Kamarádi,
rozhodl jsem se, že přes velké množství negativních, až nenávistných reakcí na moje dosavadní příspěvky na tomto fóru shrnu moje dvouleté zkušenosti se strojem Jawa 350 OHC.
Nikomu, svůj - jistě subjektivní - názor nevnucuji, je prostě můj. Také nechci nosit dříví do lesa a být chytřejší než profesionálové, kteří tento motocykl testovali a recenzovali už před dvěma lety. Moje hodnocení vychází výhradně z mých praktických zkušeností. Motorku jsem si koupi z vlastního rozhodnutí a za vlastní peníze - nikdo mne tedy nemůže podezírat z jakékoliv zaujatosti.
Takže - motocykl jako takový není, podle mne, špatný, byť je téměř celý vyroben v Číně. Motor je zcela precizně okopírovaný letitý (ale stále dobrý) model Hondy a dnes i čínské výrobní technologie, vč. použitých materiálů, jsou zcela srovnatelné s evropskými standardy. Jediné, co tento motor v Evropě poněkud hendikepuje je nízký kompresní poměr (8,8), který je ovšem poplatný podmínkám provozu - a hlavně kvalitě benzínu - v Asii. Výkon tedy není z tohoto důvodu nijak oslnivý. Zkušenost však ukazuje, že čím menší výkon, tím lepší spolehlivost i životnost.
Hlavní zakopaný pes nebo žába na prameni je ovšem naprosto nekompetentní český překupník, který tento výrobek drze vydává za svůj vlastní. Tato obskurní firma, která by bez státních dotací, už dávno (asi tak před 20ti lety) skončila na smetišti dějin, se rozhodla parazitovat na zavedeném a osvědčeném světovém výrobci - firmě Shineray. A podle toho to taky potom vypadá.
No, zkrátka a dobře, se musíte smířit s tím, že český "výrobce" - místo samozřejmého plnění svých povinností (servis, záruční opravy, technická pomoc a podpora, ev. poradenství) - vám bude dělat jenom potíže, házet klacky pod nohy a všemožně vás "nasírat". Např. jenom zjišťování ceny (veřejně dostupný ceník ND nebyla firma schopna vytvořit dodnes) a objednávání originálních dílů u paní Marczellové je zážitek, který bych nikomu nepřál.
Že musíte tolerovat určitou ležérnost v kvalitě (do-do, dodělej doma) a ne zcela dořešené konstrukční detaily (pro "otevření kapoty", abyste zkontrolovali olej potřebujete imbusový klíč) - to je u čínských výrobků notoricky známé a u výrobků zn. Jawa to platí dvojnásob.
Od tzv. autorizovaných servisů v Praze a středočeském kraji mnoho nečekejte - jejich přístup k zákazníkovi je často velmi svérázný, kvalifikovanost a profesionalita sporná a objednací lhůty neúnosně dlouhé (já jsem jenom na pochromování "padacího rámu" čekal 4 měsíce - naštěstí přes zimu). Nakonec pravověrný jawař je (ještě z dob socialismu?) zvyklý se o svůj stroj starat sám a "šťourání se v něm" považuje za jakousi stavovskou čest. "JAWA NENÍ PRO KAŽDÉHO" - by mohl znít reklamní slogan pro dnešní dobu....
Takže: jestliže vám takové věci nevadí, nebo to nějak překousnete (nebo vás to dokonce baví - jako mne), pak si Jawu 350 OHC - zejména líbí-li se vám a osloví-li vás její nepochybně povedený jawský retrostyl - s klidem kupte. S největší pravděpodobností budete spokojeni - za tu cenu, za kolik se prodává, to není žádná tragédie (tou je bohužel zakyslá manufaktura v Týnci n. Sáz.).
Rovněž ale, záleží jen na vás a na vaší úvaze, nedáte-li přednost třeba po všech stránkách modernějšímu výrobku (dvouválec, kapalinou chlazený, 30 kW) rovněž čínské fy CF Moto - prodávaného přímo výrobcem (bez prostředníka) - CF 400 NK. A ten navíc stojí na chlup přesně jako Jawa 350 OHC Special, totiž 109 900 Kč.
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
Jakože na čínským motoru je nápis Jawa? No , řekl bych , že se tím Jawa nijak netají. Nebo spíš , ukaž mi , kde je vyjádření Jawy , že ten motor zkonstruovali a vyrábějí v Týnci...což tak nějak vyplývá z tvého tvrzení...
Nebo ti snad vadí , že je logem prodejce označený díl , který on nevyrobil , ale pouze přeprodává? No , v tom případě tě čeká asi lehké zklamání , protože ani ten tvůj počítač/telefon/notebook ze kterého píšeš nevyrábí jedna firma. Ani ty boty od Bati , které máš v předsíni se tak uplně nešijou ve Zlíně...takhle by se dalo pokračovat dál
Mnohem přínosnější by byl příspěvek , ve kterém by ses zabýval zpracováním daného stroje , tím , co se vysypalo / nevysypalo. Co sis vylepšil jako starej Jawař , kterej je zvyklej se ve své motorce vrtat a šťourat , ale ty dokážeš jenom kopat okolo. I jediný přínosný téma ohledně úpravy airboxu je zbytečně zaneřáděný nenávistnýma kecama. Tak tu Jawu prodej a budeš mít mnohem spokojenější život
kapitola 1 - Dnes vám popíšu soužití s jawou 350 OHC.
kapitola 2 - Má to čínskej motor, je to z čínskejch dílů.
kapitola 3 - Debilní firma Jawa, debilní zástupci firmy Jawa, debilní servisy Jawa, zlodějská firma Jawa, neschopná firma Jawa.
kapitola 4 - Kolegiální rada na závěr ... kupte si jinýho číňana.
Kdo to nechce číst celý stačí mu tenhle výcuc.
Apropo ... když si tu motorku před dvěma lety kupoval tak si nevěděl že to kupuješ od jak ty píšeš "naprosto nekompetentního českýho překupníka"?? Dostává mě že si tu koupíš něco co víš že je z číny, víš že se to tady přeprodáva, podpoříš prodejce svojí koupí a pak se z toho tady můžeš potrhat.
Tak to prodej a nepruď ....
malčus77 píše: Je k breku jak český motocyklový průmysl s takovou tradicí, kdy se od nás učili ostatní dopadl..Začátkem konce byla privatizace a pokračovalo to tunely se státními dotacemi..Vysledek je dnešní stav..
S první větou se dá souhlasit, ale začátkem konce nebyla privatizace, nýbrž komunisti. Všechno znárodnili a když pod jejich taktovkou životaschopné firmy a projekty pochcípaly předali žezlo naivnímu Vaškovi. Ano, privatizace byl taky průser, ale mnohdy stejně nebylo moc co zachraňovat (myslím know-how), spíš šlo o majetky.
K autorovi vlákna. Proč jsi kupoval motorku od nekompetentního obchodníka s tristní servisní sítí? V dnešní době kdy je na výběr?
vikik píše: pen> Hlavní problém , proč dostáváš negativní komentáře , je tvoje neustálé fňukání. Už jsem se chtěl zeptat v dřívějších tématech , ale protože to opět zmiňuješ , nedá mi to - píšeš "Hlavní zakopaný pes nebo žába na prameni je ovšem naprosto nekompetentní český překupník, který tento výrobek drze vydává za svůj vlastní. " , docela by mě zajímalo , co tím vlastně myslíš?
Jakože na čínským motoru je nápis Jawa? No , řekl bych , že se tím Jawa nijak netají. Nebo spíš , ukaž mi , kde je vyjádření Jawy , že ten motor zkonstruovali a vyrábějí v Týnci...což tak nějak vyplývá z tvého tvrzení...
Nebo ti snad vadí , že je logem prodejce označený díl , který on nevyrobil , ale pouze přeprodává? No , v tom případě tě čeká asi lehké zklamání , protože ani ten tvůj počítač/telefon/notebook ze kterého píšeš nevyrábí jedna firma. Ani ty boty od Bati , které máš v předsíni se tak uplně nešijou ve Zlíně...takhle by se dalo pokračovat dál
Mnohem přínosnější by byl příspěvek , ve kterém by ses zabýval zpracováním daného stroje , tím , co se vysypalo / nevysypalo. Co sis vylepšil jako starej Jawař , kterej je zvyklej se ve své motorce vrtat a šťourat , ale ty dokážeš jenom kopat okolo. I jediný přínosný téma ohledně úpravy airboxu je zbytečně zaneřáděný nenávistnýma kecama. Tak tu Jawu prodej a budeš mít mnohem spokojenější život
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
Kdo má blbý kecy, že se mu to, co sem napsal nelíbí (nebo je dokonce línej to číst!) a myslí si, že je to na hovno, tak ať to nečte! Hlavně ať mi neradí, jak mám psát, co mám psát, co naopak psát nemám, vo čem jo, a vo čem ne, a jak by to napsal von, dyby to uměl. Napsat jeden řádek vo ničem, akorát s třema chybama v i/y - to umim taky.
Dost pláče, fňukání a nářků! Následuje komunisticko-maoistická sebekritika. Ano, přiznávám se, že jsem se ze zavilé nenávisti k lidově jawistickému režimu, vetřel do přízně jediné správné a nejdokonalejší boží značky a se zbabělým úmyslem jí škodit, jsem si koupil Jawu 350 OHC. Jsem ten největší a nejodpornější lidský vyvrhel a žádný trest pro mne není dost přísný!
Jak to ten debil myslí?!? Depak přátelé - to se už nikdy nedovíte...
Za mě by to možná nejlíp řekla Mici: "Ten ji neprodá, páč by pak nemoh kverulovat, fňukat a remcat."
P. S.: Je to kurva, ale já ji mám rád!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
A to nemluvím o tom, že jsi schopný psát vulgarizmy a urážky jen pod pseudonymem :(
Hm, esi ty píšeš pod svym ksichtem(?), tak to je sice hezký, ale pak do tý fotky napiš eště celý svoje méno, kde bydlíš, datum narození, číslo vobčanky a číslo bot!
Pak se můžeme bavit vo pseudonymech...
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
1 reakcí na tento příspěvek Dva roky s Jawou 350 OHC - zhodnocení
Už sem to tady říkal několikrát. Pokud se ti nelíbí co píšu, tak to nečti.
Já taky nechci, aby mi správci tohodle fóra řekli, kdo seš ty, abych ti moh osobně dát přes hubu. Uznávám, že to není zrovna košer argument, ale lidi jako seš ty zřejmě ničemu jinýmu nerozuměj.
P. S.: A věř mi, že bych si to s tebou vyřídil sám a nepotřeboval bych k tomu "někoho", kdo by něco zjišťoval a někam volal...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | fsesto | 8 | 4.8.2022 v 18:10 fsesto |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |