paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 10:09 | Nahoru | #7441

assassin píše: Tak to ja myslel treba motor s1000rr…


Páka má 11 g, kmitavý pohyb konájú len 2/3 z nej
Hrnček má 20 g kmitá celý... + veľké trenie obvodom o stenu hlavy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 10:16 | Nahoru | #7442
mRKEF> ja mam rad skla co jsou tvarovana ve dvou smerech - tzn lita a maji lepsi optiku, mivaji i polarizacni filtry atd a delaji se na brejle co maji rychlovymenny system skel - jen teda jsou to top modely tech lepsich znacek. Nevyhoda je, ze jsou to pomerne velke bryle a chce to moderni helmu s velkym vyrezem…
Ja pouzivam 100% armega, podobne to maji oakley airbrake.

Jinak od 100% mam i racecrafty - ty jsou obyc a sedi a drzi. Mam je uz nekolik let, vyndam sklo a vyperu v pracce a porad ok.
No a pak mam jako spotrebak spoustu brejli od HZ… ty mam levne protoze je "dovazi" kamarad… ty beru tam kde by ty drahe utrpely, kdyz se jede ve srackach a tak…

Takze pokud nechces utracet, tak zlata střední cesta jsou racecrafty - na fotce ty čiré - koupis k nim i dvojvrstve sklo a nemlzi se v zime (vozím je i na lyže)

Vzpomnel jsem si, ze jsem predvcirem vypral rámečky, tak jsem je k teto příležitosti poskladal, jsem na to abych dobre videl trochu ulitlej, tak mam vzdy bryle na dane podminky plus náhradní


Naposledy editováno 05.09.2023 11:08:53

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 10:17 | Nahoru | #7443

jdu900fire_blejt píše: Páka má 11 g, kmitavý pohyb konájú len 2/3 z nej
Hrnček má 20 g kmitá celý... + veľké trenie obvodom o stenu hlavy...



Ja nejsem z tech co tvrdi, ze duvod je uspora penez…

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 13:23 | Nahoru | #7444
assassin> hezké, ty racecraft vypadají ok, cena taky ok - na těch mých pár km za rok asi v poho

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 19:32 | Nahoru | #7445
skoro stejně vypadají brýle od číňana z aliexpresu: https://vi.aliexpre...gatewayAdapt=glo2vnm akorát nemají pinlock... Děcka to používají, celkem bez stížností na nějaký mlžení a pod. Já si koupil na "malou motorku" helmu s plexi, který je sice zvlněný, ale nějak funguje a na menší bordel stačí dioptrický brýle, co mám nasazený furt. Nemám problém jim jednou ročně koupit nový...
P.S: Asassin - pěkná sbírka...

Naposledy editováno 05.09.2023 20:13:23

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 20:16 | Nahoru | #7446
karelsychra> to ja jsem troskar, kamaradi co jezdi motokros maji treba 12ks jen v polni vybave - ale MXari jsou modelky.. co rozjizdka to jiny hadry a vse sladene... zrovna nedavno jsem upravoval jinemu 3ks tech 100% armeg - pin na trhacky se pri hrubem zavodnim pouziti lame, tak jsem tam pridelaval duralove piny



Naposledy editováno 05.09.2023 20:17:49

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 23:02 | Nahoru | #7447
Modelky... Jestli je to něco podobnýho jako jsem si užil o víkendu, tak se tomu ani nedivím, když jsou po jedné rozjíždcě jak koule bláta včetně motorky...
V sobotu se mi párkrát stalo, že jsem vjel do něčeho, co vypadalo jako tráva, ale ta tráva měla kořeny v blátě, minimálně 30cm pod hladinou vody. Byl jsem celkem rád, že mi neteče do bot

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.9.2023 v 23:20 | Nahoru | #7448
karelsychra> zakladni pravidlo motokrosu - je fuk jak rychle jedes, dulezite je jak u toho vypadas ja jsem totalni hobik, v podstate sedim na motorce obracene, ale mam asi 4 komplety dresu, dve helmy a bryle uz jsem daval. rukavic taky asi pet paru.. pak samo musis mit top ortezy, nejlepsi Sidi boty, Gaerny nebo alpiny tech10 ... atd atd...

lidi co jedou tak maji vse x5 proti me, mezi rozjizdkama vse nove, aby dobre vypadali... fakt vtipny vzhledem k tomu jakej je motocross masakr

kazdopadne, ja dnes zaplatil svoji prvni fungl novou motorku... krosku... tak uz budu skoro jako supersic, uz budu moci ostatnim rikat, ze jsou socky a ze nova je nova

Naposledy editováno 05.09.2023 23:21:48

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.9.2023 v 02:13 | Nahoru | #7449
assassin> WTF... a mne kamaráti pindajú, keď si vyperiem veci (okrem rukavíc a okuliarov mám len po 1 kuse), že som príliš čistý... ale to sú enduráci, nie MX.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.9.2023 v 12:38 | Nahoru | #7450
Včera epes rádes den

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.9.2023 v 13:22 | Nahoru | #7451
Tak jsem objednal ten Wilbers snížení o 30mm. Jak bude namontovaný a neco najeto, tak napíšu co a jak. Vzal jsme dozadu tlumic s nastavením a predek jejich pero + vložka + olej.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.9.2023 v 13:57 | Nahoru | #7452
to supersic58: jak jsi dokázal dojít tak daleko od motorky? nebo je to fotka z dronu? Jestli ne, tak to potom byla spíš vycházka než vyjížďka

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.9.2023 v 19:19 | Nahoru | #7453
Objednal jsem si nějaké drobnosti na motorku, zaplatil online a ... dodnes nic nepřišlo.

Protože https://www.idnes.c..._liberec-zpravy_jape
Tohle mi hlava nebere, úroveň jako někde v kokotstánu.
Dle dopravce si to mám objednat znovu, že mi ten nedoručený balík proplatí na základě deklarované hodnoty. Prodejce ale některé položky už nemá skladem.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 09:24 | Nahoru | #7454
Ahoj, prosím o radu.

CRF 250 Rally, 2018, KN filtr, jinak základ.

Po vyčištění KN filtru je znatelný propad výkonu v rozmezí 4000-6000 otáček. Motor v těchto otáčkách najednou více duní. Od 6000 do 8000 to tahne dobře.
No, popravdě nepoznám, jestli je to propad výkonu v nižších otáčkách a nebo naopak nárůst výkonu ve vyšších otáčkách a tím znatelný výkonový rozdíl mezi těmito spektry.

a) je možné, že nově naolejovaný filtr je jen momentálně "ucpaný" olejem a časem se to protáhne?

b) KN způsobuje chudou směs v nižších otáčkách, tzn. chce to něco jako EJK a poladit dávku paliva?

c) velká díra do motoru (KN), malá díra z motoru (standard vejfuk)?

Důležitá poznámka, vyndal jsem zároveň šnorchl z airboxu - zkusím vrátit.

Předem díky!

Naposledy editováno 08.09.2023 09:56:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 10:23 | Nahoru | #7455
Mathew94> Moje zkušenost s KN filtrem je, že jeho propustnost hodně záleží na naolejování. Má se to posprejovat fakt jen lehce, nesmí být vysloveně mokrý.
Pokud je to bohatý, doporučuji znovu vyčistit a naolejovat znovu, opatrněji.

Upravy sání se projeví hodně.
Vstřikování něco dožene na základě lambdy, ale plně se to projeví až si to uloží nové dlouhodobé korekce (možná by pomohl reset adaptací) a rozsah korekcí je omezený, např +-10% nebo 20% dle modelu a také je ten rozsah různý v různých otáčkách. Ale to jsou zkušenosti s 20 let starýma autama, software v dnešních motorkách může být výrazně jiný.

Naposledy editováno 08.09.2023 10:27:42

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 10:52 | Nahoru | #7456
Obavam se, ze tupa jednotka v CRF zadny adaptace nema. Rozhodne bych vratil upravu sani do puvodniho stavu a i ten KN filtr bych zvazil nahradit originalem nebo asekvatni druhovyrobou...

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 10:55 | Nahoru | #7457
Ok ok, to dává smysl.

By mě právě zajímalo, jak moc to jednotka dožene podle lambdy a jestli je to dramatický rozdíl při použití EJK nebo obdobné krabičky.

Reset adaptací se dělá odpojením baterky, či pomocí nějaké DIA?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 10:58 | Nahoru | #7458
Slávek> přemejšlim, k čemu by tam ještě byla lambda?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 11:36 | Nahoru | #7459

Slávek-TDM píše: Obavam se, ze tupa jednotka v CRF zadny adaptace nema. Rozhodne bych vratil upravu sani do puvodniho stavu a i ten KN filtr bych zvazil nahradit originalem nebo asekvatni druhovyrobou...


Obávám se, že něco jako "adaptace" je kachna vypuštěná do éteru věci neznalými novináři v dobách, kdy se v Evropě objevily první elektronicky řízené stříkačky.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 11:43 | Nahoru | #7460

Deadman píše: Mathew94> Moje zkušenost s KN filtrem je, že jeho propustnost hodně záleží na naolejování. Má se to posprejovat fakt jen lehce, nesmí být vysloveně mokrý.
Pokud je to bohatý, doporučuji znovu vyčistit a naolejovat znovu, opatrněji.


Upravy sání se projeví hodně.
Vstřikování něco dožene na základě lambdy, ale plně se to projeví až si to uloží nové dlouhodobé korekce (možná by pomohl reset adaptací) a rozsah korekcí je omezený, např +-10% nebo 20% dle modelu a také je ten rozsah různý v různých otáčkách. Ale to jsou zkušenosti s 20 let starýma autama, software v dnešních motorkách může být výrazně jiný.



V okamžiku, kdy pojedou v létě dva za sebou a ten první bude druhému prášit, tak je nějaké lehké posprejování naprosto k ničemu. Následkem bude úplné a velmi rychlé zničení nikasilu ve válci.
Fic6 by mohl povyprávět .
K těm adaptacím viz. můj předchozí příspěvek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 11:58 | Nahoru | #7461

Krautkopf píše: Obávám se, že něco jako "adaptace" je kachna vypuštěná do éteru věci neznalými novináři v dobách, kdy se v Evropě objevily první elektronicky řízené stříkačky.



auta ale opravdu urcite adpatacni hodnoty maji...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:02 | Nahoru | #7462

Deadman píše: Mathew94> Moje zkušenost s KN filtrem je, že jeho propustnost hodně záleží na naolejování. Má se to posprejovat fakt jen lehce, nesmí být vysloveně mokrý.
Pokud je to bohatý, doporučuji znovu vyčistit a naolejovat znovu, opatrněji.

Upravy sání se projeví hodně.
Vstřikování něco dožene na základě lambdy, ale plně se to projeví až si to uloží nové dlouhodobé korekce (možná by pomohl reset adaptací) a rozsah korekcí je omezený, např +-10% nebo 20% dle modelu a také je ten rozsah různý v různých otáčkách. Ale to jsou zkušenosti s 20 let starýma autama, software v dnešních motorkách může být výrazně jiný.



bohuzel vychazis ze zkusenosti s autama - krome toho, ze u aut je dodavka benzinu rizena jinak (az na par vyjimek) tak maji i radove slozitejsi ridici jednotku a pokud se podle lambdy adaptuji... tak hlavne podle sirokopasmove...

motorka jede v alpah-n rezimu... a ikdyby chcela neco doladovat v closed loop rezimu, ktery tam zcasti taky implementovany je tak jen co se tyka jizdy bez zateze/volnobeh... protoze pomoci te skokove lambda sondy v podstate nejde naladit nic jineho nez lambda 1 ... a na lambda 1 obvykle motorka jede dost nahovno...

Naposledy editováno 08.09.2023 12:03:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:16 | Nahoru | #7463
Krautkopf> Korekce SFT a LFT mají. Krátkodobé korekce (skokově se měnící) pro okamžitou úpravu směsi s tím, že po čase se z krátkodobé stane dlouhodobá (která se mění jen pomalu). Otázka je, jak to je u CRF. Pokud by tam ale nebyla možnost korekcí AFR, proč by tam byla labdasonda... Jinak ale bývá (hodně zjednodušeně), že dle lambdy se směs řídí v nižším zatížení do cca 2/3 plynu. Pak je to jen dle mapy. Otázkou tedy je, jaké korekce zvládne jednotka a také lamda sonda, protože v sériových motorech je narrow-band, která funguje jen v určitém (úzkém) spektru hodnot. Proto se na ladění používají širokospektrální, které pracují s jiným napětím a dovolují přesnější ladění a mají větší záběr. Takže pokud člověk upraví motor tak, že to už lambda+ŘJ nepokryje, tak to může mít chudé lamda-nelamda.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:19 | Nahoru | #7464
…no a KN bych do motorky co jezdi v terénu vubec nedaval…

Naposledy editováno 08.09.2023 12:20:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:19 | Nahoru | #7465

assassin píše: auta ale opravdu urcite adpatacni hodnoty maji...


Píše se to, občas, u něčeho. Já tomu ale nevěřím. Ještě jsem neviděl auto, které by se "samo" opravilo, nebo které jelo blbě po výměně nějaké komponenty, že by začalo jet "samo", jak má.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:25 | Nahoru | #7466
Krautkopf> tak to je asi otazka co si pod tim predstavujes … ale uz i prvni dsg u vw se přizpůsobuji stylu jízdy ridice…

Stejne tak se treba muzes v diagnostice podivat na opravné koeficienty u vstriku, kdy to jejich opotřebení dorovnava prodloužením/zkrácením davky … kdyz uz jsou hodne mimo, hodi to chybu. Stejne tak to bezi mizerne, kdyz das nove vstriky a ty adaptace nesmazes…

Dalsi vec je treba baterka, pocita to s jejím stárnutím a podle toho to volí strategii nabíjení. Kdyz “nenakodujes” novou baterku, nabijí ji to jako tu starou…

Tomu vsemu muzes a nemusis rikat adaptacni hodnoty…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:26 | Nahoru | #7467
Majkee> A jak ty SFT a LFT ošetříš na čtyřválci, když se změní parametry u jednoho vstřikovače, např. tlak paliva?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 12:29 | Nahoru | #7468

Krautkopf píše: Majkee> A jak ty SFT a LFT ošetříš na čtyřválci, když se změní parametry u jednoho vstřikovače, např. tlak paliva?



rovnomernost chodu? meris uhlove zrychleni na klice mezi zapalama?

motorky s ride by wire uz maji ty jednotky taky slozitejsi a maji podobne ficury jako ty u aut...

ale to teda levny / jednoduchy motorky kolem 250ccm ze zemi nekde daleko na vychod nejsou...

Naposledy editováno 08.09.2023 12:32:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 16:51 | Nahoru | #7469
assassin> A jak to pozná, jestli ochudit nebo obohatit?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.9.2023 v 17:40 | Nahoru | #7470
Že by z lambdy polohy kliky a zapalování?
Ty korekce u CRF budou jen pro funkci katu zkus třeba odpojit lambdu zda se něco změní v tom režimu kdy to jede blbě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist