globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Milovníci Italských krásek
9.6.2015 v 08:59
Vlákno pro všechny ,
kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI














Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51

Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 21:55 | Nahoru | #73861
Tak třeba DB6 je pro mě super udělaná motorka.Dali tomu něco svýho,je to i pro vyšší postavy a je to normální vymakana motorka pro kazdyho přitom..
Tesi je zajimavej nesmysl,ve se stejně moc neprodaval a teď je hnusna už úplně.
Retro motorky se mi většinou libej,ale s touhle kulatou vzpomínkou bych ani neměl pocit,ze mam něco opravdu vyjimecnyho za ty prachy..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 22:22 | Nahoru | #73862
Assassin, Tifone > vy rejcinkáři... Je racing a racing... Racing může bejt olej 30W... Stejně tak jako 10W60... Do mulťošky rc. 2015, proč ne? Do telete, vodou chlazenýho, no snad.
Problém u těch 'širokopásmovejch' olejů je jejich životnost při dlouhodobým zatěžování teplem a střihem... Což u toho vzducháče z" první poloviny 20.století" je dost... Když to člověk mění co rok, po 3000km, proč ne... Ale celej interval na 10w60 bych tedy tomu motoru nechtěl dělat.
Podle mě jsou taky asi trochu k zamyšlení vůle toho vzducháče a dilatace při zahřejvání, kde je viskózní olej spíš na škodu.
Už tu psalo více lidí a já s tím souhlasím, že je lepší častěji měnit, než dávat rejcing a hustokrutej olej.

Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 22:24 | Nahoru | #73863
Hele Bimota super, hlavně dle slov Kawasaki do toho vložili prachy nechají Italy dělat co umí Uvidíme jak to bude v reálu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 22:31 | Nahoru | #73864
t_freedom> To horní cislo bych u vzduchovkovyho oleje klidně nechal,ale ta 10ka dole je asi zbytečná ..

(reakce na) Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 22:36 | Nahoru | #73865
t_freedom> no nej je měnit často a rejsing oil
To mě baví a je to jedna z mála věcí co na motorce dělám sám.

Naposledy editováno 15.01.2020 22:37:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 22:46 | Nahoru | #73866

zmulin píše: t_freedom> To horní cislo bych u vzduchovkovyho oleje klidně nechal,ale ta 10ka dole je asi zbytečná ..



Možná, ale 20w60 se tusim nedělá ne?

(reakce na) Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 23:00 | Nahoru | #73867
Šuty> Naprosto souhlasím Ještě by bylo fain kdyby ceny byly nějaké normální aby se jich prodalo něco víc

Milovníci Italských krásek

15.1.2020 v 23:05 | Nahoru | #73868
A moc se mi líbí právě ty rádoby retro kulatější tvary

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 00:45 | Nahoru | #73869

t_freedom píše: Assassin, Tifone > vy rejcinkáři... Je racing a racing... Racing může bejt olej 30W... Stejně tak jako 10W60... Do mulťošky rc. 2015, proč ne? Do telete, vodou chlazenýho, no snad.
Problém u těch 'širokopásmovejch' olejů je jejich životnost při dlouhodobým zatěžování teplem a střihem... Což u toho vzducháče z" první poloviny 20.století" je dost... Když to člověk mění co rok, po 3000km, proč ne... Ale celej interval na 10w60 bych tedy tomu motoru nechtěl dělat.
Podle mě jsou taky asi trochu k zamyšlení vůle toho vzducháče a dilatace při zahřejvání, kde je viskózní olej spíš na škodu.
Už tu psalo více lidí a já s tím souhlasím, že je lepší častěji měnit, než dávat rejcing a hustokrutej olej.



nakej priklad racing 30W oleje? nevim, jen se ptam.

ano vim, ze vysokorozsahove oleje maji "dlouhe molekuly" a maji mensi zivotnost, interval zkracuju. na jednovalcich menim olej po cca 8hodinach

viskozni olej na skodu? proc? ja slysel, ze pro stary motory je "hustejsi" olej lepsi....

ptam se, nejsem zadnej olejar....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 00:47 | Nahoru | #73870

z.a.j.o.c.h píše: Možná, ale 20w60 se tusim nedělá ne?



prave, moc oleju co maji to druhy cislo vysoky a prvni taky neznam ... stejne je to viskozita za studena, tam mi prijde, ze by to vyssi cislo bylo dobry tak pro HD a ducati aby z toho v garazi nechcal olej

Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 06:39 | Nahoru | #73871
Spis pro boxera,aby nežral olej..

Například: https://www.oleje-p...LEAQYBiABEgLatvD_BwE

(reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 07:22 | Nahoru | #73872

assassin píše: nakej priklad racing 30W oleje? nevim, jen se ptam.

ano vim, ze vysokorozsahove oleje maji "dlouhe molekuly" a maji mensi zivotnost, interval zkracuju. na jednovalcich menim olej po cca 8hodinach

viskozni olej na skodu? proc? ja slysel, ze pro stary motory je "hustejsi" olej lepsi....

ptam se, nejsem zadnej olejar....



Racing

Bezne uz se delaj xw40 v "racing" specifikaci

Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 07:50 | Nahoru | #73873
racing :
15w60
civil odolný střihu a vhodný V twin
20W50

Naposledy editováno 16.01.2020 07:54:09

(reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 07:52 | Nahoru | #73874

assassin píše: prave, moc oleju co maji to druhy cislo vysoky a prvni taky neznam ... stejne je to viskozita za studena, tam mi prijde, ze by to vyssi cislo bylo dobry tak pro HD a ducati aby z toho v garazi nechcal olej



nevím co za kaše máš v garáži ty,ale ze dvou Ducatek co tu stojí ani kapka ojlu od podzima
jak to má HD nevím

Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 08:15 | Nahoru | #73875
10W60 mi do gsa daval mechanik ale pri vyssim zatizeni (dalnice ve dvou) olej ubyval, predepsany je 20W50, s nim to olej zralo minimalne, klidne mohl byt mineralni

(reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:00 | Nahoru | #73876

assassin píše: nakej priklad racing 30W oleje? nevim, jen se ptam.

ano vim, ze vysokorozsahove oleje maji "dlouhe molekuly" a maji mensi zivotnost, interval zkracuju. na jednovalcich menim olej po cca 8hodinach

viskozni olej na skodu? proc? ja slysel, ze pro stary motory je "hustejsi" olej lepsi....

ptam se, nejsem zadnej olejar....

Autový racing oleje jsou i 0w15, 0w20, 0w30...u motorek si tím nejsem jistej, pořád má většina mašin spojku v olejový lázni, tak se ty motory staví nejspíš jinak. Co se týče těch aut, tak právě v "poslední době" mám pocit že to pravidlo racing=hustej olej je na ústupu a že ty motory staví na těsnější vůle a pak používají třeba w30 "racing" olej. Určitě bych našel i nějaký relevantní zdroje, ale nechce se mi

Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:09 | Nahoru | #73877
Rejsing 0-30 je tak na zimní rally.Jak píše Peter.Kdyz je to první číslo nízký,tak muže olej mizet.Na vzduchovce sem to tak měl taky.Navic na moto se v zimě moc nejezdi,tak je lepší to první číslo 15-20 a to druhy co nejvyšší přeci.Aspoň 50.

Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:33 | Nahoru | #73878
To nemá se "zimou" co dělat, je to "kvalifikační" olej, nebo olej na sprintový krátký použití - budeš mít na tu specifikaci postavenej motor. Ta 0w30 už je regulerní olej se kterým se závodí a používá se do výkoných motorů, protože věci se dneska už dělají trošku jinak než před lety...zdokonaluje se úplně všechno.

To že druhý číslo je lepší "nejvyšší" je právě to co není nutně pravda. Může to tak být, ale nemusí to tak být. Záležet bude na konkrétním použití a typu motoru...to je celý. Teď koukám na stránky motulu a mají tam 0w30 i pro silniční motorky, "racing" 300V. Ale to neznamená že to má člověk nalít do běžný sériový motorky a vyrazit na okruh...

Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:37 | Nahoru | #73879
Já taky nejsem olejář Honzo, ale bylo tu pár článků, který o tom něco psaly. Taky už jsem pár mouder slyšel a ač co mechanik, to jiný moudro, ono to jednu linku má.

- když to vyměníš každej rok, je tak nějak "téměř" jedno co tam leješ ( s výjimkou užívání na hranici výkonovýho maxima)
- to že někam naleju "nejmodernější" olej, neznamená, že tomu pomáhám
Myslím si ( z toho co jsem četl a slyšel), že by se olej měl vybírat i s pohledem k době vývoje toho stroje, vůlím, chlazení atd.

A širokopásmo 10W60 není podle mě "hustší" než 15W50....

jenže když to měníš po 8MTH...je to všechno stejně jedno ...pak mi ale příjde ten rejcing efekt u vodního chlazení s 60kovou specifikací takovej jen pro dušičku.
mmch. je too moderní motor, kterej se s HD-Ducati 900ccm nedá moc srovnávat

1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:39 | Nahoru | #73880
To měníte každej rok, ikdyž najedete třeba 1000 km?

Naposledy editováno 16.01.2020 09:42:15

1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:48 | Nahoru | #73881
já do 11ky bavca leju nejobyčejnější motul 3000 20w50. u erka jsem si zkrátil interval na polovic (5tkm). ky
kdybyh provozoval GS přes zimu, hrknu tam pro pocit 10w40 na tu zimu, přece jen je pak už celkem problém to prohřát.
do eska liju 7100 15w50, ne že bych jezdil v chladnějším, ale dostal jsem takové doporučení od zaběhlých bmw fachmanů a držim se ho.
no a plnou syntetiku, bo to přeci jen už cosi točí.
olej měním co rok. míň jak 5tkm jsem za sezonu už x let nenajezdil, takže toto se mne netýká.
a mám tu jednoho co 300V vylívá z motoru po roce ikdyž je na něm jen 400km v provozu
holt si to ta motorka zaslouží a má na to, tak proč ne.

s těma uber rejs volejama nemám zkušenost, takového rejsra tady nikde po ruce nemám.
podle mne do vzduchového monstera 15w50 ať 5100 nebo 7100, podle touhy po pocitu

Naposledy editováno 16.01.2020 09:49:07

1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:50 | Nahoru | #73882
kocandak,stev: dik .. ma to logiku, moderni motory se stavi na tu ridkou srajdu. ja to resil u auta naposledy pred 6ti-7mi rokama kdyz jsem jeste jezdil s bmw a to vsichni zavodnici lili mobil1 tusim 10-60 nebo tak neco. takze jsem jen zaspal dobu.

freedom: nemenim to kazdej rok, ale podle km. myslim si, ze kdyz olej v motorce lezi, nic zasadniho se s nim nedeje...
ad hustota - za studena je podle me 10W60 ridsi nez 15W50 ale pri pracovni teplote je hustejsi - druhy cislo udava viskozitu pri pracovni teplote ne?

podle me ty "racing" oleje snesou lepe tepelne namahani, kdyz to trapis na okruhu, tak to asi bude namahany dost. ono teda u motardu mam ten olej asi i predepsanej.

(reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:56 | Nahoru | #73883

strakon píše: To měníte každej rok, ikdyž najedete třeba 1000 km?


ja jo ,ale jen 1000km sem nikdá nenajel

(reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 09:57 | Nahoru | #73884
Lazyfucker>vylejvat to po 400 km mi přijde maličko idiotina, ať má motorku jakou chce

Naposledy editováno 16.01.2020 09:58:07

1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 10:02 | Nahoru | #73885
Prosimte to má naopak se zimou,nebo naopak vysokejma teplotama spolecnyho úplně všechno.Spodni číslo je “zimní” a horní číslo je o viskozitě-max pracovní teplotě,takže do benzinovyho auta,nebo motorky v létě nemůžeš nalejt horní číslo 30,pokud nechceš ten motor zabít.Max do závodního dieselu.
https://www.oleje.cz...ych-motorovych-oleju

2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 10:24 | Nahoru | #73886
zmulin: podle toho odkazu co daval stev si myslim, ze uz se vyrabi i oleje co maji horni cislo nizke a pujdou tepelne hodne zatizit. to druhy cislo udava jakou to ma viskozitu pri pracovni teplote, coz v podstate rika i to, ze kdyz tu pracovni teplotu prepalis o treba 50stupnu, porad to jeste maze. Ale tohle bejvalo driv. Vypada to, ze ty moderni oleje maji 30 pri pracovni teplote a i tak udrzi olejovej film a ty racing nejspis tohle dokazou i kdyz to ohrejes o dalsich 50stupnu.

znamej co jezdi okruhy tak mel do oleje nandany senzory (do kanalu) a logoval teploty a v zatezi mu vychazelo snad 150C v oleji - jezdil kvuli tomu racing oleje, normalni olej uz by tuhle teplotu nemusel davat. Motor je upravena felicie, asi 100PS .. chlazeni samo upravene, olejovej chladic atd... (cisla uz nevim presne, spis jde o princip)

strakon: menim to podle km, tzn kdyz najedu za rok 500km, klidne tam ten olej necham i 3-4roky. jen to trochu zkratim, mam interval 6tis - tak ho vymenim po 4 nebo 5ti tis

Naposledy editováno 16.01.2020 10:26:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 10:25 | Nahoru | #73887
zmulin> dolní číslo je "záruka" čerpatelnosti, zaručená viskozita při udávaný min. teplotě pro ten olej
Horní je viskozita pro maximální dovolenou teplotu toho oleje.

výrobci udávají pak tabulku, kde je teplota prostředí, v kterým stroj provozuješ - min/max. a doporučená viskózní třída … pro SSo je to např ve skandinávii 10W40
pro stř. Evropu 15-20W50

Assasin > olejovej film má s viskozitou hodně společnýho, ale obávám se , že to nikdo " nezaručuje" že se to umaže.
To je daný příliš mnoha parametry. Pokud má můj 15W50 max teplotu 115°C a já často v přesunech mám i 130°C znamená to pro mě častěji měnit olej. A jak ppíšeš, asi se 10°po překročení maxima nezadře motor … jen se ten olej víc kurví

Naposledy editováno 16.01.2020 10:28:08

(reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 10:29 | Nahoru | #73888
t_freedom> viz můj odkaz a předešlá zmínka o závodech v zimě.Sám vidíš v doporučení k motu,že v nižších teplotách je lepší posunout třídu oleje níž a našem podnebí zas vejš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 10:29 | Nahoru | #73889

t_freedom píše: zmulin> dolní číslo je "záruka" čerpatelnosti, zaručená viskozita při udávaný min. teplotě pro ten olej
Horní je viskozita pro maximální dovolenou teplotu toho oleje.

výrobci udávají pak tabulku, kde je teplota prostředí, v kterým stroj provozuješ - min/max. a doporučená viskózní třída … pro SSo je to např ve skandinávii 10W40
pro stř. Evropu 15-20W50



ses si jistej ze pro max dovolenou terplotu? tzn ze treba u obyc oleje je to viskozita pri 100C a u racing oleje je to viskozita pri 150C?

jinak to neber tak ze se hadam, jen se snazim dozvedet neco noveho - coz treba jsem se dozvedel, protoze jsem nevedel jaky jsou ted trendy u racing automobilovejch oleju...

ja osobne si myslim, ze je uplne fuk jakej olej a jak starej v aute/motorce je, dulezity je aby tam byl

ale do jednovalcu leju to co tam ma byt a menim v predepsanejch intervalech, ono na MX se ten motor flaka, tam jsem nikdy nemel vic jak pul plynu a nikdy jsem ho nevytocil ani do pulky otacek - tam bych ho mohl menit klidne po 20ti hodinach. Na okruhu ale drzim plnej porad a o omezovac si to skrta taky temer porad... no a jednovalec 450 v 11ti tis....

Naposledy editováno 16.01.2020 10:39:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek

16.1.2020 v 10:38 | Nahoru | #73890
assassin> viskozita se udává většínou při 100°C
a každej solidní výrobce ji uvádí takže je poměrně "jednoduchý" si to dohledat
olej co používám já v moto má ve specifikaci 10W50 -Kinematická viskozita při 100°C: 20.00cSt
a např. ta samá řada olejů ale 10w60-Kinematická viskozita při 100°C: 23.0cSt

Naposledy editováno 16.01.2020 10:39:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist