bohatství, který by jinak mohlo být v muzeu a my na to chodili slintat co naši předci dokázali


Nic se nemá přehánět... ale jestli na tom dělal tvůj děda, tak to chápu

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 09:44 | Nahoru | #63

laďa prášil>Nic se nemá přehánět... ale jestli na tom dělal tvůj děda, tak to chápu


nedělal ale mám rád veterány

Jawa 500

5.4.2010 v 09:53 | Nahoru | #64
To je asi o tom, že je lepší nespoléhat na to, že nějakej národní institut uchová národní bohatství. Nakonec to dycky udělají líp lidi, co si toho váží. Viz jako jsem mluvil s člověkem, který se hlásil k tomu, že pomohl vývozu jawy 125 2T V2 do Německa, za co ho někteří dost upřímně neměli rádi, ale pravdu měl v tom, že u nás si ji vidět nemohl, ale v Německu jo...

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 09:58 | Nahoru | #65
Tycho> To bude nějaká splácanina Nebylo v tom tohle?
[URL=

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 09:58 | Nahoru | #66

babajezi>Bylo to normální "Kladivo" s upraveným uchycením pro motor Rotax. Parametry po těch skoro 40 letech nevím. Asi by šly někde dohledat.Moc jsem na tom nenajezdil a o jízdních pocitech jsem psal výše.Motorky byly určeny pro jednotku Hradní stráže.V té době se teprve začly odzkušovat kotoučové brzdy a tyhle motorky ještě kotouč neměly.Jezdilo to s tím Rotaxem docela rychle a zastavit to byl problém. Ještě že ten motor měl převodovku . Nemyslím, že by to tenkrát byla nějak povedená kombinace.


....to je jak jsem psal,...že si to v tom rámu nedokážu moc představit.Co si pamatuju, tak v té soutěžácké Jawě, ikdyž ty jsi psal, že to není ten samej motor, to docela jelo.To do toho "třipade" rámu musel být ten motor výkonově utaženej ne?

Jawa 500

5.4.2010 v 10:00 | Nahoru | #67
Ta Jawka měla myslím 27koní,do Anglie se prej prodávala.Zítra napíšu přesnější info

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500

5.4.2010 v 10:00 | Nahoru | #68
Jinak jsem po bouračce rozebíral skutr Hyosung, korejec jak cyp, za 7tisíc km na něm bez údrřby upadl jeden šroubek z krytky výfuku proti popálení, jinak bez závad. Je smutný, když koukáš na korejce a říkáš si "tak tohle jsme my nedokázali vyrobit a asi už nebudeme schopni vyrábět nikdy, jako hodně dlouho" Montování nových jaw není žádná výroba a až dojdou zásoby starých dílů, to by mě zajímalo, co bude pak.. A to nejsem žádnej nepřítel značky....

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 10:16 | Nahoru | #69

laďa prášil>Jinak jsem po bouračce rozebíral skutr Hyosung, korejec jak cyp, za 7tisíc km na něm bez údrřby upadl jeden šroubek z krytky výfuku proti popálení, jinak bez závad. Je smutný, když koukáš na korejce a říkáš si "tak tohle jsme my nedokázali vyrobit a asi už nebudeme schopni vyrábět nikdy, jako hodně dlouho" Montování nových jaw není žádná výroba a až dojdou zásoby starých dílů, to by mě zajímalo, co bude pak.. A to nejsem žádnej nepřítel značky....


ještě že nastupuje Blata s kvalitními stroji

Jawa 500

5.4.2010 v 10:16 | Nahoru | #70
Jen přidám hodnocení, co o téhle 500 napsal Monty

No co by ? Někdo viděl fotky JAWY 500R na vývoz do Anglie a postavil si napodobeninu . Protože replika se tomu říct nedá. Cena je snad jen vtip,to nemůže být myšlený vážně.Součet ceny použitých dílů bude cca 30 000,- + práce - takže do 50 000,- . A doklady to asi nemá,nevidím číslo.


Akorát v té lepenině z Opavy je motor bez nápisu,protože s nápisem ROTAX se blbě schání,tak dali motor z Aprilie ETX a nápis zalakovali.
Nemá to originál vejfuk, náhon tacho od předního kola, správný ELEKTRONICKÝ otáčkoměr,správný dobový blinkry,olejová nádrž je ze starýho modelu 634 a blbě předělaná,chybí kryt řetězu,zadní tlumiče jsou z ČZ, a možná jsem něco přehlídl.



Takže asi tak, někdo se z toho snaží dostat těžké peníze ...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500

5.4.2010 v 10:21 | Nahoru | #71
babce už nevěřim ani slovo - to že tu dobu zažil neznamená že ví všechno

Jawa 500

5.4.2010 v 10:24 | Nahoru | #72
Jak jsem říkal, nikdo Tě nenutí kupovat - byznys je byznys, zajeď do Anglie a kup si kousek k renovaci, pokud po něm toužíš a taky navrhňete Jirkovi, ať dá víc peněz na muzea, když už slíbil ty 13 důchody, to bude maličkost a rozpočtu nějaká miliarda nehraje zásadní roli debil

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500

5.4.2010 v 10:26 | Nahoru | #73


Jawa 500

5.4.2010 v 10:29 | Nahoru | #74
je to prostě rarita - ale žádnej zázrak, něco jako MZ rotax, kterých je ale víc. Ty peníze by za to dal opravdu jenom blázen, ale není vyloučeno, že takový není.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500

5.4.2010 v 10:39 | Nahoru | #75
Politolog by řekl Je to výplod socialismu s lidskou tváří: Ukázat, že jako když se chce, že to jako jde, i když to vlastně vůbec nešlo. Stejně jako ty články typu U nového typu byl zádán výzkumný úkol č.. a výsledkem je nová plechová clona na vstupu vzduchu nasávaného do tlumiče sání. Tímto způsobem klesl hluk na novou normou požadovaných ... db, ale i snížení emisí a spotřeby paliva o půl litru a přirom vzrostl výkon i se zlepšil jeho jeho průběh! Hotový zázrak Bleeeee. Sorry, je mi líto všech snaživých dělníků a zvlášť konstruktérů, kteří promrhali v jawě nejlepší léta pod vedením KSČ a je jim partajníci postavili kulturák a zdravotní středisko... no, ve Zlíně to měli dávno..
Jinak je fajn, že pro stavitele není až tak těžký postavit si repliku rotaxe. Pokud je replika dobrá - má to svůj význam a není potřeba to tajit.

Jawa 500

5.4.2010 v 10:39 | Nahoru | #76
babajeziTy kolena meli stejny tvar jako na te fotce,jinak to byl Bizonacky motor a samozrejme zaveseny
a fakt velky valce i hlavy, koukal jsem nato a divil se co to je za objem a byl to jinak bezny Bizon,zadny prototip

Jawa 500

5.4.2010 v 10:40 | Nahoru | #77
Tak už tu nic nemusím dávat Za ty prachy raději Ohc

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 10:57 | Nahoru | #78

babajezi>Píšou tam neuvěřitelný kraviny. Nebyl to ani export do Anglie ani se to nedělalo v Týnci natož aby si tam do toho Angláni vozili motory
Byla to malá serie pro policejní složky a kompletovala se ve VVZ JAWA Strašnice.

O původu prodávaného motocyklu i o jeho dokladech tady radši své doměnky psát nebudu.Mohl bych ještě v tomhle Absurdistánu skončit se žalobou

to uplně vypadá jako blábol

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:06 | Nahoru | #79
bledemon> Buď prosím tak laskav a podívej se pořádně nanabízený vzorek a na fotografie čápoviny z roku 88 ! (mimochodem ten článek bych nebral doslova)

Jedná se o naprosto jiný motocykl

Naposledy editováno 05.04.2010 11:37:01

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500

5.4.2010 v 11:07 | Nahoru | #80
Je to unikát a jako takový by měl skončit někde v muzeu. To že se k tomu tenkrát nějak dostal majitel z této firmy je pro tu motorku možná plus. Vypadá v pořádku.No,snad se najde sběratel a budeme se na ni někde moct podívat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:12 | Nahoru | #81

dabazo>Je to unikát a jako takový by měl skončit někde v muzeu. To že se k tomu tenkrát nějak dostal majitel z této firmy je pro tu motorku možná plus. Vypadá v pořádku.No,snad se najde sběratel a budeme se na ni někde moct podívat.

mě to spíš připadá,že to někdo zbastlil nedávno,než že je to originál

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:21 | Nahoru | #82
bledemon> super i když tohle je novější ale je tam dost informací

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:28 | Nahoru | #83

motocvok>mě to spíš připadá,že to někdo zbastlil nedávno,než že je to originál



Podíval jsem se podrobněji na fotografie a ač nerad Ti musím dát za pravdu. Vypadá to totiž jako nějaká amatérská stavby s Rotaxem. Jsou tam nestandardní blinkry, zadní tlumiče z 637?, Chybý kryt řetězu, přední dvouklíč je obráceně ......
Po těch letech vážně nevím. Začínám mít dojem, že je to lidová tvořivost a že se nejedná o vzorek ze Strašnic. Takže všechno zpět a zpátky na stromy!
Mě jen trochu zarazilo tvrzení prodejce o limitované serii

Naposledy editováno 05.04.2010 11:33:09

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:33 | Nahoru | #84

babajezi>Podíval jsem se podrobněji na fotografie a ač nerad Ti musím dát za pravdu. Vypadá to totiž jako nějaká amatérská stavby s Rotaxem 504. Jsou tam nestandardní blinkry, zadní tlumiče z 637?, Chybý kryt řetězu, přední dvouklíč je obráceně ......
Po těch letech vážně nevím. Začínám mít dojem, že je to lidová tvořivost a že se nejedná o vzorek ze Strašnic. Takže všechno zpět a zpátky na stromy!
Mě jen trochu zarazilo tvrzení prodejce o limitované serii

lidi toho nakecaj,když se trochu napijou podle mě se někdo pokouší namluvit kupci,jakou vzácnou investici mu nabízí být to opravdu ten vzorek ze strašnic,byl by to kup jako prase,zvlášť kdyby to mělo vet.papíry.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:41 | Nahoru | #85
babajezi> no proto jsem psal že je to nějaký divný od nových blinkrů ale kdo to dal na doklady teda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:46 | Nahoru | #86
Waldas28> To by mě taky zajímalo. Třeba tu kopii techničáku pošlou
jinak koukám po netu a jen kroutím hlavou.Jawa

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:49 | Nahoru | #87
babajezi> No to jo oni mají známý v té firmě a dostanou určitě vše na doklady....ještě jsem našel Jawu 500 v knížce typ 824 vyrobeno asi 14ks a je to boxer

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:49 | Nahoru | #88

posmiros>jde o to že se rozkradlo národní technické bohatství, který by jinak mohlo být v muzeu a my na to chodili slintat co naši předci dokázali



Tady se rozkradlo mnohem více, jen se divím, že to dokáže pořád někoho nasrat. Ty lidé byli kurvy tenkrát a jsou i dnes, tak se v tom furt nehrabte, stejně uděláte hovno.

(reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:51 | Nahoru | #89
Tycho> Možná prototyp z roku 1967 ten mě připadne vzhledově že má větší válce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500

5.4.2010 v 11:52 | Nahoru | #90

Waldas28>babajezi> no proto jsem psal že je to nějaký divný od nových blinkrů ale kdo to dal na doklady teda

veteránský papíry už dostaly i větší zvěrstva než je tohle
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist