globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Zdar hosi, dneska jsem se docetl, ze Jawa by mela chystat dle Pavla Suchyho nejakej cinskej 4T motor jako nahradu za klasickej 2T motor tripade. Nevite nekdo o tom neco vic? Odkaz na FB zde:

Jawakolemsveta

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 13:22 | Nahoru | #61

Tech píše: sekáčmagor> Jo za komunistu fungovali, ale jak...nebyly vystaveni přirozené konkurenci, byl utlumený vývoj, materiály nanic..., ve světě už dávno byly moderní metody kontroly jakosti atd...zkus se někdy podívat na seriál "zašlapané projekty". Po revoluci se otevřel trh a najednou byly nekonkurenceschopné. K tomu se přidalo čecháčkovství "malá domů" a dokradlo se to. To je celý.



Bohužel zůstalo to bolševické vedení, viz Hruška v Jawě, kterej asi pořád vidí budoucnost v zemích bývalé RVHP, chudák pan průmyslník Janeček, musí z toho rotovat v hrobě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 13:34 | Nahoru | #62
Zelinář> Dneska by si za toho trampa dostal ještě o dost víc

Tech:Děje se to všude na světě,ale tam není možnost to házet na komouše.Holt byly ty firmy orientovány na nějaký trh a ten se najednou rozpadl.Od boku vystřelím deset motorkových firem světového jména které dopadli stejně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 13:47 | Nahoru | #63
Anti> Problém bylo že to byly rádoby státní firmy, a ty nikdy nefungují...

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 14:00 | Nahoru | #64
Tech> Ty jsi zkušenost sama

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 14:50 | Nahoru | #65
Je to škoda, začínal jsem na babetě , simsonu a první dospělá byla 350 typ 639... Kdyby začali vyrábět něco se vzhledem Californie, nebo Bizona a mělo to alespoň 500ccm a 50K, tak to hned koupím....škoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 15:03 | Nahoru | #66

Tech píše: ... Jawa, Liaz, Tatra, Zetor,....a milion dalších.


Máš představu jaký byl objem výroby jen těchto firem?Kam všude vyvážely?Nepiš účelově to co "se ti hodí do krámu" a drž se prosím faktů...

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 16:28 | Nahoru | #67
btw, porovnejte si SWM Silver Vase (cca 140 000,- czk) a MASH 400 alias Shineray 400 alias Jawa 400, kde se mluví o ceně do kila. dalo by se na tom hrát "poznej deset rozdílů za čtyřicet klacků"










1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 17:26 | Nahoru | #68
Kdo to tady plácá o nejstarší fungující firmě hned po HD????!!!
A co Moto Guzzi ?

Tu Shineray(nebo jak se to píše)bych bral.....S logem Jawa klidně .
Podobně to dělá p.Martinez - Jawa Argentina a funguje mu to dobře! Vybere slušnou "čínuů, řádně vyzkouší , nakoupí díly a zajistí servis a prommo...No a nová Jawa je na světě .

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 18:08 | Nahoru | #69
Anti> Kam vyváželi, to už je teď jedno. Vím, že Zetor byl i v americe, ale jednoduše se proti John Deeru nevyplatil, z čistě ekonomického hlediska. Stál sice méně, ale nutnost oprav a vyšší spotřeba to zabili. V bledě modrém Tatra, dobrá tak na Dakar, do terénu, jinak to nejelo, žralo gumy i naftu, emise v háji. V 90letech už byly "zapaďácké" náklaďáky mnohem dál...

Chyběl prostě vývoj. Ty stroje v letech kdy byly vymyšlené nebyly vůbec špatné, jenže se stím spokojili a zaspali dobu... (Je jasné proč)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 19:11 | Nahoru | #70
fatman> Jenom jízlivá poznámka:
Nejstarší nepřetržitě fungující motocyklová firma na světě je Royal Enfield
Počátek výroby 4 roky před HD.
Jo a mimochodem HD cca 4x zkrachovalo - nepřetržitá je jen značka.

A nekamenujte mě
Je to pravda, ale nic tím nechci naznačovat ani někoho urážet. To jen tak na okraj ........
A jistě víte, že délka tradice firmy nijak zvlášť nesouvisí s vyráběnou kvalitou. To platí i o Jawě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 19:13 | Nahoru | #71
Tech> Chlapče chlapče, já se zde do diskuzí nezapojuji, ale tentokrát se zapojím. Na Jawách jsem jako kluk jezdil a ač je tomu již bohužel 35 let zpátky, byly to dobrý motorky, to mi věř. Někteří moji kamarádi je mají dodnes a mají je moc rádi. Já je bohužel už nemám , ale rád na ně vzpomínám. Proto mi není jedno, jak to s Jawou dopadne a zajímám se o to, jak to bude dál. Zkus se podívat třeba sem, jak za komunistů Jawa špatně fungovala www.jawa.eu/firma/80-let-vyroby-motocyklu-jawa/jawa-a-sport.htm . Myslím, že ten výčet úspěchů není vůbec špatný.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 19:21 | Nahoru | #72
eliot650> Tady ale nikdo nezpochybňuje, že ve své době (do konce 60. let) byla Jawa konkurenceschopným a kvalitním strojem.

Sám se trochu orientuju v klasických silničních závodech a tam to bylo naprosto jasné. Na přelomu 60./70. let se na závodech objevili japonci a zároveň byl vývoj u nás úředně utlumen. A bylo po piči.

Dnes ale píšeme rok 2016 !!!!!
A o tom se bavíme...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 21:50 | Nahoru | #73
Někdo tu psal,že za komunistu byl nekvalitní materiál.Ale lidé pořád na internetu,případně na burzách shání ty puvodní písty,kolečka do převodovky a jiné puvodní díly.- zejména na motocrossové ČZ a soutěžní JAWY.Dnes,v době CNC stroju,materiálu nedokážeme v ČR vyrobit kvalitní píst-ALMET,případně převodové kolečko..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 22:20 | Nahoru | #74
sekáčmagor> Je zarážející, že v sobě nemáte kousek studu, za to soustavné urážení a propagaci minulého režimu. A ještě, že vy nebo vaši rodiče ste v minulosti tak prosperovali neznamená, že to byla tak úžasná doba......

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 22:30 | Nahoru | #75
sekáčmagor> A ještě k tomu vedení firem za komunistů např. Jawa a ČZ se lépe a zasvěceně může spíš vyjádřit třeba pan B. Staša, než všichni dohromady co zde píšeme.

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

11.12.2016 v 22:53 | Nahoru | #76

imoladu píše: ...Dnes,v době CNC stroju,materiálu nedokážeme v ČR vyrobit kvalitní píst-ALMET,případně převodové kolečko...


Ale samozřejmě, že dokážeme. Jenže ne za cenu, jakou je většina lidí ochotná zaplatit. A pokud firma nevyrábí pro tu většinu, tak prostě zkrachuje. Bohužel dodnes spousta lidí nechápe pravdivost přísloví "levně koupené, dvakrát placené".

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 07:48 | Nahoru | #77
Bica22> A naopak to neznamená že celý národ byl ve sračkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 08:19 | Nahoru | #78

docent píše: fatman> Jenom jízlivá poznámka:
Nejstarší nepřetržitě fungující motocyklová firma na světě je Royal Enfield
Počátek výroby 4 roky před HD.
Jo a mimochodem HD cca 4x zkrachovalo - nepřetržitá je jen značka.
.........



Tak to jsi teda dost vedle. V roce 1967 se zavřely brány továrny v Anglicku. Šmytec. To, že někdo chrlí někde v Indii i nadále starý licenční model, který se dodoneška vyrábí - je to pohrobek.
A co se týče HD - 4x zkrachoval, Blbost na N-tou. HD nikdy nezkrachoval, v roce 1969 byl HD prodán konglomerátu AMF, odkud byl odkoupen v roce 1981 společenstvím 13 investorů, včetně rodin zakladatelů. Nikdy se ale nepřestal vyrábět v původní zemi, kde vznikl. Než napíšeš hovadinu, tak se laskavě rač informovat, internet snad máš.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 09:03 | Nahoru | #79
Něco k tématu... 400 je Shineray, kterej bude mít český blatníky, nádž a další nejezdící věci, design je made in Týnec (Venca Konopník styl), technika made in China. Motor je kopie Hondy XR 400 a má to vstřik (Delphi jako třeba čínský 4kolky). Díky výrobním tolerancím Shineraye (dva milimetry sem, tři milimetry tam) zústala zachovaná jawská nepřesnost a o potřebu doladit pár věcí doma by neměli bejt ochuzený ani zákazníci tohohle typu.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 09:33 | Nahoru | #80
To je zase nostalgiků, kteří lakují na růžovo jak Jawy, tak (před)minulý režim.
A jak jsou nadšení z jejich oblíbené nálepky na nádrži čínské motorky.

Nějak podobně se chovají moje prťata. Ta si také obléknou klidně jutový pytel. Hlavně když je růžový nebo s natištěnou postavičkou Krtečka nebo Hallo Kitty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 09:58 | Nahoru | #81

sekáčmagor píše: Poslouchejte vy kritici komunismu,když vypukla ta "slavná sametová revoluce"tak jsem měl 29 let a měl jsem tři děti takže vím co ten komunismus obnášel...Řeknu to jasně měl jsem se lépe než po té revoluci.V práci jsem oddělal osmičku s čistou hlavou.Na ježdění jsem měl doma pět Jawek a 85tém roce jsem si koupil hondu CB900F2 Boldor r.v.81.
Jezdil jsem po státech RVHP a úplně mi to stačilo.Už tehdy jsem byl v tom dnes opěvovaném "Adventure" RO,BG,AL,SRB atd.které jsou při dnešních možnostech a "svobodě" snem a cílem velké části motorkářů.Dál se většinou stejně nedostanou páč nemají čas ani peníze.A pokud tady někdo napíše že že Jawa je komunistická leštěnka tak je to pro mne hlupák co si nevidí ani na špičku nosu.


Ne se vším s Tebou souhlasím, ale za to to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 10:09 | Nahoru | #82
eliot650> Však ano, ve své době to byly super motorky. Ale I na té propagandistiské stránce píšou od 1980 konec všech úspěchů, motor Rotax atd... Nikdy nedodělali použitelný 4taktní motor. Honda měla v roce 1980 už motor co dodnes spolehlivě pohání všechny TA a AT po čopry. Taky se rád svezu na 350konopinici. Ale modely moderní Jawy mě nechávají klidným, je to jen skládačka nakoupených dílů, většinou ne moc kvalitních. Smutné.

Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 10:12 | Nahoru | #83
petrumr - já teda nevím jak s tou Jawou... Ale vezmeme příklad mýho taťky... Věkem je jen o pár (doslova) let starší, než petrumr... Za mlada co říkal, tak bizon, devadesátka, pérák, califa atd... Po revoluci (hnedka po jak to sem jeho kamoši začali tahat z venku) postupně pojezdil x japonek jak silničních, tak enduro. Nakonec zůstal u dněpra, staré hondy cbr 1000f a k tomu stará jawa 125, 350/638, pincek atd, x babet atd a vypadá to, že už to nějak extrémně měnit nebude ten motopark... A nenadává na to. A žádnej kovanej komunista to určitě nikdy nebyl a není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 10:14 | Nahoru | #84

Dněprák píše: Ne se vším s Tebou souhlasím, ale za to to

Tohle kdo napíše snad nemůže myslet vážně. Kdo to vidí stejně, radím zkuste severní Koreu, tam pro vás už najdou využití.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 10:22 | Nahoru | #85
Tech> já nevím teda ale ve třiadvaceti letech hodnotit, rozebírat a komentovat něco, co skončilo, když jsi byl ještě na houbách je tak trošku úsměvný... Já, ač ještě mám v rodným listu ČSSR, si třeba nedovolím komentovat to, co ty. Jednak protože to nepamatuju (byly mi tři, když proběhla revoluce) a jednak proto, že s každým režimem se propagandisticky a prvoplánově haní ten předchozí (stejně jako naše vlády například). Takže to beru tak, že ty seš prostě už jen naučenej plivat na <1989 aniž bys mohl cokoliv subjektivně hodnotit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 10:53 | Nahoru | #86

Tech píše: Tohle kdo napíše snad nemůže myslet vážně. Kdo to vidí stejně, radím zkuste severní Koreu, tam pro vás už najdou využití.


Chlapče, pokud sedí věk co udáváš, tak se ani nedivím. Porevoluční propaganda se na tobě dobře podepsala. Ale umíš radit dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 11:00 | Nahoru | #87
Jelikož a protože se autor vlákna ptá, co o zmíněné motorce víme, pokusím se přidržet původního účelu tohoto vlákna a uvedu, co vím a možná i nějaký svůj soukromý komentář.

Shodou šťastných okolností jsem měl již možnost prototyp této motorky vidět a dokonce si na ní i sednout, proto mohu říci, co jsem viděl.
Viděl jsem motorku, která byla podvozkově vyrobená někde v Asii (Čína, Tchajwan apod.), na které byly namontované povrchové panely z J 634 (nádrž, kastlíky...) a to v červené barvě . Bohužel jsem neměl moc času, prohlížet to detailně, každopádně motor v tom byl Shineray 400.

Co jsem se bavil s nejmenovaným človkem z Jawy, který u té motorky stál, tak z něj vypadlo, že možná budou kupovat jen motory s příslušenstvím a že i podvozek bude jejich vlastní (asi zase na platformě J 634-640)... tedy tak jsem to alespoň pochopil... ale prý se to ještě neví (není rozhodnuto). Cena by prý měla být fous pod 100 tis. a nástup do výroby jaro 2017.

Dle mého skromného názoru, pokud chce Jawa se svou servisní sítí atd. něco "vyrobit" a prodat, pak jedině první varianta je asi schůdná. Pokud totiž veškerou techniku koupí jinde (motor, podvozek) a navíc z modelu, který se běžně vyrábí a je vyzkoušený... a následně na to dá svojí retro plechařinu, pak to bude motorka, která bude servisovatelná (a co na tom, že v servisu jiných značek) a půjde na ní koupit příslušenství i náhradní díly. Marketingově by to však nemuselo být špatné, protože na jednu stranu bude "prodávat" motorky na dobré technické úrovni a servisovatelné (pouze při dobré volbě "dárce orgánů") a na tu druhou zase bude prodávat "retro" motocykl", který vzhledem k tradici by se u nás prodávat mohl... když už se pár let "zběsile" prodává J 634 NEW nebo jak jí říkají.
Sice se tak fabrika promění pouze ve výrobnu a montovnu plechařiny a nálepek s kdysi slavnou značkou, ale jiná smysluplná cesta k reálnému prodeji pro ní nejspíše není.
Stavbou vlastních podvozků, elektroinstalací atp. to asi půjde do kopru více, než je to teď... (viz údajně vyrobených 72 motcyklů J 250/597)...

A to je vše, co jsem chtěl v tomto vlákně uvést... zavřete oči, odcházím ... i když mě budete kamenovat, bnudete mi nadávat atp., nehodlám se tu hádat o komunistech, managementu Jawy a jiných podniků, natož nemám zájem hádat se s někým, kdo si jen nutkavě potřebuje honit ego nebo stále s někým poměřovat pindíky .

(reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 11:30 | Nahoru | #88

Sofía píše: ......................... tedy tak jsem to alespoň pochopil... ale prý se to ještě neví (není rozhodnuto). Cena by prý měla být fous pod 100 tis. a nástup do výroby jaro 2017........



Jak je tvá informace stará? Nejsem sice technolog ani personalista, ale kdyby jaro 2017, tak by byl v těchto dnech ve "fabrice" takový frmol, že by se to už muselo profláknout ve velkém. ???

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 11:55 | Nahoru | #89
vilemx> páč Sofía zavřel oči a odešel, tak prozradím, že informace, co tu psal, má z prezentace, co nedávno Jawa měla na ČVUT. Jestli tu výrobu skutečně na jaře rozjedou, toť samozřejmě otázka, ale trvrdili to. Osobně jsem taky dost skeptickej.

Na druhou stranu, nemyslim si, že kvůli přípravě výroby 400 by musel bejt ve fabrice kdovíjakej frmol. Na prezentaci byl vidět testovací prorotyp, je to v podstatě Shineray s nádrží 634, kusová výroba něčeho takovýho kdovíjakou přípravu nepotřebuje...

Jinak stroj je pro mě technicky naprosto nezajímavej, designově to bohužel drží tradici porevoluční produkce Jawy, takže přinejlepším velmi rozporuplný. Za mě celkově

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T

12.12.2016 v 12:03 | Nahoru | #90
Plazivec> Já věděl, že někomu šlápnu na kuří oko

Řeč se vede, ale fakta zůstávají fakty.......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist