Jawakolemsveta
Díly co na to bude dávat Jawa, určitě byly/jsou samostatně.
Značka není neznámá, čtyřkolky Shineray se prodávají.
JohnnyS08 píše: .... Na druhou stranu, nemyslim si, že kvůli přípravě výroby 400 by musel bejt ve fabrice kdovíjakej frmol. Na prezentaci byl vidět testovací prorotyp, je to v podstatě Shineray s nádrží 634, kusová výroba něčeho takovýho kdovíjakou přípravu nepotřebuje...
Počkej, jaká kusová výroba? Co to tady čtu, tak celé generace se půl národa těší na "novou" Jawu. Vždyť je po tom takový hlad, že letošní návrat Afriky byl jen slabý odvar. Takže počítám, že fabrika pojede na desetitisíce a ještě část výroby dojedná ve Strakonicích u kolegů v ČZ.
A druhak, pokud vím, tak Enfield India vzniknul v padesátých letech jako fabrika na licenční výrobu Bulettů. Nikdy neptřila pod RE, nebyla to "dceřinka", ale výrobce s vlastním kapitálem nezávislej na britským RE. Označení "Royal Enfield" používá až od roku 1999 (dost dlouho po krachu britskýho originálu) - předpokládám, že v té době vypršela právní ochrana této značky. No, nevim nevim, ale tomuhle bych "výrobce s nejdelší kontinuitou" opravdu neříkal.
Samozřejmě se můžu mýlit, pokud ano, uvítám odkaz na relevantní zdroje.
Dneska je Zetor v dobré kondici a nedivil bych se, kdyby ti Slováci teď hledali nějakého světového bohatého kupce, aby za své počínání slízli smetanu.
Číslo přesně nevím, ale v Týnci na litra padlo cca 40 mega, byla to tak setina toho, co tehdy rozkradli ti Motokováci v Brně. Navíc v Týnci ty peníze zřejmě na vývoj opravdu použili, bohužel jim z toho vzešel hnusný a beznadějný paskvil, navíc zřejmě poháněný motorem MZ.
Deyva píše: Tech> já nevím teda ale ve třiadvaceti letech hodnotit, rozebírat a komentovat něco, co skončilo, když jsi byl ještě na houbách je tak trošku úsměvný... Já, ač ještě mám v rodným listu ČSSR, si třeba nedovolím komentovat to, co ty. Jednak protože to nepamatuju (byly mi tři, když proběhla revoluce) a jednak proto, že s každým režimem se propagandisticky a prvoplánově haní ten předchozí (stejně jako naše vlády například). Takže to beru tak, že ty seš prostě už jen naučenej plivat na <1989 aniž bys mohl cokoliv subjektivně hodnotit.
Zřejmě nejtrefnější názor
jinak k tématu:
Jawa jako montovna?Blbý ale tykhle fungovalo spousta fabrik.Lepší než nic.I ten "původní Jawácký motor" byl okopčený.Mně stačí když udrží značku jako takovou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Naposledy editováno 12.12.2016 12:38:07
Tech píše: Dněprák> Nesnáším je. Prarodičům vzali statek a pole, donutili pracovat v JZD, mamku buzerovali při studiích. Jasně že jsem to nezažil, ale všichni lidi (starší), jejichž názoru si vážím mají stejný pohled. Kdyby to bylo tak super, asi by to nezkrachovalo.
Pochop, že pro hodně "lopat" a/nebo fízlů/soudruhů to byl tehdy opradvu ráj. Měli své "životní minimum" jisté a nikdo po nich toho moc nechtěl. Občas vyvěsit vlaječky, zamávat v průvodu, občas něco odkývat a hlavně držet hubu a krok. Kdo chtěl víc, měl většinou smůlu nebo problémy.
Edit: aby to nevyznělo moc havloidně nebo kavárensky, tak mě neskutečně štve, kam se to u nás tak posledních deset let řítí
Naposledy editováno 12.12.2016 12:54:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
JohnnyS08 píše: Anti, Deyva> Hm, takže když sem nezažil pětačtyřicátej, tak nemůžu odsuzovat německej nacismus?
Něco podného jsem chtěl napsat.To by jsme se potom nemohli vyjadřovat k našim dějinám vůbec.
docent píše: Plazivec> Já věděl, že někomu šlápnu na kuří oko
Řeč se vede, ale fakta zůstávají fakty.......
Vědel jsem, že provokuješ, zas na druhou stranu mám něco načtený, tak proč bych kuřímu voku nepustil žilou, no né?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
petrumr píše: ano, prostě do 18 beru s rezervou, ale kdo má už plnoletost a má jawu tak společnost se na něho dívá uplně jinak, je to nepřítel republiky- tak jsme to vnímali za mlada a někde mám ten článek jak jawa počernila hondu, že je to imperialistický přibližovadlo bez estetickýho cítění na litých kolech a vyčuhujícíma chromovanýma budíkama.
At se jawa odstěhuje na sibiř i stěma komunistama co mají ruce potřísněný krví.
Ten článek jsi mi slíbil, ale kde nic tu nic...?!
Béďa17 píše: Něco podného jsem chtěl napsat.To by jsme se potom nemohli vyjadřovat k našim dějinám vůbec.
Tyhle dějiny jsou tak blízko, že i tady promlouvají ústy těch starších.
My za mlada třeba poslouchali s otevřenými ústy historii promlouvající ústy historie = strýcova kamaráda, který jako Sudeťák rukoval do Wermachtu, došel až ke Stalingradu, kde byl zajat a vrátil se ze zajetí až někdy v roce 1947.
K tomu u nás ve vsi byli zase přidělení francouzští zajatci.
Historie je v lidech a z nich se dá také načerpat nejvíce = nikoli urážet už jen proto, že si dovolil mít jiný názor! (Jaký div - mezi 1-2 generacemi = ŽE?!! ).
Naposledy editováno 12.12.2016 17:28:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
- že v krámu šlo koupit tak setinu věcí, co teď - je fakt (na věci jako pomeranče a banány se stály fronty (když zrovna byly), všude byl jeden druh škrábavýho hajzlpapíru)
- že kdo si dovolil řikat svoje, tak skončil (v lepším případě) jako zametač chodníků - taky fakt
- že jste se všech báli, protože si nikdy nevěděl, kdo je fízl, kterej ti dokáže solidně posrat život - velmi smutný fakt
Na druhou stranu moc se nedělalo, hodně se kradlo (a málokomu to vadilo), v rádiu hrála Helenka Vondráčková a Kája Gott a když člověk lez do správnejch zadků, tak to mohl dotáhnout hodně daleko. Pokud se po tomhle někomu stejská, tak to je asi jeho věc.
Jako úplně srandovní mi přijde porovnávat komunismus s kapitalismem zrovna v oblasti technologickýho vývoje. Když ti centrální plánovací komise nařídí kolik uděláš a prodáš výrobků (což není problém, protože státní podnik "Autotechna" nebo jak se to tenkrát jmenovalo, má nařízeno to od tebe koupit), tak je úplně jedno, co vlastně vyrábíš. Proč by měl někdo řešit nějakej nákladnej výzkum a vývoj, aby měl lepší produkt? Na to všichni házej bobek z vysoka, není důvod, to si tady radši odkroutím svou osmičku, a pak jdu s čistou hlavou domů ...
Nechci tady nějak moc propagovat současnej stav věcí, protože rozhodně není ideální, ale vzpomínat na tu komunistickou šeď, hnus, strach a beznaděj v dobrým je na blití
PS: Táhne mi na 37, takže za revoluce mi bylo 10. Čerpám z vlastní zkušenosti 10ti letého dítěte a vyprávění rodičů.
Franky píše: Ten článek jsi mi slíbil, ale kde nic tu nic...?!
Taky sem to kdysi někde četl na papíře, poplivali tam tu hondici i kvůli chromovaným budíkům, že je to nevzhledné a tu mrdku od Jawy tam chválili do nebe. Redaktor, co to psal si do tlamy fakt neviděl.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Bylo by fajn,kdyby si někteří "komunistobijci" uvědomili,že svět není černobílý.Za "komoušů" nebyli jen "soudruzi" a "disidenti" ale taky třída mezi.Neměli jsme banány(kašlu na ně i teď) a spoustu jiných věcí,ale je taky dost věcí který jsme měli a teď je nemáme.Každý to samozřejmě vidí svojí perspektivou a díky tomu vznikají rozdíly,nicméně svět není černobílý a ten kdo nenadává na dobu minulou není automaticky "komouš"....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Mimochodem (tohle je reakce na jeden ze starších příspěvků) docela mě překvapuje, jak byl někdo schopný za komunistů procestovat celej Balkán (už jen kvůli výjezdní doložce). EDIT: A sehnat japonskej stroj.
Naposledy editováno 12.12.2016 21:40:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Těch věcí je víc(hlavně v sociální oblasti),ale to základní byla práce.Nevím jak je to u vás,ale tady to šlo s pracovními příležitostmi kurevsky do kopru.A to mělo zcela zásadní vliv na situaci ve vesnici ve všech ohledech.
Bozo:Byli lidé,kteří to nepotřebovali někam dotáhnout.Stačila jim jistá práce a kus záhumenky.Měli jsme vše na co jsme vydělali...
Naposledy editováno 12.12.2016 21:24:57
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Bozo píše: Trochu se to tu zvrhlo. Pár faktů k těm komunistům
- že v krámu šlo koupit tak setinu věcí, co teď - je fakt (na věci jako pomeranče a banány se stály fronty (když zrovna byly), všude byl jeden druh škrábavýho hajzlpapíru)
- že kdo si dovolil řikat svoje, tak skončil (v lepším případě) jako zametač chodníků - taky fakt
- že jste se všech báli, protože si nikdy nevěděl, kdo je fízl, kterej ti dokáže solidně posrat život - velmi smutný fakt
Na druhou stranu moc se nedělalo, hodně se kradlo (a málokomu to vadilo), v rádiu hrála Helenka Vondráčková a Kája Gott a když člověk lez do správnejch zadků, tak to mohl dotáhnout hodně daleko. Pokud se po tomhle někomu stejská, tak to je asi jeho věc.
Jako úplně srandovní mi přijde porovnávat komunismus s kapitalismem zrovna v oblasti technologickýho vývoje. Když ti centrální plánovací komise nařídí kolik uděláš a prodáš výrobků (což není problém, protože státní podnik "Autotechna" nebo jak se to tenkrát jmenovalo, má nařízeno to od tebe koupit), tak je úplně jedno, co vlastně vyrábíš. Proč by měl někdo řešit nějakej nákladnej výzkum a vývoj, aby měl lepší produkt? Na to všichni házej bobek z vysoka, není důvod, to si tady radši odkroutím svou osmičku, a pak jdu s čistou hlavou domů ...
Nechci tady nějak moc propagovat současnej stav věcí, protože rozhodně není ideální, ale vzpomínat na tu komunistickou šeď, hnus, strach a beznaděj v dobrým je na blití
PS: Táhne mi na 37, takže za revoluce mi bylo 10. Čerpám z vlastní zkušenosti 10ti letého dítěte a vyprávění rodičů.
Hezký jsi popsal dnešní dobu, jen je třeba prohodít a dosadit jiné instituce.
PS: ohledně Jawy, až zde začnou plácat bludy uslintaní honďáci, je třeba si přečíst trochu historie, jak třeba japončíci koupili od Jawy patent.
BrumlaRT píše: Hezký jsi popsal dnešní dobu, jen je třeba prohodít a dosadit jiné instituce.
PS: ohledně Jawy, až zde začnou plácat bludy uslintaní honďáci, je třeba si přečíst trochu historie, jak třeba japončíci koupili od Jawy patent.
jo tak to s tim patentem je dobry :) a kterej? a nebyl na zacatku cele jawy nakup patentu, misto vyvoje vlastniho motocyklu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Anti> když už se někomu posmívám za chyby v interpunkci, tak by nebylo od věci si na ni dávat pozor i ve svém vlastním příspěvku. "Nevím, jak je to u vás, ale.."; "Měli jsme vše, na co jsme vydělali..."
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |