Téma: STK
 
21.3.2016 v 21:09
Tak se s vámi musím podělit o dneštní zkušenost. Jel jsem na STK Motol na evidenčku s motorkou. Evidenčka ok, ale pak frajeři začali... Jestli sem přijedete na technickou, tak neprojdete atd...ptám se proč... máte na motorce kufry a ty jsou širší než motorka - nepřípustné - sundat před příjezdem sem a taky jsou na nich ostré hrany - no to takhle nejde... nemáte v zádu u RZ odrazku...tak jsem jim ukázal, že je součástí zadního světla...tak mi řekli ok...atd...atd...
No musím, říct, že s většíma ignorantama a machrama světa jsem se již dlouho nesetkal!!! Hrají si na pána boha. Děs, děs, děs.
Anketa: Souhlasíte s cenami za STK a s přístupem techniků?
Ano
47%
8
Ne
53%
9

(reakce na) STK

22.3.2016 v 08:16 | Nahoru | #31

Kaštanisko píše: Plazivec> Aha, tak příjezdovka k stk to je. Tohle byla vlastně očesávací ulička aby se předešlo zbytečným nepříjemnostem na stk



Klidně to může bejt lodní STK a jelikož dělali i vodní skůtry, na letošek přibrali i motorky. Ale jestli dělaj i ponorky, to už fakt nevim

(reakce na) STK

22.3.2016 v 08:21 | Nahoru | #32

nemako píše: naloženej náklaďák není na technický nic vyjímečnýho



Spíše jsem myslel nákladní prostor malé dodávky či auta.

PEPAFJR píše: Pokud je to originální kufr, a přesahuje řídítka i se zrcádkama, což jsem ještě neviděl, tak je to vždy už zapsáno jako celkový rozměr motocyklu v TP.



Mám BMW K 1200 GT a to co jsi ještě neviděl je realita. Nejširší část motorky jsou kufry - a tato šířka zapsaná v TP není. Na STK problém - takže jsem si nechal z ofigo zastoupení BMW "zdarma" zaslat potvrzení a musím na Magistrát s 30kč a nechat zapsat. ...................................dokonce v ověření je psáno - naší chybou není v ZTP č. xxxxxx v poznámce pro variabilní provedení uvedena šířka vč. výbavy turistickými kufry. Registrační úřad prosím o doplnění dotčeného bodu..................

Motorku jsem koupil v základní výbavě s bočníma kuframa, nevidím jediný důvod, proč bych je musel na STK sundavat. Trochu jako kdybych na teréňáku musel sundat vzadu rezervu a nebo argumentovat tím, že je to "náklad"

Já bych na motorce nesplnil ani parametry pro náklad - kufry jsou širší než 400mm od zadního světla.................tak bych je asi musel osvětlit

(reakce na) STK

22.3.2016 v 09:06 | Nahoru | #34
Brůča.> Souhlasím s tebou a již jsem také přemýšlel, že zajedu do BMW a zeptám se jich, na nějaký papír týkající se kufrů jako origo výbavy, abych jim to mohl omlátit o hlavu. Vždyť mám cestovní enduro a kufry jsou součástí od výroby - legálně se prodávají. A demontovat se mi vážně nechtějí, jelikož to mám udělané tak, že je držák součástí kufrů - uf.
Souhlasím s názorem výše, že si technici dělaj svá pravidla.
Ještě bych měl otázku, nevíte někdo, kde bych našel soupis všech závad (lehké, těžké, atd..) podle kterých by se měli řídit? Měl bych to rád v ruce, abych si mohl ověřit, jestli nekecaj a to co říkaj, je tam vážně takto napsáno.

Brůča. píše: Mám BMW K 1200 GT a to co jsi ještě neviděl je realita. Nejširší část motorky jsou kufry - a tato šířka zapsaná v TP není. Na STK problém - takže jsem si nechal z ofigo zastoupení BMW "zdarma" zaslat potvrzení a musím na Magistrát s 30kč a nechat zapsat. ...................................dokonce v ověření je psáno - naší chybou není v ZTP č. xxxxxx v poznámce pro variabilní provedení uvedena šířka vč. výbavy turistickými kufry. Registrační úřad prosím o doplnění dotčeného bodu..................

Motorku jsem koupil v základní výbavě s bočníma kuframa, nevidím jediný důvod, proč bych je musel na STK sundavat. Trochu jako kdybych na teréňáku musel sundat vzadu rezervu a nebo argumentovat tím, že je to "náklad"

Já bych na motorce nesplnil ani parametry pro náklad - kufry jsou širší než 400mm od zadního světla.................tak bych je asi musel osvětlit



Jsou to originální kufry od BMW k této motorce? Pokud jo tak já nevidím problém.
A nebo to BMW nezvládá. Já mám u FJR v TP rozměry i s kuframa.

Naposledy editováno 22.03.2016 09:17:10

1100Virago píše: Proč ne, když je legální to používat? Podle mě si technici vykládají pravidla po svém, bez opory v zákoně.

Mýlíš se. V zákoně je přesně uvedeno jak mají vypadat vozidla před přistavením na STK

STK

22.3.2016 v 10:17 | Nahoru | #37
No, ještě to poměřím. Ale nyní jsem stáhnul v pdf - seznam závad na stk a nikde jsem tam nenašel nic o kufrech na moto ani o šířce motorky, jakožto nějaké závady - a že tam těch závad uvedených je...

1 reakcí na tento příspěvek STK

22.3.2016 v 10:22 | Nahoru | #38
Jinak si stejně myslím, že je to kokotina, neboť když kufry sundáš, abys prošel stk - tak ok, ale co když tě tedy zastaví poldové a budou šťouravci a řeknou ti, že překračuješ nějakou míru díky kufrům a zakážou ti další jízdu z důvodu, že je vozidlo nespůsobilé provozu - respektive dnes již ti můžou na místě odebrat TP. Co jako pak??? Je to celé na hlavu postavené!!! Kocourkov!!!

oldbajker píše: Mýlíš se. V zákoně je přesně uvedeno jak mají vypadat vozidla před přistavením na STK


...nerad bych šířil bludy, jak jsem nakoupil, tak prodávám, ale jistě budeš mít pravdu, když se mi k uchu doneslo, že by jsi např. u auta měl toto přistavit se sundanejma poklicema a sejmutejma čepičkama ventilků

(reakce na) STK

22.3.2016 v 10:27 | Nahoru | #40

osiris píše: ...nerad bych šířil bludy, jak jsem nakoupil, tak prodávám, ale jistě budeš mít pravdu, když se mi k uchu doneslo, že by jsi např. u auta měl toto přistavit se sundanejma poklicema a sejmutejma čepičkama ventilků


S těma poklicema máš pravdu, ventilky nevím.

Ford-Radr píše: Jinak si stejně myslím, že je to kokotina, neboť když kufry sundáš, abys prošel stk - tak ok, ale co když tě tedy zastaví poldové a budou šťouravci a řeknou ti, že překračuješ nějakou míru díky kufrům a zakážou ti další jízdu z důvodu, že je vozidlo nespůsobilé provozu - respektive dnes již ti můžou na místě odebrat TP. Co jako pak??? Je to celé na hlavu postavené!!! Kocourkov!!!


A proto máš znát zákon 361/2000 ve znění pozdějších předpisů nebo ho vozit sebou!

Kufry-demontovatelné, jsou zavazadla a až pokud přesahují 400mm kraj obrysových světel, měly by být označeny praporkem. Pochybuju, že kufry jsou včetně nosiče tak široké. Navíc měření musí probíhat určitým způsobem a prostředky, ne že si fízlové vydolují z bot tkaničky a těmi ti přeměří motorku, resp. její šíři....

(reakce na) STK

22.3.2016 v 13:22 | Nahoru | #42

PEPAFJR píše: A on opravdu po Tobě úplatek chtěl ?



To ti takhle veřejně napsat nemůžu..prostě jsem měl dojem, že chtěl a byl drzej jak lázeňská veverka a přitom tomu prd rozuměl..

Darmah píše: K té kvalifikaci techniků STK. Nevíte někdo jaké kvalifikační předpoklady musí splňovat ? ( vyučený automechanik, maturita ap. ).
Někdy mi přijde,že tam dělají podobný individua jako u měšťáků co jen čekají že si tam přijdou bokem na slušný prachy aneb dej blbovi moc.



Nevím jak je to teď ale před těmi pěti lety co se mi to stalo jim stačila rekvalifikace...já jsem si nedělal srandu byl to rekvalifikovanej číšník z pracáku co si na to udělal rekvalifikaci!!Neuměl najít ani místo kde seřídit světla ale měl plnou hubu keců z příručky, které se na moji motorku ani nedaly uplatnit, protože se týkaly endur

(reakce na) STK

22.3.2016 v 13:56 | Nahoru | #44

kutilsro píše: Nevím jak je to teď ale před těmi pěti lety co se mi to stalo jim stačila rekvalifikace...já jsem si nedělal srandu byl to rekvalifikovanej číšník z pracáku co si na to udělal rekvalifikaci!!Neuměl najít ani místo kde seřídit světla ale měl plnou hubu keců z příručky, které se na moji motorku ani nedaly uplatnit, protože se týkaly endur


ti zmrdi mají nějakou příručku přímo na c/endura?

(reakce na) STK

22.3.2016 v 13:58 | Nahoru | #45

fockewulf píše: A proto máš znát zákon 361/2000 ve znění pozdějších předpisů nebo ho vozit sebou!

Kufry-demontovatelné, jsou zavazadla a až pokud přesahují 400mm kraj obrysových světel, měly by být označeny praporkem. Pochybuju, že kufry jsou včetně nosiče tak široké. Navíc měření musí probíhat určitým způsobem a prostředky, ne že si fízlové vydolují z bot tkaničky a těmi ti přeměří motorku, resp. její šíři....



Cajti vozí pásmo v každým autě

(reakce na) STK

22.3.2016 v 14:24 | Nahoru | #46
PEPAFJR> Jsou to originální kufry od BMW k této motorce? Pokud jo tak já nevidím problém.
A nebo to BMW nezvládá. Já mám u FJR v TP rozměry i s kuframa.

Ano - jsou to originál kufry od BMW k této motorce. Bohužel rozměr - šířka vozidla je v TP bez kufrů...............................už to mám opravené, napsal jsem na zastoupení BMW, dostal papír pro úředníka..............sice se mu to nějak nezdálo a chudák musel až za vedoucím, ale po zaplacení 50Kč na pokladně mám v TP zapsáno šířka xxx dle výbavy vozidla.
Jestli máš od Yamahy v TP rozměr i s kuframa, tak se nevzrušuj.........................já jen popsal mojí osobní zkušenost s rozměry u BMW K 1200 GT - zřejmě omylem byly použity rozměry z modelu K 1200 RS, který od výrobce kufry nemá v základní výbavě.

fockewulf píše: A proto máš znát zákon 361/2000 ve znění pozdějších předpisů nebo ho vozit sebou!

Kufry-demontovatelné, jsou zavazadla a až pokud přesahují 400mm kraj obrysových světel, měly by být označeny praporkem. Pochybuju, že kufry jsou včetně nosiče tak široké. Navíc měření musí probíhat určitým způsobem a prostředky, ne že si fízlové vydolují z bot tkaničky a těmi ti přeměří motorku, resp. její šíři....



Zkuste si to v reálu změřit. Mě by dle tohoto neprošla ani jedna motorka s kuframa. Od světla jsem vždy na každou stranu šírší než 400mm..................takže když na dovolenou, tak jedině s praporkem na každém boku - aby to bylo dle zákona

Omluva - BMW šířka 920mm a světlo má 130mm..............takže by to o 1cm vyšlo.

Naposledy editováno 22.03.2016 14:53:09

STK

22.3.2016 v 14:47 | Nahoru | #48
Mě by třeba zajímalo, jak by se řešila třeba následující situace. Stojím s plně naloženou motorkou na semaforu a čekám na zelenou. Zezadu přijede řidič a drcne mě do kufru...................já to nečekám, takže padám. Motorka mě zalehne a způsobí zranění. Sanita mě odveze do nemocnice, policie odveze motocykl odtahovkou na policejní parkoviště a začíná vyšetřování. Majitel auta bude tvrdit, že moje vozidlo bylo nezpůsobilé k provozu, protože kufry byly širší než rozměr vozidla.................já argumentuji tím, že jsou náklad.....................on tím, že nebyl dostatečně označen, jak požaduje zákon. Takže bych to viděl asi takto - po vyléčení dostanu od pojišťovny fakturu na proplacení opravy poškozeného vozidla (třeba Q7 od krouřků) v autorizovaném servisu, od magistrátu pokutu za jízdu s vozidlem nesplňující zákonné podmínky pro provoz na pozemních komunikacích a od policie pokutu za způsobení dopravní nehody. A TO SE VYPLATÍ.

(reakce na) STK

22.3.2016 v 14:58 | Nahoru | #49

Brůča. píše: Zkuste si to v reálu změřit. Mě by dle tohoto neprošla ani jedna motorka s kuframa. Od světla jsem vždy na každou stranu šírší než 400mm..................takže když na dovolenou, tak jedině s praporkem na každém boku - aby to bylo dle zákona

Omluva - BMW šířka 920mm a světlo má 130mm..............takže by to o 1cm vyšlo.



tady je ještě otázka, jak to brát-u auta jsou světla na kraji karoserie, tedy se bere v podstatě šířka auta + 40cm. U motorky se ale uvádí šířka dle řídítek, pak je otázka jak přistupovat k oněm zavazadlům...

Majitel auta bude tvrdit, že moje vozidlo bylo nezpůsobilé k provozu, protože kufry byly širší než rozměr vozidla.................já argumentuji tím, že jsou náklad.....................on tím, že nebyl dostatečně označen, jak požaduje zákon.


už sis odpověděl sám, že bys byl o 0,5cm na každou stranu v pohodě a zadruhé by to nebylo tak snadné, ne? Musel by dokázat, že to bylo v příčinné souvislosti se vzniklou nehodou, což nebylo, protože to bylo prase, co nedobrzdilo i kdybys tam kufr neměl. Ale to už je coby kdyby.

Hrozilo to doteď úplně stejně jako dnes nebo zítra, tak co tady všichni vyšilujete....

Naposledy editováno 22.03.2016 14:58:37

Brůča. píše: BMW šířka 920mm a světlo má 130mm..............takže by to o 1cm vyšlo.



Stejně tvým počtům moc nerozumím, celková šířka moto s kuframa je 920 mm? Celková šířka od konce světla ke konci druhýho světla je 260 mm? Neměřil jsi špatně, vždyť jen RZ je široká 200 mm... Ale i tak by ti přesah kufru na jedné straně dělal jen 330 mm, takže do 400 mm ti chybí 70 mm a ne 10

(reakce na) STK

22.3.2016 v 16:03 | Nahoru | #51
panTerek> Jestliže nemá být náklad od světla dále než 400mm - vpravo vlevo - tak součet je 800mm. Mezi je nutno vložit šíři světlometu - v mém případě 130mm a vyjde celková šířka = 930mm jako maximum dle zákona 361/2000. Tento rozměr se bude lišit rozdílnou šířkou světlometu (zadního) podle konkrétního motocyklu. Já mám v současnosti po " OPRAVĚ " zapsáno místo 755 tak 920mm................takže nepřesahuji a mám ještě 10mm rezervu.

Jinak nevím, kde jsi sebral rozměr 260mm, nebo informaci o dvou koncových světlech. Mám standardní jedno zadní světlo a od jeho krajů by náklad (na motorce kufry) neměl přesahovat 400mm ani vlevo, ani vpravo.

Naposledy editováno 22.03.2016 16:04:21

1100Virago píše: SVSkritek: Budiž, pokud je řeč o držáku jako součásti vozidla. Ale už třeba příčníky na hagusech překročí povolenou výšku auta a jsou legální. A kufry na držácích? Co tenhle paragraf?

"§ 52
Přeprava nákladu

(3) Přečnívá-li náklad vozidlo vpředu nebo vzadu více než o 1 m nebo přečnívá-li náklad z boku u motorového vozidla nebo jízdní soupravy vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm a u nemotorového vozidla jeho okraj více než o 400 mm, musí být přečnívající konec nákladu označen červeným praporkem o rozměrech nejméně 300 x 300 mm, za snížené viditelnosti vpředu neoslňujícím bílým světlem a bílou odrazkou a vzadu červeným světlem a červenou odrazkou. Odrazky nesmějí být trojúhelníkového tvaru a smějí být umístěny nejvýše 1,5 m nad rovinou vozovky."

Pokud nepřekročím uvedenou šířku/délku, nemusím to ani označovat. Pokud překročím a označím, pořád je to legální.



A podle čeho vycházíš, že nosič na kufr, případně kufr na něm připevněný, je brán za náklad? Držák na navigaci je u tebe taky náklad? Padáky jsou náklad?
panTerek> už jsem tě pochopil............................tak pro tebe - světlo má 65mm na levou stranu a 65mm na pravou stranu a celkově je široké 130mm. Opravdu to není tak, jak jsi to chápal ty - 130mm na levou stranu a 130mm na pravou stranu tím tedy celkově 260mm.
Petr_Ajs> Mě třeba dle tohoto paragrafu vyplynulo, že bych na jednom svém motocyklu měl osvětlit kufry. Jsem totiž od bočního okraje světla širší než 400mm.
Jinak k tomu nákladu - nosič kufrů je pevná součást motocyklu a nelze demontovat bez použití nářadí. Nepřesahují-li rozměry vozidla a nejsou-li na nich ostré hrany, tak STK neřeší.
Kufry jsou náklad, protože jsou sundavací (pokud vozidlo nebylo s nimi vyrobeno a jsou doplněk,tak na STK sundat).............................alespoň takto argumentovali na úřadě, když jsem po nich požadoval změnu šířky v TP a hrozně se divili co to po nich chci. Po mě to chtěl technik na STK a já to jen řešil dál.
Oni ani sami nevěděli, jak to zapsat.............prý kde mám zápis z STK, kdyby to mělo být zapsáno jako příslušenství, tak typový list k nosičům schváleným pro tento motocykl, homologaci kufrů atd. - prostě si úředník opět pletl dojmy a pojmy. Já měl motorku originál a žádný doplněk jsem si na ní nedomontovával.
Zapsat do TP kufry na motorce, kde jsem je koupil jako univerzální a na motorku dodatečně namontoval - to v ČR zřejmě nejde a nebo tak, jak chtěl úředník. Typový list nosiče a homologaci kufrů............................kde to vzít a nekrást Takže až půjdu na STK s druhou motorkou, tak pokorně kufry sundám a nebudu nic řešit. Já řešil jen situaci, kdy mě technik "buzeroval" za kufry originál dodanými s motorkou............................a asi byl i v právu, protože BMW chybu uznalo a poslali mě zdarma potvrzení o změně pro zapsání do TP.

Naposledy editováno 22.03.2016 16:32:47
Brůča.> Pokud jde jen o kufry, tak třeba u mě trvalo sundání asi 4s u každého. To je opravdu takový problém je sundat před STK a vyhnout se těm sporným situacím, které při takové kontrole vznikají úplně zbytečně? Jezdím s motorkami na STK hafo let, a nidky jsem se nemusel chovat jako mamlas, abych tam po nich křičel a třeba lživě obviňoval z braní úplatků. Chápu, že to vypovídá spíše o dotyčných jedincích, kteří se pak cítí asi jako hrdinové, ale proč tyhle cirkusy podstupovat dobrovolně? A to jsem nikdy neměl motorku v úplném základu.

Naposledy editováno 22.03.2016 16:34:19

1 reakcí na tento příspěvek STK

22.3.2016 v 16:38 | Nahoru | #56
Mám na motorce i třetí kufr - ten jsem samozřejmě měl sundaný, ale považoval jsem, že když dojedu s motorkou v origo stavu tak, jak byla vyrobena, nebude problém............a on nastal. Už je vše OK, údaj v TP opraven a nic se neděje.

(reakce na) STK

22.3.2016 v 16:42 | Nahoru | #57
Brůča.> Tak jasný, že být origo kufry koupené s motorkou, tak se nad tím taky divím... Já dokupoval až posléze. Na technickou jezdím zpravidla na otočku, takže kufry tam nemám potřeba, jezdím tam nalehko...

(reakce na) STK

22.3.2016 v 17:50 | Nahoru | #58

Brůča. píše: Zkuste si to v reálu změřit. Mě by dle tohoto neprošla ani jedna motorka s kuframa. Od světla jsem vždy na každou stranu šírší než 400mm..................takže když na dovolenou, tak jedině s praporkem na každém boku - aby to bylo dle zákona

Omluva - BMW šířka 920mm a světlo má 130mm..............takže by to o 1cm vyšlo.



Tak jsem vzal metr a mám to 38 cm.

STK

22.3.2016 v 20:36 | Nahoru | #59
Minulý týden jsem dělal dovozovku a evidenčku ve Frenštátě,super přístup,vše v pohodě a bez stresu.

(reakce na) STK

23.3.2016 v 11:39 | Nahoru | #60

Brůča. píše: panTerek> už jsem tě pochopil............................tak pro tebe - světlo má 65mm na levou stranu a 65mm na pravou stranu a celkově je široké 130mm. Opravdu to není tak, jak jsi to chápal ty - 130mm na levou stranu a 130mm na pravou stranu tím tedy celkově 260mm.



Promiň, jsem debil, včera mě to nějak nemyslelo, jsem myslel že se počítá vzdálenost od blinkrů a ono je to od světla...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist