globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 250 Travel končí
8.6.2012 v 08:35
Poté, co díky garážovýmu nadšenci (velký uznání Bertovi ) konečně rozhýbaly stojatý vody se národní socialistický podnik JAWA rozhodl ukončit výrobu 250ky - skvělé marketingové rozhodnutí špičkových managerů - prej se budou věnovat "perspektivním" větším objemům boha jeho, Janeček gdyby vstal z mrtvejch a viděl, co se děje v jeho fabrice, tak by vzal brokovnici a všechny by je postřílel

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 11:31 | Nahoru | #31
...jj,bude litr a bude dvanáctka...všechno bude a náročnej zákazník si bude libovat....
(podle prohlášení ředitele)

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 11:41 | Nahoru | #32
Asi je to nesmysl, ale vím o pár fabrikách, vesměs nástrojárnách, které se už od začátku krize potýkají s nedostatkem zakázek, tak co třeba, že by mohli vyrábět motory tam? Dodávky motorů z Číny (i když jsem z textů nepobral, zda jsou tím myšleny jen ty 4T 250ccm, nebo i klasický 2T 350ccm) nebudu komentovat, osobně bych k nim také neměl důvěru už jen proto, jakou pověst čínské motorky mají, a tak bych se ani nedivil problémům s prodejností - není lehké lidi přesvědčit, že zrovna zde bude ten motor dobrý. Kromě toho výroba motorů u nás by byla přínosem pro ekonomiku, i když otázkou jest, za jakou cenu by bylo možné motory vyrobit, i když by byly (snad) kvalitní. To už je ale jiné téma.

Katana> Přesně tak, vídávám v supermarketech (už jen to, že je prodávají tam, o něčem vypovídá) "Jawu" Betka 50 (snad to označení píšu správně), což je jakási babetta, kde sice je na víkách karteru napsáno JAWA, ale motor už jen tvarem válce a hlavy víc než dost připomíná známý motor Honda 50ccm 4T, který jsem vídal v originále na podobných mopedech Sachs a Puch. Co jsem se ale o této "babettě" zatím dověděl, tak motor je prý sice celkem bezproblémový, ale zbytek motorky neskutečný šrot.
Perlička na závěr: V Albertu mají zřejmě geniálního vynálezce, nebo to byl opět jen nějaký "češťynář" - v letáku bylo u této "motorky" uvedeno, že má "čtyřkontaktní motor" . To docela pobavilo, mám to někde schované a pokusím se to naskenovat, až bude čas.

A pokud jde o "new pionýr", tak ten mi stačilo jednou vidět na vlastní oči a přijde mi to jako stejné faux pas jako VW new Beetle, který též s původním Broukem nemá nic společného a krom toho zatím každý takovýto pokus o retro neskončil coby levné lidové vozítko, nýbrž jako předražená, kýčovitá hračka. A to vůbec nemluvím o New Trabi , to je katastrofa největšího kalibru.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 13:56 | Nahoru | #33
trvalo jim 15 let, než jim docvaklo, že nejjednoduší je strčit do osvědčenýho rámu a podvozku spolehlivej ekonomickej motor - mimózní experimenty s 2t vodníkem znamenaly akorát ztracenej čas - vize o výrobě velkoobjemovýho stroje byla stejně nesmyslná - asi by bylo nejlepší to srovnat se zemí, udělat tam park a postavit Janečkovi pomník

(reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 13:57 | Nahoru | #34

callowsick píše: ...jj,bude litr a bude dvanáctka...všechno bude a náročnej zákazník si bude libovat....
(podle prohlášení ředitele)



a už s tím byl u doktora???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 13:57 | Nahoru | #35
.

Naposledy editováno 09.06.2012 11:53:54

(reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 14:02 | Nahoru | #36

Johnny23 píše: J.M.K.> to stím čtyřkontaktním motorem sem taky čet

Panáček je nějakej suterén, na takový jsem alegorickej

(reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 14:07 | Nahoru | #37

Che píše: trvalo jim 15 let, než jim docvaklo, že nejjednoduší je strčit do osvědčenýho rámu a podvozku spolehlivej ekonomickej motor - mimózní experimenty s 2t vodníkem znamenaly akorát ztracenej čas - vize o výrobě velkoobjemovýho stroje byla stejně nesmyslná - asi by bylo nejlepší to srovnat se zemí, udělat tam park a postavit Janečkovi pomník


jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 14:20 | Nahoru | #38
"Motocykly JAWA 250 Travel jsou pro letošní rok již vyprodány"

soudruzi v Týnci asi už splnili plán, je čas uspořádat oslavu a zazpívat si častušku - přece něco takovýho jako je zájem zákazníků nehraje žádnou roli - desítky "profesionálů" zcela zastínil nadšenec z garáže, kerej udělal práci za ně a na stříbrným podnose jim naservíroval hotovou věc - jak se zdá naprosto marně gdyž o motorky není zájem, je to špatně, gdyž zájem je, je to taky špatně - tím by se snad dala vystihnout "obchodní politika" týhle firmy nejlíp

Naposledy editováno 08.06.2012 14:33:03

jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 14:40 | Nahoru | #39
Nedávno se na FB omlouvali,že nemohou na výstavu,tuším do Hollandu přivést motorku,protože jim onemocněl řidič
K tomu asi není co dodat

jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 14:47 | Nahoru | #40
NÁVRH TISKOVÉHO PROHLÁŠENÍ NAMÍSTO "Motocykly JAWA 250 Travel jsou pro letošní rok již vyprodány"..............Vážení zákazníci, velmi se Vám omlouváme za to, že nejsme schopni dodat Vám za Vaše peníze Vámi požadované motocykly - 20 let jsme nedokázali vyvinout motorku, o kterou by byl zájem, a když to nadšenec udělal ve svém volném čase za nás, neumíme objednat motory, neumíme svařit rámy a nalakovat nádrže - sice by jsme chtěli být obchodně úspěšní, ale nechce se nám pro to nic udělat - nejlepší by bylo, kdybyste nám zaslali nějaké ty sponzorské dary, abychom si mohli udělat dva měsíce celozávodní dovolené v NDR - naše situace není lehká - sehnat pracovníky je v dnešní době přezaměstnanosti velký problém, železo je na příděl a pneumatiky musíme objednávat tři roky dopředu

Naposledy editováno 08.06.2012 15:03:09

2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 15:07 | Nahoru | #41
Tak tohle už vedení posralo!!!! Takže si to spočtem. Budou vyrábět dál 350 pro Castra. Potom prodaj ročně 1-2x 660 pro skalní fanoušky. Všechny nižší kubatury končej. No a dalších 5-10 let budou vyvíjet toho litrovýho speciála s luxusnější cenovkou == bohužel se stále více ukazuje, jakou má Babaježi pravdu. Nejsmutnější je, že už je to hodně okatý ...

(reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 15:18 | Nahoru | #42
Johnny23, Sema> "na takový suterény jsem alegorickej" - Teda tomu se budu smát ještě zítra. Jasně... slovy klasika: "Používat cizí termity, pokud je suterénně neovládám, jest rizoto." Ale popravdě řečeno se tomu ani nedivím, jelikož ty letáky stejně určitě vytváří nějaký nedomrlec, co sotva prolezl základkou, technice rozumí jako úhoř vrtulníku, hlavně že umí s počítačovou grafikou.

A jelikož se "čtyřkontaktní" motor zrodil v letáku řetězce Albert, tož sa temu uš vubec njeďyfym, potym, čo som zmersknul f jejych šalynske pobočke u Olympie totok:



Perličkou jest, že se chyba opakuje celkem na pěti tabulích vedle sebe, až teprve na šesté, jež se nachází na okraji regálu, je to správně.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 16:42 | Nahoru | #43

prochi20 píše: Tak tohle už vedení posralo!!!! Takže si to spočtem. Budou vyrábět dál 350 pro Castra. Potom prodaj ročně 1-2x 660 pro skalní fanoušky. Všechny nižší kubatury končej. No a dalších 5-10 let budou vyvíjet toho litrovýho speciála s luxusnější cenovkou == bohužel se stále více ukazuje, jakou má Babaježi pravdu. Nejsmutnější je, že už je to hodně okatý ...



Babaježi měl pravdu od začátku.. To se vědělo.

jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 20:10 | Nahoru | #44
Ach jo, nejsem sice žádnej ekonom, ale tohle mi fakt nepřijde jako dobrej nápad. Ale dobrej nápad nebyl ani to zprivatizovat do rukou předrevolučního ředitele (kterej na to vzal kde asi, co? - prej všechno všech ). Dobrej nápad byl to prodat Hondě, což se rýsovalo. I kdyby z toho jenom vybrakovali patenty (pokud nějáký použitelný ještě zbyly) a pak z toho udělali montovnu na Hondy pro St./V. Evropu, byla by to menší ostuda jak teď,..

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 20:54 | Nahoru | #45
Tak to vypadá jako totální konec JAWY značka v prdeli,fabryka vytunelovaná,menežment na hovno......Ještě že máme veterány páč jawa už asi nic kloudnýho nevyprodukuje a než čínskej sráč se znakem jawy tak radši nic.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 21:17 | Nahoru | #46
To je prostě českej managment,oni chtěj konkurovat s čínskou kvalitou,ale japonskou cenou!Jawa prostě nemá na to uchytit se v segmentu nad 500cc,jenže to stále nemůže pochopit.Opravdu se divím že ještě nezkrachovali.

jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 21:44 | Nahoru | #47
To asi není nutné komentovat obrovské zklamání

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

8.6.2012 v 23:52 | Nahoru | #48
Hele, Draku z Králík, soráč, ona ta Travelka není žádnej tebou nazvanej sráč, právě proto tolik nadáváme že chtějí její výrobu pohřbít. Ti kteří ji mají si ji velice chválí - a to u nás i v zahraničí.

jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 00:11 | Nahoru | #49
Kupodivu, když jsem kupoval díly v místní Jawa prodejně, tak jsem se k Travelce 250 dostali a pěkně ji "zpluli", že to byl obrovský omyl a prý s tím bylo tolik problémů, že ji raději vyřadili z nabídky.. Těžko říct, vlastní zkušenost nemám. A je pravda, že o 250 jsme se začal zajímat až po Bertově Califu.. Chápu, že pokud prodej tohoto modelu je ztrátový, tak jej nemá cenu nabízet, ale zrušit všechny nízkoobjemové stroje? Z čeho pak jawa chce žít?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 07:28 | Nahoru | #50

prochi20 píše: Tak tohle už vedení posralo!!!! Takže si to spočtem. Budou vyrábět dál 350 pro Castra. Potom prodaj ročně 1-2x 660 pro skalní fanoušky. Všechny nižší kubatury končej. No a dalších 5-10 let budou vyvíjet toho litrovýho speciála s luxusnější cenovkou == bohužel se stále více ukazuje, jakou má Babaježi pravdu. Nejsmutnější je, že už je to hodně okatý ...



Bohužel Babaježi měl pravdu,i když ta pravda asi zůstává i bez něj.

jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 07:39 | Nahoru | #51
Já si myslím, že maloobjemové motocykly, které se neprodávají, vytrhnou "fabriku" (nevím, co si pod tím dnes představit) asi úplně stejně jako velký objem, který nemá nebo má minareli. Včera jsem se projel na piagio beverly 500 2005 koupené za cca 45t, opravdu jsem byl nadšen, což si nedovedu představit u 250 travel. Už fakt ne. Myslím by měl být, pokud, nějaký model 125 pro mladé, co začínají, pak něco většího, dejme tomu sportard, kubatura 250 je tak nějak mimo, mladý nesmí, starému málo. Mladí by získali povědomí o značce, pak si koupili nějakou ojetou vránu a pak se třeba vrátili k velké jawě rádi. Víc jak dvě modelové řadu asi jawa nezvládne i kdyby vše montovala. Zatím nevěřím, že jawa vyvine vlastní motor, protože další otázka je, kdo by ho vyráběl... Když je peněz málo, jde nostalgie stranou. Že bych si kupoval jawu proto, protože takový motocykl už nikdo nědělá? Pak je totiž možné, že někdo něco nepochopil.. Nezvedla se MZ s větším kapitálem a potenciálem kupců, kouřící továrny jsou minulostí - aspoň u nás, prostě časy se mění. Jako chudák co nic nemá si koupím za 10 638 a neřeším

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 07:41 | Nahoru | #52

verybusy píše: Bohužel Babaježi měl pravdu,i když ta pravda asi zůstává i bez něj.


Jakou mel Babejzi pravdu? Pokud si pamatuju, jeho výroky byly většinou nostalgický nebo neurčitý. Nebo mi to tak připadlo.

Naposledy editováno 09.06.2012 07:46:08

(reakce na) jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 08:07 | Nahoru | #53
laďa prášil> já bych si teda tu dvěpade do vzhledu 634 klidně pořídil dílem z nostalgie a jako druhá motka na ježdění do práce by to bylo použitelný kdyby ti impotenti měli trochu snahu vyhovět a vyjít vstříc a neříkali každou chvíli něco jinýho, tak by nebyl problém

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 08:59 | Nahoru | #54
Tam kde Jawa končí Čína začíná

(reakce na) jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 09:11 | Nahoru | #55

Ast-Štefan píše: Tam kde Jawa končí Čína začíná



nj - ale to je 125ka - 250ku má sice yuki taky f katalogu, ale objednat se nedá, páč se přece nikde nedaj koupit motory

Naposledy editováno 09.06.2012 09:41:22

jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 09:12 | Nahoru | #56
Co se poslední dobou děje v Jawě, je zbytečné rozebírat a komentovat. V první řadě by bylo třeba zcela vyměnit vedení a dosadit tam někoho "schopného", tzn. nadšence, kterému jde o motocykly, spokojenost kunčaftů a o to, postavit z trosek znovu fungující celek. Se současným vedením je naivní se domnívat, že se značka vzchopí. Už jen to, že pod značkou JAWA se prodávají čínské šmelcy a původní značka jako taková to vůbec neřeší a nechá si likvidovat léta budovanou pověst (která už je beztak dávno pod drnem), o lecčems svědčí.

A Ať se na mě nikdo nezlobí, ale i ten nový pincek na mě působí dost kýčovitě, jeho kvalita je též pochybná a jako "sběratelský kus" bych jej už vůbec nebral.

jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 09:29 | Nahoru | #57
po více než 20ti letech podnikání ve strojní výrobě můžu říct jen jedno - velký problém je jen jeden - mít zákazníka, který produkt chce a je ochoten a schopen za něj zaplatit - ostatní problémy jsou jen dílčí - dodavatelů komponentů a výrobních strojů je mnoho, pracovní síly je nadbytek - firma, která má zakázky a neumí dodat, bude schopnou konkurencí převálcována, a je to zcela v pořádku - jawa má motku vyvinutou, odladěnou - ale tak nějak se jí nechce ji vyrábět - možná příští rok, možná nééé - objednali jsme motory nebo vlastně nééé, už je objednávat nebudem - asi to celý vypovídá o "úrovni" firmy - smutný

Naposledy editováno 09.06.2012 09:40:32

jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 09:37 | Nahoru | #58
Nadšenec ve vedení by to zakopal asi úplně, to chce opravdu spíš kalkulovat... Ty nové yuki vypadají dobře, pořád je ale nevýhoda v tom, že mladý člověk na to za prázdniny nevydělá, to je podle mně -hodně kupců. Když vydělá 15 tisíc, koupí si ojeté auto. Nebude čekat další rok nebo dva na další brigádu, aby dal ty prachy dohromady. No a problém s malými platy, když bohatě dotujeme z daní kde co a to z daní, které ani na pásce nevidíme ... to už asi nevyřešíme...

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 09:52 | Nahoru | #59
yuki nevypadaj špatně, ale tohle je hezčí

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

9.6.2012 v 11:10 | Nahoru | #60
Nemůže se na tom od 16, v 18 můžeš na silnější, je to hezké, ale nikdo to nekupuje a skoro ani neprodává... Taková je situace, jak říká klasik. Já bych v takových stavbách a přestavbách viděl prostor pro firmu jako úpravce, přesně jak to dělají kluci, na uživení to asi moc není, pro fabriku vůbec. A to jsou ještě nějaký starý zásoby...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist