Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Pravda, Jawa u mě končí kulatou panelkou a krom snad kalifa bych nic mladšího domů asi netahal,
nicméně projet se na tom kolem komína a nebo i dál je bezva relax. ;)
A takové Alpy se mi ze sedla kejvy líbily víc jak ze sedla moderní motorky. ;)
Jezdím kochačky a na hltání kiláků mám auto.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Ten rozdíl ve výkonu či jízdním projevu není až tak markantní oproti nějakému 4T japonci.
Takže pokud budu chtít pelášit, určitě to nebude s Jawou.
To je jako bys navlíknul starou bábu do legín a tílka a hnal jí do kopce klusem. To snad ani nejni hezký.
Těm motorkám sluší víc bubly bubly.
Když už mermomocí 350ku, tak 472 která je jízdně agilnější a výkon stejný...
Na ten oslnivý výkon, kerý má (neco okolo šesti koní) to pelášilo pěkně.
Kdysi mě kamoš půjčil skoro to samé, ale na malých kolech.
Výkon motoru néni bůhvíco, takže maximální rychlost nic moc - ale - průběh krouťáku je příjemnější, než u novějších modelů...líp se s tů motorků jede a taky moc nevadí, že ty kvalty sů tam enom čtyři...
Na kývačce se mě blbě jede, je to nepohodlné, páč se na tem sedí, jako bys lezl do kopce. A bolí mě z nich záda. Hranatice a nebo Jawa od typu 634 mají jinou ergonometrii, jak by řekl laik .
Ed250: 559 neujede, ta je tak akorát ráda že jí stačí, reálně dosahované jízdní výkony jsou totožné... Stejně jako neujede 559 477 neujede ani 477 té 559 po strínce výkonu... jediné kdy se 559 dokážu zbavit je větší množství náročnějších zatáček, kde se projeví podvozek... jedinou podmínkou je to, že jezdec na 477 musí chápat k čemu slouží převodovka a že ten motor není stabilák jak kulaté wergly, ale malá turbína
Ohledně posazu nejlíp hodnotím první 487 a čz současníky, nohy OK, řídítka už jsou dál... problém 477 s ergonomií je ten, že řídítka jsou především blízko, nízko jsou taky, ale to už se dá řešit... Poloha nohou je OK
Problém kulatých je, že tam se sedí zadřepnutý jak na nočníku, vyšší říditka tu emryonální polohu řeší jen částečně, protože vyřešíš ruce a nohy jsou pořád na nočníku....
Naposledy editováno 11.08.2016 10:08:30
477 nemám a výkonově je výše, takže asi to bude o něco lepší, ale potřebuje víc točit a do kopců to s tím objemem asi taky nebude žádná hitparáda,
ale na pohodovou kochací jízdu v pohodě a lepší jak šlapat na kole. :)
Co se týče posezu na kejvě, není to nic moc extra, to souhlas, ale tak po měsíci mám tak nějak přivyknuto. ;)
Na jedné jsem zkoušel dát jakoby předkopy a jezdit s pazuchama dopředu. No nějak se mi to nelíbilo a šlo to dolů.
Naposledy editováno 11.08.2016 10:44:15
Kopce? mluvil jsemo převodovce, ten motor není ubručená teta jawa, jakmile topadne na kilo - tu máš trojáka a ona ho udrží i v tom kopci, jakmile jseš váhavej jak luděk sobota a necháš to spadnout na 70 jak na stabiláku a tu 4 tam necháš, tak jsi v píči.... Ono se na tom prostě jezdí dnešním způsobem.
Petr: z fleku umí 477 mooc pěkně, dvouválec je na prvních metrech pomalejší, to je pravda...
pětikvaltovou škoduli jsem míval taky a byl jsem spokojen - 150 taky dávala a dálnice jsem s tím jezdil dost, nicméně chtělo to tam taky v kopci zavčasu strči t 4 a točit....
Tajemství tahu není v motoru, ale v tom, že ta 4 v pětikvaltu je kratší a proto pětikvalt líp tahá do kopců. Protože ty motory jezdit uměly, a tahle krátká 5q převodovka bylo to co potřebovaly.
Edit: YBR125 - CBF125 apod... takových vsázek jsem taky pár udělal, když mi mladí klucí tvrdili že ten starý sráč přece nemůže jet líp, než jejich fungl nová bakelitka a že si mně dají k svačině... To nebylo že jsem ujel panelce horko těžko až v zatáčkách, to byl rozdíl třídy, s těma jsem si mohl úplně hrát jak kočka s myší co má zlámaný nohy Na YBR jsem se svezl i osobně a to nejede ale absolutně vůbec... po rovině to dodejchá po 27letech tejrání na to kilo, jakmile to zahlídne kopec, tak je to v prdeli, protože vytočit se to moc nenechá...
To je skutečně takový lepší pionýr, který nedělá zbytečný kravál a líp se na něm sedí....
10k vs 15k jsou jasné počty - k tomu navíc ta číza taky není zrovna těžká váží jen málo přes metrák... k tomu podstatně větší objem a projev dvoutaktu... to už ten 4kv nepřekazí ani kdyby chtěl...
Naposledy editováno 11.08.2016 11:11:28
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
...už bych na mito asi taky nesedl.
A takhle můžeme pokračovat až k letadlům
My ty jawy/čz nemáme kvůli tomu, že by měli konkurovat moderní produkci.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
To není nějaká moderní produkce, Mito začali vyrábět někdy v 90-tých letech, Frecii ještě dříve.
Naposledy editováno 11.08.2016 14:19:04
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3888, 3889] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116665 | Včera v 19:20 Béďa17 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |