paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
Zdravím,

renovuju si MZetu a řeším 300ccm válec. Tento válec lze bez úprav namontovat na 251 motor. Výkon by se měl zvětšit cca z 15.4kw na 17kw (stejné trysky v karburátoru). Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?

---------------------

Motivace:

Honda CRF 250cc má 22Nm/7000ot./min a 17kw. Průměrnou spotřebu uživatelé udávají 3.5l.
Suchou hmotnost má 143kg

MZ ETZ 251 má 27.4Nm/5500ot./min a 15.5kw (17kw s 300ccm válcem). Podle příručky spotřeba 3.5l..5l a ta půjde ještě zlepšit s BING 84 karbcem a něco máličko určitě udělá i VAPE. Suchá hmotnost jen 125kg!!!

---------------------

Žádám místní diskutující, kteří nemají nic kloudného k věci nebo tomu nerozumí, aby mi NESPAMOVALI vlákno. DĚKUJI za pochopení.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 18:30 | Nahoru | #1
To jsem na tu nižší spotřebu teda zvědavej

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 18:31 | Nahoru | #2
A co jako?

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 18:42 | Nahoru | #3
No kde se tam pak vezme těch 1,5kw z vody ? někdy se stačí jen zamyslet

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 18:43 | Nahoru | #4
spamuju

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 18:53 | Nahoru | #5
Fyzika plati pro kazdyho i pro Tvou Emzetu. Na tech 300 kubiku budes muset jednoznacne ladit, ladit a zase ladit [stechiometrickej pomer]. Ve vysledku to zakonite [energie nevznika z niceho] bude zrat vic. Navic jako bonus bude vic namahana klika [vydrzi to min].
a jako spam: vykasli se na to!!!!

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 18:59 | Nahoru | #6
kouknul jsem na přehledy ze Světa motorů, u 251 píšou 4L průměr, u 301čky 4.7L (jde tam pak udělat ještě nějaký výbrus? )

A to srovnání se 4T je ošidné, mz točí málo a nemá 6kvaltů, tak bude zpřevodována víc do rychla a pak už na zadnim kole převaha Nm nebude. 251 mi jela jako pila, ale na rozjezd hodně slabá, to čínské dvoukilo tahalo odspod do kopců a pak umřelo (holt 11kw)

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:01 | Nahoru | #7
teorie:spotřeba se rovná odebranému výkonu

takže stejnou jízdou by měla žrát stejně.pokud využiješ plný výkon,tak by měla žrát víc,ale je to o naladění... s kvalitním karburátorem a správným naladěním by mohla brát i míň....,ale má smysl řešit půl litru??

já osobně bych do toho nedupal,jede to celkem slušně tak jak to je,buď rád,že to jezdí,ono tyhle zaručené úpravy často končí neúspěchem.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:04 | Nahoru | #8
Vždy platilo a platiť bude že na určité množstvo vzduchu treba adekvátne množstvo paliva, viac vzduchu = viac paliva

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:15 | Nahoru | #9
Jde na něm udělat stejný počet výbrusů (dle toho, že jsou k dispozici ty písty) jako u 250ccm. To že se dá bez úprav namontovat od 251 píšou na motoprodejna.cz, což je odnož německé ost2rad.de, která se na MZety specializuje.

Poláci psali, že to jde s 300ccm hlavně víc odspoda.

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:17 | Nahoru | #10
srovnávat moderní 4takt a ještě k tomu enduro, kde si tu spotřebu lidi vycucali z prstu a archaickým 2taktem z dob krále klacka.. co k tomu říct.

Jestli řešíš spotřebu, tak si kup malý cbfko třeba, pojede to líp a bude to žrát a srát se míň..

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:35 | Nahoru | #11
Tihle mladí párci jsou stejni vždy nejzábavnější přijdou s nějakou chujovinou a ještě si myslí že i ostatní z toho budou mít vlhko v trenkách jen to všechno skrej stejně to jde odkrejt a každej vidí jakej seš debil

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:38 | Nahoru | #12
Evidentně jsi ty ten, který tomu nerozumí...

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:55 | Nahoru | #13
Pri vyšších rýchlostiach môže mať 300ka menšiu spotrebu ako 250ka.
Tam kde 250ka ide na plný plyn, tristovka má ešte výkonovú rezervu a nemusí mať šúpatko vytiahnute na doraz.
Na celkovú spotrebu to ale nebude mať vplyv. Tak isto ani na funkciu.
Simson 70cm má oproti simsonu 50 vyššiu spotrebu o 0,2l na 100km.No pri rýchlosti 50-60 km/h je okamžitá spotreba u 70ky menšia.

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 19:56 | Nahoru | #14
Barney>

Naposledy editováno 25.01.2015 19:56:48

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 20:16 | Nahoru | #15
JurassMo>

Když se na tu problematiku podíváš střízlivě a logicky, tak to přece není o srovnávání spotřeby s CRFkem.

Pokud máš MZtu rád tak, abys jí dopřál to nejlepší co jí dát můžeš, udělej repas motoru a karbu tak, jak byla originál.

Jestli toužíš po tom, abys měl pro honičky s MZtama lepší výkonový průběh než ostatní MZty, nastřel tam tu třístovku a nesrovnávej spotřebu !!!

Snad ani ty nechceš sám sobě ani nám tady tvrdit, že když tvá MZta pojede o hodně líp než jiný a budeš sbírat medaile, bude ti vadit spotřeba o 2 litry vyšší.

Když budeš chtít jet úsporně, pojedeš úsporně. Když budeš chtít jet pilu, pojedeš pilu, bez ohledu na spotřebu.

Otázka podle mě leží v tom, jestli to s tou třístovkou vydrží čep, ložiska a ostatní namáhané kousky v motoru stejně dlouho jako origo 250...

Toť můj skromný názor

Naposledy editováno 25.01.2015 20:17:44

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 20:17 | Nahoru | #16
Němci to dávali k sajdě...Turci pak seriově na všechny...
Trochu bych měl strach o životnost převodovky a kliky,ale asi bych to tam dal
Teda pokud děláš komplet G.O.(tzn.nová klika,převodovka,ložiska...

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 20:43 | Nahoru | #17
no jo no za blbost se každej nejvíc bije zase to skreješ ?

2 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 20:47 | Nahoru | #18
To je přesně na co jsem se ptal, zdaž-li tomu neklesne spotřeba z důvodu, jak píše hruso25.

Nejde o spotřebu - o prachy, jde o to kulturní provedení a spotřeba prostě JE ukazatel. Už jsem do ni dost investoval a ještě budu a prostě bych ji rád pěkně opravil a nechal si ji - nechci furt řešit dilema, jestli to a to na ni koupit, když to budu prodávat - prostě si ji nechám a časem si k tomu přikoupím cesťáka; s MZetou můžu i do lesa a na polňačku a třeba z ní ještě někdo bude mít radost v rodině.

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:05 | Nahoru | #19

JurassMo píše: To je přesně na co jsem se ptal, zdaž-li tomu neklesne spotřeba z důvodu, jak píše hruso25.

Nejde o spotřebu - o prachy, jde o to kulturní provedení a spotřeba prostě JE ukazatel . Už jsem do ni dost investoval a ještě budu a prostě bych ji rád pěkně opravil a nechal si ji - nechci furt řešit dilema, jestli to a to na ni koupit, když to budu prodávat - prostě si ji nechám a časem si k tomu přikoupím cesťáka; s MZetou můžu i do lesa a na polňačku a třeba z ní ještě někdo bude mít radost v rodině.


Nekde nahore jsem se ti snazil odpovedet lidsky, ALE zacal jsi skrejvat prispevky lidi co ti netleskaj, takze :
Kdyz mas na vopici, musis mit na banany. Kdyz resis u 2T spotrebu - nemas na banany a kup si





Jestlipak mas iQ podle toho obrazku a skrejes me???

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:09 | Nahoru | #20
vetšinou komenty proletím,ale když vidím skryto,nutí mě to si je odkrýt a pořádně pročíst

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:23 | Nahoru | #21

JurassMo píše: To je přesně na co jsem se ptal, zdaž-li tomu neklesne spotřeba z důvodu, jak píše hruso25.

Nejde o spotřebu - o prachy, jde o to kulturní provedení a spotřeba prostě JE ukazatel. Už jsem do ni dost investoval a ještě budu a prostě bych ji rád pěkně opravil a nechal si ji - nechci furt řešit dilema, jestli to a to na ni koupit, když to budu prodávat - prostě si ji nechám a časem si k tomu přikoupím cesťáka; s MZetou můžu i do lesa a na polňačku a třeba z ní ještě někdo bude mít radost v rodině.

Podla mna tá spotreba bude vyššia stále, lebo jednoducho otáčky nepustia !!!
Je to pevný prevod a ty pri 100km/h budeš mať rovnaké otáčky či už budeš mať 250ccm alebo 300ccm. Pre 300ccm budeš vždy potrebovať viac vzduchu a teda aj viac benzínu a to v celom spektre otáčok

Jedine sa dá teoretizovať že vzhladom na lepší ťah to budeš menej vytáčať, alebo trebárs nahodíš rozetu kde bude o pár zubov menej čím predlžiš prevody (ak také niečo na MZ vôbec je), vtedy by mohla spotreba 300ccm padnúť na hodnoty 250ccm, ale určite nie menej

Naposledy editováno 25.01.2015 21:25:03

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:25 | Nahoru | #22
podle motokatalogu tu chci vidět jak dostaneš píst z 301 průměr 75,5mm narveš do vrtání 251 průměr 69mm

omluva nevšiml jsem si že tam chceš dát válec

Naposledy editováno 25.01.2015 21:29:17

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:33 | Nahoru | #23

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2015 v 21:46 | Nahoru | #24
Tady se zase některým bude dneska dobře spát, jak to mladýmu natřeli. Btw, JurassMo: rovněž nechápu, proč to skrýváš, když to navíc lze stejně přečíst?

K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.

Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.

Naposledy editováno 25.01.2015 21:53:29

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:55 | Nahoru | #25
Jen malá poznámka ke skrytým příspěvkům: já vůbec neřeším, co tam kdo napsal a jestli mi to je či není libo, prostě to skryju (a smazal bych to, kdy to šlo) pokud je to offtopic. Takže snad máte IQ dostatečné k tomu to pochopit. (a budu v tom bez přemýšlení pokračovat dál, toto je moje téma)

Co se týče toho VAPE, tak má mít větší účinnost než origo alttík, tzn. mohl by taky klást o něco menší odpor.

Naposledy editováno 25.01.2015 21:56:35

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 21:58 | Nahoru | #26

JwKS_Pavel píše: Tady se zase některým bude dneska dobře spát, jak to mladýmu natřeli. Btw, JurassMo: rovněž nechápu, proč to skrýváš, když to navíc lze stejně přečíst?

K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.

Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.



On ale píše o spotřebě 3,5L Woe tak co sem motáš 5L za 5L to pojede vo tom žádná

ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 22:05 | Nahoru | #27
moje první skrytí...byl jsem odpaněn

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 22:08 | Nahoru | #28

JurassMo píše: Co se týče toho VAPE, tak má mít větší účinnost než origo alttík, tzn. mohl by taky klást o něco menší odpor.

Zaťažuješ sa nad úplnými hlúposťami, ktoré nemajú váhu ani jednoho prdu z gatí...

Jediný dôvod riešiť iné zapalovanie by bolo ak by originál neprekvital spolahlivosťou

JwKS_Pavel píše: Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc..

Presne o tomto som hovoril, ja mám svoje auto 2.5i - je jasne že to žerie dosť, ale ak by to točilo také otáčky ako Fabia 1.4i tak mi to žerie ešte daleko viac. Pri 150km/h mám len 3500rpm, 90km/h 2100rpm

Ale či sa dá kúpiť rozeta, kde je menej zubov netuším, ale pastorok, kde bude o jeden zub menej by to malo utiahnúť.

PS: ale aj tak nevidím dôvod sa nejak baviť o spotrebe, ked sa rieši 0,5l motorka je na zábavu a pri zábave sa na spotrebu nepozerá. Ved sa s tým nebude jazdiť 3000km mesačne
To akokeby niekto plakal, že ked ide na okruh prevetrať svoju motorku že mu to hlce 10l miesto bežných 6l

Naposledy editováno 25.01.2015 22:10:17

1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2015 v 22:09 | Nahoru | #29
Podle příručky spotřeba 3.5l..5l

Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?

Výše jen citace původního dotazu pro potrefené husy. Myslím, že se ptal jasně. A sám pětilitrovou spotřebu zmiňuje.

K tomu VAPE - jde o generátor s permanentními magnety bez buzení, takže jeho odpor se se změnou zatížení nemění, narozdíl od buzenýho altíku, který zatěžuje podle toho, kolik odebírá. VAPE zatěžuje furt na max a přebytek mění na teplo. Odtud tedy úsporu nečekej. Jestli máš na motorce funkční německej altík a elektronickou EBZA, tak bych ani za VAPE neutrácel.

Naposledy editováno 25.01.2015 22:10:59

(reakce na) ETZ 251 300ccm válec - spotřeba

25.1.2015 v 22:29 | Nahoru | #30

JwKS_Pavel píše: Podle příručky spotřeba 3.5l..5l

Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?

Výše jen citace původního dotazu pro potrefené husy. Myslím, že se ptal jasně. A sám pětilitrovou spotřebu zmiňuje.

K tomu VAPE - jde o generátor s permanentními magnety bez buzení, takže jeho odpor se se změnou zatížení nemění, narozdíl od buzenýho altíku, který zatěžuje podle toho, kolik odebírá. VAPE zatěžuje furt na max a přebytek mění na teplo. Odtud tedy úsporu nečekej. Jestli máš na motorce funkční německej altík a elektronickou EBZA, tak bych ani za VAPE neutrácel.



3,5L - 5L a kde je ta úspora teda ? když to nebude zrovna do kopce tlačit tak pojede za 5L kolik teda ušetří oproti sérii si radši dojdětě oba pro léky ať vás nenervuje spotřeba
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 Kolose 0 4.8.2024 v 13:45 Kolose
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 Boss.trx850 8 26.2.2022 v 17:47 2stroke
MZ 251 MZ ETZ 251 Petan69 7 7.2.2022 v 08:54 Petan69

TOPlist