globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 17:47 | Nahoru | #7771
assassin> Když jsem byl kluk tak to tak měl otec v Cukmašině a já na to nesměl sahat, dodnes z toho mám respekt

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 19:23 | Nahoru | #7772
Tady v tom videu se píše že cena za nového Himoše by měla být 7100 Eur

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 19:28 | Nahoru | #7773
ŁŁ> je to blbost, ale ja z toho mel fakt radost - tim spis, ze jsem na naradi docela ulitlej. cukmasina byla nejaka tatra? 111?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.11.2023 v 11:39 | Nahoru | #7774
assassin> Tomu rozumím, bohužel dneska je takovej přístup spíš výjimka.Jj 813 tahač podvalníku ale většina to zná z vojny z V3S, tak jsem chtěl naznačit žes to našel ještě někde ve skladu:)

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.11.2023 v 11:52 | Nahoru | #7775
ŁŁ> jasny, jen my z te firmy mame pouze logo :(

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.11.2023 v 18:45 | Nahoru | #7776
zrovna som prekonal metu 24000km (250rally), jedinou zavadou zatial bola jedna prasknutá brzdova žiarovka cca v 10000km, inak nic. olej s filtrom menim cca po 3tisic km.

mali by sa v tomto najazde skontrolovat ventily. robili ste to niekto uz? bolo treba menit nejake podložky? alebo sa na to mozem este na pár tisíc km "vykašľať"? moc sa mi do toho pravdupovediac nechce...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.11.2023 v 19:56 | Nahoru | #7777
stomas> Doporučuji je zkontrolovat, ten servisní interval je poměrně dlouhý, tedy bez rezervy. Přes zimu je ideální doba na údržbu protože máš spoustu času a nevadí mít motorku rozebranou.

Podložky je potřeba měnit pouze na těch ventilech, které mají vůli mimo toleranci.
Změříš mezeru spárovou měrkou, pokud je mimo toleranci, zapíšeš si naměřenou velikost.
Vyndáš podložku, přečteš si z ní velikost. (nebo změříš mikrometrem)
Spočítáš, o kolik silnější (velká mezera) nebo slabší (malá mezera) podložku potřebuješ, aby vyšla mezera doprostřed předepsané tolerance.
Objednáš příslušnou podložku. Vyrábějí se ve všech velikostech od 1,2mm do 2,9mm po kroku 0,025mm.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.11.2023 v 17:43 | Nahoru | #7778
Jediný, s čím si dovolím nesouhlasit, že v zimě máš hromadu času. Naopak, když to bláto drobek ztuhne, tak jsou podle mě dobrý podmínky na ježdění, a není špatný počasí, jenom špatně oblečenej morokář...
to stomas: Za kolik let se ti podařilo natočit 25kkm?
P.S. podložky (teda spíš celý hrníčky) se mění i u fordích Duratec motorů, vyvinuli to ve spolupráci s Yamahou (dvolulitr bez problémů točí 7k ). A je to častej konec těchto aut, protože dnešní automechanici vymění rozvody někdy ve 160-180kkm jak se má a na tohle se vykašlou, protože si myslí, že jsou tam hydroštely. U mýho auta jsem to nenechal náhodě a vůle mě fakt překvapily. Na několika sacích ventilech pod 0.1mm (LPG...), výfukový většinou +- v zemědělské toleranci a jeden výfukovej přes 1mm vůle. Čekal jsem, že bude sebraná vačka, ale okem ani pohmatem ani měřením min. průměru na ní není znatelný opotřebení oproti sousedním, na hrníčku taky ne. Nechápu. Na náhradní hrníčky jsem čekal skoro měsíc. Tj u motorky je ta dostupnost dílů asi lepší. Navíc u forda nezvládli unifikaci, 1.6 a 2.0 má každý jiný průměry hrníčků, ale podle čísel dílů to není moc patrný...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.11.2023 v 07:45 | Nahoru | #7779

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.11.2023 v 09:19 | Nahoru | #7780
Sysel2> Mně to připadne jako další motorka pro teplouše. Praktičnost mimo suché silnice nulová.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.11.2023 v 09:51 | Nahoru | #7781
Krautkopf> Měla by být verze i s 21 / 18.
https://motosvet.cz/...aniklou-legendu.html
Ale koukám dost krátký zdvihy zase. Prostě CRF 300L pořád nemá konkurenci.

Naposledy editováno 15.11.2023 09:52:29

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.11.2023 v 10:51 | Nahoru | #7782
karelsychra> moto som kupoval v polke roku 2020, takze za cca 3.5 sezony. Nabeham cca 7-8tisic rocne co neni ziadna slava teda

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.11.2023 v 13:15 | Nahoru | #7783
V západní Evropě se za slušný peníz normálně prodává nový ALP 200. U mě naštěstí stejné požadavky splňuje PR4, ale bylo by skvělé mít dvě lehké, velmi terénně zaměřené a nenáročné motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.11.2023 v 17:20 | Nahoru | #7784

Krautkopf píše: karelsychra>To je ovšem ukradená servisní informace, která normálnímu smrtelníkovi do ruky nepatří. Je sice otázkou času, než se to někde objeví, ale tyhle věci Honda už pár let nedává a už vůbec ne dobrovolně.



To není žádná ukradená nebo tajná informace. Ventilový vůle běžně zjistíš v servisním manuálu, kterej je k mání ke stažení zdarma na netu nebo ho koupíš knižně, akorát teda ne v českém jazyce. Pozor neplést si servisní manuál s uživatelskou příručkou, což spousta lidí dělá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.11.2023 v 18:49 | Nahoru | #7785
SuperSic58> servisni manual je ve spouste pripadu interní dokument pro potreby servisu a neni volne šiřitelný. To, ze je zadara ke stažení na netu je asi tak jako jsou na uložto zadara ke stažení nejnovější filmy…
A na net se tyhle servisni manualy dostaly tak, ze je nekdo z tech co k nim maji přístup ukradl…

Jen nekolik značek dava servisni manualy k dispozici veřejnosti.

V tištěné podobě jsou obvykle v prodeji manualy od nejake dalsi strany ala haynes…

Jinak me osobne to prijde celkem fuk, za prve mi prijde, ze to tak bylo vzdy a za druhe - motorky na tahle urovni si sam servisuje malokdo a kdyz uz je toho schopnej, obvykle si sezene i info. Pokud neni schopny si info sehnat, nedoporucuju se takovemu cloveku do toho vubec vrtat

Naposledy editováno 17.11.2023 19:44:54

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.11.2023 v 20:04 | Nahoru | #7786

Sysel2 píše: Krautkopf> Měla by být verze i s 21 / 18.
https://motosvet.cz/...aniklou-legendu.html
Ale koukám dost krátký zdvihy zase. Prostě CRF 300L pořád nemá konkurenci.


Moc hezká mašina jednobuch? Lehká bude agilní s tuhým rámem nízké těžiště na cesty do práce ideál přes pole přes ploty nejkratší do roboty jen letí
Pojedeme spolu tam kde dáme vale všem autám dýmem výfukovým zahalený svět uprostřed šňůry vozů pomaloučku vpřed to s ní nehrozí

Naposledy editováno 17.11.2023 21:09:49

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.11.2023 v 20:49 | Nahoru | #7787
Ke stažení nevím, ale k otevření zdarma to je na https://ecom.honda.eu
Akorát mi chybí jméno a heslo ...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.11.2023 v 10:05 | Nahoru | #7788
assassin> Jj knižní manuály dělá Haynes a ještě nějaký skopčáci Bucheli Verlags. Nejspíš budou i další vydavatelství.

Na CRF jsou taky, ale k sehnání asi jen na zahraničních eshopech, ebay atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.11.2023 v 10:23 | Nahoru | #7789

Mr.Dreamer píše: Tak dřív bylo nářadí celkem standard. K Ninje jsem dostal nářadí v celkem kompaktním pouzdře a kterým uděláš celkem slušnou rozborku.

U CRF jsem myslel, že v tom nesmyslně velkém vybouleném kufříku na levé straně podsedlovky právě mají nářadí. Ale krom toho, že půlku toho místa promrhali, je tam jen malá lékárnička. To KLR si v tomto vystačila s malým tubusem.



U mojeho crfka rok 13 v tom kastlíku pod sedlem nářadí bylo.


V rámci úspor to u novějších modelů asi odpískaly.. K motorce byla i lékárnička, ale nikam se nevejde a dokonce klíčenka K další nový motorce byla zase lékárnička a klíčenka. Poslední motorka v roce 20 byla už bez lékárničky a ani klíčenka nebyla.. Nedivil bych se, kdyby si v budoucnu musel zákazník přijít pro novou motorku s kanystrem s vlastním benzínem, že ani ty dva litry na dně nádrže nebudou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

18.11.2023 v 10:36 | Nahoru | #7790
SuperSic58> Já dostal k CRF 2023 stejné nářadí, ale poněkud zoptimalizované:


Jen ten jediný stranový klíč mám myslím 10-12.

Ale stejně je to na první pohled bláto, tak jsem to vše vyměnil za pořádné nářadí.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 02:31 | Nahoru | #7791
už u CRF250 /2020 byla ta redukovaná verze nářadí a lékárnička, co je asi k ničemu... Ostatně když nemáš 17mm imbus, tak nedokážeš na cestě demontovat přední kolo, na zadní ten plochej 17/19 (19/22?) nebo co tam je najdeš u každýho vesničana v garáži...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 07:06 | Nahoru | #7792
karelsychra> tam je takový obří inbus? Setkal jsem se zatím jen s 14 mm což bylo třeba u Yamahy a teď u sv650 je 12 mm. Jestli tam je systém stejný co mám třeba na wr250 tak demontáž je snad celkem možná, ale montáž bude horší na dotažení.

Tak teď koukám na rozkres, sice 2013 ale tam zda se není matka, pouze osa zasroubovana do vidle. To vskutku bez inbusu nepůjde. Chce to s sebou vozit dlouhou matku na 17 klíč :). Nebo takové ty trubkové matice na spojení zavitovych tyčí.

Naposledy editováno 20.11.2023 07:10:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 09:50 | Nahoru | #7793
mRKEF> Ne, ten imbus v přední ose CFR250/300 2017+ je 14mm.
K CRF300L už není nářadí na sundání kola, dokonce ani na dopnutí řetězu. Viz ten obrázek s proškrtanou sadou nářadí. V podstatě je tam jen nářadí k tomu, aby ses dostal ke všem pojistkám (boční plast, sedlo) a mohl vyměnit všechny žárovky. Asi počítají s tím, že na vše ostatní to odvezeš do servisu. A protože znám lidi, co si nedovedou zout gumu a zalepit duši, tak to asi některým stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 12:43 | Nahoru | #7794
Deadman> V první řadě to je hlavně asi úspora peněz. CRF250L měla nářadí, ale přišlo mi, že to je taková čína kvalita. Ani nevím co tam pořádně bylo. Nikdy jsem to nepoužil. Pamatuju na cajk na Simsona - tam bylo pár základních klíčů, šroubovák, svíčák a hákový klíč. S tím šlo snad rozdělat celýho Simsona .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 13:29 | Nahoru | #7795
mRKEF> Jo, je to na první pohled takový ten nezvonivý psí kov, z jakého je i nářadí přibalené v pytlíku se šroubky ke každé skříni Ikea.
Také jsem to hned vyhodil a nahradil trochu důvěryhodným nářadím. A hlavně značně rozšířil, protože zůstat někde s píchlým kolem na enduru a nebýt schopen si ho zalepit, bych považoval za značně ponižující.

Přecejenom nejsme Ducatisti, co jezdí jen s kreditkou a mobilem. V jejich případě není ostudou ani nemít garáž, protože dle lidové pověsti si motorku ráno vyzvednou v servisu a večer jí tam zase vrátí. V lepším případě po ose, v horším na odtahovce.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 18:50 | Nahoru | #7796
Deadman> sice garaz mam, ale ducati parkuju v obyvaku, takze mit jen ducati tak garaz nepotrebuju

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 20:31 | Nahoru | #7797

karelsychra píše: už u CRF250 /2020 byla ta redukovaná verze nářadí a lékárnička, co je asi k ničemu... Ostatně když nemáš 17mm imbus, tak nedokážeš na cestě demontovat přední kolo, na zadní ten plochej 17/19 (19/22?) nebo co tam je najdeš u každýho vesničana v garáži...



Přední osa na mojem CRF rok 13 normál klíč, myslim 17, žádnej imbus.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.11.2023 v 20:34 | Nahoru | #7798

Deadman píše: SuperSic58> Já dostal k CRF 2023 stejné nářadí, ale poněkud zoptimalizované:


Jen ten jediný stranový klíč mám myslím 10-12.

Ale stejně je to na první pohled bláto, tak jsem to vše vyměnil za pořádné nářadí.



Já to nářadí taky vubec nepoužívám, až na ten svíčák, ten se mi hodil, když sem letos měnil svíci. Na klasickou gola sadu i s kloubem bych musel demontovat nádrž.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.11.2023 v 00:19 | Nahoru | #7799
jasně, ale inovovali, na CRF300 je to stejně jako poslední ročníky 250, už se to tady probíralo...
Před týdnem jsem přezouval přední gumu, a dost mě naštvalo to, jak blbě se trefoval závit na druhé straně - daň za to, že na jedné straně je pružina a na druhé tlumič, a pružinu mám ve zkrácené verzi, tak to nešlo úplně přesně na sebe.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.11.2023 v 18:40 | Nahoru | #7800
Pro zajímavost, nebo spíše její absenci.
Je skoro prosinec, Honda už představila novinky pro následující rok. O CFR300L modelovém ročníku 2024 ani zmínka. Nikde. Vše co jsem na netu našel, jsou buďto čisté spekulace založené na ničem, nebo nesmysly.
Asi největší je jistý článek s typickým slohem ChatGTP. To je takový nešvar posledního roku, kdy někteří jedinci používají AI pro generování nesmyslných článků a youtube videí za účelem zisku z reklamy.

Je tedy dost možné, že ten spekulovaný facelift se nekoná a modelový ročník 2024 bude pro 300L beze změn. Pokud by chtěli dodat nějaké změny od nového roku k zákazníkům, museli by to nové provedení už v podstatě mít na výrobní lince.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist