Před 2 lety jsem si koupil motorku (Kawasaki KSR, 125 ccm / 6 kW) na ježdění po městě. Ale začal jsme ji používat i na kratší výlety. Typicky 80 Km tam a 80 Km zpět. Což zvládá naprosto v pohodě. Nejdelší trasa byla asi 150 Km tam a 150 Km zpět. Což už bylo dost nad její limit.
Teď by jsem chtěl jezdit třeba i 500 - 1000 Km. Proto potřebuji novou motorku. Díval jsem se Kawasaki Z300 (300 ccm / 25kW), Ninja 500, Z800.
Myslíte si, že by 300 ccm bylo na takové ježdění dostatečné? Od silnějších motorek mě odrazuje to, že stojí dvojnásobek až trojnásobek ceny... . S přítelkyní nejsme moc velká zátěž (65kg + 45kg). Především kvůli ceně jsem velmi nakloněný k Z300. Bude to ale dostatečné? Nerad bych se dostal do situace, kdy ji budu za půl roku prodávat, protože nebude stačit... .
Díky za názor.
(nežiji v ČR)
Naposledy editováno 10.09.2016 05:55:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
felixxx píše: tak po dálnici tio je teda výlet to nemusím, kamion ti předjedu s přehledem na staré jawě omezovám má na devadesát víc nejede
Psal taky 1000km, to se dálnici nevyhneš. A to chci vidět, jak každou chvíli předjíždíš kamion i když má omezovač a za zádama ti troubí 5 nedočkavejch troubů. A ještě chci vidět tu tvoji jawu po těch 1000 km.
Ahoj. Tak ti napíšu jen tolik. Škoda, že ti kluci moc radost neudělali.. Ale je opravdu třeba házet flintu do žita? Pokud ovšem není nutné zůstat u Kawasaki. Třeba mají prodejnu zrovna tam, kde bydlíš. Ale pokud ti opravdu jde i o ty peníze, tak třeba Yamaha MT 07 (model 2015 bez ABS) stojí 130 000 Kč. Model 2016 i s ABS je za 150 tis. Ze zkušenosti vím, že v prodejnách jde vždy sehnat modely i dva, tři roky staré. Tak si teď porovnej cenu, ta je pouze o 10 000 vyšší. Ale objem motoru má dvakrát větší, výkon Z300 je 29 kW, ale MT07 má 55 kW. Navíc Z300 má tento plný výkon až v 11000 ot./min., ale MT07 ho má již u 6250 ot./min. A nakonec krouťák má Z300 pouze 27Nm., ale MT07 má plných 68 Nm. Henry není to značný rozdíl za stejnou cenu? Kawu mám taky rád a bylo by fajn, kdyby za tu cenu nabízela svoji ER 6 N, ale ta stojí 155 tis. Tady nelze polemizovat. Ovšem, pokud bys měl z nějakých důvodů možnost koupit pouze Kawu, tak by možná nebylo od věci zeptat se, zda by ti ER 6 nesehnali. A v jaké zemi to vlastně přebýváš??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
felixxx píše: Plazivec> máš bujnou fantazii
Jo, to mám, ale mám taky motorku a jezdím, nejen teoretizuju za monitorem, jako ty.
Taky si při potřebě rychlejšího zrychlení podřadím na 5ku, nebo 4ku a nesnažím se to roztahovat na 6ku.
Naposledy editováno 15.09.2016 07:22:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Plazivec píše: Jo, to mám, ale mám taky motorku a jezdím, nejen teoretizuju za monitorem, jako ty.
no právě že jsi na tom tříkile nikdy neseděl Z300 29 kW a https://www.google....my0Jg6MvEwNxlG3h7kfw
Naposledy editováno 15.09.2016 09:05:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Zlesa píše: mi_psi> Trouba jses mozna tak akorat ty. Pokud budu chtít jezdit dlouhý štreky tak si tam na to dám gumu k tomu určenou a ne sportovní. Zadruhý NC ti tu gumu sežere stejně jako 600/1000, není to jen o výkonu ale taky o hmotnosti atd... A výlet dlouhý 10tkm j¨sou 2 a víc týdnů dovolené takže na dovolenou si radší připlatím abych měl klid.
ty a ten druhej trouba. Samozřejmě jsem jel rychlejc a bandit víc váží => opotřebení pneu. A jeslti vás to zajímá, tak to bylo pirelli angel st a metzeler roadtec z6, což jsou cestovní pneu, který jsem sedřel úplně bez vzorku.. A že to žere víc? Za míň to nepojede.
Proč jsem prodal gs? Vibrovalo a rozložení hmotností při ježdění ve dvou bylo moc na zadní kolo.
Na dálnici jsem předjížděl i s naloženým gskem a co si pamatuju, tak 150kmh trvale nebyl vůbec problém.
Ale ještě větší vtipálek je tenhle Tech, kterje rozumí všem motorkám, přitom jezdí sám na vydechlým tranďáku a bude někomu něco říkat o výkonu ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Tech píše: bledemon> Nemusím to měřit, ani cítit, normálně mi ujede.
Jo a nové Hondy maj prý hodně ukecané tacha, tak si 10km/h přičti....
EDIT: stejně je to jedno, neřeš sekundy, v praxi potřebuješ předlítnout rychle, ne se přetahovat celý stoupací pruh. Na 98% aut pak stačí těch 80kw v litru.
Jestli NC potřebuje 10sec na 100-140, to mám v čiplé 81čce rychleji i na pětku, nemluvě o čtyřce.
vidíš jakej seš kokůtek.. máš to podložené číslama a přesto blekotáš. :D
Nicméně rozumní lidé nezávodí s ochcávkou v metle na hlínách s červeným di
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
na tom třikile jsem opravoval plast mám skoro 120 kilo a nepřipadlo mi že by něco nezvládala, nedávno jsem prodával ybr 250 a taky to slušně jezdilo, moje hranice jsou někde jinde po okrskách se loudám 8O 9O na dálnici 120 mám 66 kW, na jihu moravy extrémní kopce nemáme
4 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Ale neměl bych strach, že by Z300 s předjížděním měla nějaký problém. Píšeš, že nežiješ v ČR. To je taky zásadní - ne v každé zemi se jezdí tak jako u nás, ne každá země je plná lidí, co s tebou za každou cenu musí závodit. U nás můžeš jet v podstatě jakoukoli rychlostí a vždycky se najde někdo, kdo se bude snažit tě předjet, často jen proto, aby ti to ukázal, že to umí = je lepší než ty.
Jsou země, kde je 300 ažaž, kde silnější motorky nemají žádný význam. Kdo kdy jezdil třeba na Krétě na kluzkém asfaltu a uzoučkých silnicích, pochopil, že motorky nad 250 ccm jsou tam zcela zbytečné. Naopak třeba v Americe vysoko v horách je potřeba velký objem, protože litrový motorky tam mají výkon třetinový. Ale zase tam všichni jezdí pomalu a podle předpisů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Typický příklad...
Stoupání, nějaké zatáčky, poměrně krátké rovinky...
Kamion nebo autobus vlekoucí se 70 a méně.
Za ním kolona, pár aut.
První není schopný předjet, ostatní taky ne.
Na konci borec na moto s nevelkým výkonem, polyká prach a dusí se v kouři.
Potkávám takové moto jezdce často.
Ale poměrně na krátký čas.
Protože já si koupil moto takové, abych i se spolujezdcem takové předjíždění řešit nemusel.
Takže blinkr a bezpečně vpřed, protože výkonu mám dost.
Tak vypadá podle mne moto pro dva.
...Zkrátka je docela normální, že nemohu předjíždět tehdy, kdy se mi zachce, ale až tehdy, kdy to umožňuje situace...
Třeba mně to normální nepřijde, já rád předjedu kdykoliv, když se mi chce.
edit: písmenko
Naposledy editováno 15.09.2016 14:34:33
MartinNTV píše: 300, která má skoro 40 koní a moderní podvozek je naprosto skvělá motorka. Ti co píší, že se na tom nedá ve dvou cestovat jsou evidentně mladí, co nezažili dvoutaktní období Jaw s objemem max. 350 se sotva 20 koni. A taky se na tom cestovalo ve dvou. Jo, na předjíždění je potřeba více času, ale správně odhadnout, kdy je dobré předjet a pak to správně zvládnout, patří k základním dovednostem každého řidiče. Zkrátka je docela normální, že nemohu předjíždět tehdy, kdy se mi zachce, ale až tehdy, kdy to umožňuje situace.
Ale neměl bych strach, že by Z300 s předjížděním měla nějaký problém. Píšeš, že nežiješ v ČR. To je taky zásadní - ne v každé zemi se jezdí tak jako u nás, ne každá země je plná lidí, co s tebou za každou cenu musí závodit. U nás můžeš jet v podstatě jakoukoli rychlostí a vždycky se najde někdo, kdo se bude snažit tě předjet, často jen proto, aby ti to ukázal, že to umí = je lepší než ty.
Jsou země, kde je 300 ažaž, kde silnější motorky nemají žádný význam. Kdo kdy jezdil třeba na Krétě na kluzkém asfaltu a uzoučkých silnicích, pochopil, že motorky nad 250 ccm jsou tam zcela zbytečné. Naopak třeba v Americe vysoko v horách je potřeba velký objem, protože litrový motorky tam mají výkon třetinový. Ale zase tam všichni jezdí pomalu a podle předpisů.
Jenže v tom období dvoutaktní Jawy byl provoz tak 20% dnešního, Š120 jezdila 80 a naložená Liazka do kopce 40. Dneska je provoz tak 5x hustější a i kamiony lítaj stovkou (ano, vím, že má mít omezovač na cca 88 km/h, ale neni vyjímkou jet za kamionem po rovince co to valí 105 dle poctivý GPS). Pro mě by postrádalo smysl, kdybych měl na motorce řešit, že mám při předjíždění akceleraci jak běžnej osobák. Jako je každýho volba co mu stačí a i dneska cestujou lidi třeba i na Fichtlech přes celou republiku - ale to je svým způsobem určitej druh masochismu. Dle mě se koně navíc vždycky hodí a je fajn být ve výkonu na kg třeba na trojnásobku co běžný auto - když vemu 120 koní na 1500 kg auto tak to odpovídá třeba těm 80 koním na běžnou mašinu obsazenou ve dvou a to dle mě není žádný extrém.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Nicméně rozumní lidé nezávodí s ochcávkou v metle na hlínách s červeným di
Tak jistěže, ti nejrozumnější jezdí na NC...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
felixxx píše: no právě že jsi na tom tříkile nikdy neseděl Z300 29 kW a https://www.google....EwNxlG3h7kfw [/quote]
Stojí mě na dvorku ninja 250 s 25 kW. Jezdila na tom dcerka,párkrát jsem se taky nechal přemluvit. Twoe, to nejede a nejede a nejede. Dcerce jsem pořídil Z750, protože ta hujva prostě nejede. Měla strach při předjíždění.Šmytec. Můžeš si říkat co chceš, není to ani pro jednoho 50kg člověka.
tak ono je jiná doba pokud si měl jawu tak jsi byl rád že jedeš, přeřadit nebyl problém,
dneska když máš do kopce překoupnout dva kvalty tak se kupuje silnější motorka,
Naposledy editováno 15.09.2016 18:34:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Plazivec píše: Můžeš si říkat co chceš, není to ani pro jednoho 50kg člověka.
mito je jasný pokud počítáš tachák sto dvěsta třista tak jiné motorky prostě nejdedou , ale já ti nic neříkám je to jen pokec pro henrymonroe
plaztivec co by mě zajímalo kde tam tak valíš, já v sk jezdím jak posraný snad není výjezd co by mě neměřili, a jsou pěkně zákeřní stojí s pistolema v baráku, v jablonici trojnožka v zahrádce, na senec se mi snad nestalo aby mě neměřili a prej chtějí rozmístit 6OO tajných radarů, několik pojízdných stk kde ti změří výfuk i výkon motorky když ji máš načerno otevřenou? motorku zabaví 4OO e. tady ve skalici kamoš 160 km hned ho zajali sebrali papíry a musel jet do strážnice pro 400 e, na starů myjavu když jedu benga schované na zastávce měří pistolí,
můj soused si vyjel do rodné vsí přezdíváme ho šroba, hned 1OO e u modré a pak 3Oe za 55 v obci
letos mě měřili horné orešany, u šamorína, na myjavě, v trstíně 2x, pasat u seredě,pak zlaté klasy vyjedeš z dědiny pak pole fabrika a konec dědiny dobrý výmak, naštěstí bralí nákladák předemnou a já ho předjížděl jel jsem hrubě na kilo v obci, v diakovcích dali nenápadně obytnou zoonu 4O naštěstí tam zajíždím
tam je nastartovaná fobie kvůli klimě a pěkně to kasírujou
jo taky dodávka před trnavou
Naposledy editováno 15.09.2016 19:55:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Ale zrychlení jde od volnoběhu. A to já potřebuju. Na dálnici ve 110 otočím heftem a ta bestie vyrazí jako zběsilá, takže kamion se jen míhne vedle. Víc jak 170 jsem na tom nejel, to už mě atmosféra sunula ze sedla na nosič. Ale do téch 170 to pálí jako prase, má to 106 Nm. Dál nevím.
Tyhle lehkonohý křápy, jako je ta 300ka nemají krouťák. Abys vyrazil vpřed, potřebuješ správnej kvalt a otáčky nad 8000, což je komplikace jako hrom. Abys vozil kompjůtr.
To já když po jízdě nepadám ze sedla a nešilhám únavou, nemám kilo hmyzího masa na kebuli a necítím kostní skelet, tak ani nemám pocit, že jsem jezdil. Holt každej to máme rád jinak.
Naposledy editováno 15.09.2016 20:03:27
kréta je v pohodě zkus zakyntos
tam sypou vápenec do asfaltu. ale fakt moc když se rozběhneš ujedeš i dva metry na nohou, jak po ledě , tam vzít za přední brzdu absolutní nesmysl , to si hned usteleš a neco naklopit tak češeš olivy, tam jsem měl jednou stopadesátku v pohodě a dali jsme to i padesátce piagio, stou padesátkou jsme to dali i do hor nějaké muzeum i atrakce, super výlet, mavíc ty padesátky mužeš nechat kde chceš neřeší,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní moto Kawasaki EN 500 | rob456 | 3 | 1.5.2024 v 10:19 dewwil |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 | PepeBurgman | 7 | 27.10.2022 v 20:47 roman689 |
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 | Aneke | 1 | 11.9.2022 v 12:37 Ariete |
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 | grz | 0 | 22.5.2022 v 21:23 grz |