globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
10.9.2016 v 05:54
Ahoj.

Před 2 lety jsem si koupil motorku (Kawasaki KSR, 125 ccm / 6 kW) na ježdění po městě. Ale začal jsme ji používat i na kratší výlety. Typicky 80 Km tam a 80 Km zpět. Což zvládá naprosto v pohodě. Nejdelší trasa byla asi 150 Km tam a 150 Km zpět. Což už bylo dost nad její limit.

Teď by jsem chtěl jezdit třeba i 500 - 1000 Km. Proto potřebuji novou motorku. Díval jsem se Kawasaki Z300 (300 ccm / 25kW), Ninja 500, Z800.

Myslíte si, že by 300 ccm bylo na takové ježdění dostatečné? Od silnějších motorek mě odrazuje to, že stojí dvojnásobek až trojnásobek ceny... . S přítelkyní nejsme moc velká zátěž (65kg + 45kg). Především kvůli ceně jsem velmi nakloněný k Z300. Bude to ale dostatečné? Nerad bych se dostal do situace, kdy ji budu za půl roku prodávat, protože nebude stačit... .

Díky za názor.

(nežiji v ČR)

Naposledy editováno 10.09.2016 05:55:26

4 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 12:53 | Nahoru | #1
300, která má skoro 40 koní a moderní podvozek je naprosto skvělá motorka. Ti co píší, že se na tom nedá ve dvou cestovat jsou evidentně mladí, co nezažili dvoutaktní období Jaw s objemem max. 350 se sotva 20 koni. A taky se na tom cestovalo ve dvou. Jo, na předjíždění je potřeba více času, ale správně odhadnout, kdy je dobré předjet a pak to správně zvládnout, patří k základním dovednostem každého řidiče. Zkrátka je docela normální, že nemohu předjíždět tehdy, kdy se mi zachce, ale až tehdy, kdy to umožňuje situace.
Ale neměl bych strach, že by Z300 s předjížděním měla nějaký problém. Píšeš, že nežiješ v ČR. To je taky zásadní - ne v každé zemi se jezdí tak jako u nás, ne každá země je plná lidí, co s tebou za každou cenu musí závodit. U nás můžeš jet v podstatě jakoukoli rychlostí a vždycky se najde někdo, kdo se bude snažit tě předjet, často jen proto, aby ti to ukázal, že to umí = je lepší než ty.
Jsou země, kde je 300 ažaž, kde silnější motorky nemají žádný význam. Kdo kdy jezdil třeba na Krétě na kluzkém asfaltu a uzoučkých silnicích, pochopil, že motorky nad 250 ccm jsou tam zcela zbytečné. Naopak třeba v Americe vysoko v horách je potřeba velký objem, protože litrový motorky tam mají výkon třetinový. Ale zase tam všichni jezdí pomalu a podle předpisů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 13:15 | Nahoru | #2
MartinNTV>
Typický příklad...
Stoupání, nějaké zatáčky, poměrně krátké rovinky...
Kamion nebo autobus vlekoucí se 70 a méně.
Za ním kolona, pár aut.
První není schopný předjet, ostatní taky ne.
Na konci borec na moto s nevelkým výkonem, polyká prach a dusí se v kouři.
Potkávám takové moto jezdce často.
Ale poměrně na krátký čas.
Protože já si koupil moto takové, abych i se spolujezdcem takové předjíždění řešit nemusel.
Takže blinkr a bezpečně vpřed, protože výkonu mám dost.
Tak vypadá podle mne moto pro dva.

...Zkrátka je docela normální, že nemohu předjíždět tehdy, kdy se mi zachce, ale až tehdy, kdy to umožňuje situace...
Třeba mně to normální nepřijde, já rád předjedu kdykoliv, když se mi chce.

edit: písmenko

Naposledy editováno 15.09.2016 14:34:33

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 15:27 | Nahoru | #3

MartinNTV píše: 300, která má skoro 40 koní a moderní podvozek je naprosto skvělá motorka. Ti co píší, že se na tom nedá ve dvou cestovat jsou evidentně mladí, co nezažili dvoutaktní období Jaw s objemem max. 350 se sotva 20 koni. A taky se na tom cestovalo ve dvou. Jo, na předjíždění je potřeba více času, ale správně odhadnout, kdy je dobré předjet a pak to správně zvládnout, patří k základním dovednostem každého řidiče. Zkrátka je docela normální, že nemohu předjíždět tehdy, kdy se mi zachce, ale až tehdy, kdy to umožňuje situace.
Ale neměl bych strach, že by Z300 s předjížděním měla nějaký problém. Píšeš, že nežiješ v ČR. To je taky zásadní - ne v každé zemi se jezdí tak jako u nás, ne každá země je plná lidí, co s tebou za každou cenu musí závodit. U nás můžeš jet v podstatě jakoukoli rychlostí a vždycky se najde někdo, kdo se bude snažit tě předjet, často jen proto, aby ti to ukázal, že to umí = je lepší než ty.
Jsou země, kde je 300 ažaž, kde silnější motorky nemají žádný význam. Kdo kdy jezdil třeba na Krétě na kluzkém asfaltu a uzoučkých silnicích, pochopil, že motorky nad 250 ccm jsou tam zcela zbytečné. Naopak třeba v Americe vysoko v horách je potřeba velký objem, protože litrový motorky tam mají výkon třetinový. Ale zase tam všichni jezdí pomalu a podle předpisů.


Jenže v tom období dvoutaktní Jawy byl provoz tak 20% dnešního, Š120 jezdila 80 a naložená Liazka do kopce 40. Dneska je provoz tak 5x hustější a i kamiony lítaj stovkou (ano, vím, že má mít omezovač na cca 88 km/h, ale neni vyjímkou jet za kamionem po rovince co to valí 105 dle poctivý GPS). Pro mě by postrádalo smysl, kdybych měl na motorce řešit, že mám při předjíždění akceleraci jak běžnej osobák. Jako je každýho volba co mu stačí a i dneska cestujou lidi třeba i na Fichtlech přes celou republiku - ale to je svým způsobem určitej druh masochismu. Dle mě se koně navíc vždycky hodí a je fajn být ve výkonu na kg třeba na trojnásobku co běžný auto - když vemu 120 koní na 1500 kg auto tak to odpovídá třeba těm 80 koním na běžnou mašinu obsazenou ve dvou a to dle mě není žádný extrém.

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 18:34 | Nahoru | #4
[quote=MartinNTV] Ti co píší, že se na tom nedá ve dvou cestovat jsou evidentně mladí, co nezažili dvoutaktní období Jaw s objemem max. 350 se sotva 20 koni. A taky se na tom cestovalo ve dvou

tak ono je jiná doba pokud si měl jawu tak jsi byl rád že jedeš, přeřadit nebyl problém,

dneska když máš do kopce překoupnout dva kvalty tak se kupuje silnější motorka,

Naposledy editováno 15.09.2016 18:34:56

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 20:10 | Nahoru | #5
[quote=MartinNTV]300,. Kdo kdy jezdil třeba na Krétě na kluzkém asfaltu a uzoučkých silnicích, pochopil, že motorky nad 250 ccm jsou tam zcela zbytečné

kréta je v pohodě zkus zakyntos

tam sypou vápenec do asfaltu. ale fakt moc když se rozběhneš ujedeš i dva metry na nohou, jak po ledě , tam vzít za přední brzdu absolutní nesmysl , to si hned usteleš a neco naklopit tak češeš olivy, tam jsem měl jednou stopadesátku v pohodě a dali jsme to i padesátce piagio, stou padesátkou jsme to dali i do hor nějaké muzeum i atrakce, super výlet, mavíc ty padesátky mužeš nechat kde chceš neřeší,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní moto Kawasaki EN 500 rob456 3 1.5.2024 v 10:19 dewwil
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 PepeBurgman 7 27.10.2022 v 20:47 roman689
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 Aneke 1 11.9.2022 v 12:37 Ariete
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 grz 0 22.5.2022 v 21:23 grz


TOPlist