Deadman> takže abysme to shrnuli
tak motka s podélně uloženým motorem se chová jinak, než motka s řetězem
je to způsobeno tím, že při změně rychlosti otáček klikového ústrojí (s uspořádáním válců a koncepcí zapalování to nesouvisí) dochází k silovému účinku, krerý motku naklápí do strany - samo při tůrování nebo řazení dochází k relativně rychlé změně otáček, což se vždy projeví
aby to nebylo tak jednoduchý, zejména u starších typů kardanů dochází taky k reakci rámu a motoru při změně zatížení
někdo tu měl trefný přirovnání k ruční vrtačce, kerá sebou cukne, gdyž se rozbíhá - ona sebou samo cukne, i gdyž dobíhá, jenže změna otáček není tak rychlá, takže už to není tak markantní
stejně tak sebou motka na při tůrování na neutrál cukne víc, protože otáčky dou rychle nahoru
říká se, že jezdci na těchto strojích náklony podvědomě korigujou a pak se cítěj "divně" na jinejch stojích
to neumím posoudit, páč sem na tom jel naposledy asi f roce 80
Naposledy editováno 25.07.2011 12:23:49