Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
na prazdne pneu se da dojet k pumpe, cim rychleji, tim je guma 'vytvarovanejsi' a lip se s tim jede (idealne nad 140kmh). cili v pul jedny rano bych cekal, ze dojedes nejprve k pumpe (?) a nebude takovy provoz abys mohl jet co nejrychleji.
pokud se to napoprve nepovede spravne a uchazi to, tak dalsi knoty s dalsim lepidlem tam jiz nedrzi dobre a vyleti ven casem. nema to tedy smysl, jen se situace zhorsi dalsima knotama. je lepsi jet a dofukovat prubezne a pak nekde vymenit po ceste gumu v servisu (ci opravit hribkem zevnitr).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
V 17 hod jsem gumu koupil v Nord bikes.Přístup k zákazníkovi totálně příšerný - chlap asi 20 minut telefonoval a nereagoval ani na posunky, że něco potřebuji. Pak jsem odchytl nějakýho pomocníka, co uklízel motorky před zaviračkou (17:15h) a ten došel pro někoho, kdo mě prodal gumu. O výměně nechtěli ani slyšet a tvrdili, że po 17 h nikdo už pracovat prostě nebude a to jako że nikde. Ale šílený bylo, že toto platilo i o ubytování - penziony, hotýlky - zamčeno, nikdo, telefon nezvedali, zkoušeli jsme jich asi 6 ve 3 malých městečkách. No tak co jsme méli dělat? Bylo 21 h, do příštího zabookovanýho ubytka 200 km a guma mírně ucházela a už jsme byli dost na jihu v oblasti, kde už je i nějaká noc. Zastavoval jsem tak po 15 km a dofukoval. Kolem hřibku furt teklo a bublalo mlíko a bylo to s každou zastávkou horší. Gumu jsem udržoval na vysokým tlaku 3,3 aż 3,9 Pak jsem u jedný pumpy sehnal lepidlo na knoty tak jsem ten hřibek vyšťouch a nacpal jsem tam 3 knoty. Ucházelo to jen trochu a tak jsme jeli. Pak ale po půlnoci po asi 60ti km na dálnici ty knoty zřejmě vylítly najednou. Snażil jsem se dojet na nějaký parkoviště nebo aslespoň k lesní cestě ale ucházelo to strašně rychle a s takhle nalożenou motorkou se na úplně prázdný gumě v żádným případě jet nedá. Kdybych mohl motorku otočit, tak bych stojanek píchl vedle asfaltu, normálně motorku postavil, nacpal bych tam zas knoty a dojel bych 20km do nejbližšího města. Na tý dálnici v tom provozu a za tmy to prostě nešlo.
Naposledy editováno 15.07.2018 06:51:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |