Mám dvě varianty:
1) Skútr prodat a koupit si silnější (padl mi do oka Gilera Nexus 500)
2) Nechat si skútr a koupit k němu mašinu na výlety a motorka se mi už dlouho líbí Kawasaki GPZ 500S
Co je podle vás lepší a praktičtější varianta?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorku nebo skútr
ptakopysk píše: Já tedy nevím,ale zakladatel vlákna se chtěl poradit,co si vybrat a místo toho tu někteří pacienti rozebírají rasy psů.
Pacientem si nazývej svoji starou. Zakladatel dostal cenné rady-třeba jak si může namodelovat způsob výběru tak, aby se nemusel ptát druhých jaký stroj s emu vlastně chce pořídit. Taky se dozvěděl, že skůtr je jako zdegenerovaný pes nebo nesmí kámoši vědět, že na něm jezdí, což jsou víc než výmluvné odpovědi že vybrat správně znamená jedině vybrat si motorku.
ellienka píše: fockewulf> Toho svého (psa) strčím i do spacáku. Zvládá v pohodě týdenní výlety v přírodě se spaním venku a zvládá se mnou chodit a jezdit v čemkoliv. Vlčáka do hamaky nedostaneš a ve skalách ti taky šplhat nebude. Tobě ale možná běhá za motorkou
Nevím proč by vlčák měl spát v hamace a měl šplhat někde po prachovských skalách. Kdyby ti to náhodou pořád nedocházelo, je plno jiných plemen malého vzrůstu, které ještě zatím nejsou tak zprasené....ale co, dokud budou mít lidi zvrácenou představu o "kráse", pak to jiní budou bohužel množit
1 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
1 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
Moje minimotorka CBF250 má servisní interval 10 tisíc km a mění se hlavně olej a filtr. Tedy pohoda - celou sezonu dám na jeden servis.
Ale na cestách musím občas řetěz namazat (to není problém, pokud nezapomenu s sebou sprej na řetězy) a někdy i řetěz dotáhnout (a to už může být docela fuška někde v horách na Balkáně, když nejde tím plechovým klíčkem povolit osa zadního kola ...).
V Řecku jsem si na pár dní půjčil Yamahu X-max 250 a hodně se mi to líbilo. Šotolina trochu problém, ale jinak pohodička. Až jsem o něčem takovém začal uvažovat.
No - a interval výměny oleje u X-maxe je údajně 3 tisíce km. To bych musel měnit olej pokaždé těsně před dovolenou a modlit se, abych nenajel nějak výrazně víc.
Tak co - borci. Porovnával jste někdo motorku se skútrem z těchto hledisek?
1 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorku nebo skútr
Pak tu je řemen a válečky ... Ale to snad stačí měnit v zimě před sezonou. Jen nemám představu cen a četnosti výměn.
A není tu ještě něco, co se na mašině nemění či neservisuje?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorku nebo skútr
fockewulf píše: Pacientem si nazývej svoji starou......Taky se dozvěděl, že skůtr je jako zdegenerovaný pes nebo nesmí kámoši vědět, že na něm jezdí, což jsou víc než výmluvné odpovědi že vybrat správně znamená jedině vybrat si motorku.
Počkej, ty si vážně vybíráš stroj ne podle toho co chceš ty, ale podle toho co se bude líbit kámošům ??? Promiň, ale pak jsi buď puberťák nebo ......... pacient
Naposledy editováno 12.09.2019 16:56:35
Chci se něco dozvědět o větších skútrech (jako je např. ten Nexus 500), jestli by se mi některý hodil na stará kolena.
Moje představa: - cestovaní na větší vzdálenosti (klidně pomalu, určitě hlavně mimo dálnice).
Jezdím sice sám, ale vozím s sebou spoustu krámů. Nejezdím terény, ale občas musím šotolinovou cestou.
Měřím 178 cm, síla už mne pomalu opouští, a tak nevím, jak bych tlačil čtvrttunovou potvoru. Tedy B650 nebo SW650 asi nebudou pro mne.
Ale vážně, k tématu: Malý skůtr, klidně nejakou socku na ježdění do práce, a k tomu pěknou motorku.
Protože:
- skůtr je lopata, může stát venku na dešti, stačí když nějak funguje. Spotřebák
- motorka na víkendy musí být pro radost, tedy neorezlá, pěkný gumy, řetězovka, čistý to... pokud s ní budeš zacházet jako se skůtrem, nebude to o víkendu ten požitek
- svezení na motorce je lepší, nejde to prakticky moc porovnávat - i na tom největším skůtru se stejně sedí jak na hajzlíku a tím pádem se to chová furt blbě jako skůtr
- na motorce do práce je otrava s oblékáním, což na skůtru není tak potřeba - jednak jsi proti dešti i mouchám krytý, a když spadneš... nohy máš v bezpečí.
- když prší, na motorce jsi mokrej. Na skůtru ne tolik, s lepším štítem jen zanedbatelně. Nohy na skutru jsou suchý vždy.
- když je kosa, na motorce je vždy větší... Na skůtr si naopak můžeš dát i zimní gumy a kryty na ruce a dá se i v zimě schovanej za štítem...
- 5 km do práce znamená, že výkonná motorka trpí studeným provozem ( olej), ale malý skůtr je po 1 km teplý)
- motorka má většinou dražší provoz, hlavně na servisních dílech. Proč to olítávat na hloupé dojíždění...?
A proč to vím? Jezdím do práce na V Stromu. Když jedu někam na víkend, štve mě že je špinavej - tak furt meju. A ráno, mám to cca 7 km, z toho 6 km se držím hodně moc zpátky a moc to neženu, protože sudenej olej , studený gumy ( mám to serpentinou)... auta se ti lepí na zadek, je to blbost takhle. Po dojezdu na místo má chladič oleje tělesnou teplotu, motorka má termostat, tak jako... skoro dobrý. Ale žádná radost teda.
Letos to ještě dám, ale koupím si na jaro nějakej skůtr čínu šrota… zas je to lepší než auto na pocuky přes léto. Jak z hlediska nákladů, rychlosti( obratnosti) , tak snad i pohodlí, protože v létě mi klima na těch 7 km snad ani nevychladí vnitřek, akorát to smrdí chřipkou.
Čínský malý skůtr koupím za cenu sady letních gum na moji Alfu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorku nebo skútr
650ccm píše: Trochu k tématu. Řešil jste někdo porovnání servisních intervalů, nákladů na spotřebák a dále např. nutnost seřízení "něčeho" na dlouhé dovolené?
Moje minimotorka CBF250 má servisní interval 10 tisíc km a mění se hlavně olej a filtr. Tedy pohoda - celou sezonu dám na jeden servis.
Ale na cestách musím občas řetěz namazat (to není problém, pokud nezapomenu s sebou sprej na řetězy) a někdy i řetěz dotáhnout (a to už může být docela fuška někde v horách na Balkáně, když nejde tím plechovým klíčkem povolit osa zadního kola ...).
V Řecku jsem si na pár dní půjčil Yamahu X-max 250 a hodně se mi to líbilo. Šotolina trochu problém, ale jinak pohodička. Až jsem o něčem takovém začal uvažovat.
No - a interval výměny oleje u X-maxe je údajně 3 tisíce km. To bych musel měnit olej pokaždé těsně před dovolenou a modlit se, abych nenajel nějak výrazně víc.
Tak co - borci. Porovnával jste někdo motorku se skútrem z těchto hledisek?
Skútr je prakticky bezúdržbový, nemaže se tam nic, servisní interval výměny oleje na Burgmanovi 400 je 6 tisíc a i když to o tisíc přetáhneš tak nikdo si stěžovat nebude Interval výměny řemene ve variátoru je 24 tisíc, měnil jsem ho v 55 a taky si nikdo nestěžoval Jediné kritérium před dovolenou je vzorek pneumatik Vzduchový filtr je tuším 12 tisíc km na výměnu, týká se papírových filtrů ale je možné ho vyfoukat a vyčistit kompresorem, starší modely mají molitanový filtr, ten stačí přeprat a vyčistit a odmastit jarem a benzinem a vodou a namočit do motorového oleje a vyždímat.
2 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
Tak třeba V strom má ty intervaly oleje cca stejný, to máš asi jedno v tomto směru. Za dva až tři měsíce výměna, to je v pohodě. Skůtr najede míň na gumách, ale taky míň žere....
Mě spíš vadí, jak na motorce jezdím denně, že je furt taková zasviněná, vypadá to jako když se nestarám Ty skútry zaplastovaný se nemusí tak řešit...
A že skútry nemají řetěz, to je velký plus k tomuto, protože to mazání je potřeba furt a pak je to všude, na kyvce, podsedlovce, motoru...
Naposledy editováno 13.09.2019 11:51:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorku nebo skútr
650ccm píše: RadekPCX> 5000 km - to už se dá akceptovat. I když letos jsem už skoro na 5 tisících a sezona ještě nekončí.
Pak tu je řemen a válečky ... Ale to snad stačí měnit v zimě před sezonou. Jen nemám představu cen a četnosti výměn.
A není tu ještě něco, co se na mašině nemění či neservisuje?
Válečky a řemen mají kontrolu po 12000, vydrží kolem 15000. Ceny nízké, servis se dá udělat doma.
1 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
Davas už to možná ani nečte,ale :
skútr + motorka je super.Na pár km je i ta 150ccm lepší,než maxiskútr.Gpz dobrá mašinka na výlety.Žádnej trhač.2x servis,2xpojistka atd..
Na druhou stranu je fakt,že :
GPZ fakt není nic moc vostrýho (každej bysme asi chtěli spíš Vespu a k tomu Monster 1200R),takže na tom Nexusu 500 bude +- stejně rychlej a v pohodičce.Bez výčitek,že není furt navlečenej v kůži,dá se na tom i během prodlouženýho motovíkendu popojíždět v žabkách a tak.Do práce to bude žrát o litr víc,zas poloviční servisní a pojišťovácký náklady..
ptakopysk píše: Velmi mě baví fundované názory některých diskutérů,ale k věci. Na t-maxovi najeto cca 22.tisíc km,řemen i válečky stále originál,pořád jako nové. Co jsem zaslechl na Motosalonu rozhovor zákazníka (t-max) a prodejce,tak zákazník tvrdil,že má ještě origo řemen a najeto okolo 40 tis.km.
Tak, to je asi i o způsobu používání, jinak to bude po velkoměstě se semafory a jinak někde mimo. Správný by bylo vycházet z předepsaných intervalů pro účely srovnání.
Zrovna tohle je hodně o rukách, jsou lidi co jim destičky najedou 70 tisíc, a jiní ani třetinu třeba
ptakopysk píše: fockewulf: Těším se na Tvé další moudra Vidím,že jsi ortodoxní zastánce motocyklů a nebereš argumenty pro pořízení si scootera. Jasně,když mi bylo dvacet,taky jsem uznával jen motocykly a scootery pro mě byly podřadné,ale po čtyřicítce jsem jim přišel na chuť,tedy některým. Samo mám i velkou silnou motorku a maxi scootera k ní. Jo,psa máme maltézáka
Jedina moznost jak s nim rozumne diskutovat je si ho zablokovat...Jediné co je u těch skútrů na hovno je že s přibývajícím nájezdem se otlačují řemenice a klesá maximálka takže na tom druhým skútru mám předloni vyměněný řemen, najetých na něm asi 11 tisíc, vyměněno při 56 a něco takže aktuálně tam je skoro 68 tisíc a maximálka mi klesla o 30 kilometrů z tachometrových 170 na 140 kdy už vypíná omezovač takže mě to pěkně sere a letos ty řemenice nechám ještě asi vyměnit.
2 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorku nebo skútr
1 reakcí na tento příspěvek Motorku nebo skútr
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
Laďák Gilera Nexus Gilera Nexus 500 | Stepan1 | 22 | 16.2.2023 v 19:43 Daminek |