renovuju si MZetu a řeším 300ccm válec. Tento válec lze bez úprav namontovat na 251 motor. Výkon by se měl zvětšit cca z 15.4kw na 17kw (stejné trysky v karburátoru). Nevíte, co taková věc zpravidla udělá se spotřebou? Slyšel jsem názor, že se spotřeba sníží. Neví o tom někdo neco?
---------------------
Motivace:
Honda CRF 250cc má 22Nm/7000ot./min a 17kw. Průměrnou spotřebu uživatelé udávají 3.5l.
Suchou hmotnost má 143kg
MZ ETZ 251 má 27.4Nm/5500ot./min a 15.5kw (17kw s 300ccm válcem). Podle příručky spotřeba 3.5l..5l a ta půjde ještě zlepšit s BING 84 karbcem a něco máličko určitě udělá i VAPE. Suchá hmotnost jen 125kg!!!
---------------------
Žádám místní diskutující, kteří nemají nic kloudného k věci nebo tomu nerozumí, aby mi NESPAMOVALI vlákno. DĚKUJI za pochopení.
1 reakcí na tento příspěvek ETZ 251 300ccm válec - spotřeba
K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.
Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.
Naposledy editováno 25.01.2015 21:53:29
JwKS_Pavel píše: Tady se zase některým bude dneska dobře spát, jak to mladýmu natřeli. Btw, JurassMo: rovněž nechápu, proč to skrýváš, když to navíc lze stejně přečíst?
K věci: místní odborníci na cokoliv v tom mají poněkud hokej. Zvětšením objemu a jmenovitého výkonu nemusí provozní spotřeba vůbec růst. Jak už někdo napsal, je spotřeba v úměře s odebíraným výkonem, nikoliv s jmenovitým. Příkladů, kdy objemově větší a silnější motor žere v provozu míň než jeho menší ekvivalent, je řada. Ta věc tkví mimo jiné v otáčkách. S nárůstem točivého momentu lze uvažovat o lehké změně převodu a tím srazit provozní otáčky i spotřebu v určitém režimu jízdy. Na plnej to asi bude žrát víc.
Srovnávat to s moderním vstřikovacím 4T nejde, takovou spotřebu nebudeš mít NIKDY. Půl litru neřeš. VAPE ti spotřebu v ničem nesrazí, na to zapomeň. Origo třístovka je odzkoušená a maká parádně, jen je nutné mít v dobrém stavu kliku a spojku na ní, převodovka to dá. A čistej, pokud možno origo vejfuk. Pak třístovky jely jak z praku se spotřebou kolem pěti. Hlavně odolej pokušení šetřit ochuzenou směsí.
On ale píše o spotřebě 3,5L Woe tak co sem motáš 5L za 5L to pojede vo tom žádná
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 | Kolose | 0 | 4.8.2024 v 13:45 Kolose |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 8 | 26.2.2022 v 17:47 2stroke |
MZ 251 MZ ETZ 251 | Petan69 | 7 | 7.2.2022 v 08:54 Petan69 |