pořídil jsem si kryt motoru
¨
ale když je přišroubovaný na motorce tak mě moc nevyhovuje, že z něj dole koukají matky, bojím se abych při škrtnutí tu matku neurazil, neohnul šroub atd. vypadá to takto https://photos.app.goo.gl/KgZUAjTQjs8CFb0O2
Výměna šroubu není řešením krom toho že se mě nedaří sehnat s půlkulatou hlavou tak ten šroub na kterém je matka funguje jako silentblok.
Napadlo mě ale že bych tam mohl přišroubovat nějaký kus plastu/silonu do kterého bych ty šrouby/matky zapustil.
Jako vhodně řešení mě napadlo tam přišroubovat plastovou plotovku o tloušťce 1 cm pokud vím je to trvanlivý a houževnatý plast.
Podobné řešení koneckonců nabízí i touratech
napadá Vás proč by to nešlo případně nějaké lepší řešení?
Naposledy editováno 14.02.2018 22:32:37
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Samozřejmě, že nekryté šrouby a matice na nějaké to laškování se šotolinkou vydží. Když ale půjde do tuhého a myslíš to s jízdou mimo asfalt vážně, klidně ten šroub o nějaký kámen čtvrttunová motorka urazí a ani si toho nevšimneš.
Nevím, jak je vyřešený styk plechu s motorem. Doporučuji ti mezi plech a motor vložit cca 1 cm silné pruhy nebo podložky nějaké silnější gumy (třeba ze zástěky náklaďáku, gumové dorazy bytových dveří, apod.), aby motor nemusel absorbovat všechnu energii hned natvrdo. Sice to posune plech o ten cenťák níž, ale rozdíl v nárazu při posazení motorky na šutr je opravdu obrovský.
Naposledy editováno 14.02.2018 18:16:43
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
a ty jdou přímo do motoru tam to není potřeba(mezi motorem a plechem je díky tomu silentbloku asi 2-3cm
u těch předních šroubů je to jinak ty jsou chycené na kovové příčce která je pak dál přivařená/přišroubovaná k motoru takže při větším nárazu bych se měla ohnout ta příčka, spíš hrozí že ten šroub co drží ten plech u té příčky se vrazí do motoru je asi 5mm od bloku (asi ho zkrátím) jinými slovy ta guma taky není kam dát.
Jako určité tlumení by měli navíc působit ty plastové lyžiny
Naposledy editováno 14.02.2018 22:34:11
kerut píše: co kolem tech sroubu a matic primo na ten kryt nechat navarit "prstenec" bud frezlej z tlustsiho plechu, nebo upichnutej z tlustostenny trubky (tj pripadne se srazenou vnejsi hranou) uvnitr kteryho by pak byly "jakoby zapusteny" ?
celé je to hliník takže bych tam musel vařit nějaké silné hliníkové podložky které bych nejdřív musel někde vyrobit, pak je nechat přivařit a pak je ještě po přivaření přibrousit aby měli tvar jako na obrázku, otázkou je navíc zda by tam toho hliníku vůbec navařili tolik aby to šlo vybrousit tak jako je to na obrázku. taky se to na výrobku bude blbě obrušovat(srážet hrana) a před tím to moc nepůjde protože se to tam bude muset přivařit
Tohle vypadá na funkční řešení ale přijde mě značně složitější, navíc ty plastové lyže budou fungovat i pro sklouznutívzhledem k tomu že budou po celé délce o ně vlastně nepůjde zachytnout a když budou omleté tak je snadno vyměním
Naposledy editováno 14.02.2018 22:34:54
2 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Ale zvolil bych silentbloky, které mají na jedné straně šroub a z druhé díru se závitem (nebo matku jestli chceš) a skrz šusplech bych dal šrouby s kuželovou hlavou a zahloubil je.
btw: když už jsme u té kritiky, tak chytat šusplech do motoru je supr nápad. Sice se "to tak dělá". Má to i Tiger. Ale řešení KTM, kdy je šusplech chycený vzadu do rámu a vzpředu o pomocný rám, je imho lepší. Ještě lepší řešení má afrika a všechny ostatní - s kolíbkovým rámem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
karf píše: O tom gumovém silentbloku jsem tu četl u f800gs, že to je "originál" řešení od BMW, aby se nevylomily nálitky na motoru. To je určitě dobrý nápad.
Ale zvolil bych silentbloky, které mají na jedné straně šroub a z druhé díru se závitem (nebo matku jestli chceš) a skrz šusplech bych dal šrouby s kuželovou hlavou a zahloubil je.
btw: když už jsme u té kritiky, tak chytat šusplech do motoru je supr nápad. Sice se "to tak dělá". Má to i Tiger. Ale řešení KTM, kdy je šusplech chycený vzadu do rámu a vzpředu o pomocný rám, je imho lepší. Ještě lepší řešení má afrika a všechny ostatní - s kolíbkovým rámem
no ten silentblok je originální řešení BMW R 1200GS Adventure souhlasím že jiné značky to mohou mít vyřešené lépe, ale s tím toho já moc nenadělám
O tom jsem taky přemýšlel, ale popravdě řečeno nevím kde bych sehnal silentblok na který půjde kvůli povolení nasadit klíč(ten origo je štěstihraný s kovovou šestihranou vložkou), bude mít na jedné straně šroub vhodného rozměru a na druhém díru a co se týče zahloubení ten šroub je osmička a ten plech je tlustý jen 3mm nevím kolik materiálu by mě tam po zahloubení zbylo ... ale jak jsem psal nahoře největší problém vidím v sehnání toho vhodného silentbloku a stále mě jako nejefektivnější řešení vycházejí ty lyžiny.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
servisák píše: On byl nejlevnější vid ? dojdi si do rubeny nebo někam do prodejny řemenu a kup si silentblok z jedne strany se zavitem Mu a z druhe strany s vnitřním dej zespod šroub s pulkulatou hlavou a jeto
no jasně že byl, počítal jsem s nějakou potřebou dodělání, ale myslím, že bude nakonec funkční a rozdíl 1600kč vs. 7000-8000 je celkem znatelný
Naposledy editováno 15.02.2018 08:02:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Ale určitě bych šel cestou zapuštěnýho šroubu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Naposledy editováno 15.02.2018 10:18:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
karf píše: Firecracker> No ideálně záhlubíkem - spešl vrták s úhlem 90°. Jestli ho nemáš, tak buď se dá koupit za cca 2-3 stovky v nějakým obi, nebo se optat nějakýho zámečníka.
tedy tohle ?
Naposledy editováno 15.02.2018 10:47:27
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Pokud je sroub dotazenej a v motorce nasroubovanej do neceho bytelneho, nic bych s tim nedelal.
KubaLC8 píše: ja bych se na to vysral na nejake ovarovani, zapousteni nebo montovani lyzin, ktere muzou udelat daleko vetsi skodu nez nejaka hlava sroubu cumici ven.
Pokud je sroub dotazenej a v motorce nasroubovanej do neceho bytelneho, nic bych s tim nedelal.
je to přišroubovaný do bloku motoru který je z nějaké hliníkové slitiny... jakou škodu by mohli udělat ty plastové lyžiny?
a kouká matka ...
Naposledy editováno 15.02.2018 12:19:01
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
ono je to o nahode, kdyz trefis blbe sutr, tak ti to ten plech rozlame taky
V tech lyzinach vidim problem takovej, ze ta sance kdy to vezme sutr je pomerne velka. U te hlavy sroubu je prece jen ta sance nizsi a I ta hlava je schopna vzit ssebou kus toho sutru
1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure | Navivai | 9 | 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |