Téma: Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?
 
23.7.2011 v 20:46
Jak třeba znovu zaznělo v I like bike. U guzzi bych to chápal (pálí nerovnoměrně), ale boxer pálící vždy po 360? Ten by měl ostřeďovat na obě strany, ne?

Uzavřeno 16.01.2013 v 14:42 uživatelem bledemon

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 16:02 | Nahoru | #61
boxer táhne doleva na neutrál, při brždění cítím spíš ráz kardanu než nějakou sílu do strany Navíc takový chování by odpovídalo tomu, že ta klika by měla změněnej směr a to si nejsem úplně jistej jestli je možný, ale fyzika nebyla nikdy mojí silnou stránkou, můžu to pro vás ale vyzkoušet :D
ale boxer skutečně táhne ke straně, zvlášť na starších modelech je to znát, že se víc ojíždí gumy k jedný straně, povídali mi to i v servisu když jsem to koupil

1100Virago: To je pecka, je vidět že v HD nemaj hlavy jen aby si měli na co nasazovat ty jejich SS helmy

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 17:20 | Nahoru | #62
s gyroskopem toto nema pranic spolecneho. jedna se o reakcni moment. (podle 3. Newtonova zákona – principu akce a reakce).

tady je to popsano. www.airspace.cz/akademie/rocnik/2011/08/o_momentech.php

2 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 19:23 | Nahoru | #63

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 20:55 | Nahoru | #64
Všechno jsem tu pročetl, snažím se to pochopit, ale jsem z toho ještě víc blbej...

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 21:32 | Nahoru | #65
... cukne pouze pri vrknuti plynem na neutral nebo s vymacklou spojkou. Prevodovka a kardan se toci opacne nez klika... v "pohybu" je to vybalancovane.

Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

24.7.2011 v 21:38 | Nahoru | #66
No po přečtení těchto příspěvků jsem ještě blbější než jsem...Mě osobně motorka na stojánku a vrknutím plynem cukne do leva...

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 08:49 | Nahoru | #67
úžasný téma, úžasný názory ...a Che tady všechny zkouší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 08:51 | Nahoru | #68

t_freedom píše: úžasný téma, úžasný názory ...a Che tady všechny zkouší



se chci něco dozvědět, néééé???? i gdyž teda na názory, že litr je na začátek daleko lepší než 6ka to teda nemá

www.motorkari.cz/forum-detail/

Naposledy editováno 25.07.2011 08:53:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 09:41 | Nahoru | #69

bledemon píše:


Ale baworáky cukají do prava

edit: I když Paja.butcher píše, že mu to cuká doleva. No ale ten bawec, co máš na fotce cuká určitě do prava, protože skoro stejný motor má i moje HP2

Naposledy editováno 25.07.2011 09:48:05

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 09:47 | Nahoru | #70
Petr-RSV> tak se klika točí opačně, to už je detail pro zmatení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 10:01 | Nahoru | #71
bledemon> naopak, bledemone, naopak - nakreslil si to blbě

- pokud se klika točí, jak máš nakresleno Ty, tak motorka musí cukat naopak, tzn. doprava

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 10:07 | Nahoru | #72
Pedrodelgado> nevěřim, vycházim z toho článku o letectví výše:

Ve spodní části je pohled zepředu na letoun s rotující vrtulí, kdy vzniklý reakční moment všech rotujících částí pohonné jednotky se snaží letoun naklonit ve smyslu proti smyslu rotace. Čím jsou hmotnosti rotujících částí větší a čím je změna jejich otáček prudší, tím je reakční moment větší. To lze snadno poznat při zapnutí nebo vypnutí motoru. Stejně tak jako při náhlém zvýšení výkonu jednotky za letu s hmotnější vrtulí velkého průměru.

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 10:07 | Nahoru | #73
nehodlám to číst celý, ale já mám BMW a do boku mi teda necuká. Jo je pravda že při startování trochu do boku hodí, ale jen při startu, jinak se ani nehne. A je to prvním zapálení.

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 10:20 | Nahoru | #74
To je ale opravdu moc nepochopitelný!
Motor je krabice, z ní kouká hřídel, kterou ten motor točí velkou silou. Aby mohl tou silou točit, musí se o něco zapřít a tedy působí stejnou silou na úchyty motoru k rámu.
Na volnoběh je to podobné, jen tentokrát motor nepůsobí velkou silou na hřídel, ale na setrvačník a kliku uvnitř motoru, jejíž moment setrvačnosti musí překonat, aby ji při vrknutí plynem roztočil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 11:06 | Nahoru | #75

Deadman píše: To je ale opravdu moc nepochopitelný!
Motor je krabice, z ní kouká hřídel, kterou ten motor točí velkou silou. Aby mohl tou silou točit, musí se o něco zapřít a tedy působí stejnou silou na úchyty motoru k rámu.
Na volnoběh je to podobné, jen tentokrát motor nepůsobí velkou silou na hřídel, ale na setrvačník a kliku uvnitř motoru, jejíž moment setrvačnosti musí překonat, aby ji při vrknutí plynem roztočil.



počkej woe působení na hřídel souvisí s reakcema kardanu na změnu zatížení, což je další (neméně zajímavá) specifická oblast tohoto druhu pohonu autor vlákna (bledemone specifikuj to ) má na mysli cuknutí, kerý přijde i tehdy, když bez zařazenýho qaltu protočíš motor aspoň já to tak chápu

Naposledy editováno 25.07.2011 11:06:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 11:20 | Nahoru | #76
Che> Však to tam mám jako druhou část, jen tam mám blbě napsanej volnoběh místo přesnějšího neutrálu. Princip je furt v tom, že aby motor roztočil setrvačné hmoty, musí se o něco opřít stejnou silou, jakou roztáčí nebo brzdí ten setrvačník.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 12:23 | Nahoru | #77
Deadman> takže abysme to shrnuli tak motka s podélně uloženým motorem se chová jinak, než motka s řetězem je to způsobeno tím, že při změně rychlosti otáček klikového ústrojí (s uspořádáním válců a koncepcí zapalování to nesouvisí) dochází k silovému účinku, krerý motku naklápí do strany - samo při tůrování nebo řazení dochází k relativně rychlé změně otáček, což se vždy projeví aby to nebylo tak jednoduchý, zejména u starších typů kardanů dochází taky k reakci rámu a motoru při změně zatížení někdo tu měl trefný přirovnání k ruční vrtačce, kerá sebou cukne, gdyž se rozbíhá - ona sebou samo cukne, i gdyž dobíhá, jenže změna otáček není tak rychlá, takže už to není tak markantní stejně tak sebou motka na při tůrování na neutrál cukne víc, protože otáčky dou rychle nahoru říká se, že jezdci na těchto strojích náklony podvědomě korigujou a pak se cítěj "divně" na jinejch stojích to neumím posoudit, páč sem na tom jel naposledy asi f roce 80

Naposledy editováno 25.07.2011 12:23:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 12:27 | Nahoru | #78

Che píše: Deadman> takže abysme to shrnuli tak motka s podélně uloženým motorem se chová jinak, než motka s řetězem je to způsobeno tím, že při změně rychlosti otáček klikového ústrojí (s uspořádáním válců a koncepcí zapalování to nesouvisí) dochází k silovému účinku, krerý motku naklápí do strany - samo při tůrování nebo řazení dochází k relativně rychlé změně otáček, což se vždy projeví aby to nebylo tak jednoduchý, zejména u starších typů kardanů dochází taky k reakci rámu a motoru při změně zatížení někdo tu měl trefný přirovnání k ruční vrtačce, kerá sebou cukne, gdyž se rozbíhá - ona sebou samo cukne, i gdyž dobíhá, jenže změna otáček není tak rychlá, takže už to není tak markantní stejně tak sebou motka na při tůrování na neutrál cukne víc, protože otáčky dou rychle nahoru říká se, že jezdci na těchto strojích náklony podvědomě korigujou a pak se cítěj "divně" na jinejch stojích to neumím posoudit, páč sem na tom jel naposledy asi f roce 80



no na to ze ses vedle tak trosku poplacal po ramenou jak tomu rozumis, tak to mas celkem nepresne/nekompletni a hure srozumitelne nez treba deadman.

kdyz uz si do toho zamotal i tu reakci v soukoli kardanu tak si tam muzes zakomponovat treba vyvazovaci hridel s momentem setrvacnosti stejnym jako klika ovsem rotujicim na opacnou stranu...

Naposledy editováno 25.07.2011 12:29:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 13:05 | Nahoru | #79

assassin píše: no na to ze ses vedle tak trosku poplacal po ramenou jak tomu rozumis, tak to mas celkem nepresne/nekompletni a hure srozumitelne nez treba deadman.

kdyz uz si do toho zamotal i tu reakci v soukoli kardanu tak si tam muzes zakomponovat treba vyvazovaci hridel s momentem setrvacnosti stejnym jako klika ovsem rotujicim na opacnou stranu...



tak si mě poplival nasral sem tě na tom druhým vlákně? těším se, že vysvětlíš, f čem to mám nepřesný a nesrozumitelný

vyvažováky sou už na vyšší dívčí a přiznám se, že už si to ze školy pamatuju matně ale živě si pamatuju, že gdyž jawa chtěla dělat boxera, tak hrdě prohlašovala, že to bude lepší než BMW, páč na primáru nebude řetěz, ale soukolí, a tak bude opačně se točící spojka a předloha naklápění částečně kompenzovat nevíte něgdo, jak to fungovalo?

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 14:10 | Nahoru | #80
Tady kluci sice nemaj boxera,ale též jim to trochu cuká ke straně..

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 14:23 | Nahoru | #81

Che píše: tak si mě poplival nasral sem tě na tom druhým vlákně? těším se, že vysvětlíš, f čem to mám nepřesný a nesrozumitelný

vyvažováky sou už na vyšší dívčí a přiznám se, že už si to ze školy pamatuju matně ale živě si pamatuju, že gdyž jawa chtěla dělat boxera, tak hrdě prohlašovala, že to bude lepší než BMW, páč na primáru nebude řetěz, ale soukolí, a tak bude opačně se točící spojka a předloha naklápění částečně kompenzovat nevíte něgdo, jak to fungovalo?



neee, ja sem v klidu... no nepresnosti..
motas toho do sebe nejak moc, nejdriv turovani na miste - tzn reakcni moment i pri jizde ustalenou rychlosti si vyloucil.. pak uz ale pises o reakcich v kuzelovem soukoli kardanu, predtim tam byla rec o gyroskopickem momentu (kterej s timhle nema nic spolecneho) ve smyslu ze kolo a klika je neco jineho kvuli jinemu polomeru...

me prijde to deadmanovo jednodussi a snazsi na pochopeni pro cloveka mechanikou netknuteho... "uvolnenej" motor a zachyceni reakce ramem....

2 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 14:49 | Nahoru | #82
Myslím, že reakčnímu momentu docela rozumím, ale teď mě napadlo :

Kdyby v MG, nebo v BMW byl vyvažovák ...eliminovalo by se to ? Mělo by, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 14:53 | Nahoru | #83

t_freedom píše: Myslím, že reakčnímu momentu docela rozumím, ale teď mě napadlo :

Kdyby v MG, nebo v BMW byl vyvažovák ...eliminovalo by se to ? Mělo by, ne?



ta reakce od roztaceni hmot v motoru jo... to tak ostatne novy bawa maj aspon si to myslim.. ta reakce pri jizde ne..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 14:56 | Nahoru | #84

assassin píše: ta reakce od roztaceni hmot v motoru jo... to tak ostatne novy bawa maj aspon si to myslim.. ta reakce pri jizde ne..



GS mají vyvažovací hřídel, proti tomu HP2 ne a jde to sakra poznat. Ale tato "nedokonalost" aspoň zvyšuje fun factor .

Naposledy editováno 25.07.2011 14:57:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 14:57 | Nahoru | #85

Petr-RSV píše: GS mají vyvažovací hřídel, proti tomu HP2 ne a jde to sakra poznat. Ale tato "nedokonalost" aspoň zvyšuje fun factor .


rikas ze te bavi spojkovat na zadni vyklonenej do strany

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 15:23 | Nahoru | #86
assassin>
No právě když se to spojkuje, tak nepotřebuješ takové otáčky a tolik to netáhne do strany. Ale pokud to zvedám jen plynem, že tomu v otáčkách naložím, tak se to naklání hodně. Až mě z toho začalo téct pravé gufero na vidli . (no z toho asi ne, ale prostě teče )

Naposledy editováno 25.07.2011 15:23:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 15:56 | Nahoru | #87
novej> Kecáš ale jinak dobrý

(reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 16:21 | Nahoru | #88

praporčík píše: novej> Kecáš ale jinak dobrý



no ja si myslim ze GS s vyvazovakem by na vrkani na neutral reagovat nemuselo...

1 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 16:55 | Nahoru | #89
Nejak nechapu proc do toho cpete kardan. Ten s nejakejma pricnejma silama ma pramalo co spolecnyho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?

25.7.2011 v 17:02 | Nahoru | #90

pylot píše: Nejak nechapu proc do toho cpete kardan. Ten s nejakejma pricnejma silama ma pramalo co spolecnyho.



no pricny sily je asi trosku zavadejici pojem, ale na moment kterej motorku naklani na stranu ma kardan zasadni vliv... bude na stranu naklapet i motorku co ma kliku "klasicky" treba virago....
Téma je zamknuto

TOPlist