zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
souhlas,Taky bych se nechtěl ošidit o zdvih.
Naposledy editováno 11.10.2023 19:17:56
assassin píše: Me by teda bylo lito zdvihu - to je to co dela rozdíl mezi endurem a nahacem. Asi si to dokazu blbe predstsvit, kdyz jsem celkem vysokej, ale prijde mi, ze az tsk moc šlapat nohama na zem nepotrebuju..
RR dělá i tlumič o origo délce a zdvihu (260mm). Problém je, že se správně nastaveným sagem to má sedlo vysoko jako ostré enduro a většina z nás pak dosáhne trapně stěží špičkama. Takže by člověk při každém předem nenaplánovaném zastavení lehnul. To raději oželím trochu zdvihu. I s tím kratším tlumičem je furt bezpečně přes 200mm.
Co jsem zkoušel měřit vzdálenost ok pro tlumič, ten kratší při jeho jmenovitém zdvihu propruží gumou až do blatníku s prakticky nulovou rezervou - tedy guma si nejspíš lehce škrtne o plast, pokud vezmu v úvahu i mechanickou pružnost vidle. Tedy je využit veškerý prostor pro zdvih a jiná možnost to snížit není, leda nízkým sedlem.
assassin píše: Me by teda bylo lito zdvihu - to je to co dela rozdíl mezi endurem a nahacem. Asi si to dokazu blbe predstsvit, kdyz jsem celkem vysokej, ale prijde mi, ze az tsk moc šlapat nohama na zem nepotrebuju..
JJ, já bych to klidně zvýšil, je to krásně ovladatelný motor, ideální na naučení max jedna noha na zemi, nikdy si nesedat, ani při rozjezdu a světlá výška je také super, kdo se s jinými cendury často zasekává o stupačky, šusplech a další, toto velmi ocení .
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Palomoto píše: i po snížení zdvihu by to mělo mít stále víc než cendura jako Tenere apod. a tam mně zdvih nikdy nelimitoval. Ono došlap je jedna věc, takže jezdění na jednu nohu je v pohodě, obzvlášť u 150kg a méně stroje, ale i v terénu na tu motorku jen vylézt je velký problém
Takhle já mám 194cm, takže jsem většinou v pohodě, ale lezu na to většinou až za jízdy nebo přes stupačku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mr.Dreamer píše: Takhle já mám 194cm, takže jsem většinou v pohodě, ale lezu na to většinou až za jízdy nebo přes stupačku.
A zkoušce jsi to někdy v blate v kopcu? Přes stupačku i za jízdy to se sedlem ve výšce prsou fakt davaš blbě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Palomoto píše: A zkoušce jsi to někdy v blate v kopcu? Přes stupačku i za jízdy to se sedlem ve výšce prsou fakt davaš blbě
Ano, zkoušel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Palomoto píše: A zkoušce jsi to někdy v blate v kopcu? Přes stupačku i za jízdy to se sedlem ve výšce prsou fakt davaš blbě
Me tohle prijde jako takovej zvlastni extrém - je potreba to snížit, protoze potrebuju nalejzat nebo šlapat na zem v extrémním terénu, ale ve finále je fuk, ze mam o (60-100mm mensi zdvih) mi nevadi a potrebuju dual sport vlastnosti a casto i pneu.
Asi to prameni z toho, ze to neznam na vlastni kůži, ale prijde mi to primo v rozporu.
Ja umím fakt úplný nic a v podstate na zem šlapat nepotrebuju a do veci kde bych to zahodil a nedokazal na to nalézt se ani nepoustim… na ostre…
Ale samo, pokud vam to tak vyhovuje, jen dobre, nehodlam to rozporovat
Jinak ve velkym kopci kdyz mas motorku po vrstevnici, tak na ni nalezes snadno ne? Protoze jsi vlastne nad ni, jako kdybys nasedal ze židle - teda pokud nenasedas z pod motorky, ale to tam nevyleze ani nekdo kdo ma 2m
Naposledy editováno 11.10.2023 21:04:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
assassin píše: Me tohle prijde jako takovej zvlastni extrém - je potreba to snížit, protoze potrebuju nalejzat nebo šlapat na zem v extrémním terénu, ale ve finále je fuk, ze mam o (60-100mm mensi zdvih) mi nevadi a potrebuju dual sport vlastnosti a casto i pneu.
Asi to prameni z toho, ze to neznam na vlastni kůži, ale prijde mi to primo v rozporu.
Ja umím fakt úplný nic a v podstate na zem šlapat nepotrebuju a do veci kde bych to zahodil a nedokazal na to nalézt se ani nepoustim… na ostre…
Ale samo, pokud vam to tak vyhovuje, jen dobre, nehodlam to rozporovat
Jinak ve velkym kopci kdyz mas motorku po vrstevnici, tak na ni nalezes snadno ne? Protoze jsi vlastne nad ni, jako kdybys nasedal ze židle - teda pokud nenasedas z pod motorky, ale to tam nevyleze ani nekdo kdo ma 2m
Rozpor to je, ale cestu si kolikrát nevyberu a ona tam někdy ani není Po vrstevníci by bylo dobrý, ale když je tam šířka 0,5m, tak se to blbě praktikuje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Palomoto píše: Rozpor to je, ale cestu si kolikrát nevyberu a ona tam někdy ani není Po vrstevníci by bylo dobrý, ale když je tam šířka 0,5m, tak se to blbě praktikuje
Opet, je mi jasne, ze vis o cem mluvis, ale porad mi prijde, ze pokud je stoupani tak mirne, ze motorka co stoji cumakem do kopce se rozjede, tak se na ni da nalezt.
Navic mi prijde, ze hledate dualsporty a pak z nich slozite stavite ostry, protoze chcete jezdit extrem… z psaneho textu muze clovek chytit spatnej dojem…
Me to nove po lese zase bavi, tak uvidime kam se posunu ja. Splnil jsem si sen a muzu rict, ze nelituju… moje prvni nova motorka. A vlastne ji muzu zaradit i mezi ty tupe 250…kdyz si v appce naklikam 23ps
Naposledy editováno 11.10.2023 22:12:33
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 11.10.2023 23:40:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
assassin píše: Opet, je mi jasne, ze vis o cem mluvis, ale porad mi prijde, ze pokud je stoupani tak mirne, ze motorka co stoji cumakem do kopce se rozjede, tak se na ni da nalezt.
Navic mi prijde, ze hledate dualsporty a pak z nich slozite stavite ostry, protoze chcete jezdit extrem… z psaneho textu muze clovek chytit spatnej dojem…
Me to nove po lese zase bavi, tak uvidime kam se posunu ja. Splnil jsem si sen a muzu rict, ze nelituju… moje prvni nova motorka. A vlastne ji muzu zaradit i mezi ty tupe 250…kdyz si v appce naklikam 23ps
kdybych byl extra mrštný atlet a silák, tak pak asi ani ta menší výška nevadí, ale 174cm a něco málo přes 70kg je v některých pozicích problém i 100kg motorku udržet. A to právě hlavně když mám řídítka někde v kopci skoro na úrovni očí Extrém nejezdíme, spíš průzkum a občas je to pro nás extrém, ale na ostré by to byla pohoda. Jenže my jedeme třeba 100km za víkend a z toho je třeba 70km polní lesní cesta a na to ostrou nechci. To jsem měl a zase nudil Mám asi 3km od domu i dráhu, ale to mě bavilo 5x po sobě na celý den a pak už ne.
Ta elektrika je fakt pěkná
Slávek-TDM píše: assassin> Tomu asi rozumím, pokud střídáš víc motorek, je blbý si v jízdě rafnout za brzdu, protože normálně tam máš spojku Už se mi to stalo na skůtru...
v tom problem neni. jezdim hodne mtb a nevadi mi stridat predni brzdu vpravo a vlevo (spousta znamych od motorek si brzdy na kole prahzuje, me to vadi)
bracha ma surrona a jezdil jsem se zadni brzdou na ruce a kdyz si na to clovek zvykne, je to nejspis krok dopredu proti umisteni na noze.
ja ale beru varga jako treninkovou motorku, nechci kompletne prejit na elektro, takze chci trenovat i kontrolu zadni brzdy na klasickem umisteni...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
me teda bavi se zlepsovat, drill a trenovat techniku - vyjet vse bez slapnuti na zem beru jako vyzvu... takze me by az tolik nevadilo, ze nedosahnu. tam kde bych z motorky padal, nemohl na ni nalezt atd... do takovych mist se radeji nepoustim proste nemam rad takovej ten "polskej" zpusob endura, vystrelovat motorku v kolmem vyjezdu, nechat ji kutalet po skale, tahat na kurte z bahna kdyz z ni koukaji jen riditka atd...
Naposledy editováno 12.10.2023 08:55:10
assassin píše: Opet, je mi jasne, ze vis o cem mluvis, ale porad mi prijde, ze pokud je stoupani tak mirne, ze motorka co stoji cumakem do kopce se rozjede, tak se na ni da nalezt.
Navic mi prijde, ze hledate dualsporty a pak z nich slozite stavite ostry, protoze chcete jezdit extrem… z psaneho textu muze clovek chytit spatnej dojem…
Me to nove po lese zase bavi, tak uvidime kam se posunu ja. Splnil jsem si sen a muzu rict, ze nelituju… moje prvni nova motorka. A vlastne ji muzu zaradit i mezi ty tupe 250…kdyz si v appce naklikam 23ps
to je nádhera,ten design.. tady dává elektrika smysl-pěkně potichu. CRF 300 Taky moc neřve, vidím rozdíl proti ostrý, že člověk si v pohodě zajede i na místa kde by ho s uřvanou motorkou hnali + mám dobrý pocit ,že nedělám bordel.
elektriku bych taky jednou bral...
Naposledy editováno 12.10.2023 09:39:43
Ale se i dost těším, jak dopadnou úpravy na CRF, je to trochu výzva, jestli jde z rozpočtovky udělat slušný stroj a stále to bude za rozumný peníz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
kamaradi co jezdi rally tak taky rikaji ze t700 je top zaklad pro takovou stavbu...
typek co stavi pro yamahu je manuel lucchese - stranky hyr, pro inspiraci treba:
https://rebelxsports.com/
jinak KTM v serii asi nema zadnej zvlastni podvozek, aspon co vim u ostrych. vetsina znamych treba okamzite meni vnitrky WP AER vidlic (ja je mam na sve husqvarne jen upravene). U mx motorek je ted jako etalon povazovan podvozek od KYB co maji yamahy YZ ... a Varg
factory kajaba pro T7 za krasnych 4900E :
https://rebelxsports...m-factory-forks-kit/
Naposledy editováno 12.10.2023 10:08:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
planované použití - dopravní prostředek, občas nějaký offík, dvakrát ročně "adventure" dovolená...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
teď je těch modelů víc, ale tenerka je pořád na špici výběru (spolehlivost, průběh motoru) a mám stejné dilema - WR má podvozek znatelně lepší, ale je vizuálně bachratá a o něco těžší, ale díky bočním nádržím to s těžištěm naštěstí tolik nehýbe - v podstatě pro cestovatelské použití to je lepší motorka, ale ztrácí to ten pocit úzké motorky
na normální tenerce jsme něco najel a příjemná motorka, ale podvozek zaostal za očekáváním, ale zase dávat hromadu peněz za upgrade podvozku mi u jinak levné a jednoduché motorky nejde moc do hlavy a proto přemýšlím nad WR která to řeší
https://rebelxsports...y-forks-kit/ [/quote]
Měl tam nějakou Kayabu, taky 48mm a včetně brejli a všeho, dokonce včetně jejich blatníku a vedení brzdových hadic a k tomu zadní tlumení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Wenca24 píše: assassin> Když už jste tu nakousli ty tenerky... vyplatí se skrz podvozek připlácet cca těch 50-60 tis. za verzi worldraid?
planované použití - dopravní prostředek, občas nějaký offík, dvakrát ročně "adventure" dovolená...
ja na velkym enduru neumim jezdit, respektive jezdim jeste hur nez na malym a na pujcene motorce si nedovolim testovat limity. takze nedokazu mluvit na zaklade vlastnich zkusenosti.
ale obecne se da funkcnost podvozku zjednodusit do nasledujiciho - tyhle drahe "racing" podvozky si kupuji lide co maji zkusenosti, jezdi rychle a narocnejsi teren, pripadne i zavodi. Pro tento typ pouziti musi ten podovozek prevysit ten zaklad... jinak by si ho zkuseni nekupovali.
problem je, ze tlumice z principu funkce neumi fungovat pri pomale jizde a zaroven pri rychle... tzn pokud postavim podvozek pro zavodnika, hobikovi se v jeho rychlostech bude chovat dost mozna hur nez zakladni.
ta problematika je samozrejme slozitejsi a pokud ma zakladni motorka osizeny podvozek, treba nema kartridz ale nakej obyc tlumic bez hi-speed obvodu, tak se i nespravne fungujici racing tlumic bude chovat lepe...
ja treba zatim nemel cas vzit varga na trat, jezdim jen po lese, krokem... motorka nezehli a je pomerne nepohodlna, jakmile zacnu tahat pohybovat se ve vyssich rychlostech, nastane zasadni zmena - je tam top podvozek, jak uz jsem psal, ale nastavenej na MX trat, tzn na vyrazne rychlejsi jizdu bez klickovani mezi stromy...
takze obecne takhle, idealni je samo si to vyzkouset. ja jsem na tohle ulitlej a chtel bych rally raid - pokud bych neplanoval tam nakoupit jeste neco lepsiho...pak bych tunil zaklad...
edit: pokud ma RR hmotnost navic a velkou nadrz co nechci, tak bych asi zvazoval zaklad + tuning. To uz je individualni, nekdo treba velke nadrze oceni...
Naposledy editováno 12.10.2023 11:39:27
Ale zase připlácet raketu jen za jinou nádrž...to mi trochu skřípou zuby.. proto jsem se ptal na ten podvozek, jestli je tam zásadní rozdíl...
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Příští rok má být verze Extréme, tedy úzká standardní T7, ale s vysim a lepším podvozkem.
Každopádně na mě T7 jezdi teď kámoš, a co projede, to spousta borců má problém na ostre a to je model 2019 a jen ty pružiny Hyperpro. Blbě se chová jen ve vysoké rychlosti, tam ten podvozek teprve dava smysl. Tedy když chci v offu lítat přes 100, tak podvozek jo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Já palbu moc nemusím...mám i strach...jde mi o to se někam dostat, někam se podívat...daleko raději mám pomalé spíš techničtější pasáže (nechci říct trialové), kde je potřeba třeba i pracovat se spojkou, kličkování mezi překážkama, hledání si cesty atd... Samozřejmě v rámci možností těžkého endura a mého (ne)umu...
takže bych lepší podvozek nejspíš nedocenil, podle toho, co píšeš...
Zase na druhou stranu mám 110 kg..
To, co mezi tím napsal Palo mě asi taky vede spíš k té základní verzi...
Naposledy editováno 12.10.2023 11:45:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |