Jawakolemsveta
Tech píše: sekáčmagor> Jo za komunistu fungovali, ale jak...nebyly vystaveni přirozené konkurenci, byl utlumený vývoj, materiály nanic..., ve světě už dávno byly moderní metody kontroly jakosti atd...zkus se někdy podívat na seriál "zašlapané projekty". Po revoluci se otevřel trh a najednou byly nekonkurenceschopné. K tomu se přidalo čecháčkovství "malá domů" a dokradlo se to. To je celý.
Bohužel zůstalo to bolševické vedení, viz Hruška v Jawě, kterej asi pořád vidí budoucnost v zemích bývalé RVHP, chudák pan průmyslník Janeček, musí z toho rotovat v hrobě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Tech:Děje se to všude na světě,ale tam není možnost to házet na komouše.Holt byly ty firmy orientovány na nějaký trh a ten se najednou rozpadl.Od boku vystřelím deset motorkových firem světového jména které dopadli stejně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Tech píše: ... Jawa, Liaz, Tatra, Zetor,....a milion dalších.
Máš představu jaký byl objem výroby jen těchto firem?Kam všude vyvážely?Nepiš účelově to co "se ti hodí do krámu" a drž se prosím faktů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
A co Moto Guzzi ?
Tu Shineray(nebo jak se to píše)bych bral.....S logem Jawa klidně .
Podobně to dělá p.Martinez - Jawa Argentina a funguje mu to dobře! Vybere slušnou "čínuů, řádně vyzkouší , nakoupí díly a zajistí servis a prommo...No a nová Jawa je na světě .
Chyběl prostě vývoj. Ty stroje v letech kdy byly vymyšlené nebyly vůbec špatné, jenže se stím spokojili a zaspali dobu... (Je jasné proč)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Nejstarší nepřetržitě fungující motocyklová firma na světě je Royal Enfield
Počátek výroby 4 roky před HD.
Jo a mimochodem HD cca 4x zkrachovalo - nepřetržitá je jen značka.
A nekamenujte mě
Je to pravda, ale nic tím nechci naznačovat ani někoho urážet. To jen tak na okraj ........
A jistě víte, že délka tradice firmy nijak zvlášť nesouvisí s vyráběnou kvalitou. To platí i o Jawě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Sám se trochu orientuju v klasických silničních závodech a tam to bylo naprosto jasné. Na přelomu 60./70. let se na závodech objevili japonci a zároveň byl vývoj u nás úředně utlumen. A bylo po piči.
Dnes ale píšeme rok 2016 !!!!!
A o tom se bavíme...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
imoladu píše: ...Dnes,v době CNC stroju,materiálu nedokážeme v ČR vyrobit kvalitní píst-ALMET,případně převodové kolečko...
Ale samozřejmě, že dokážeme. Jenže ne za cenu, jakou je většina lidí ochotná zaplatit. A pokud firma nevyrábí pro tu většinu, tak prostě zkrachuje. Bohužel dodnes spousta lidí nechápe pravdivost přísloví "levně koupené, dvakrát placené".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
docent píše: fatman> Jenom jízlivá poznámka:
Nejstarší nepřetržitě fungující motocyklová firma na světě je Royal Enfield
Počátek výroby 4 roky před HD.
Jo a mimochodem HD cca 4x zkrachovalo - nepřetržitá je jen značka.
.........
Tak to jsi teda dost vedle. V roce 1967 se zavřely brány továrny v Anglicku. Šmytec. To, že někdo chrlí někde v Indii i nadále starý licenční model, který se dodoneška vyrábí - je to pohrobek.
A co se týče HD - 4x zkrachoval, Blbost na N-tou. HD nikdy nezkrachoval, v roce 1969 byl HD prodán konglomerátu AMF, odkud byl odkoupen v roce 1981 společenstvím 13 investorů, včetně rodin zakladatelů. Nikdy se ale nepřestal vyrábět v původní zemi, kde vznikl. Než napíšeš hovadinu, tak se laskavě rač informovat, internet snad máš.
A jak jsou nadšení z jejich oblíbené nálepky na nádrži čínské motorky.
Nějak podobně se chovají moje prťata. Ta si také obléknou klidně jutový pytel. Hlavně když je růžový nebo s natištěnou postavičkou Krtečka nebo Hallo Kitty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
sekáčmagor píše: Poslouchejte vy kritici komunismu,když vypukla ta "slavná sametová revoluce"tak jsem měl 29 let a měl jsem tři děti takže vím co ten komunismus obnášel...Řeknu to jasně měl jsem se lépe než po té revoluci.V práci jsem oddělal osmičku s čistou hlavou.Na ježdění jsem měl doma pět Jawek a 85tém roce jsem si koupil hondu CB900F2 Boldor r.v.81.
Jezdil jsem po státech RVHP a úplně mi to stačilo.Už tehdy jsem byl v tom dnes opěvovaném "Adventure" RO,BG,AL,SRB atd.které jsou při dnešních možnostech a "svobodě" snem a cílem velké části motorkářů.Dál se většinou stejně nedostanou páč nemají čas ani peníze.A pokud tady někdo napíše že že Jawa je komunistická leštěnka tak je to pro mne hlupák co si nevidí ani na špičku nosu.
Ne se vším s Tebou souhlasím, ale za to to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Dněprák píše: Ne se vším s Tebou souhlasím, ale za to to
Tohle kdo napíše snad nemůže myslet vážně. Kdo to vidí stejně, radím zkuste severní Koreu, tam pro vás už najdou využití.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Tech píše: Tohle kdo napíše snad nemůže myslet vážně. Kdo to vidí stejně, radím zkuste severní Koreu, tam pro vás už najdou využití.
Chlapče, pokud sedí věk co udáváš, tak se ani nedivím. Porevoluční propaganda se na tobě dobře podepsala. Ale umíš radit dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Shodou šťastných okolností jsem měl již možnost prototyp této motorky vidět a dokonce si na ní i sednout, proto mohu říci, co jsem viděl.
Viděl jsem motorku, která byla podvozkově vyrobená někde v Asii (Čína, Tchajwan apod.), na které byly namontované povrchové panely z J 634 (nádrž, kastlíky...) a to v červené barvě . Bohužel jsem neměl moc času, prohlížet to detailně, každopádně motor v tom byl Shineray 400.
Co jsem se bavil s nejmenovaným človkem z Jawy, který u té motorky stál, tak z něj vypadlo, že možná budou kupovat jen motory s příslušenstvím a že i podvozek bude jejich vlastní (asi zase na platformě J 634-640)... tedy tak jsem to alespoň pochopil... ale prý se to ještě neví (není rozhodnuto). Cena by prý měla být fous pod 100 tis. a nástup do výroby jaro 2017.
Dle mého skromného názoru, pokud chce Jawa se svou servisní sítí atd. něco "vyrobit" a prodat, pak jedině první varianta je asi schůdná. Pokud totiž veškerou techniku koupí jinde (motor, podvozek) a navíc z modelu, který se běžně vyrábí a je vyzkoušený... a následně na to dá svojí retro plechařinu, pak to bude motorka, která bude servisovatelná (a co na tom, že v servisu jiných značek) a půjde na ní koupit příslušenství i náhradní díly. Marketingově by to však nemuselo být špatné, protože na jednu stranu bude "prodávat" motorky na dobré technické úrovni a servisovatelné (pouze při dobré volbě "dárce orgánů") a na tu druhou zase bude prodávat "retro" motocykl", který vzhledem k tradici by se u nás prodávat mohl... když už se pár let "zběsile" prodává J 634 NEW nebo jak jí říkají.
Sice se tak fabrika promění pouze ve výrobnu a montovnu plechařiny a nálepek s kdysi slavnou značkou, ale jiná smysluplná cesta k reálnému prodeji pro ní nejspíše není.
Stavbou vlastních podvozků, elektroinstalací atp. to asi půjde do kopru více, než je to teď... (viz údajně vyrobených 72 motcyklů J 250/597)...
A to je vše, co jsem chtěl v tomto vlákně uvést... zavřete oči, odcházím ... i když mě budete kamenovat, bnudete mi nadávat atp., nehodlám se tu hádat o komunistech, managementu Jawy a jiných podniků, natož nemám zájem hádat se s někým, kdo si jen nutkavě potřebuje honit ego nebo stále s někým poměřovat pindíky .
Sofía píše: ......................... tedy tak jsem to alespoň pochopil... ale prý se to ještě neví (není rozhodnuto). Cena by prý měla být fous pod 100 tis. a nástup do výroby jaro 2017........
Jak je tvá informace stará? Nejsem sice technolog ani personalista, ale kdyby jaro 2017, tak by byl v těchto dnech ve "fabrice" takový frmol, že by se to už muselo profláknout ve velkém. ???
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Na druhou stranu, nemyslim si, že kvůli přípravě výroby 400 by musel bejt ve fabrice kdovíjakej frmol. Na prezentaci byl vidět testovací prorotyp, je to v podstatě Shineray s nádrží 634, kusová výroba něčeho takovýho kdovíjakou přípravu nepotřebuje...
Jinak stroj je pro mě technicky naprosto nezajímavej, designově to bohužel drží tradici porevoluční produkce Jawy, takže přinejlepším velmi rozporuplný. Za mě celkově
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 400 4T jako nahrada za 350 2T
Řeč se vede, ale fakta zůstávají fakty.......
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |