renovuju si MZetu a řeším 300ccm válec. Tento válec lze bez úprav namontovat na 251 motor. Výkon by se měl zvětšit cca z 15.4kw na 17kw (stejné trysky v karburátoru). Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?
---------------------
Motivace:
Honda CRF 250cc má 22Nm/7000ot./min a 17kw. Průměrnou spotřebu uživatelé udávají 3.5l.
Suchou hmotnost má 143kg
MZ ETZ 251 má 27.4Nm/5500ot./min a 15.5kw (17kw s 300ccm válcem). Podle příručky spotřeba 3.5l..5l a ta půjde ještě zlepšit s BING 84 karbcem a něco máličko určitě udělá i VAPE. Suchá hmotnost jen 125kg!!!
---------------------
Žádám místní diskutující, kteří nemají nic kloudného k věci nebo tomu nerozumí, aby mi NESPAMOVALI vlákno. DĚKUJI za pochopení.
a jako spam: vykasli se na to!!!!
A to srovnání se 4T je ošidné, mz točí málo a nemá 6kvaltů, tak bude zpřevodována víc do rychla a pak už na zadnim kole převaha Nm nebude. 251 mi jela jako pila, ale na rozjezd hodně slabá, to čínské dvoukilo tahalo odspod do kopců a pak umřelo (holt 11kw)
takže stejnou jízdou by měla žrát stejně.pokud využiješ plný výkon,tak by měla žrát víc,ale je to o naladění... s kvalitním karburátorem a správným naladěním by mohla brát i míň....,ale má smysl řešit půl litru??
já osobně bych do toho nedupal,jede to celkem slušně tak jak to je,buď rád,že to jezdí,ono tyhle zaručené úpravy často končí neúspěchem.
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Poláci psali, že to jde s 300ccm hlavně víc odspoda.
Jestli řešíš spotřebu, tak si kup malý cbfko třeba, pojede to líp a bude to žrát a srát se míň..
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Tam kde 250ka ide na plný plyn, tristovka má ešte výkonovú rezervu a nemusí mať šúpatko vytiahnute na doraz.
Na celkovú spotrebu to ale nebude mať vplyv. Tak isto ani na funkciu.
Simson 70cm má oproti simsonu 50 vyššiu spotrebu o 0,2l na 100km.No pri rýchlosti 50-60 km/h je okamžitá spotreba u 70ky menšia.
Když se na tu problematiku podíváš střízlivě a logicky, tak to přece není o srovnávání spotřeby s CRFkem.
Pokud máš MZtu rád tak, abys jí dopřál to nejlepší co jí dát můžeš, udělej repas motoru a karbu tak, jak byla originál.
Jestli toužíš po tom, abys měl pro honičky s MZtama lepší výkonový průběh než ostatní MZty, nastřel tam tu třístovku a nesrovnávej spotřebu !!!
Snad ani ty nechceš sám sobě ani nám tady tvrdit, že když tvá MZta pojede o hodně líp než jiný a budeš sbírat medaile, bude ti vadit spotřeba o 2 litry vyšší.
Když budeš chtít jet úsporně, pojedeš úsporně. Když budeš chtít jet pilu, pojedeš pilu, bez ohledu na spotřebu.
Otázka podle mě leží v tom, jestli to s tou třístovkou vydrží čep, ložiska a ostatní namáhané kousky v motoru stejně dlouho jako origo 250...
Toť můj skromný názor
Naposledy editováno 25.01.2015 20:17:44
2 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Nejde o spotřebu - o prachy, jde o to kulturní provedení a spotřeba prostě JE ukazatel. Už jsem do ni dost investoval a ještě budu a prostě bych ji rád pěkně opravil a nechal si ji - nechci furt řešit dilema, jestli to a to na ni koupit, když to budu prodávat - prostě si ji nechám a časem si k tomu přikoupím cesťáka; s MZetou můžu i do lesa a na polňačku a třeba z ní ještě někdo bude mít radost v rodině.
JurassMo píše: To je přesně na co jsem se ptal, zdaž-li tomu neklesne spotřeba z důvodu, jak píše hruso25.
Nejde o spotřebu - o prachy, jde o to kulturní provedení a spotřeba prostě JE ukazatel . Už jsem do ni dost investoval a ještě budu a prostě bych ji rád pěkně opravil a nechal si ji - nechci furt řešit dilema, jestli to a to na ni koupit, když to budu prodávat - prostě si ji nechám a časem si k tomu přikoupím cesťáka; s MZetou můžu i do lesa a na polňačku a třeba z ní ještě někdo bude mít radost v rodině.
Nekde nahore jsem se ti snazil odpovedet lidsky, ALE zacal jsi skrejvat prispevky lidi co ti netleskaj, takze :
Kdyz mas na vopici, musis mit na banany. Kdyz resis u 2T spotrebu - nemas na banany a kup si
Jestlipak mas iQ podle toho obrazku a skrejes me???
JurassMo píše: To je přesně na co jsem se ptal, zdaž-li tomu neklesne spotřeba z důvodu, jak píše hruso25.
Nejde o spotřebu - o prachy, jde o to kulturní provedení a spotřeba prostě JE ukazatel. Už jsem do ni dost investoval a ještě budu a prostě bych ji rád pěkně opravil a nechal si ji - nechci furt řešit dilema, jestli to a to na ni koupit, když to budu prodávat - prostě si ji nechám a časem si k tomu přikoupím cesťáka; s MZetou můžu i do lesa a na polňačku a třeba z ní ještě někdo bude mít radost v rodině.
Je to pevný prevod a ty pri 100km/h budeš mať rovnaké otáčky či už budeš mať 250ccm alebo 300ccm. Pre 300ccm budeš vždy potrebovať viac vzduchu a teda aj viac benzínu a to v celom spektre otáčok
Jedine sa dá teoretizovať že vzhladom na lepší ťah to budeš menej vytáčať, alebo trebárs nahodíš rozetu kde bude o pár zubov menej čím predlžiš prevody (ak také niečo na MZ vôbec je), vtedy by mohla spotreba 300ccm padnúť na hodnoty 250ccm, ale určite nie menej
Naposledy editováno 25.01.2015 21:25:03
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.
Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.
Naposledy editováno 25.01.2015 21:53:29
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Co se týče toho VAPE, tak má mít větší účinnost než origo alttík, tzn. mohl by taky klást o něco menší odpor.
Naposledy editováno 25.01.2015 21:56:35
JwKS_Pavel píše: Tady se zase některým bude dneska dobře spát, jak to mladýmu natřeli. Btw, JurassMo: rovněž nechápu, proč to skrýváš, když to navíc lze stejně přečíst?
K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.
Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.
On ale píše o spotřebě 3,5L Woe tak co sem motáš 5L za 5L to pojede vo tom žádná
JurassMo píše: Co se týče toho VAPE, tak má mít větší účinnost než origo alttík, tzn. mohl by taky klást o něco menší odpor.
Zaťažuješ sa nad úplnými hlúposťami, ktoré nemajú váhu ani jednoho prdu z gatí...Jediný dôvod riešiť iné zapalovanie by bolo ak by originál neprekvital spolahlivosťou
JwKS_Pavel píše: Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc..
Presne o tomto som hovoril, ja mám svoje auto 2.5i - je jasne že to žerie dosť, ale ak by to točilo také otáčky ako Fabia 1.4i tak mi to žerie ešte daleko viac. Pri 150km/h mám len 3500rpm, 90km/h 2100rpmAle či sa dá kúpiť rozeta, kde je menej zubov netuším, ale pastorok, kde bude o jeden zub menej by to malo utiahnúť.
PS: ale aj tak nevidím dôvod sa nejak baviť o spotrebe, ked sa rieši 0,5l motorka je na zábavu a pri zábave sa na spotrebu nepozerá. Ved sa s tým nebude jazdiť 3000km mesačne
To akokeby niekto plakal, že ked ide na okruh prevetrať svoju motorku že mu to hlce 10l miesto bežných 6l
Naposledy editováno 25.01.2015 22:10:17
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?
Výše jen citace původního dotazu pro potrefené husy. Myslím, že se ptal jasně. A sám pětilitrovou spotřebu zmiňuje.
K tomu VAPE - jde o generátor s permanentními magnety bez buzení, takže jeho odpor se se změnou zatížení nemění, narozdíl od buzenýho altíku, který zatěžuje podle toho, kolik odebírá. VAPE zatěžuje furt na max a přebytek mění na teplo. Odtud tedy úsporu nečekej. Jestli máš na motorce funkční německej altík a elektronickou EBZA, tak bych ani za VAPE neutrácel.
Naposledy editováno 25.01.2015 22:10:59
JwKS_Pavel píše: Podle příručky spotřeba 3.5l..5l
Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?
Výše jen citace původního dotazu pro potrefené husy. Myslím, že se ptal jasně. A sám pětilitrovou spotřebu zmiňuje.
K tomu VAPE - jde o generátor s permanentními magnety bez buzení, takže jeho odpor se se změnou zatížení nemění, narozdíl od buzenýho altíku, který zatěžuje podle toho, kolik odebírá. VAPE zatěžuje furt na max a přebytek mění na teplo. Odtud tedy úsporu nečekej. Jestli máš na motorce funkční německej altík a elektronickou EBZA, tak bych ani za VAPE neutrácel.
3,5L - 5L a kde je ta úspora teda ? když to nebude zrovna do kopce tlačit tak pojede za 5L kolik teda ušetří oproti sérii si radši dojdětě oba pro léky ať vás nenervuje spotřeba
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 | Kolose | 0 | 4.8.2024 v 13:45 Kolose |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 8 | 26.2.2022 v 17:47 2stroke |
MZ 251 MZ ETZ 251 | Petan69 | 7 | 7.2.2022 v 08:54 Petan69 |