paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 12:35 | Nahoru | #271
Smarja chlapi drzte aspon palce Jawe, vzdyt je to jedna z mala nasich motocyklovych znacek! Preci chcete, aby se dobre prodavala i v cizine a nakonec se JAWA stala aspon trosku pojmem vsude.

(reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 12:47 | Nahoru | #272

Jenik789>Ve dnesnich CMN je dalsi clanecek, ale bohuzel vlastne nicnerikajici. Zvlast, kdyz pisou ze to muze byt i boxer a ze mozna bude objem jeste vetsi...proc se vsichni ted honi za objemem????



tak ja čmn kupuju i tak a pochybuju, ale možná se pletu, že by se Jawou staly ty noviny hned rozebraný...
Článek je opět v Intencích Mlžení jako prase: Vypadá to tak - ale možná to bude vypadat úplně jinak. Rozmazané nebo nezaostřené fotky, to je k smíchu a pro debily, můj názor: Lépe by bylo ukázat, co je hotové a funkční, aby to budilo trochu důvěru: Tohle je klikovka z motoru (ostrá fotka), tohle je hlava (ostrá fotka). Asi těžko jede někdo včechno kopírovat....že by to bylo riziko zveřejnit.
Rozmazaná fotka znamená podle mýho cítění, že něco smrdí, ostatně, že by ji nikdo nikdy nevyfotil?? když utekla fotka novýho superba?? revolveru Karla Svobody?? chacha, to je humor A sory...reportéři čmn - jde o horkou domácí novinku, takže to že není nafocená je výraz toho, že ji fotit nechcou... takže hra. Něco postavit není něco vyrábět, jawa a výroba, to je ještě na dlouho v tom lepším případě.... Poslední pořádná jawa je 638-640, šepot květin, vůně jahod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 13:07 | Nahoru | #273

Jenik789>Smarja chlapi drzte aspon palce Jawe, vzdyt je to jedna z mala nasich motocyklovych znacek! Preci chcete, aby se dobre prodavala i v cizine a nakonec se JAWA stala aspon trosku pojmem vsude.



Ale právě to je ten omyl: ona se dlouho nebude nejen prodávat, ale ani vyrábět, teda pokud je nenechá dělat Pavel Brída v Číně.... Tam by je jako kentoye a yuki a pod. s nálepkou jawa mohli vyrábět dneska odpoledne, s jinejma blatníkama zítra, úplně nový model za měsíc.. Nelze dneska vůbec diskutovat o tom, že něco bude za tři roky.... za tři roky se postaví dnes dálnice 300 km, ne sestaví motorka, i s vývojem 3r? no to už je aspoň 5, celý projekt je v prdeli s dechem už na začátku, a to vůbec nechci někomu brát nadšení - Tak můžou říka postavíme excluzivní serii 10 kusů, bude to seriozní a nemusíme se tady bavit o výrobě, obnovení, přežití značky, fandech jawy a podobně. KOLIK??? KOLIK??? bylo takových čs. projektů mezi autama... Od lada nova, přes metalex, gordony... I ten obvykle kritizovaný Brída postavil Velorexe, řekl bude mít premiéru (a taky měl!), dnes už si na to skoro nikdo nevzpomene a je to sotva půl roku!!! Jestli a kolik jich vyrobí a prodá.. to je další věc, asi to fungovat nebude, ale podle mého názoru se k tomu postavil čestně aspoň tou snahou a úsilím. Motorka za tři roky... nechci se posmívat, ale tady slovo úsilí asi není na místě (to je podobné jako Nyní se motorky (1?2?3?) budou lakovat a pak se uvídí.. viz dříve, pro lakýrníka práce cca na den (1!2!3!) (zakázková),
Taky by mě jenom tak okrajově zajímalo, jaký kapitál je k dispozici pro "rozjetí výroby" za tři roky... Ono to totiž opravdu vyžaduje investice.. A ty "budoucí výrobci" asi nemají a pochybuju, že Mr. Charouz v tom nenávratně utopí nějaké cifry s šesti nulami...

(reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 13:16 | Nahoru | #274

KKKTTTMMM>Neznám momentální stav Uralu,ale vím že stavět na ukradené technologii


A co třeba Sunbeam - taky nad ním ohrnuješ nos?? Válka je šedesát let za námi! Průmyslovou špionáž a používání cizích nápadů jako "válečné kořisti" byla běžná praxe ve všech dobách a za všech režimů. Možná kdyby fabriku vyrábějící Uraly koupil Mirek Dušín, zavřel by výrobu, vyházel zaměstnance a vybarvil si za ten den modré políčko

(reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 13:18 | Nahoru | #275
laďa prášil> Na to, aby tam měli na čem vyrábět moderní motor, ještě minimálně 2 nuly přidej. 6 nul je tak na vyrobení 1 kusu seriózního prototypu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 13:28 | Nahoru | #276

KKKTTTMMM>Neznám momentální stav Uralu,ale vím že stavět na ukradené technologii



Omyl jako kráva. Ikdyž je pravda, že tuhle povídačku tehdy šířili oficiální místa, protože realita není moc k obdivu.

Rusáci dostali kompletní výrobní dokumentaci k BMW R71 jako součást úspěšného obchodu v rámci tajné spojenecké dohody Ribentrop-Molotov, kdy Němci dodávali Rusku technologie pro modernizaci průmyslu a dostávali za to tolik potřebné suroviny pro válečný průmysl. Němce to nijak nebolelo, protože R71 byl tehdy končící model, v německu se chystala výroba nesrovnatelně modernější R75 Sahary a velmi podobného Zundapu KS750. Narozdíl od R71, který neměl ani zpátečku, tyhle měli pohon sajdy, uzavíratelný diferák, hydraulické brzdy, OHV rozvod a hromadu praktických vychytávek, z nichž mnohé nemá Ural dodnes.

Tohle všechno zkončilo útokem Německa na SSSR, což byla největší chyba, jakou kdy pan s knírkem udělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 19:12 | Nahoru | #277
Deadman> Omlouvám se,nezjistil jsem si přesné informace bral jsem to z osobní zkušenosti,co komouš to zloděj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 21:13 | Nahoru | #278
KKKTTTMMM> No, však to tak většinou bylo. Snad jediná další věc, co získali férově, byl žigulík od Fiatu, kterému za to dodávali plechy na kastle snad ještě po revoluci. Sami si vyvinuli snad jen zbraně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 21:43 | Nahoru | #279
Deadman> I jejich slavný AK-47 je kopie německé strojní karabiny 42, později známé jako MP44.

(reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 21:47 | Nahoru | #280

JyrkaFM>Deadman> I jejich slavný AK-47 je kopie německé strojní karabiny 42, později známé jako MP44.

Dyk to říkám,co nezkopírovali to ukradli,bolševici zasrany

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 22:17 | Nahoru | #281
Nedá mi to a něco Vám tu napíšu:

Ruck>Mít konkurenceschopnej českej motor by bylo fajn , nicméně mám obavy že z toho nakonec vypadne stejnej paskvil jako jsou dnešní Jawy......



Kdysi jsem viděl (a projel jsem se na TOM!) přestavbu Jawy500 OHC, kdyby udělali "retro" jako nového Nortona Commando, myslím že by znovu nastartovali na západní trh!
Ale to je pohádka...:"Dobrou noc, milé děti."

Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 22:50 | Nahoru | #282
Kawasaki nikde nic nemlžila a Xlet nepouštěla do éteru mlhu a na Intermotu představí W800 tady
Není ta Jawa opravdu: "Vizír! Vy zíráte, my zíráme - Wyser, zářivě čistá prdel!" (JAWA, vaše oblíbená pračka peněz???)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 23:31 | Nahoru | #283

666S999>Nedá mi to a něco Vám tu napíšu:

Kdysi jsem viděl (a projel jsem se na TOM!) přestavbu Jawy500 OHC, kdyby udělali "retro" jako nového Nortona Commando, myslím že by znovu nastartovali na západní trh!
Ale to je pohádka...:"Dobrou noc, milé děti."



Po něčem připomínajícím Jawu 500 ohc nebo péráka by vystartovali jen český veteránisti. Na západě by to nikoho nezaujalo. J500 je pro ně nezajímavý veterán s nízkou cenou. U nás z toho udělali modlu.

Mimochodem výroba Kawy W650 před pár lety zkončila kvůli nízkým prodejům. A to to bylo povedený retro odkazující na motorku, kterou v evropě lidi trochu znaj.
Retro má sice své celkem jisté zákazníky, ale moc víc dalších lidí si to nekoupí. U širokých mas jedou plasťáky a moderní varianty naháčů. Rozhlídněte se, jaké motorky převažují u zdejších uživatelů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

1.10.2010 v 23:33 | Nahoru | #284

... R75 Sahary a velmi podobného Zundapu KS750.



Nebyly si tak podobné, jako snad přímo shodné. Tam došlo k přímému zásahu Hitlera a na jeho příkaz musely obě firmy spolupracovat už na vývoji společnýho typu. Cílem byla unifikace dílů, tedy zjednodušená logistika při jejich válečným nasazení. Mimochodem: dokonce se laškovalo i s unifikací s Kaďourem, tedy s KdF 82.

Je třeba si uvědomit, že Hitler, tedy Německý stát, měl obrovský vliv na celý automobilový i motocyklový průmysl v tehdejším Německu. Automobilkám šly masivní dotace, podpory a pod., a to v různých formách. Nejviditelnějším výsledkem pak byla abslutní nadvláda v Grand Prix, kdy Německé automobilky Mercedes a AutoUnion totálně převálcovaly zbytek světa a koncem třicátých let Grand Prix absolutně ovládly.

Jinak s tou licencí Rusákům to bylo tehdy nějak komplikovanější. některé prameny uvádějí, že se šlo přes nějaké prostředníky z tehdy neutrálního Švédska. Ono něco jiného bylo přiznat světu mírovou smlouvu s Německem, a ani tu nepřiznali přeci úplně komplet na férovku, a něco jiného by bylo přiznat přímou hospodářskou spolupráci, obzvlášť s vojenským materiálem. Takže jestli to přes někoho oficiálně koupili, nebo prostřenictvím někoho ukradli, nebo jenom před světem hráli divadlo na krádež, toť otázka.
A jestli už dneska ve všem přiznali pravdu? No ani Britové dodnes světu neotevřeli všechny svoje archivy....

Nová Jawa 1000

2.10.2010 v 07:09 | Nahoru | #285
A věc další k tomu všemu je válečná kořist, kdy se nedá až tak mluvit o krádeži.. joto normální tradice Ale prostě co šlo použít si vždycky někdo vzal - ať GB, USA, Rusi..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

2.10.2010 v 10:31 | Nahoru | #286

JyrkaFM>Deadman> I jejich slavný AK-47 je kopie německé strojní karabiny 42, později známé jako MP44.



Nemáš pravdu.Tady je názor odborníka:........

Takže zdravím všechny "znalce" zbraní nebo alespoň ty, co si to o sobě myslí.

Nejdříve k autorovi. Název MP 44 není formálně správný. Ikdyž se StG 44 používala u pohraniční stráže NDR pod názvem MP (MPi) 44. Jediný formálně správný název je StG 44. Protože pod tímto názvem byla puška vyráběna.

Někdo může namítnout, že MP tam bylo kvůli utajení před Hitlerem a na StG se puška přejmenovala až později. Ale Adolf Hitler povolil dal vývoji "zelenou" již u předchozího modelu MP (později tedy StG) 43. A tak už nebyl žádný další důvod novou sérii zakrývat pod označením MP. Proto jse už vyráběly jen jako StG 44.

Konstruktér MKb 42 (H) byl Hugo, nikoliv Luis, Schmeisser.

Provní útočnou puškou na světě byla do jisté míry Cei-Rigotti. Ale jen do jisté míry, protože náboj 6,5 x 52mm Mannlicher Carcano je příliž silný.

Ale skutečně první "plnokrevnou" ÚP byl Avtomat Fedorova a to již v roce 1917. Používal náboje 6,5 x 50mm Arisaka. Přestože jsou tyto náboje puškové, mají mnohem nižší výkon a tím jsou vhodné pro ÚP.

A teď k diskutátorům. StG 44, VZ. 58, AK 47 a M 16 mají v konstrukci velké rozdíly. Tudíž nejsou to kopie StG 44.
StG 44 má závěr uzamčený výkyvným závorníkem, píst pevně spojený s nosičem závorníku a kladívkové spoušťové ústrojí. Vz. 58 má závěr uzamčený kyvnou závorou, píst je uložen volně a má přímoběžný úderník. U AK 47 je závěr uzamčen otočným závorníkem, spoušťové ústrojí je kladívkové (podobné použil Kalašnikov při konstrukci samopalu vz. 1947) a píst je opět pevně spojen s nosićem závorníku. M 16, závěr je uzamčen otočným závorníkem, spoušťové ústrojí kladívkové a zbraň nemá píst. Odběr plynů je zabezpečen plynovým kanálkem. Plyny tudíž tlačí pŕímo na nosič závorníku.

A co se týče vyzbrojenosti naší armády v roce 1968, tak už byl standartní zbraň pěchoty vz. 58. Naše armáda neměla nikdy ve výzbroji samopaly AK 47. A zcela jistě jsme u nás neměli žádný samopal vz. 56.

.......konec citace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

2.10.2010 v 11:16 | Nahoru | #287
Ricard> Vím, že podobnost R75 a K750 byla vynucená. I tak se v mnohém dost lišili, zejména vnitřně.
To, že tu výrobní dokumentaci dostali v rámci výměnného obchodu, mám ze dvou zdrojů.
Jeden je zde Film Legendární motocykl Ural Tady to přiznávají sami zaměstnanci IMZ, že to i pro ně bylo překvapení, když se to dozvěděli z archivů.

(reakce na) Nová Jawa 1000

2.10.2010 v 12:33 | Nahoru | #288
Tady to přiznávají sami zaměstnanci IMZ, že to i pro ně bylo překvapení, když se to dozvěděli z archivů. [/quote]
Pro mě bylo též překvapení, že první motor, auto, motocykl vyrobili v Rusku , ostatně jako svého času všechno Jak teprve museli být překvapení oni, že to komsomolci nebo komunisti nebo před nimi nějaký neburžoazní rolkodělníkovynálezce nebyl... Ale je to velká země, tolerance je nutná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

2.10.2010 v 20:20 | Nahoru | #289
restore> Spíš než citaci anonymního odborníka by bylo lepší ozdrojovat tyto informace. Mé pocházejí z knihy Zbraně a taktika Waffe-SS, autorů R. a S. Hart.

Strojní karabina 42 vznikla jako Maschinenkarabiner 42(H). Tuto verzi v nevelkém množství obdržely 3 divize Zbraní SS koncem roku 1942. Vylepšená verze se dostala do výzbroje o rok později, tedy 1943, ovšem označená jako Maschinenpistole (MP) 43. Zbraň se v poli osvědčila, a tak se v roce 1944 rozběhla hromadná výroba, přestože v prakticky nezměněné podobě, přeznačila se na MP 44.

Na podzim 1944 nařídil Hitler zbraň přejmenovat na Sturmgewehr (StG) 44, protože se mu prý zdál tento název výstižnější z hlediska německé doktríny.

A osobně si myslím, že ač má AK-47 pozměněnou konstrukci, vychází z německé útočné pušky. A to by ani tak nevadilo, až na to, že se k tomu nikdo ze sovietů nehlásí a vydávají to za svůj vynález. Asi jako by si KIA nárokovala vynález spalovacího motoru.

Naopak u značně civilizovanějších národů- například USA, budoval Wernher von Braun zcela oficiálně počátky amerického vesmírného programu na raketách V-2.

(reakce na) Nová Jawa 1000

2.10.2010 v 23:19 | Nahoru | #290

JyrkaFM>restore> Spíš než citaci anonymního odborníka by bylo lepší ozdrojovat tyto informace. Mé pocházejí z knihy Zbraně a taktika Waffe-SS, autorů R. a S. Hart.

Strojní karabina 42 vznikla jako Maschinenkarabiner 42(H). Tuto verzi v nevelkém množství obdržely 3 divize Zbraní SS koncem roku 1942. Vylepšená verze se dostala do výzbroje o rok později, tedy 1943, ovšem označená jako Maschinenpistole (MP) 43. Zbraň se v poli osvědčila, a tak se v roce 1944 rozběhla hromadná výroba, přestože v prakticky nezměněné podobě, přeznačila se na MP 44.

Na podzim 1944 nařídil Hitler zbraň přejmenovat na Sturmgewehr (StG) 44, protože se mu prý zdál tento název výstižnější z hlediska německé doktríny.

A osobně si myslím, že ač má AK-47 pozměněnou konstrukci, vychází z německé útočné pušky. A to by ani tak nevadilo, až na to, že se k tomu nikdo ze sovietů nehlásí a vydávají to za svůj vynález. Asi jako by si KIA nárokovala vynález spalovacího motoru.

Naopak u značně civilizovanějších národů- například USA, budoval Wernher von Braun zcela oficiálně počátky amerického vesmírného programu na raketách V-2.



To co píšeš jsou všeobecně známé věci,minimálně mezi lidma kteří se o zbraně a jejich historii zajímají.Sice je tam menší nepřesnost v roce předání k vyzkoušení u waffen SS (1943),ale to je detail.Já dal k dobru názor člověka ,který je schopný rozlišit StG,AK a další i jinak než porovnáním vnějšího vzhledu.Ber nebo neber.Každopádně německá technika za 2WW byla špičková a v některých případech až vizionářská.
Když už bych rusáky obviňoval z kopírování a vykrádání,tak na 100% v případě letadel.Motory z Heinkel 162 (BMW 003) byly okopírovány a použity pro letadlo MiG 9 (Fargo).To byla prokazatelná zlodějina.U StG proběhla nejspíš inspirace,ale konstrukce byla jiná.

Víc bych téma o Jawě nezasíral

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

5.10.2010 v 21:26 | Nahoru | #291

666S999>Nedá mi to a něco Vám tu napíšu:

Kdysi jsem viděl (a projel jsem se na TOM!) přestavbu Jawy500 OHC, kdyby udělali "retro" jako nového Nortona Commando, myslím že by znovu nastartovali na západní trh!
Ale to je pohádka...:"Dobrou noc, milé děti."



V tom článku v ČMN je, že v lednu 2011 by měli veřejnosti představit retro inspirovaný motorkama 70. let a údajně se inspirovali těma návrhama co byly v ČMN pár měsíců zpět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

6.10.2010 v 00:00 | Nahoru | #292
FORM> žeby Oberdan Bezzi design???

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

6.10.2010 v 08:10 | Nahoru | #293
Zajímavé je, že na to kolik je fandů jawa a retro jawa a retro ohc..., se nenašel nikdo, kdo by předělal třeba W650 na retro jawa ohc...

Nová Jawa 1000

6.10.2010 v 10:57 | Nahoru | #294
na to je lehka otazka. je to hrozne draha prestavba.jawa ohc je velice draha,prez 200000 jen za to, ze budu mit jawu se 4T je pro me a mnohe moc. a motorsam se hleda tezce.a pak co s TP?

(reakce na) Nová Jawa 1000

6.10.2010 v 14:46 | Nahoru | #295
Prusa #94> Špatný by to nebylo

Nová Jawa 1000

8.10.2010 v 15:29 | Nahoru | #296
no to je heml že se nestyděj

Nová Jawa 1000

8.10.2010 v 19:55 | Nahoru | #297
Za 2,5roku jsme v 10 studentech ve volnym case dokazali navrhnout a postavit dva monoposty formule, sice motor byl koupeny, ale zase vznikly dve uplne novy auta se spoustou prototypovych dilu, rucni vyroba od ramu, pres vsechny picovinky az po laminatovy kapotaze(v 10ti lidech vyroba), takze mi prijde jejich vyvoj trochu dlouhy, kdyz se jedna o firmu, kde vyvoj je pracovni naplni a ne volnocasovou aktivitou ....a to jsme letos dokonce na skole delali i vlastni odlitky z horciku, vyvoj celyho jednoho auta se zkratil na 10 mesicu od prvni carky do vyjeti ....pri srovnani s FGR mi trochu vadi to tajnustkareni, FGR vyvinula motor a hned se pochlubila, aby nalakala kupce, ale jawa nic! Vedet, ze maj motor a ze jim funguje, tak by to vyvolalo daleko vetsi zajem aspon u nas ..

...jinak souhlasim s Deadmanem, ze v zahranici je JAWA na okraji zajmu a ti co jsou jeji fandove jsou dneska skoro pred smrti, protoze pamatuji jeste doby, kdy mela aspon nejaky jmeno. jak by si asi nejaky 20lety klucik koupil novou jawu, kdyz ani nebude vedet, ze to je stara znacka? kdyby se kdokoli zeptal na zapade na znacku jawa mladych motorkaru, tak se vsadim, ze si budou myslet neco o vychodnich krapech, nebo nedejboze, ze to je ruska znacka, nebo cinan

(reakce na) Nová Jawa 1000

8.10.2010 v 21:14 | Nahoru | #298

laďa prášil>Zajímavé je, že na to kolik je fandů jawa a retro jawa a retro ohc..., se nenašel nikdo, kdo by předělal třeba W650 na retro jawa ohc...



Být fanda přece neznamená nepoužívat hlavu
když si spočítáš celkovou cenu podobné přestavby (tedy, pokud jsi nemyslel to jen natvrdo přelakovat), hravě se dostaneš k ceně originálu.

(Nemluvě o tom, že cenu půllitrů jsme si nesmyslně vyhnali nahoru sami, venku za hranicemi je to za ty prachy v podstatě neprodejné, protože ta motorka tu cenu prostě nemá.)

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

8.10.2010 v 21:16 | Nahoru | #299
presne tak nemuzu si dovolit provozovat ci koupit vic jak jednu motorku, dalsi stroj mit,tak uz nemam nazbyt nic.dyt jen PAV stoji 12000

(reakce na) Nová Jawa 1000

8.10.2010 v 21:36 | Nahoru | #300

Pawka>presne tak nemuzu si dovolit provozovat ci koupit vic jak jednu motorku, dalsi stroj mit,tak uz nemam nazbyt nic.dyt jen PAV stoji 12000



PAV je krasnym prikladem cesky blbosti, pomalu se vyplati si udelat laminatovou repliku za par supu, nez ho kupovat za jakoukoli dnesni cenu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist