globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy s Jawkou
29.3.2010 v 21:18
Zdravím pánové a dámy!
Mám děsné problémy s mojí Jawou, loni jsem laboroval se samovolně zvyšujícímí se otáčkami apod. To se vyřešilo novou vložkou svíčky na levém válci a taky podfukovala hlava, ta se zabrousila. Teď je vše v richtiku, všechno těsní jak má. Další faktor který to ovlivňoval byla slabá pružina šoupátka, to se taky vyřešilo.
Karburátor jsem kompletně vyčistil v tech. benzínu, profoukal vzduchem, nastavil podle manuálu a chvíli se zdálo že je vše v pořádku, jenže nastaly nové problémy:
Když je studená a náhodou nastartuje tak na sytič jde šíleně do otáček, když ho vypnu naopak chcípne(to by mi až tak nevadilo, startnu, nasednu a jedu), ale po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na úrovní někde 3-3,5tis, když to snížím pod 2 tis. tak chvíli to je v pořádku, ale nestartne jinak než se sytičem.
Jinak tedy jezdí v pořádku, jde za plynem a zdá se mi že i táhne velice dobře.
Dneska jsem na ní jel do práce, všechno v pohodě, tedy až na ten kolísající volnoběh. Po šichtě jsem k ní přišel a nechtěla chytnout, laboroval jsem s tím snad půl hodiny a furt nic. Vždycky když už chytla, tak na 3 vteřiny a pak hned chcípla, při přidání plynu ji to hned zadusilo. Nakonec po dlouhém přemlouvání tedy chytla a já dojel domů, ale jsem z toho nešťastný Můžete mi nějak pomoct?

Omlouvám se za román, ale chtěl jsem to popsat co možná nejpřesněji.

P.S.: Svíčky jsou fungl nové a jiskru hážou a mám tam VAPE.

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 18:52 | Nahoru | #31
Takže nové info, nedalo mi to a šel jsem zkusit laborovat s tím lankem a C.J. měl pravdu. Zůstavalo viset šoupátko, vytvořil jsem vůli a najednou startuje jak má, na druhé kopnutí naskočila úplně krásně.
Bohužel problém s falešným luftem nezmizel, po přidání plynu otáčky zůstanou viset vysoko a dolů se jim nechce ani náhodou.
Takže díky za vaši trpělivost a především díky za rady C.J.ovi!

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 19:22 | Nahoru | #32
no není zač.. a fakt se šoupátko vrací dolů? Nedrhne to plynové lanko? Pak už teda zbývá jen to gufero u altíku, kontrola je snadná. Atlík drží na dvou šroubech, jestli se nepletu. Před vytažením ale pozor, prvně je třeba vytáhnout uhlíky, jiank je zlomíš. Taky drži na dvou šroubcích. Takže uhlíky, odšroubovat vačku, odšroubovat a sundat stator (oěpt oapkuju, že tam nesmí být uhlíky), pak do rotoru našroubovat dlohý šroub M8, kterým ho vytlašís z kliky.

Ale teoreticky kdyby to gufero netěsnilo, tak by jsi mohl hned po sundání pravého víka vidět pod altíkem vytékat olej..

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:09 | Nahoru | #33
To lanko je nové i s bovdenem, když jsem ho měl dole chodilo úplně lehce, v tom to už nebude, problém byl v tom, že bylo krátké a jak jsi psal o těch 3mm vůle, tak tam spíš 3 mm chyběly.

Osobně si myslím, že problém je v tom přechodu mezi karburátorem a válci. Jak jsem už psal, místo těsnění to je nalepené hermetixem a tudíž je mezera mezi karburátorem a tím prvním gumovým těsněním, tedy ne mezera, ale zkrátka to úplně nedoléhá, tak jak by mělo.

Kdyby došlo na to gufero, tak to dám udělat někomu zručnějšímu, úplný mamlas sice nejsem, ale s mým štěstím bych tam něco dojebal

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:26 | Nahoru | #34
No hermetikem to fakt není dobrý nápad :D To byl nějaký expert..

Ono to totiž za prvé není úplně rovné a za druhé, trochu se to hýbe, když to je připláclé na 2 samostatné válce a každý může mít trochu vůli. Pak stačí dotáhnout šrouby na jednom válci, ten se kousek otočí a už to netěsní.. Chce to jednoznačně to původní papírové těsnění, je celkem hrubé, není to jen papír.. Demontáž je jawácky jednoduchá, povolit dva šrouby co drží karbec, dát ho dolů, povolit dva šrouby a sundat ten mezikus..

Miluju jawy

Japonci s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky se můžou jít zakopat

eidt:
Teď mě napadlo, když si měl hlavy dole, tak se logicky ty válce pohly, ale navíc - neskřípl jsi těsnění pod hlavama? Vyměnil jsi je po výměně nebo jsi nechal ty vymačkané původní?

Naposledy editováno 05.04.2010 21:28:43

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:35 | Nahoru | #35
K tomu mezikusu: To papírové mám, dokonce fungl nové, dostal jsem ho k tomu karbci. Horší je, že to sundat nejde, ten hermetix je asi tak zapeklý nebo co, že to nejde normálně sundat. Ale myslím že to nějak mírnám násilím snad půjde

K hlavám: Pokud myslíš to co myslím já, tak sem tam žádné těsnění nedával, hlavy se zabrousily aby seděly přesně. Ono to podfukovalo loni, jednak pod jednou hlavou ale taky přes vložku svíčky, ta se udělala nová a hlavy se zabrousily.

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:40 | Nahoru | #36
ale pod hlavy těsnění patří Hliníkové kroužky.. Jestli si je tam nedal, tak je to jasné

Ten mezikus jde blbě dolů právě z toho důvodu, že se ty vlace zaprvé podhly, zadruhé je to měký hliník a vždy se to "otiskne" do ocelového šrouby, stačí povolit matky a lehce to poklepat gumovým kladívkem z každe strany a půjde to..

Ale prvně dej těsnění pod hlavy..

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:42 | Nahoru | #37
Když jsi to sundával, tak to těsnění vždy zůstane nalisované v hlavě, je hliníkové, v hlíkově hlavě nejde vidět, pokud ho nevyloupneš šroubovákem. Vyloupli ho určitě před broušením, ale pak si měl dát při montáži nové..

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:43 | Nahoru | #38
stojí 13Kč

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 21:52 | Nahoru | #39
A myslíš, že by to šlo zabrousit i s tím těsněním? Budeš mě mít asi za vola, ale nic se nevyloupávalo Jestli tam bylo, tak se to s ním i zabrousilo a jestli nebylo, tak tam není ani teď

A myslíš že by tohle dělalo veškeré problémy? Ony nepodfukujou, kompres mají pěknou, tedy podle odporu páky. Nikde nesyčí, nikde není vidět skvrnu od podfukování.

Těsnění koupím a dám ho tam, to nebude až takový problém, stejně sem to měl rozkopané už 150x za poslední 2 týdny, za chvíli už to budu umět rozebrat i poslepu a o půlnoci

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 22:06 | Nahoru | #40
to jsi zabroušoval ty? Nebo kde bereš tu jistotu, že se při zabrušování nevytáhlo?

A kdyby tam nebylo, tak by to určiět dělalo velké problémy, kdyby byl ojen skříple, tak by to podfukovalo při kompresu, pokud tam ani není, tak to asi ani nenasaje směs

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 22:42 | Nahoru | #41
Já to přímo nedělal, ale byl u toho táta a dělal to jeho známý a žádné těsnění se nevytahovalo, to bych ho tu měl Tak ono to chytá, jezdí, teď už i startuje No nic, koupím ho a dám ho tam

Nicméně je prapodivné, že to nepodfukuje a fakt tam to těsnění není A to zvyšování těch otáček fakt přisuzuju jen tomu falešnému luftu No je to celé divné

Problémy s Jawkou

5.4.2010 v 23:41 | Nahoru | #42
čéče já snad přijedu záhady to je moje
1, přetěsni tu přirubu k válcům
2, zkontroluj šoupě ( nech si lanko volně )
3, vyměň si to gufero
a takhle musíš postupovat než zjistíš, že přisává vzduch klik. skříň a ten motor budeš muset rozdělat

Problémy s Jawkou

6.4.2010 v 20:26 | Nahoru | #43
Lanko už volně je, na přírubu se chystám.
S tou skříní nestraš!!!

Problémy s Jawkou

6.4.2010 v 20:46 | Nahoru | #44
a co ty těsnění pod hlavama?

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 19:31 | Nahoru | #45
Se mi líbí hláška Karla Gotta z Nestydy: "...já bych to nedoporučoval!" V tomhle případě sou rady těžký, radit de facto laikovi na dálku. Přece nemůžeš rozdělávat motorku s tím, že to uděláš dobře, když řešíš visící lanko, těsnění pod hlavu.. Prostě, kyž o tom nic nevím, tak to zavezu někomu, kdo tomu hoví nebo si ho přivezu a ztratím s ním den a něco se naučím. Nebo si to prostě nechám spravit. Takový pokus-omyl to je sice dobrý na naučení... ale aby ses taky povozil, že jo... Mám na jawě dost km, rozdělaná taky mocx a nevím teda, co by se muselo stát abych musel srovnávat hlavy... Asi výbuch granátu ve válci nebo já nevím co. To je vymýšlení závad

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 19:32 | Nahoru | #46
Miluju jawy

Japonci s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky se můžou jít zakopat

to c.j.: S tím se dá souhlasit

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 19:58 | Nahoru | #47

laďa prášil>Miluju jawy

Japonci s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky se můžou jít zakopat

to c.j.: S tím se dá souhlasit



Mám jak JAWY, tak Japonce S jawou jsem začínal a něco se naučil.

Když chce člověk jezdit na Jawě, musí umět servisovat a poradit si se vším.
Japonec s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky, na tom jenom jezdím nemusím do toho furt šťourat aby to aspoň trochu někdy jelo
a vovovovo tom to je

Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 20:22 | Nahoru | #48
Prodal jsem i VFR, o které jsem si myslel, že ji nikdy neprodám, že lepší japonec není.. (a taky že není) No co tím chci říct, za dobu, co mám poslední jawu, jsem vystřídal 3 japonce a zíta možná kupuju dalšího, ale i tak vím, že jawa ho přežije a bude v garáži déle

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 21:31 | Nahoru | #49

laďa prášil>Se mi líbí hláška Karla Gotta z Nestydy: "...já bych to nedoporučoval!" V tomhle případě sou rady těžký, radit de facto laikovi na dálku. Přece nemůžeš rozdělávat motorku s tím, že to uděláš dobře, když řešíš visící lanko, těsnění pod hlavu.. Prostě, kyž o tom nic nevím, tak to zavezu někomu, kdo tomu hoví nebo si ho přivezu a ztratím s ním den a něco se naučím. Nebo si to prostě nechám spravit. Takový pokus-omyl to je sice dobrý na naučení... ale aby ses taky povozil, že jo... Mám na jawě dost km, rozdělaná taky mocx a nevím teda, co by se muselo stát abych musel srovnávat hlavy... Asi výbuch granátu ve válci nebo já nevím co. To je vymýšlení závad



Mno podle mě vyřešit závadu visícího lanka a přetěsnít přírubu karburátoru, tak to snad zvládne každý, ne? Uznávám, že výměna toho gufera je už pro laika trošku složitější, ale za pomocí manualu by to šlo také ( zručný mechanik to zvádne za okamžik ). Je jasné, že radit jak na GO motoru je asi blbost !
Podle mě většina opravářů začínala ( nebo aspoň ty co znám ) jak píšeš, pokus-omyl a není na tom podle mě nic špatného u práce používat hlavu, né ! Někdo se s tím narodí a jde mu to samo a bohužel někdo má zase jiné přednosti a pak souhlasím s tím nesahat a odvézt. Ale to si musí asi každý rozhodnouti sám, jak je na tom !!
Jestli ho to ba, tak ať se klidně štourá Žádný učený z nebe nespadl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 21:39 | Nahoru | #50
Blade23> jestli budeš chtít tak si někde sežeň knížku. Ůdržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa. Najdeš v tom vše potřebné A také si sežeň nějaký manuál k té tvé 9tce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 21:42 | Nahoru | #51
laďa prášil> Jako proč mi podfukovaly hlavy jsem taky nepochopil, nicméně stalo se Máš pravdu, jsem laik co se týče jawy, nicméně už teď mě naučila dost a díky lidem jako C.J. jsem se další věci dověděl. Úplně blbý nejsem, tak si s tím chci poradit sám, proto jsem se taky ptal zkušenějších co by to mohlo dělat, ti poradili a já pomalu tyhle závady odstraňuju, měli ve většině pravdu. To že mi viselo lanko, no uznávám že je to debilní chyba, ale přehlídnout se může každý

c.j. : Na těsnění se pracuje, nemám cestu přes nošovice abych se pro něho stavil, snad koncem týdne. Dám těsnění, udělám tu přírubu a myslím že to bude v pohodě. Nic dalšího by se snad už objevit nemělo.

P.S.: Jo, docela mě to baví, hrabu se v tom o volném čase a odreáguju se při tom, kdyby ne, dám to už dávno někam do servisu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 21:44 | Nahoru | #52
Pit74> Knížku mám a občas do ní nahlídnu když si nevím rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 21:50 | Nahoru | #53

Blade23>
P.S.: Jo, docela mě to baví, hrabu se v tom o volném čase a odreáguju se při tom, kdyby ne, dám to už dávno někam do servisu



To je správne, tak to ma byt

Až to budeš mít OK, tak projedeme Beskydy

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 21:59 | Nahoru | #54
Tak zkus změnit pořadí, napřed si o tom něco přečíst a pak se ptát Já ti nechcu brát elán, člověk se pořád něco učí, ale prostě např. nemá cenu spravovat ani motor jawy, když nevíš, jak funguje dvoutakt a pak Jako Někteří, nemyslím zrovna Tebe, psát Help sím něco to dělá nebo nedělá. A myslet si, to nějak udělám. Fakt je jawa tak jednoduchej stroj, že jednodušší by byl už jenom jako jednoválec... fakt je, že všecko najdeš v knižkach, až po ucpanu dirku ve vičku nadrže..
Mno podle mě vyřešit závadu visícího lanka a přetěsnít přírubu karburátoru, tak to snad zvládne každý, ne? Zvládne... taky je to v každé příručce počínaje Adolfem Tůmou, Motocykl od A do Z, vydáno 1946, doposud. Taky na 350 od té doby přibyl snad jenom alternátor... a ten zatím dobrý, ne ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:00 | Nahoru | #55

c.j.>To je správne, tak to ma byt

Až to budeš mít OK, tak projedeme Beskydy



Nabídku příjmám a rád Jak jsem koukal na tvůj profil, tak tvoje jawa prodělala hafo proměn, rád bych ji viděl naživo

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:06 | Nahoru | #56
laďa prášil> Tak trochu vím jak funguje dvoutakt, bere se to i ve škole Ale doposud jsem se v tom nikdy nemusel hrabat K tomu problém nebyl přímo v motoru, ale v přisávání falešného vzduchu, což mi bylo zděleno až tady. Jelikož moje auto je 4takt a nikdy mi falešný vzduch nesálo tak jsem neměl potuchy jak se to potom chová a tuhle závadu jsem nepoznal. Prostě mě to nenapadlo, až se mi to stane příště tak už budu vědět
Tudíž jsem rád, že se našli takoví, kteří mi napsali a poradili. Nechtěl jsem nikoho otravovat s debilníma problémama, jen ty problémy co se mi děly jsem ani za boha nepřisuzoval falešnému vzduchu a začínal jsem být bezradný, tak jsem se zeptal

P.S.: Altík šlape jak hodinky, zatím

Naposledy editováno 07.04.2010 22:07:56

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:11 | Nahoru | #57
Jinak Vape jsem měl taky, nefungovalo a ztratil jsem teda důvěru, pokud si pamatuju, nešlo mi to do otáček vůbec, takže asi za dva dny letělo, s kladívkama žádný problém, ale mám přebroušenou vačku (žádná věda, na brusce trochu lízlá) protože házela na jedné svíčce během jedné otáčky 2 jiskry. Nevím, jak se to soudruhům v Jawě podařilo.. někdy méně je více, stačí jedna přece. Asi to byla jawa z nějakého údernického období a prostě chtěla plnit plán na 200%. Chod motoru byl šílený, ale už si nepamatuju jak
Ale prostě fakt: základní věci jsou v každý příručce, přelouskneš za hodinu.. Z toho asi 32stran je v každé starší príručce na jawa seřízení regulátoru napětí na dymanu a to neřešíš.... (mj. to je nejsložitější součást na dvoutaktních jawách všech dob)

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:13 | Nahoru | #58

Blade23>Nabídku příjmám a rád Jak jsem koukal na tvůj profil, tak tvoje jawa prodělala hafo proměn, rád bych ji viděl naživo



Jo, to prodělala, v dobách kdy na to byl čas.. Nakonec to skončilo stejně u orig. stavu Přibyly jen dvoukomoráky, jelikož původní doutníky už dávno ztratily svůj lesk. Kapota byla zajímavá, motorka jela o 10km/h více, žrala o 0,5l méně, v rychlostech nad 110km/h se nevlnila. Ale kapota byla moc těžká, celá váha na předku, v podstatě nešla zvednout na zadní, bez kapoty to je zábavnější..

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:14 | Nahoru | #59

Blade23>Pit74> Knížku mám a občas do ní nahlídnu když si nevím rady



tak to máš už skoro vyhráno

Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:15 | Nahoru | #60
A Staňu Kufu nebo Tomáše Kadlubiece znáš, Gorole? ale to sou asi ve věku spíš Tvýho tatu..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist