Uzavřeno 16.01.2013 v 14:42 uživatelem bledemon
2 reakcí na tento příspěvek Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?
Kdyby v MG, nebo v BMW byl vyvažovák ...eliminovalo by se to ? Mělo by, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?
t_freedom píše: Myslím, že reakčnímu momentu docela rozumím, ale teď mě napadlo :
Kdyby v MG, nebo v BMW byl vyvažovák ...eliminovalo by se to ? Mělo by, ne?
ta reakce od roztaceni hmot v motoru jo... to tak ostatne novy bawa maj aspon si to myslim.. ta reakce pri jizde ne..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč boxery bmw cukaj na jednu stranu?
t_freedom píše: Myslím, že reakčnímu momentu docela rozumím, ale teď mě napadlo :
Kdyby v MG, nebo v BMW byl vyvažovák ...eliminovalo by se to ? Mělo by, ne?
Vyvažovák s tím sám o sobě nesouvisí, u něj je to jen jakýsi bonus a to jen za předpokladu, že se točí opačným směrem než klika. Aby vyvažovák eliminoval reakci na změnu otáček, tak by musel mít stejný moment setrvačnosti (velmi hrubě zjednodušeně "hmotnost") jako klikovka se spojkou dohromady. Tak těžké vyvažováky se pochopitelně nedělaj, bylo by to nepraktické.
To řešení u bohužel nevyráběného boxeru Jawa typ 823 a 824 (jestli se nepletu) bylo v tom, že spojka nebyla na klikovce, ale na opačně se točící hlavní převodové hřídeli uložené pod klikovkou. Hmotnost mokré spojky a hlavní převodové hřídele se blížila hmotnosti kliky, takže se sily při roztáčení těch dvou setrvačných hmot proti sobě navzájem odečítaly.
Stejné řešení jako u prototypu boxeru Jawa bylo použito u Hondy CX500.
Che píše: bla bla bla...
No tos to osvětlil. Takhle jasně a srozumitelně odpovídaj na otázky snad jen politici
Naposledy editováno 25.07.2011 17:39:30