jako majitel KTM 1190 Adventure, porucha motoru, mel nekdo take? Snad je to zrejme vyjimka, jinak snaha ze strany servisu ve Flash Teamu-ktery je jeden z nejlepsich nebo nejlepsi v CR obrovska, uvidi se dal, co s moto bude...
Naposledy editováno 12.05.2016 14:25:14
K tý nasranosti - spíš tam sehrálo roli to slibování, že už to je na skladě, už to letí atd.
Jinak na moto samozrejme kazdej jezdi pro zabavu a 1190 nebo 1290 jsou proste bez debat zabavne masiny, to ae mnou musi kazdej souhlasit, Svycarsky Alpy na 1190 vzpominam ... vykonu vsude vzdycky porce za spotrebu mensi nez kdejaky Geeso...
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Tifone píše: přesně jak píšeš to je na papíře, v praxi to znamená že nějakej turek nebo jogurt (v rámci šetření) to zmastí jak mu to přijde pod ruku.
o strojařině jako takové něco málo vím živím se jako obraběč-nástrojař už od vyučení pardon hned po maturitě
S prominutím, těžko můžeš jako dělník vidět do řízení kvality tak velké firmy jako je KTM.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Mě jen fascinuje jak jste vy kuci ve všem tak jistí... dědkové to dělali. ..fotrové to dělali ale dnes už je strojařina úplně zgruntu jiná... materialy si daj na brzdě pusu a tradá....a dokonce dealeři ti to potvrdili... no to je ovšem jiná. ..ti dnes právě žijou z dlouhé životnosti a cyklu jako celej konzum systém.
Že ta tvoje vysněná stará Afrika...a vůbec ty mašiny z devadesátejch...co básníte o jejich životnosti. ..se nedávaly hned na 100% výkonu na brzdu...
fakt škoda psát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
jasp píše: t_freedom> Jestli Tyfone dela v nejake male firme budiz, tam se takovyhle amatersky chyby mozna delaji, ale KTM?
No pokud se potvrdí, že motory 1190 mají konstrukční chybu, tak v KTM asi není všechno úplně v pořádku...
Proti KTM nic nemám, spíš naopak (chci se vrátit k 2T 300ccm), ale vysrat se mi motor na motorce za 350 a k tomu se vykrucující zástupce značky, to by se mi asi odbrzdil můj dost výbušný temperament...
Sorry, pokud se v tomto vlákně ví o 4 motorech, tak už je to vcelku dost...
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
JohnnyS08 píše: Já jsem nějakou dobu v automotive pracoval (ne přímo na montáži motorů) a nabyl jsem takového dojmu, že párování se v současné době už používá zcela minimálně, aspoň mezi evropskými výrobci.
Ja se rad poucim jak resi vyrobni postupy nekdo jiny, takze jestli mas nejake konkretni info jakym zpusobem to maji vyresene, podel se. Ovsem jen konkretni postupy a ne jen nejake dojmy.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
BlackSabbath píše:Ale jen v tom dnes již legendárním testu...
Možná že je to legendární test, ale to řekni tomu motoru co mám doma a má tak chytlý ojnice po 40tKm, všechny motory s tím jezdí bez problémů ;) ale mají to, jen se do nich nikdo ještě nepodíval, sama fabrika o tom věděla, proto 2.generace má již pouzdra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Máš tedy taky za to, že záběh stroje/motoru je dnes již zcela zbytečný. ...protože součástky jsou párované (což se jistě dříve v 80' a 90' nedělalo, že ) a člověk tomu krásně a bez rizika muže nakládat. ...
válce se prodávají jen jedny,stejně tak písty,ojnice....
není co párovat.
ano,samozřejmě je výroba vždy s nějakou tolerancí,ale ta je například u válce v řádu tisícin milimetru.stejně tak píst......,zato vůle mezi válcem a pístem pak obrovských 5 setin!nějakých par tisícin do plusu,nebo mínusu nehraje roli.
a stejně tak je to u jiných dílů.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Tech píše: S prominutím, těžko můžeš jako dělník vidět do řízení kvality tak velké firmy jako je KTM.
Ano jsem "jen" dělník a do řízení firmy jako je KTM opravdu nevidím(ani jsem nikde nepsal že mluvím/píšu o konkrétní značce),ale jako ten "jen" dělník mám třeba zkušenosti z praxe co a jak se dělá. Jedna stránka je co je na papíře přechytralejch inkoustů co rádoby říděj kvalitu a druhá stránka je co se děje ve výrobě jako takové.
Ano jsem v mikro firmičce a právě tady se to téměř nemůže stát protože na to mám čas si s tím "pohrát" a ne jak na lince kde když si chceš uprdnout tak už to nestíháš.Protože to nějakej blbec vymyslel v kanclu aby se zavděčil těm nahoře.Pamatuju doby kdy žádný ISo podobný kokotiny nebyly a z těch dob nmohé stroje dotěď makaj.Vzhlížíte tady(někteří) na starou Afriku , ale v tý době žádný rádoby řízení kvality a podobný keci nebylo. Prostě se to skládalo měřilo a hlavně poctivě zajíždělo a doteď to jezdí. Ale to je zbytečné psát to někomu kdo vůbec nemá ánunk o tom co se děje v motoru když si nové věci tzv. sedaj.
Naposledy editováno 12.05.2016 09:28:08
Svůj názor opírám o zkušenost z návštěvy u firmy vyrábějící hliníkové písty, kde bylo jmenovitě zmiňováno rozměrové třídění pístů pro závodní motory (2-4 třídy po jedné setině) a u obřích pístů, snad pro lokomotivní motory. U „běžné“ produkce se o třídění nezmiňovali.
Další věc, při objednávání náhradních pístů nebo pístních čepů jsem se zatím nikdy nesetkal s tím, že by tyto náhradní díly byly jakkoliv rozměrově třízeny.
A za další, domnívám se, že rozměrový třízení je pro potřeby masový výroby sakra drahá záležitost. Každý díl proměřit, označit, zajistit, aby se při montáži potkal s odpovídajícím protikusem, zajistit, aby se vůbec díly patřící do stejný skupiny byly v produkci rovnoměrně zastoupený – nic z toho si v podmínkách dnešní automobilové výroby nedokážu představit. Můj názor je, že levněji vyjde stanovit výrobní toleranci tak úzkou, aby umožňovala správnou funkci i pokud se při montáži sejdou dva díly z opačných stran tolerančního spektra.
Je pravda, že všechny tyto svoje poznatky opírám o zkušenosti s výrobou automobilových, nikoliv motocyklových motorů, které jsou mj. vyráběné ve výrazně menších sériích. I tak jsem k nějakému velkému rozměrovému třízení skeptický – možná tak u Panigale a podobných v podstatě závodních motorů...
Lidi jsou stejní, zajížděli stejně. Někteří "dobře" jiní "špatně" a teď jezdí všechny stejně spolehlivě. To samé stará TDIčka apod...taky dostávali ve služebákách čouda a teď jsou všechny spolehlivější než nové motory.
Jakost - to je alfa a omega úspěchu firmy.
jasp píše: soccer> pletes dohromady tri ruzne veci - vyvoj, vyrobu a obchodni politiku. Co se tyka vyvoje tak tady na foru narazim na vseobecnou radu aby clovek nekupoval novy model nez se vychytaji mouchy takze to je vseobecny problem. Na vyrobu KTM jsem nikdy nic neslysel(to jsou ty povestne patecni kusy), takze je asi vporadku. A posledni je obchodni politika a tam ti davam za pravdu ze to je pruser. Ja jsem rozporoval Tifoneho poznamku o fuserine v montazi, ne chovani managementu pri pruseru.
Když koupím nový výrobek (motorku), tak chci jezdit a ne mít starosti jestli je značka vůbec schopná a ochotná vyřešit případné vady ke spokojenosti zákazníka.
Je mi jedno kdo a která parta dělá u značky chybu... jestli je to konstrukce, výroba nebo obchod... Jsou jedna firma, jedna značka. A četnost vad a chování v garančním procesu napoví, zda výrobek (výrobky) kupovat nebo ne. (mimochodem motory 1190 už "pár pátků" jezdí třeba v RC8, takže se dalo předpokládat, že by mohly být vychytaný).
Souhlas s "t-freedomem", že počáteční péče o novou motorku může ledacos ovlivnit. Já i u ojeté motorky zkracuju interval výměny oleje a filtru na polovic...
Celá tahle debata je jen akademická, dokud se neví, co je v těch motorech chyba...
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Jinak samozrejme zr ISO v dobe kdy se produkovala afrika uz existovalo , ale je to uplne jedno protoze soudruzi japonci maj vlastni system rizeni jakosti , jinak by jim to asi neslapalo. Proste vono i to ze mistr prijde nekam k sousastruznikovi a premeri co tam toci, je kontrola kvality.....
ale jinak se hadejte dal.
bezte jezdit strojari
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
nic to nemění na tom, že komplet v celým motoru je prvních 500-5000km o strhávání špon (hrany honování, zajetí rádiusu břitu kroužku oproti rádiusu válce/vložky) o udržení teploty těsnících dílů a udržení dostatečných vůlí pro mazání, kdy stačí ten motor ohřát jen svým výkonem tepla - díly dilatujou a ještě se budou ohřejvat sníženým chlazením díky menšímu průtoku oleje a většímu tření. Prostě to je fyzika ... důkazem toho je i ten fakt, kterej jsem zmiňoval ...zajížděl jsem celkem 4 motory a pokaždý si na začátku nějakej olej vzaly ( i do 5000-7000tkm) ...vzápětí už si žádnej z nich nepáp ani ťuk.
Kydy o tom, že se dnes zajíždět nemusí...když to řekne dealer ...a ve finále i ten výrobce, nejsou o tom, že bych já byl "chtřejší" ale spíš o tom, že nikomu z těch dvou nezáleží na výdrži (tak akorát přesně přes 24měsíců) ...pak už hraje všechno do jejich karet.
Vrátíme-li se tedy oklikou zpět...
aby mě opět Tech neIMHOval... stále budu tvrdit, že ač je něco dejme tomu konstrukčně, či materiálově na hraně - dovoluju si tvrdit, že právě tím, jak se k tomu při záběhu chováš můžeš značně ovlivnit dojde-li k destrukci, nebo ne.
Naposledy editováno 12.05.2016 09:32:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Já nepopírám, že se dvě plochy musí proti sobě zaběhnout, jen si nemyslím že to můžeš nějak změnit stylem jízdy.
Naposledy editováno 12.05.2016 09:36:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
gugo píše: Proste vono i to ze mistr prijde nekam k sousastruznikovi a premeri co tam toci, je kontrola kvality.....
pokud to bereš takto tak nemám nejmenších připomínek.Naopak to je 1000x účinnější než papír a na něm nápis Certifikát
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Tifone píše: pokud to bereš takto tak nemám nejmenších připomínek.Naopak to je 1000x účinnější než papír a na něm nápis Certifikát
Tenhle systém "řízení kvality" se u nás praktikoval za komoušů a vzhledem k tomu co vyjíždělo z továren jako hotové výrobky, nemyslím že je to dostatečné.
Naposledy editováno 12.05.2016 09:39:04
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adventure, vykon, motory...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 27 | 22.8.2024 v 10:02 Mates008 |
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure | Kruháč | 26 | 4.8.2024 v 17:01 PierGS |
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R | Dovizioso04 | 10 | 24.7.2024 v 11:48 Mates008 |
Houpají otáčky na volnoběh, pocukáv... [1, 2] KTM 1190 Adventure | Fichtloš | 33 | 17.7.2024 v 07:52 Hillman |
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure | tomas21 | 37 | 7.5.2024 v 09:26 assassin |