globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?


Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 10:47 | Nahoru | #361
Maxipes_Fík> já vim moc dobře jak to jezdi bez zatěže. S malými kufry a bez kanystrů je ta motorka asi jen o 20 kg těžši než sèriová a občas tak krátce jedu. Ale co z toho. Já chci motorku tak jak jí mám. Jezdíme vždy ve dvou. To je pořád dokola a stále ta stejná chyba náhledu. To, co se líbí mě, se nemusí líbit jinému a naopak. Když mě tu všichni líčí, jak je úžasný jezdit s lehkou motorkou, tak sice chápu jejich nadšení ale nemám tutéž potřebu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 10:58 | Nahoru | #362

MedWed píše: jiřin...> ... aneb jak omluvit vlastni neschopnost prijmu informaci...


ale no tak...

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 11:04 | Nahoru | #363
Zespodu vozíku dej normálně hardox 500 a když pojedeš někdy do krajin kde se válčí tak po položení na bok může sloužit jako balisticka ochrana zdůvodnění nehledej máš ho napsaný výše.

Tak a teď bez legrace, ty asi musíš pracovat sám protože myslím, že s člověkem typu "jen já mám pravdu" bude dost těžký vyjít a zároveň také doufám, že nikdy nepřijdu do kontaktu s něčím co jsi konstruoval. . Jinak tvoje příběhy čtu rád a v podstatě to potvrzuje takový rčení, "některý věci se stávají některým lidem". Nezanevri a piš, to nejde vymyslet.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 11:11 | Nahoru | #364
Fugo> já ale konstruuji spoustu jiných věcí než svou motorku a všechny dobře fungují. Jinak bych se asi neuživil ne.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 11:19 | Nahoru | #365

assassin píše: jinak teda vezt s sebou pul motorky v dilech, aby me nikde na cestach nezaskocil ani ten nejmene pravdepodobnej problem a pak nekde cekat sedic na nastartovane moto odkazan na pomoc zvenci nekolik hodin s tak banalnim problemem jako je defekt, se kterym snad jako s jedinym problemem pocitaj na cestach vsichni a bejvaj na nej pripraveny i supersportari co jedou jen s kreditkou a lepenim :D to mi hlava nebere

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 11:37 | Nahoru | #366

Maxipes_Fík píše: ..já osobně jsem jednou vezl na střeše dvě jízdní kola a ten odpor vzduchu mě tak sral, že jsem příště raději ty kola rozebral a vezl v autě..


Pristi auto vybirej s motorem

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 11:43 | Nahoru | #367

assassin píše: se-se: naposledy kdyz se mi to stalo tak jsem po prazdne gume dojel na nejblizsi benzinku. jen ja mam po prazdne gume cestovni rychlost jako ty "svizne" s plne funkcnim raketoplanem :D



Tohle ale nechapu, motyka na prazdny gume se chova hrozne, plave to a dela si to co chce, mne se to stalo jen jednou, ale ze bych jezdil 110-160 (jak pise se-se cestovni rychlost), tak to bych si tutove ustlal.

se-se, mam pro tebe snad jen jedinou radu, zkusit sehnat zadni pryz s jednou smesi, tedy ne nejakou dvousmesovku u ktery jak se zda s tvym zpusobem jizdy dochazi k rozdilnemu sjizdeni prave na prechodu mezi smesema. Nevim jestli se neco takoveho jeste vyrabi, mozna Avon? Pripadne Metzeler z6, to je tvrdsi trvanliva smes.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 13:00 | Nahoru | #368
je to fakt marný. Vždy znovu tu píšete ty samý nesmysly. Chápu, že se kadýmu nechce pročitat vše od začátku, jenże pak je výsledkem, że zas napíšete plk.

Naposledy editováno 14.07.2018 13:00:27

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 14:06 | Nahoru | #369

jiřin... píše: ale no tak...



... no rict jsem to musel....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 16:22 | Nahoru | #370
se-se> návrh na pneu která by se ti nemusela nepravidelně sjíždět je plk? Tak pardon...

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 16:26 | Nahoru | #371

Maxipes_Fík píše: ...já osobně jsem jednou vezl na střeše dvě jízdní kola a ten odpor vzduchu mě tak sral, že jsem příště raději ty kola rozebral a vezl v autě.

máš mít auto, co má výkon...ne jenom přemísťovadlo z bodu A do bodu B...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 16:29 | Nahoru | #372

Kubák píše: Pristi auto vybirej s motorem

chápu, že ho pak serou karavany, když nemá výkon je normálně předjet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 16:51 | Nahoru | #373
Manzak> jeden z plků je že jedu 110 až 160 na prázdný gumě. Asi třikràt jsem také napsal, že těch 160 je maximum na pár sekund a ještě za optimálních okolností.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 17:02 | Nahoru | #374
možná by poradili tihle

nejen se zadní gumou, ale třeba maj něco, co Bandit ještě neobsahuje a může být na cestách fakt důležité...teď ale sám nevím, jestli to myslím jako dobře mířenou radu, nebo jako vtip.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 17:12 | Nahoru | #375
crestik> takstrojje to opravdu zajímavej ale to už je i na mě moc.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 17:14 | Nahoru | #376
se-se> já si rok, dva počkám...

opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 17:54 | Nahoru | #377
jste jen a jen netolerantní a někteří nevychovaní a primitivně drzí (však ty víš)
Naprosto nechápu to množství nenávistných, zlomyslných a urážlivých projevů (a nejen tu).
Je dost škoda, že se tu nedá bavit normálně, pak to fórum neplní svůj ůčel.

Ve skutečnosti jsem se na cestách setkal s opravdu velkým mnożstvím reakcí a bez vyjímky kladných a velmi kladných. Ale je možné, że se to i někomu nelíbilo, ale ono se to prostě tak nějak nedělá oslovit někde někoho neznáměho s nějakým urážlivým projevem. Tady jste vy, ti "oní" skryti za anonymitou internetu a zcela jste někam zahodili obyčejné slušné vychování.
Nebavíte mě, protože díky vám je tato diskuse k ničemu.

Naposledy editováno 14.07.2018 17:56:25

opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 18:50 | Nahoru | #378
Nevěšel bych hlavu, snad se dá jen obyčejně nereagovat...
Jinak můj názor na pneu je stejnej jako výš psal Manzak na #367 v posledním odstavci, opravdu to vypadá, že problém je v přechodu mezi tvrdou střední a měkčí boční směsí.

Naposledy editováno 15.07.2018 08:52:20

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 18:55 | Nahoru | #379
Čau, se-se, všimol si si pneu na tej Guzzi? Má tam pneu z endura. Myslím, že väčšina čo Ti písala , neboli utajení , a podľa mňa, Ti každí chce len dobre a trošku srandy neuškodí. A všimol si si rozloženie nákladu na tej Guzzine? Nemal všetko vzadu , ako Ty, ale palubovku máš krajšiu ako on, máš to ako v raketopláne. Držím palce v Rumunsku a napíš, ako si došiel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 19:23 | Nahoru | #380
krokoš> já mám obavy s tou gumou moc experimentovat. Pirelli Angel se neosvědčila ale Michelin pilot road 4GT vypadá lépe. Předtím jsem tam tu Michelinku mél taky a prostě vím że drži na mokru i na šotolině a furt je mě milejší koupit po 7000 novou než hledat a zjistit, že guma bylo šlápnuti vedle tím, że to položím. Já vim, že mám vše vzadu, ale ta moje motorka je hodně variabilní a snadno se odlehčí na ježdění okolo komína a za poslední rok jsem udělal spoustu změn, że se během 15ti minut komp!et odstrojí że zvenku se moc neliší od sériový aby nebyly problémy u technické. Na rozdíl od té Guziny já nemám ostré hrany a naprosto všechno osvětlení, zrcátka, stupačky, padáky, nosiče, kufry, p!exi s homologací. Nenícoa jak dát dopředu aniž bych instaloval nějaký rám, který by už byl jednoznačně přes čáru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

Skvělá odpověď, děkuji! 14.7.2018 v 19:46 | Nahoru | #381
se-se> tady máš poznatek z těžší motorky www.motorkari.cz/tema/?t=202380

opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 20:00 | Nahoru | #382
a co takhle nějaké celopryžové obruče

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 20:07 | Nahoru | #383

MichalDK píše: se-se> tady máš poznatek z těžší motorky www.motorkari.cz/tema/?t=202380


díky, to je dobra a jednoduchá rada, moje chyba, že jsem nehledal
Asi půjdu do Bridgestone Battlax T31 GT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 21:59 | Nahoru | #384

Kubák píše: Pristi auto vybirej s motorem


Tak na tyhlety ignoranty su úplně alergický. Dají si na střechu 2,3 kola a 150 je běžná cestovní rychlost. A přeci nebudou sundávat tu dětskou plastovou sedačku! To samé s almarama. Však koňů je v motoru dost a nějaký posraný odpor vzduchu lehce překonají.
...asi nikdy nevystrčili za jízdy ruku z okýnka. ...a speciálně doplňků z jízdních kol se válí kolem dálnice!

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 22:01 | Nahoru | #385

se-se píše: Manzak> jeden z plků je že jedu 110 až 160 na prázdný gumě. Asi třikràt jsem také napsal, že těch 160 je maximum na pár sekund a ještě za optimálních okolností.


klíííd, to psal assasin!

opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 22:18 | Nahoru | #386
Tak se omlouvám gumařům! Parkuju moto v garáži u zdi, nenapadlo mě, že na obou gumách je ten údaj jen z jedné strany.
Na mých Sportsmart Max2 je psáno - max load 325kg at 280 kPa cold . A na D208 je 365kg/290kPa .

Naposledy editováno 14.07.2018 22:19:03

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 22:30 | Nahoru | #387

ramlik píše: Tak na tyhlety ignoranty su úplně alergický. Dají si na střechu 2,3 kola a 150 je běžná cestovní rychlost. A přeci nebudou sundávat tu dětskou plastovou sedačku! To samé s almarama. Však koňů je v motoru dost a nějaký posraný odpor vzduchu lehce překonají.
...asi nikdy nevystrčili za jízdy ruku z okýnka. ...a speciálně doplňků z jízdních kol se válí kolem dálnice!


Na strese nic nevozim,okynko nestahuju od dob,kdy jsem dosahl na auto s digi klimou..A koni v motoru neni nikdy dost,vzdycky by jich mohlo byt vic..
Nebud vztahovacnej,to bylo popichnuti v reakci na nestastnou formulaci a evidentne to netrklo jen me

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 23:19 | Nahoru | #388

se-se píše: Manzak> jeden z plků je že jedu 110 až 160 na prázdný gumě. Asi třikràt jsem také napsal, že těch 160 je maximum na pár sekund a ještě za optimálních okolností.



Vzdyt jo, mne to taky prijde ze si assassin honi trochu triko.
Ale jinak trefil to s tim ze nemas ani obyc lepeni na gumu, v tom proste s nim musim souhlasit. Ano, mas rad serepeticky, svitici a blikaci picovinky, vsechno dvakrat zalohovany, vetsina z toho jsou zbytecnosti nebo uplny nesmysly, ale tvoje motorka, tvoje hobby, nenutis me s tim jezdit a tak nemam duvod do tebe rejt jako ostatni moralisti kterych je vzdy vsude plna prdel. Podivil jsem se ze pri tom vsem nemas lepeni a poreseny stojan a tim moje emoce konci. Poradil jsem gumu a bylo to oznaceno za plk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

14.7.2018 v 23:31 | Nahoru | #389
Manzak> to už snad ani není možný! A snad se to tu dá dočíst ne. Samozřejmě že jsem měl lepení na gumu a mimoto jsem měl i slick, kompresor ,bombičky. Za plk nebyla označena rada gumy ale nepravdivá poznámka o jízdě 160 na prázdný gumě

to už je pořád dokola

Naposledy editováno 14.07.2018 23:36:58

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

15.7.2018 v 03:53 | Nahoru | #390
chce to proste napoprve spravne zalepit knotem, tedy - odstranit hrebik, vyvrtat diru vrtakem, namazat diru a vrtak a promaznout vrtakem diru. nandat knot na implantacni nastroj, namazat knot a pak ho tam nastrojem vrazit tak aby cumely jen konce, pak nastroj vevnitr pootocit o 1/4 az 1/2 otacky (dulezite!) a vytahnout. ostrihnout konce a nechat bejt tak 10 minut. pokud se dodrzi postup, tak to musi drzet az do dojeti pneu. dojel sem tak hromadu gum uz az na platno ci draty. nedavno sem zul gumu s dratama a byly v ni 2 knoty a 1 hribek. bez problemu i 300km/h.

na prazdne pneu se da dojet k pumpe, cim rychleji, tim je guma 'vytvarovanejsi' a lip se s tim jede (idealne nad 140kmh). cili v pul jedny rano bych cekal, ze dojedes nejprve k pumpe (?) a nebude takovy provoz abys mohl jet co nejrychleji.

pokud se to napoprve nepovede spravne a uchazi to, tak dalsi knoty s dalsim lepidlem tam jiz nedrzi dobre a vyleti ven casem. nema to tedy smysl, jen se situace zhorsi dalsima knotama. je lepsi jet a dofukovat prubezne a pak nekde vymenit po ceste gumu v servisu (ci opravit hribkem zevnitr).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist