globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

10.7.2017 v 23:13 | Nahoru | #61
kdyz uz se tu opirame o "fyziku" - jasne tuhost se nemeni, to je fyzikalni vlastnost pruziny, ale to ze se na charakteristice pruziny dostavame do jineho bodu meni docela hodne, rozhodne vic nez jen "svetlou vysku"

Schody na zadní pneu

10.7.2017 v 23:33 | Nahoru | #62
Jj, určitě to je složitější. Asi se shodneme na tom, že hlavní funkcí změny předpětí je pomoci podvozku při větší zátěži. Tj. jedu ve dvou, předpětí přidám, jedu sám předpětí uberu. Cílem je, aby zatížená motorka byla přiměřeně výškově nastavená v souladu s konstrukcí dané motorky. Tzn. ideálně přepákování se při současné změně předpětí a zatížení neuplatní (motorka je stejně vysoko). Naopak se uplatní vlastnosti progresivní pružiny (je-li progresivní). Ta vlivem většího zatížení bude mít větší tuhost. Lineární pružina své vlastnosti nezmění. Ale nechci vyvolávat spory, vesměs s napsaným souhlasím, jen jsem to chtěl doplnit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 09:46 | Nahoru | #63
assassin> to je pitomost, pružina mění svojí tuhost podle stlačení

Naposledy editováno 11.07.2017 09:47:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 12:22 | Nahoru | #64
Aliass> si to pletes se silou, ne?
u pruziny (klasicke) je tuhost konstanta
F=k.x

(reakce na) Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 17:08 | Nahoru | #65
Jarrinn> chcešli to takhle tak prosím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 17:40 | Nahoru | #66

Aliass píše: assassin> to je pitomost, pružina mění svojí tuhost podle stlačení



... ze se od 12ti vrtas v motorkach je fajn, ale mozna si mel nejakej cas venovat i studiu - tuhost pruziny - je z fyzikalniho hlediska konstanta, ktera se v idealnim pripade nemeni.
ve vyse zminene rovnici je to prave ono "k". F - sila se samozrejme meni v zavislosti na stlaceni (vychylce). pokud se chceme bavit o technice, je dobre pouzivat terminy ktere jsou pro tento pripad jasne definovane a tuhost a sila opravdu neni to same.

muzes klidne hodit jeste neco jako "pitomost" mym smerem, ale sorry, s lidma co neovladaji teoreticke zaklady se nehodlam poustet do vetsi diskuze.

a fyzika se neda pouzivat "jak kdo chce", hodinky nebo holinky...

Naposledy editováno 11.07.2017 17:41:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 18:00 | Nahoru | #67
assassin> jo jasně, chytat za slovíčka mně můžeš, každej je machr na něco jinýho...

(reakce na) Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 18:28 | Nahoru | #68

Aliass píše: assassin> jo jasně, chytat za slovíčka mně můžeš, každej je machr na něco jinýho...



ja ve vecech ve kterejch nejsem machr nepisu ostatnim ze pisou pitomosti...

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 21:29 | Nahoru | #69
No mě se luxusně povedl naladit zadek na TL1000S, ale zase jsem si tím zkurvil nastavení předků, takže budu opět laborovat než to zas nastavím

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

11.7.2017 v 22:33 | Nahoru | #70
To se neda moc cist chlapi, zvladl jsem ani ne pulku prvni stranky a jde mi z tech mouder hlava kolem. Zrepasujte si podvozky, kupte slusny gumy, nafoukejte je jak mate, klopte a tahejte a nebudete mit strechy, kopce a dalsi utvary na gumach. Peace.

Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 06:44 | Nahoru | #71
Allias, assassin - pokud budeš počítat rozdíl délek od úplně uvolněné a stlačené, tak k bude konstantní. V praxi ale imo zatížíš pružinu samotnou hmotností motorky nebo když přidáš preload. Tím je přeci dána jiná výchozí délka pružiny a tak bude jiný rozdíl délek. Nechci se hádat, pro praxi to nemá zase takový vliv. Ta teorie.

Spíše vidím jako důležitější vědět, že je třeba dostat oba konce motorky do stejného procentuálního nastavení, co se týká static a free sagu a nezapomínat, že free sag je třeba v určité míře udržet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 06:50 | Nahoru | #72
Jarda89> centrál má jiné planžety a repase proběhla loni, vidle jsem si udělal před měsícem, gumy točím několikrát ročně, především předek, s tlaky a nastavením reboundu a odskoku se snažím experimentovat, stejně tak jako s geometrií.

I když bych to vše nechal tak "ideálně", jak píšeš, tak mi předek bude dělat žlábky.
Už se tady bavíme o jemném nastavení pro každého individuálně.
Ty musíš být šťastný člověk, že tomu vůbec nerozumíš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 06:52 | Nahoru | #73
dewwil> co ti dělá předek?

Nic si z toho nedělej, až to všechno pěkně sladíš, tak přijde podzim a budeš moci ladit znovu

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 09:15 | Nahoru | #74
Krejza> Ja jsem naprosto stastny, ze jezdim a nedela se mi nikde nic a gumy hladke a kulate!

Jestli tomu vubec nerozumim nevim. Ale mozna i trochu jo a proto mam moto i gumy v poradku.

Nevyjadroval jsem se smerem k zavodnikum motogymkhany, co podle fotky asi jezdis, ale k normalnim jezdcum.

Necht te provazi sila.

PS: Moje gumy po normalnim okreskovem jezdeni, 1200km vyletu do Alp a kratke navsteve okruhu 2x15min v Moste vypadaji takhle.



Naposledy editováno 12.07.2017 09:51:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 11:29 | Nahoru | #75
Jarda89> můžeš prosím vyfotit detail drážky vzorku zadní gumy z boku, ať můžem pochválit tvé schopnosti?

(reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 11:31 | Nahoru | #76
Jarda89> na té fotce je myslím si vidět, že máš to samé

Naposledy editováno 12.07.2017 11:36:01

(reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 11:42 | Nahoru | #77
ramlik>

Nepotřebuju pochválit, jezdím jak nejlépe umím a učím se.

Žádný jiný detail nemám a sada už je prodaná.



Předpokládám, že tě zajímá míra zaoblení zadních hran dezénu od tahání v náklonu.

Naposledy editováno 12.07.2017 11:44:16

Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 16:14 | Nahoru | #78
Mě se to dělá taky a stačí k tomu dvě věci spojit dohromady, batůžek a ostrá jízda v zatáčkách, možná ještě ve spojení s tím že když jedu ve dvou tak to mám nastavené na maximální předepnutí pružiny. Pokud by jsi měl v háji podvozek tak ti to vyjede plošky ale nebudeš mít kraje drážek nahrnutý do ostra.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 19:03 | Nahoru | #79
Jarda89> Já spíš akorát narážel na to, že tady se pořád plácáme kolem jedné věci z milionu. A když Ti jde hlava kolem jen z tohodle ...

Jinak k "normálním" jezdcům. I z cestovnější gumy a jízdy se pořád dá něco vyčíst. Něco zkusím a řekni, jestli jsem se trefil nebo ne.
Přidáváš plynule, vůbec ne trhaně, už dost v náklonu, pěkně citlivý na plynu. Ale taky toho docela dost najedeš jen rovně. Spíše nebrzdíš v náklonu, možná velmi jemně, skoro neznatelně. S výjimkou Brna (řekl bych), kde jsi brzdil v náklonu do cca 30° trochu víc.

Na Versysu mimo odskoku na zadním kole, ale nízkorozpočtový tlumič po 85 tisících je tragédie, mám takové gumy dost běžně. Co se týká MG, okruhů atd., tam už stojí za to se věnovat gumám, podvozku, geometrii a dalším věcem velmi důkladně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 23:19 | Nahoru | #80
Krejza> Wow, ty si za mnou snad nekdy jel a nevim o tom!

Byl jsem jen jednou v Moste, jak jsem psal vyse, ne v Brne, jinak kloboucek.

Jezdim od lonskeho podzima prevazne Sumavu, zejmena Besiny - Ruda a nebo Becov, oboje znamena prejezd cca 50km, nez prijdou vytouzene zatackove orgie, ujedu vetsinou 200-300km na vyjizdku a minimalne 100km jsou vzdy rovinkove prejezdy.

Snazim se o maximalne plynulou jizdu (bez nahlych razantnich akceleraci a brzdeni) jak kvuli snizeni opotrebeni, tak i rizika padu a taky aby byla jizda citelnejsi pro toho za mnou.

Co jsem porychlil a zacal celkem v klidu stihat parte sumavskych rychliku a ziskal jistotu, najel trasu, tak uz se to obejde az na nahle situace bez brzd ve vetsim naklonu, to bylo na poradu na podzim a z jara, to jsem obcas prijizdel k zatocine i po prednim.

Letos mne uz ve vracaku dvakrat na brzde ve vetsim naklonu pustil predek, tak jsem s tim opatrnejsi. Vyjezdy z tech vracaku jsou jedina mista, kde necham smyknout pri akceleraci zadek, nejdriv me to lekalo, pak jsem si zvykl, ted se na to tesim.

Jinak te zadni gume moc nepomaha jizda po zadnim, ale tuhle kratochvili si rad dopreju, i kdyz uz mene casto.

(reakce na) Schody na zadní pneu

12.7.2017 v 23:22 | Nahoru | #81

Krejza píše: Jarda89> Já spíš akorát narážel na to, že tady se pořád plácáme kolem jedné věci z milionu. A když Ti jde hlava kolem jen z tohodle ...

Jinak k "normálním" jezdcům. I z cestovnější gumy a jízdy se pořád dá něco vyčíst. Něco zkusím a řekni, jestli jsem se trefil nebo ne.
Přidáváš plynule, vůbec ne trhaně, už dost v náklonu, pěkně citlivý na plynu. Ale taky toho docela dost najedeš jen rovně. Spíše nebrzdíš v náklonu, možná velmi jemně, skoro neznatelně. S výjimkou Brna (řekl bych), kde jsi brzdil v náklonu do cca 30° trochu víc.

Na Versysu mimo odskoku na zadním kole, ale nízkorozpočtový tlumič po 85 tisících je tragédie, mám takové gumy dost běžně. Co se týká MG, okruhů atd., tam už stojí za to se věnovat gumám, podvozku, geometrii a dalším věcem velmi důkladně.



a to patří komu? ...J89 jezdil v Mostě!
pozdě

Naposledy editováno 12.07.2017 23:24:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

13.7.2017 v 06:03 | Nahoru | #82
Jarda89> sorry, čtu most, píšu brno
Ale oba okruhy jsou pravostranné a z toho je vidět opotřebení vpravo u přední gumy.

Naposledy editováno 13.07.2017 06:04:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

13.7.2017 v 19:11 | Nahoru | #83

Krejza píše: Jarda89> sorry, čtu most, píšu brno
Ale oba okruhy jsou pravostranné a z toho je vidět opotřebení vpravo u přední gumy.



Za těch bídných 2x15min v Mostě, což je nějakých 60km těžko něco ubylo z předku.

Jinak posílám k analýze zadek, co jsem nasadil loni jako první novou gumu, pak zul a letos dojel po Power III, chtěl jsem je dát na okruh, ale nakonec se nekonal.

Mají cca 6000km najeto, z toho 1200km Alpy ve dvou a celých 2x15 min na Chebském minidromu.



Předek je zánovní, zadek je na poslední projížďku, než půjde a dá se novej s větší zadní rozetou.

(reakce na) Schody na zadní pneu

13.7.2017 v 20:45 | Nahoru | #84
Blbne mi telefon

Naposledy editováno 13.07.2017 20:51:48

(reakce na) Schody na zadní pneu

13.7.2017 v 20:50 | Nahoru | #85

Krejza píše: dewwil> co ti dělá předek?

Nic si z toho nedělej, až to všechno pěkně sladíš, tak přijde podzim a budeš moci ladit znovu

Ti to zejtra nafotím a poradíš

(reakce na) Schody na zadní pneu

14.7.2017 v 00:10 | Nahoru | #86
Jarda89> Tohle je fakt celkem znát i po bídných pár km. Na okruhu je ve stopě fakt větší teplota, na běžné silnici nikdy takové teploty nedosáhneš. Z toho pak větší opotřebení.
Jestli budeš mít projížďku v délce tak 1000-1500 km, tak to potom jo. Zadek z fotky vypadá na 2,3mm, to ještě něco snese.
Jinak oba zadky co jsi sem dal, ukazují na rebound mírně off, ale to nic není.
Zajímalo by mě, jak s těmi RR spokojený. Vesměs jsem slyšel jen chválu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

14.7.2017 v 09:16 | Nahoru | #87
Krejza> M7RR jsou naprosto luxusni, osobne jsem lepsi pryze nemel, chci zkusit jeste S21 a bajne SuperCorsy, ale to je mi prijde pro me zbytecny luxus. Power 3 taky super, jen jsou malinko nervoznejsi studeny mi prijde.

Kdyby ty sady nebyly stejne drahy nebo drazsi dokonce nez supersportovni, klidne bych nazul i Roadsmart III nebo T30EVO, Metz Z01 tusim apod. Ale vzdycky si reknu, ze na sportovni motorku patri sportovni gumy.

Rozved tu myslenku nastaveni zadniho tlumeni prosim te. Rad si necham poradit a klidne to i zkusim. I kdyz chci zacit tim, ze to dam do zakladniho nastaveni nejdriv, ale nejak jsem se k tomu nedokopal, kdyz se mi na tom jezdi velmi luxusne.

Schody na zadní pneu

14.7.2017 v 16:38 | Nahoru | #88
Taky to tak mám na zadní gumě. Nevím jestli je to podvozkem, ale mám to po tom co jsme jí topil v zatáčkách. Já to ani neřeším. Zachvilku taky nazuju nové.

(reakce na) Schody na zadní pneu

14.7.2017 v 18:32 | Nahoru | #89
Jarda89> O S21 jsem slyšel, že kurevsky kloužou, pokud není teplo a na vodě. SC mě pomalu čekají na DRZ, tam zatím jezdím k veliké spokojenosti Rosso Corsa.
RSIII budu mít na Verse jetou cestovní sadu. Jinak tam jezdím Angel GT a luxus. Z01 prý jsou ještě o krapet lepší.

Ad Rebound. Můžeš si přečíst paralelní vlákno zde www.motorkari.cz/tema/
Jinak princip je jednoduchý. Z gumy se dá vyčíst nastavení podvozku, tlaky, jízdní styl a další. Pochopitelně z cestovních gum toho vyčteš díky jejich tvrdosti a použití málo, u závodních a jejich derivátů už mnohem více. Také jsou pekelně drahé, tak je dobré se v tom vyznat, abys je zbytečně neničil.

Rebound sám se pozná zvednutými okraji vzorku, sjetými okraji vzorku a holými místy na pneumatice. Tvoje gumy vykazují tak malý rozdíl, že na to můžeš kašlat.

POkud chceš zkusit to dát do továrního nastavení, pokud to není, napiš si všechny údaje pro případ, aby ses k nim mohl vrátit. To je dobré při každé změně. Nebo jen experimentuj. Vždy jen jednu věc, klidně ze začátku hodně, abys poznal rozdíl. A vše si psát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

14.7.2017 v 19:09 | Nahoru | #90
Jarda89> A jestli máš zájem o výuku, tak jména Dave Moss, Max McAllister, nespočet dalších videí a článků.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 35 16.5.2024 v 15:08 Gahan37
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist