globalmoto_kveten





Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest


Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 14:43 | Nahoru | #4291
HC - nespálené uhľovodíky, to je to, čo robí rakovinku pri čuchaní benzínu. Prakticky je to tá modrobiela hmla za jawou. NOx, zmeska oxidov dusíku, taký oxid dusičitý je toxický plynček. Akurát sa s tým nedá robiť biznis, ako so sodovkovým plynom, tak to chudák odsral ten. Osobne si myslím, že EU to mala uťať pri EURO V, už to je celkom prúser pre motorárov. Vyššie je to už všetko kokotina ojebaná á la VW dieselgate.

Naposledy editováno 15.02.2023 14:44:58

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 15:16 | Nahoru | #4292

dva_hrnce píše: Jen to hulí a smrdí, páč pálí olej, ale hodnoty CO byly lepší než u 4T > mi kdysi tvrdil na STK ..

A hodnoty HC (uhľovodíkov)? Tie by asi mali byť väčšie, nie?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 15:21 | Nahoru | #4293
dva_hrnce> Tak podľa prvého zdroja, čo som našiel, to tak nie je - čiste cestná doprava produkuje všetkého 12% CO2...

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

15.2.2023 v 15:37 | Nahoru | #4294
Dvoutaktní motory se vyrabej furt.Do aut to nemá smysl.Zapadni Němci měli prej před sloučením procentuelne vyšší výskyt raka plic.Asi za to mohla jejich láska k naftakum.
E:Stejně si myslim,ze kdyby je zajímalo víc NOx,než to blby CO,tak se na naftu všichni dávno vyprdli a benzinový motory by byly ještě o kus dal

Naposledy editováno 15.02.2023 15:38:38

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 10:00 | Nahoru | #4295
Máte štěstí, že jdu právě kolem
Říkají o mě, že jsem odborník ..
V autobordele už jsem se nějaký čas od pondělí do pátku plácal. A u pásu to rozhodně nebylo.
Ta výroba a vůbec...hladová zeď, max se to dá ještě nazvat práca pro prácu.
Mám Fáwo bolševika, baujár "89 a stále jede.( Z těch mladších vran).
Heute - kdo ještě bouchá motory, co urvou 300 000 km bez problému za min 50 litrů a odbordelného servisu?
V rachotě byl Renďa Magnum, mega a čtvrt na budíku a furt tahal.
Před pár lety jsem se svezl v terénu slavnou V3S, sice dýmí, ale kdo vidí a má čuch, uhne. Dnešní dýzl - mikročástečky, co šňupnete rovnou do plicních sklípků...
K té ventře a vůbec...co stojí takový blok roztavit a jiný znova odlít + roztavit kliku, vykovat, vybrousit a vyvážit novou?
Možná jsem kacíř a zpátečník, ale nech mi kdo chce napíše, co se za posledních padesát let konstrukčně změnilo na "spodku" motoru?!?
Nebylo by více hen to eko jen přebrousit kliku, dát lepší šálky, převložkovat a překopat hlavu, elekroniku - ať se má co srát , vstřiky a véf?ck než znova tavit a kout?
A co třeba šasi u é 5tek tahačů? Likviduje se to ve velkém neb daně
Kámo tahá Skanče é 3 po okreskách, by ušetřil jeho boss na mejtu za Dé 1.
To je jistě pro planetu přínos. Asi jako distribuce erteplí z ŇůZélandu do čech. Neb plastových granulí napříč €Ú sem a tam. Či výroba sračkoplastů pro auta, scuk zhruba 70 kamionů na překladišti a následný rozvoz druhdy opačným směrem do montoven, pak zase dopravou zpět už hotových ekovozů....
To nikoho nesere?
Ty brambory se vozí snad plachetnicou? A ten chlaďák, co to veze z Rotrdamu ku Praze, je X x bio?
Kde je ta ekologie teď?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 10:19 | Nahoru | #4296
Metric> jasný, 12% a z toho 60% osobní auta, zbytek kamiony, autobusy..
Takže ta osobní auta dělají max. 7% podíl..
Není to málo, ale když uvážíme, že si na nějakou ekologii hraje Evropa a možná ještě pár civilizovanějších koutů světa, tak to nějaká norma e7supereko vážně nevytrhne..

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 11:43 | Nahoru | #4297
Tvl zase to má zlevnit, prej. Jak to ten Fyjala dělá? Benzin jde dolů.
Třeba to je neúspěchem Babiše?

Naposledy editováno 16.02.2023 11:49:29

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 12:02 | Nahoru | #4298
PetrL3> Za to může Pávek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 12:03 | Nahoru | #4299

dva_hrnce píše: vážně nevytrhne..

To je otázka... Ty predpokladáš, že 2x viac CO2 má 2x horšie následky, čo nemusí byť pravda. (Keď nalejem do pollitráka 3 deci, neprelejem ani kúsok. Keď nalejem 6, vyleje sa 1, keď 9, tak 4...)

Ďaľšia vec je, že "na ekológiu si hrá" aj napr. Čína (aspoň čo sa týka vozidiel - elektrárne im stále prevážne fungujú na uhlie, teda to najhoršie, čo môže byť, i keď s ruskou ropou, čo kupujú pod cenu, sa to môže zmeniť), kamióny a autobusy tiež musia spĺňať ekologické normy, rovnako, pokiaľ viem, továrne, ktoré vypúšťajú takéto plyny do ovzdušia, musia mať filtre - nie sú to len osobné autá v Európe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 14:01 | Nahoru | #4300
Metric> Čína a skoro celá Asie si na to musí hrát, páč tam mají 360 dní v roce mlhu plnou těch dobrot, co se větších měst týká..

Já nepředpokládám nic o následcích CO2, mě jsou tyhle sracky tak nějak u prdele, páč to stejně dejcham a dejchat budu dokud nedodejcham..

Mě jen připadá, že je to úplně k hovnu. V Evropě si kvůli tomu dnes nekoupíš např. Outbacka s 2.4 turbo, máš možnost vzít 2.5. atmo. Nebo si to sehnat v jiných koutech světa a dovézt.
A těch případů je samozřejmě spousta. A proč? Kvůli nějakým 6% ?
Zlatý komunisti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 14:48 | Nahoru | #4301
dva_hrnce> Tak podľa Tvojich vlastných slov to pomáha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:03 | Nahoru | #4302
Metric> čína a ekologie tak leda na nějaký konferenci a prospektu. Indie Čína a USA udělají nejvíc a pečou na to. A evropani s Grétou pohřbí evropu.

Teď Čína staví myslím 1-2ks uhelky za měsíc

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:24 | Nahoru | #4303
Drakl> a na jake pozici jsi teda v automotive pracoval?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:36 | Nahoru | #4304

Metric píše: dva_hrnce> Tak podľa Tvojich vlastných slov to pomáha.



Tak nevím jestli jsem někde něco blbě napsal, nebo jsi něco blbě pochopil, ale nejsem si toho vědom..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:37 | Nahoru | #4305
P_B>

news.mit.edu píše: China recently imposed a mandate on automakers requiring that electric vehicles (EVs) make up 40 percent of all sales by 2030.

(Je to aj z iných zdrojov.
Mimochodom, ja som napísal toto:

"na ekológiu si hrá" aj napr. Čína (aspoň čo sa týka vozidiel



Tak teraz neviem, čo máme robiť, aby sme nepochovali Európu. Zakázať benzínové vozidlá, ale začať stavať uhoľné elektrárne?

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:39 | Nahoru | #4306
dva_hrnce>

Čína a skoro celá Asie si na to musí hrát, páč tam mají 360 dní v roce mlhu plnou těch dobrot, co se větších měst týká..

Z toho vyplýva, že minimálne v Číne je medzi emisiami z vozidiel a smogom vo veľkých mestách príčinná súvislosť - vozidlá majú veľké emisie, je viac smogu, menšie emisie, menej smogu.

Logicky predpokladám, že podobne to bude u nás, neuviedol si žiaden dôvod, prečo nie.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:51 | Nahoru | #4307

assassin píše: Drakl> a na jake pozici jsi teda v automotive pracoval?


Tiskový mluvčí

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:51 | Nahoru | #4308

Metric píše: P_B>


Tak teraz neviem, čo máme robiť, aby sme nepochovali Európu. Zakázať benzínové vozidlá, ale začať stavať uhoľné elektrárne?



Nevím, mě je to u prdele. Ale elektromobil musíš něčím nakrmit a pokud jejich používání stoupne, musí být infrastruktura. Tedy pokud ostatní nebudou chodit jen pěšky nebo nebudou jen v místě bydliště

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:54 | Nahoru | #4309
P_B> Cestovat budou přece naše hologramy, :DD

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 15:57 | Nahoru | #4310

assassin píše: Drakl> a na jake pozici jsi teda v automotive pracoval?

Tipuji Oskar. Anebo, pokud delal pro zahranicni spolecnosti, Sierra Sam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 16:34 | Nahoru | #4311
P_B> Nemusia to byť len uhoľné elektrárne, ja osobne by som rád videl viac jadroviek, ešte aj tá rádioaktivita je snáď nižšia než u uhlia.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 16:56 | Nahoru | #4312

P_B píše: Nevím, mě je to u prdele. Ale elektromobil musíš něčím nakrmit a pokud jejich používání stoupne, musí být infrastruktura. Tedy pokud ostatní nebudou chodit jen pěšky nebo nebudou jen v místě bydliště



Předpokládám, že právě snížení počtu uživatelů bude ten pravý důvod začátkem roku si podáš žádost o zapůjčení vozidla na dovolenou a to celá tvá automobilita, celý rok se budeš těšit na ní a s povzdechem koukat jak si to vrchních deset tisíc tiše šine silnicí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 17:09 | Nahoru | #4313
Metric> Jaderky fuj! Budeme pokrokově sluníčkoví a budeme mít 80% FVE, zbytek vítr a biomrkev. Pracovat, dobíjet a topit budeme jen když svítí slunce. Budeme doslova chodit spát se slepicema.
Průmysl nepotřebujeme, vše připluje plachetnicema z číny a veganská strava bude růst zcela bio bez traktorů a hnojiv.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 18:14 | Nahoru | #4314

Ferfi píše: P_B> Cestovat budou přece naše hologramy, :DD



Hologram za mě pivo nevypije.Radsi bych teleport

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 18:16 | Nahoru | #4315
zmulin> tys nevidel mouchu? a nepouzivas zadnou chytrou elektroniku? do niceho takoveho bych nevlezl ...

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 18:20 | Nahoru | #4316
assassin> Moucha byl tenkrát super film Je fakt,ze jako první bych se na test zařízení určitě nehlasil,ale třeba ve Startreku to funguje noblesně.Nejchytřejší co používám je asi telefon...

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 18:44 | Nahoru | #4317
Moucha . Snad Mucha, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 18:47 | Nahoru | #4318

FILODENDRON píše: Moucha . Snad Mucha, ne?


Tos posrals!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 19:19 | Nahoru | #4319

zmulin píše: Hologram za mě pivo nevypije.Radsi bych teleport


To si vytiskneš ve své nízkoenergeticky náročné kapsli,samozřejmě ze syntetických surovin

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

16.2.2023 v 19:26 | Nahoru | #4320

bill56 píše: Předpokládám, že právě snížení počtu uživatelů bude ten pravý důvod začátkem roku si podáš žádost o zapůjčení vozidla na dovolenou a to celá tvá automobilita, celý rok se budeš těšit na ní a s povzdechem koukat jak si to vrchních deset tisíc tiše šine silnicí



kdyz to tak ctu, ma to neco do sebe. Asi to zacnu podporovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist